Basit, Ucuz ve Kullanışlı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Buggy Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,876

Buggy

DemirBeygir
Mesajlar
775
Tepkime Puanı
7
Yer
İzmir - Aliağa - Çaltıdere
Web
www.vosvos.net
8x12 Poliüretan hortum (ısı ve solvent dayanımlı, sonsuz ömürlü) 2 TL/mt
10 mm Çelik boru 3 TL/mt
Benzin pompası çıkış rekoru (tornacı imalatı, 1 pompa çıkışı, 1 karb. girişi, 1 yedek) 5 TL/3 adet
Elektrik kablo kroşesi (vakum hortumunu sabitlemek için) 50 Kr/2 adet

Çelik boruyu elde bükmeyin, dirseklerde ezilme olur. Önce tel ile model hazırladım, hidrolikçide boru kıvırma aparatında çelik boruyu şekillendirdim.

Hem derli toplu oldu, hem motor üstü geçişi metal olduğu için hem de PU hortum lastiğe göre daha güvenilir ve görünür olduğundan içim rahat.

M.jpg
 

Etiketler
Ynt: Basit, Ucuz ve Kullanışlı

Kuş serisi otoların iç havalandırma borusu(çıkmacıdan tanesi 1 TL). Dikdörtgen kısım hava filtresi girişi ile bire bir ölçüde. Radyatör yanındaki delikten kaput telini geçirmemiş olsalardı diğer uçta da dikdörtgen giriş yapacaktım. İkincisi yedek kaldı.
Hava filtresini 6 ay yerine iki yılda bir değiştiriyorum.

H.jpg
 

Ynt: Basit, Ucuz ve Kullanışlı

Kuş serisi otoların kapı içi pvc cebi sağ/sol (çıkmacıdan tanesi 1 TL)
Izgara ölçüsüne göre kestiğim iki parçayı silikon tabancası ile yapıştırdım ve yapışma yerini krom levha ile gizledim. İçeri hava girişi inanılmaz.

S.jpg
 

Ynt: Basit, Ucuz ve Kullanışlı

Ahşap boyama için MDF sandık (Hobi mağazalarında) 10 TL
Siyah ve kırmızı vinil 5 TL
Kilit 2 TL
Radyo/Teyp kutusu için tahta parçaları(marangoz atıklarından, ücretsiz)
Yumuşak görünüm için vinil altına laminat şiltesi 2 TL
Kapak üstü için sünger

K.jpg
 

Ynt: Basit, Ucuz ve Kullanışlı

ellerinize sağlık.

fakat yaptıklarınızın nihayetinde size ne olarak döndüğünü de belirtirseniz hepimiz için daha faydalı olacağına inanıyorum.

gül bahçesi gibi yapmışsınız mübarek
 



Ynt: Basit, Ucuz ve Kullanışlı

dragut' Alıntı:
ellerinize sağlık.

fakat yaptıklarınızın nihayetinde size ne olarak döndüğünü de belirtirseniz hepimiz için daha faydalı olacağına inanıyorum.

gül bahçesi gibi yapmışsınız mübarek

:D Başlıkta belirtmiştim zaten "Basit, ucuz ve kullanışlı" diye. Buna konfor ve güvenlik olarak ekleme yapabilirim ancak.
 

Ynt: Basit, Ucuz ve Kullanışlı

Buggy' Alıntı:
8x12 Poliüretan hortum (ısı ve solvent dayanımlı, sonsuz ömürlü) 2 TL/mt
10 mm Çelik boru 3 TL/mt
Benzin pompası çıkış rekoru (tornacı imalatı, 1 pompa çıkışı, 1 karb. girişi, 1 yedek) 5 TL/3 adet
Elektrik kablo kroşesi (vakum hortumunu sabitlemek için) 50 Kr/2 adet

Çelik boruyu elde bükmeyin, dirseklerde ezilme olur. Önce tel ile model hazırladım, hidrolikçide boru kıvırma aparatında çelik boruyu şekillendirdim.

Hem derli toplu oldu, hem motor üstü geçişi metal olduğu için hem de PU hortum lastiğe göre daha güvenilir ve görünür olduğundan içim rahat.


Sanırım burada benzin pompası ve karbüratör arasındaki bağlantı detaylarını yenilemişsiniz.
 


Ynt: Basit, Ucuz ve Kullanışlı

Evet biraz ustalıktan anladıktan sonra çokta pahalı değil Cj parçaları.
Biraz da kafayı çalıştırınca oldukça ucuza mal oluyo...
Elinize sağlık...
 

Ynt: Basit, Ucuz ve Kullanışlı



emin bey cahilliğimi bağışlayın ama üst ızgaradan çok hava gimesi ve hava filtresine havanın ön hava girişinden böyle orjinalindeki gibi alınmasının avantajları nelerdir. ben cj mi aldığımdan beri yaklaşık 15 senedir hava filtresinin bu bağlantısı yoktu. acaba ne kaçırdım.
 



Ynt: Basit, Ucuz ve Kullanışlı

Çağla Bey ,bugün Emin abinin yaptığı hava filtresi modifikasyonunu bende yaptım.Detaylı resimler burada:
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=13420.340
Bu işleminn avantajları Emin abinin de belirtiği gibi uzun aralıklı hava filtre değişimi olabilir.Hızlı su geçişlerinde de motorun su çekmesini de önleyebilir diye düşünüyorum.Belki başka avantajları da vardır...
 

Ynt: Basit, Ucuz ve Kullanışlı

Bunun sebebi bildiğim kadarıyla aracın dışarıdan soğuk hava almasını sağlamaktır. Motora soğuk hava girişi çekişi artırır. Oradaki boru olmazsa motor kaputun içindeki sıcak havayı çekmek zorunda kalacaktır. Soğuk hava yanma odalarında yanınca daha fazla genleşme sağlayacaktır. Yani daha fazla sıkıştırma. Bu da daha fazla performans demek...
 

Ynt: Basit, Ucuz ve Kullanışlı

chala' Alıntı:
emin bey cahilliğimi bağışlayın ama üst ızgaradan çok hava gimesi ve hava filtresine havanın ön hava girişinden böyle orjinalindeki gibi alınmasının avantajları nelerdir. ben cj mi aldığımdan beri yaklaşık 15 senedir hava filtresinin bu bağlantısı yoktu. acaba ne kaçırdım.
Hava filtresi borusu, hava emiş noktasının yerini değiştirdi. Sami ve Gökhan'ın yazdıkları gibi motor kaputu içindeki tozlu ve sıcak havayı değil aracın önünden temiz havayı çekiyor. Hava filtresini değiştirme periyodu 4 kat uzadı. Gökhanın soğuk hava ilgili ile performans artışı görüşü de çok mantıklı.

Izgara üzerindeki rüzgarlık/Hava kapanı/air trap/air scoop, hareket halindeyken havalandırmalardan gelen havanın debisini birkaç kat arttırıyor. Birkaç yazdır bahçedeki kediler yüzünden hardtopu sökemiyorum. Sıcak havalarda havalandırmalardan gelen fazla havaya ihtiyacım var. Bu kapanı taktığımdan beri camlar kapalı bile olsa içeride rüzgar esiyor.
 

Ynt: Basit, Ucuz ve Kullanışlı

Soğuk hava motoru neden daha iyi çalıştırır?
Bildiğiniz gibi hava azot (%78) ve oksijenden (%21) meydana gelir.Görüldüğü gibi oksijen kabaca 5 te 1 oranında.Sıcak, havayı genleştirir ve birim hacimdeki Oksijen oranı düşer.Soğuk havada ise birim hacimdeki Oksijen oranı fazladır.Oksijen yanma için gerekli ana maddedir.Ne kadar çoksa o kadar iyi yanma olur yani motor verimli çalışır.Bu nedenle bütün araçların hava girişleri ön tarafta ve basınç oluşturacak şekilde yapılandırılır.Yabancı maddelerden arındırılması için de filtre edilmelidir.
Yeterince bilimsel oldu sanırım. ( Alıntıdır )

Yeni nesil araçlara takılan intercool un amacıda budur; motora soğuk hava sağlamak.
 

Ynt: Basit, Ucuz ve Kullanışlı

Emin Abi motor üzerinde yaptığın değişiklikler hoş olmuş. Özellikle poliüretan hortum ve çelik borular. Ama çelik boruları boyamasaydın daha iyi olurdu bence daha hoş görünürdü. Hortumların şeffaflığı da ayrı bi hava katmış. Arıza durumunda da benzin geçişi gözlenebilir ama dayanıklı mı acaba bi sorununuz var mı hortumlardan benimkiler arada bi deliniyor da ben de yapmayı düşünüyorum. Birde karbüratöre giren metak boruyu kesip benzin kesiciyi karbüratöre yanaştırmayı düşünüyorum benzin-lpg arası geçiş rahat olsun diye ama eksoz manifoltunun üzerine denk geliyo umarım benzin kesici sıcaklıktan bi zarar görmez...
 



Ynt: Basit, Ucuz ve Kullanışlı

Panzerci' Alıntı:
Emin Abi motor üzerinde yaptığın değişiklikler hoş olmuş. Özellikle poliüretan hortum ve çelik borular. Ama çelik boruları boyamasaydın daha iyi olurdu bence daha hoş görünürdü. Hortumların şeffaflığı da ayrı bi hava katmış. Arıza durumunda da benzin geçişi gözlenebilir ama dayanıklı mı acaba bi sorununuz var mı hortumlardan benimkiler arada bi deliniyor da ben de yapmayı düşünüyorum. Birde karbüratöre giren metak boruyu kesip benzin kesiciyi karbüratöre yanaştırmayı düşünüyorum benzin-lpg arası geçiş rahat olsun diye ama eksoz manifoltunun üzerine denk geliyo umarım benzin kesici sıcaklıktan bi zarar görmez...
Çelik borular paslanmaz değil. İlk günlerde parlak ve hoş görünüyorlardı ama zaman içinde pas yapınca boyadım.
Poliurethan hortumlar termoplastiktir. Isıya, darbeye, çekme ve kopmaya dayanımları kauçuk hortuma göre çok fazladır. Benzin, tiner gibi çözücülerden etkilenmezler. Et kalınlıkları kauçuk hortuma göre daha az olmasına rağmen çok uzun ömürlüdürler. Oldukça serttirler, takarken ısıtmak (çıplak alevle değil) gerekir. Yerli imalatı henüz yapılmadığı için biraz pahalılar. Sakın ha et kalınlığı fazla diye oto parçacılarından alacağın yerli şeffaf hortumları kullanma. Poliurethan borular, hidrolik hortum imalatçılarında bulunuyor. Üzerlerinde hiçbir çözücünün çıkaramadığı baskı yazılar var.
20 - 30 yıl sonra jeep'ini değiştirirken söker yeni aracına takarsın.

Motor bloğu yakınına, özellikle ekzos manifoldu civarına hiçbir plastik parçayı 20 santimden yakına koyma. Metal malzemede sorun olacağını düşünmüyorum.

Image12.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,762
Mesajlar
1,523,405
Kayıtlı Üye Sayımız
166,577
Kaydolan Son Üyemiz
suyesili

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst