Aralık 2024 de sipariş verdiğim başkent karavan modelini Nisan ayında teslim aldım.
Öncelikle firmanın tanıtım videosunu izlerseniz benim incelemem daha net anlaşılacaktır:,
Prime 400 Tanıtımı:
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uEp9lJuQ0f0
Henüz kamp yapmadım ama yeterince inceledim ve 1 gece de konakladım. İzlenimler şöyle.
Şasi ve yol tutuş:
Şasi oldukça düzgün görünüyor. Vidalı bükümlü sistem, alko knotttan farkı yok gibi tabi uzmanı değilim. Yol tutuşu veya gidişiyle ilgili bir sorun yaşamadım. Otoyolda temiz düzlüklerde ara ara 120 lere kadar çıktım problem yok. Genel olarak 80 le gidiyorum.
Kabuk:
CTP panel kabuk mevcut ve iç dış olarak silikonlaması bağlantıları oldukça düzgün görünüyor. Dıştan güzel bir şekil de verilmiş, avrupa karavanlara benzer görüntüsü var. Ciddi yağmurlar yağdı bir sorun görünmüyor henüz, fakat ön bagajla ilgili yağmur suyu alma sorunu var, ön bagajdaki dizel ısıtıcı dahil herşey ıslanıyor.
Yalıtım:
Kabuk CTP fakat ön tüplük alanının arkasında kalan ve karavanın iç ön kısmına denk alanda yalıtım yok. Sadece 1 cm ahşap malzeme var. ve bu alan 2metre kare. Daha doğrusu CTP panel ön camın alt hizasında bitiyor. Neden böyle yapmışlar bilmiyorum ama kış kampı için çok sorun yaşatır, soğuk bir yana, içerdeki nem doğrudan ö cam altından başlayan alana yapışıyor ve terleme yapıyor. Karavanın kalan %90 lık kısmında o harika yalıtım bu kısım sebebiyle yerle bir oluyor maalesef. Deneme amacıyla geçirdiğimiz gecede ısınam problemi olmadı fakat bu yalıtımsız alana yakın yattığımdan bir tarafım sıcakken diğer tarafım dondu, en büyük sıkıntı terleme yapması.
Mobilyalar:
Kavak kontra mobilyalar oldukça sağlam ve düzgün monte edilmiş görünüyor. Malum uzun süreli kullanmadık ama uzun vadede sorun çıkaracağını sanmıyorm. Her karavan kendine münhasır üretildiğinden kesimler sebebiyle kenar köşelerde bazen 4-5 mm lik boşluklar göze çarpıyor. Tüm kilitler tut çek plastik kilit. Dikkatli kullanılırsa sorun çıkaracak gibi durmuyorlar.
Camlar ve Tavan heki:
Camlar pleksi çift kat ve terleme yapmıyor. Tavan heki de yeterli, fanlı olsaymış daha da iyi olurmuş. Tuvalette pencere var fakat fanlı havalandırma şart gibi.
Su sistemi:
Sessiz çalışan hidrofor ve 100 litre su deposu var. Fakat bütün su boruları zemin altında dış kısımda ve yalıtımsız şekilde banyo mutfağa gidiyor. Kışın ilk gecede donar, sonraki günler susuz bırakır. Gri su atık sistemi gırtlak boru dediğimiz mavi borular ile tek bir noktada toplanıp arka taraftan çıkış ucu verilmiş.
Elektrik Sistemi:
En garip kısım burada, sistem sırasıyla şu şekilde işliyor: 12V Akü > Inverter > 220 den 12 ye düşürücü trafo > Ledler/Su pompası/Su ısıtıcı vesaire. Yani bu kısım çok garip, 12 yi 220 ye ordan tekrar 12 ye düşürmek sebebiyle %30 kayıp var. 200 ah akü var fakat %30 kayıp dolayısıyla 60ah uçup gidiyor, geriye 140ah akü kalıyor gibi düşünün, onunda yarısını kullanabiliyorsunuz yani sonuç olarak 70ah akü kullanımı kalıyor. Üretici bunun sebebini inverter herşeyi korusun, aküleri bitirmesin vesaire gibi düşünmüş ama başka çarelet üretilebilirdi.
Isıtma Soğutma Sistemi:
Ortam ısıtma için webesten dizel ısıtıcı var fakat ön tüplüğün(bagajın) tam ortasına yerleştirilmiş, tüplük neredeyse ölü durumda. Bu dizel ısıtıcıların termostat sistemi saçma sapan o yüzden araştırmalar sonucu en mantıklı kullanım olarak 2kw güce düşürerek fan hızınıda 10. seviyeden 1. seviyeye çekeren en düşükte sürekli çalıştırma yoluyla çözüyorsunuz. Diğer türlü ortam bir yanıyor bir donuyor.
Su ısıtma için 10 litre (12v) termosifon tarzı su ısıtıcı taktırdım. yaklaşık 2.5 saatte 75 derece su veriyor. Buda 36-37 derecelik yaklaşık 40-50 litre su alabileceğimiz anlamına geliyor. Fakat kablosu 2.5 luk olduğundan suyu ısıtamıyor, kablosunu değiştirecekler normalde 25 lik kablo takılması gerekiyor.
Ortam soğutma için klima yok.
Tuvalet banyo:
Tuvalet normalde portatif ama ben sabit dıştan kasetli istedim, berhimi ct2000 takmışlar gayet yeterli bir sistem. Lavabo çok küçük ve lavabo altı dolap haricinde başka bir dolap ayna askı yok. Pleksi buzlu camı var. Bu alana küçük bir havalandırma fanı takmak gerekecektir.
Destek ve Servis:
Üretici firmanın sahibi ve ustalarına ne söylediysem dönüş yaptılar ve bahsettiğim ısıtıcı elektrik sistemi, tüplüğün su alması gibi sorunları çözeceklerini ilettiler. Sadece yalıtım konusunda anlaşamadık onu da çözeceklerini düşünüyorum çünkü 2 metre yalıtımsız alan tüm karavanın yalıtımsız olması ile neredeyse aynı. Destek alabilmek önemli.
Bu karavanda neler yapılmış olsaydı dört dörtlük olurdu ?
1-) Su boruları dışardan da olsa yalıtımlı olsaydı veya iç kısımdan gitseydi.
2-) Elektrik sisteminde 220v olan cihazlar invertöre, diğerleri korumalı olarak doğrudan aküye bağlansaydı ve tam sinüs inverter kullanılsaydı.
3-) Ön bagaj alanındaki cihazlar daha planlı yerleştirilse ve oradaki alan kullanılabilir hale getirilseydi.
Çok basit bir planlama ile neredeyse maliyete etki etmeyecek 3 madde ile işler düzelebilirdi.
Sonuç : Bu benim ilk karavanım. Şunun farkındayım, ne kadar para o kadar köfte. Milyonluk avrupa karavanlar ile kıyaslamıyorum çok basit hatalardan/plansızlıktan kaynaklanan sorunlar (ki bence eksikleri tamamlansa harika olur) ama özellikle elektrik sistemi ve su sistemi ile ön bagajın yerleşimi noktasında ülkenin en çok satış yapan markasının basit hatalar yapması beni üzdü. Gerçekten fiyat performans olarak dört dörtlük bir ürün olacakken yarıda kalmış aceleye gelmiş bir üretimle ile ortaya çıkmış. Bu bildiklerimi alırken biliyor olsaydım arada kaldığım 1-2 marka model vardı diğerlerine yönelirdim açıkçası.
Son Söz: Her halukarda firmanın eksikleri gidereceğini ve tam anlamıyla güzel bir ürün çıkaracağını düşünüyorum, çünkü ilk defa orta seviye diyebileceğimiz prime modelini piyasaya sürüyorlar, fakat bu haliyle çok basit hatalar sebebiyle olmamış maalesef. Çok fazla markamız var, en çok satış yapan markanın artık basit standartları yakalaması ve uygun fiyatlı olarak satışlarına devam etmesi, yerelde köklü bir marka haline gelerek bizlerin düzgün karavanlara erişmesini sağlaması ve dünyaya da açılmasını isterim.
YALITIM SORUNU:
ELEKTRİK SİSTEMİ:
DİZEL ISITICI BAGAJ ALANINI ÖLDÜRÜYOR.
YALITIMSIZ SU BORULARI:
Öncelikle firmanın tanıtım videosunu izlerseniz benim incelemem daha net anlaşılacaktır:,
Prime 400 Tanıtımı:
Henüz kamp yapmadım ama yeterince inceledim ve 1 gece de konakladım. İzlenimler şöyle.
Şasi ve yol tutuş:
Şasi oldukça düzgün görünüyor. Vidalı bükümlü sistem, alko knotttan farkı yok gibi tabi uzmanı değilim. Yol tutuşu veya gidişiyle ilgili bir sorun yaşamadım. Otoyolda temiz düzlüklerde ara ara 120 lere kadar çıktım problem yok. Genel olarak 80 le gidiyorum.
Kabuk:
CTP panel kabuk mevcut ve iç dış olarak silikonlaması bağlantıları oldukça düzgün görünüyor. Dıştan güzel bir şekil de verilmiş, avrupa karavanlara benzer görüntüsü var. Ciddi yağmurlar yağdı bir sorun görünmüyor henüz, fakat ön bagajla ilgili yağmur suyu alma sorunu var, ön bagajdaki dizel ısıtıcı dahil herşey ıslanıyor.
Yalıtım:
Kabuk CTP fakat ön tüplük alanının arkasında kalan ve karavanın iç ön kısmına denk alanda yalıtım yok. Sadece 1 cm ahşap malzeme var. ve bu alan 2metre kare. Daha doğrusu CTP panel ön camın alt hizasında bitiyor. Neden böyle yapmışlar bilmiyorum ama kış kampı için çok sorun yaşatır, soğuk bir yana, içerdeki nem doğrudan ö cam altından başlayan alana yapışıyor ve terleme yapıyor. Karavanın kalan %90 lık kısmında o harika yalıtım bu kısım sebebiyle yerle bir oluyor maalesef. Deneme amacıyla geçirdiğimiz gecede ısınam problemi olmadı fakat bu yalıtımsız alana yakın yattığımdan bir tarafım sıcakken diğer tarafım dondu, en büyük sıkıntı terleme yapması.
Mobilyalar:
Kavak kontra mobilyalar oldukça sağlam ve düzgün monte edilmiş görünüyor. Malum uzun süreli kullanmadık ama uzun vadede sorun çıkaracağını sanmıyorm. Her karavan kendine münhasır üretildiğinden kesimler sebebiyle kenar köşelerde bazen 4-5 mm lik boşluklar göze çarpıyor. Tüm kilitler tut çek plastik kilit. Dikkatli kullanılırsa sorun çıkaracak gibi durmuyorlar.
Camlar ve Tavan heki:
Camlar pleksi çift kat ve terleme yapmıyor. Tavan heki de yeterli, fanlı olsaymış daha da iyi olurmuş. Tuvalette pencere var fakat fanlı havalandırma şart gibi.
Su sistemi:
Sessiz çalışan hidrofor ve 100 litre su deposu var. Fakat bütün su boruları zemin altında dış kısımda ve yalıtımsız şekilde banyo mutfağa gidiyor. Kışın ilk gecede donar, sonraki günler susuz bırakır. Gri su atık sistemi gırtlak boru dediğimiz mavi borular ile tek bir noktada toplanıp arka taraftan çıkış ucu verilmiş.
Elektrik Sistemi:
En garip kısım burada, sistem sırasıyla şu şekilde işliyor: 12V Akü > Inverter > 220 den 12 ye düşürücü trafo > Ledler/Su pompası/Su ısıtıcı vesaire. Yani bu kısım çok garip, 12 yi 220 ye ordan tekrar 12 ye düşürmek sebebiyle %30 kayıp var. 200 ah akü var fakat %30 kayıp dolayısıyla 60ah uçup gidiyor, geriye 140ah akü kalıyor gibi düşünün, onunda yarısını kullanabiliyorsunuz yani sonuç olarak 70ah akü kullanımı kalıyor. Üretici bunun sebebini inverter herşeyi korusun, aküleri bitirmesin vesaire gibi düşünmüş ama başka çarelet üretilebilirdi.
Isıtma Soğutma Sistemi:
Ortam ısıtma için webesten dizel ısıtıcı var fakat ön tüplüğün(bagajın) tam ortasına yerleştirilmiş, tüplük neredeyse ölü durumda. Bu dizel ısıtıcıların termostat sistemi saçma sapan o yüzden araştırmalar sonucu en mantıklı kullanım olarak 2kw güce düşürerek fan hızınıda 10. seviyeden 1. seviyeye çekeren en düşükte sürekli çalıştırma yoluyla çözüyorsunuz. Diğer türlü ortam bir yanıyor bir donuyor.
Su ısıtma için 10 litre (12v) termosifon tarzı su ısıtıcı taktırdım. yaklaşık 2.5 saatte 75 derece su veriyor. Buda 36-37 derecelik yaklaşık 40-50 litre su alabileceğimiz anlamına geliyor. Fakat kablosu 2.5 luk olduğundan suyu ısıtamıyor, kablosunu değiştirecekler normalde 25 lik kablo takılması gerekiyor.
Ortam soğutma için klima yok.
Tuvalet banyo:
Tuvalet normalde portatif ama ben sabit dıştan kasetli istedim, berhimi ct2000 takmışlar gayet yeterli bir sistem. Lavabo çok küçük ve lavabo altı dolap haricinde başka bir dolap ayna askı yok. Pleksi buzlu camı var. Bu alana küçük bir havalandırma fanı takmak gerekecektir.
Destek ve Servis:
Üretici firmanın sahibi ve ustalarına ne söylediysem dönüş yaptılar ve bahsettiğim ısıtıcı elektrik sistemi, tüplüğün su alması gibi sorunları çözeceklerini ilettiler. Sadece yalıtım konusunda anlaşamadık onu da çözeceklerini düşünüyorum çünkü 2 metre yalıtımsız alan tüm karavanın yalıtımsız olması ile neredeyse aynı. Destek alabilmek önemli.
Bu karavanda neler yapılmış olsaydı dört dörtlük olurdu ?
1-) Su boruları dışardan da olsa yalıtımlı olsaydı veya iç kısımdan gitseydi.
2-) Elektrik sisteminde 220v olan cihazlar invertöre, diğerleri korumalı olarak doğrudan aküye bağlansaydı ve tam sinüs inverter kullanılsaydı.
3-) Ön bagaj alanındaki cihazlar daha planlı yerleştirilse ve oradaki alan kullanılabilir hale getirilseydi.
Çok basit bir planlama ile neredeyse maliyete etki etmeyecek 3 madde ile işler düzelebilirdi.
Sonuç : Bu benim ilk karavanım. Şunun farkındayım, ne kadar para o kadar köfte. Milyonluk avrupa karavanlar ile kıyaslamıyorum çok basit hatalardan/plansızlıktan kaynaklanan sorunlar (ki bence eksikleri tamamlansa harika olur) ama özellikle elektrik sistemi ve su sistemi ile ön bagajın yerleşimi noktasında ülkenin en çok satış yapan markasının basit hatalar yapması beni üzdü. Gerçekten fiyat performans olarak dört dörtlük bir ürün olacakken yarıda kalmış aceleye gelmiş bir üretimle ile ortaya çıkmış. Bu bildiklerimi alırken biliyor olsaydım arada kaldığım 1-2 marka model vardı diğerlerine yönelirdim açıkçası.
Son Söz: Her halukarda firmanın eksikleri gidereceğini ve tam anlamıyla güzel bir ürün çıkaracağını düşünüyorum, çünkü ilk defa orta seviye diyebileceğimiz prime modelini piyasaya sürüyorlar, fakat bu haliyle çok basit hatalar sebebiyle olmamış maalesef. Çok fazla markamız var, en çok satış yapan markanın artık basit standartları yakalaması ve uygun fiyatlı olarak satışlarına devam etmesi, yerelde köklü bir marka haline gelerek bizlerin düzgün karavanlara erişmesini sağlaması ve dünyaya da açılmasını isterim.
YALITIM SORUNU:
ELEKTRİK SİSTEMİ:
DİZEL ISITICI BAGAJ ALANINI ÖLDÜRÜYOR.
YALITIMSIZ SU BORULARI:
Son düzenleme: