Aynı Marka Farklı Model Tartışması

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Jeepcj7 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,418

Jeepcj7

BUILD IT! RUN IT! BREAK IT! FIX IT! REPEAT!
Mesajlar
1,775
Tepkime Puanı
1
Yer
ISTANBUL
Jeepciler eğlenceyi kaçırmayın ;D ;D ;D

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=12966.60
 


Esasında bizim bu tartışmayı yapmamız lazım hepsi birbirinden farklı bizim araçların... LR'da ise tek başarılı offroad araçları olan RR classic platformu üzerine kupalar değişiyor... (eyvahh çok kızacaklar :( )
 

Ama işin ilginç yanı biz jeeplerin özelliklerini iyi bilir ve kabul ederiz. Yani hangi cj-8 sahibi benim aracım cj-5 den arazide daha başarılıdır der ki. Yada cj ile xj ya da zj yi mukayese edebilir ki. Herkes yerini bilir. Daha iyi nasıl olabilir bunu tartışırız Bkz Gezenbilir Tüm Forum.
 

jeep' Alıntı:
Ama işin ilginç yanı biz jeeplerin özelliklerini iyi bilir ve kabul ederiz. Yani hangi cj-8 sahibi benim aracım cj-5 den arazide daha başarılıdır der ki. Yada cj ile xj ya da zj yi mukayese edebilir ki. Herkes yerini bilir. Daha iyi nasıl olabilir bunu tartışırız Bkz Gezenbilir Tüm Forum.

Yani jeep marka araçların içinde en başarılı olanı cj5 midir? bunu mu anlamalıyız yazınızdan!

selamlar.
 




jeep' Alıntı:
Ama işin ilginç yanı biz jeeplerin özelliklerini iyi bilir ve kabul ederiz. Yani hangi cj-8 sahibi benim aracım cj-5 den arazide daha başarılıdır der ki. Yada cj ile xj ya da zj yi mukayese edebilir ki. Herkes yerini bilir. Daha iyi nasıl olabilir bunu tartışırız Bkz Gezenbilir Tüm Forum.

Göktuğ elmayla armutu karıştırmayın.

CJ, YJ ile disco, RRc, Defender aynı kategoride değil, CJ nin ait olduğu sınıf Seri I,II,III 88, 109, 127 inch in sınıfı.

LR 70 lerde makastan helzeona geçis atılımı yaptı 83-84 te makastan tamamen vazgeçti , jeep in 90 lara kadar tamamen helezonlu modeli yok, 90 lardan sonra Helezonu koyup şasiyi sökmüş, öne helezon koyup arkaya makas koymuş, ikisini helzon yaıip önü bağımsız aks yapmış , doğru yolu TJ de bulmuş. yanılmıyorsam Bir kısım Xj de devam ettirmiş.

Ebat olarak Disco, RRc, Defender TJ ile kıyaslanamayacağına göre , bunlara karşılık gelen XJ dir. Benim jeep in en takdir ettiğim modeli budur zaten. Fakat bu özellik 72 yılında LR RRC de kullanılırken Jeep ancak 90 larda ulaşabilmiş.

LR in 84 yılından itibaren ön arka tamamen helezon ve biri V ,toplam 5 adel kol kullanması devrim niteliğindedir. Efsane Toyota LC 89 dan itibaren LR alt yapısını kopyalayıp (belkide orjinalinden 2 kat iyi yapmışlar) VX80 veya HDJ 80 i tarihe altın harflerle yazdırmıştır. Yaptıkları tek hata (bence) şasiyi hafifletmek uğruna inceltmek. Kupada Galvanizli saç yerine alüminyum kullanılsaydı aynı hafifliği sağlarlardı.

Orkun un haklı olduğu konu şu Disco, RRc, Defender aynı alt yapıyı kullanır, Bunun sebebi pazarlama stratejisi, Biri iş makinası, Biri lüks Sınıf, Biride ilk 4 çeker seven seater Aile arabası. Ama şöyle düşünün lüx sınıfında bile PTO çıkışı olan kaç araç var dünyada? Bunun anlamı şu LR LR dir her sınıfı her yolda yürür.

BMW ve Ford un Ticari kaygılarının etkisiyle Disco ve RR kan kaybetmiş, offroad özellikleri sıradan sürücülerinde farkında olmadan kullabileceği elektronik oyuncaklarala donatılmışlar 2004 yılında nihayet arazi aracının olmazsa olmazlarından ön arka sabit aks ve Merdiven şasi lerini kaybetmişler sıradan suvlara dönmüşlerdir.

İş ve Savaş aracı konumundaki Defender, Otokar, Landrover UK, JRA Australya, Landrover Canada (Wolf), Santana (ispanya) vb. Lisans sahiplerinin ülkelerinin ordularına ve devlet kurumlarına amaca yönelik özel araçları sayede hayatlarını sürdürmektedirler, Iraktaki Amerikan Ordusu bile Otokar ile Defender anlaşması yapmıştır.

Göktuğ un söylediği kısa şasi uzun şasi ,olayı göreceli bir kavramdır, arazideki engele göre değişklik gösterir, ağaç kökleri ve karpuz büyüklüğündeki kayalarla dolu uzun ve dik bir rampaya sahip arazide CJ 8 daha avantajlıdır (ters dönen CJ 5 ve 7 ler internette ekol olmuştur roll cage olmadan dolaşmazlar) veya arazide çok karşılaşılan 90 derce açılı 100 cm yüksekliğindeki bir basamaktan inecekseniz CJ8 daha iyi iş görür. İyi karın açısından ziyade dayanıklı ve korunmuş bir karın çoğu zaman daha çok işe yarar, çünkü karnı sürtmeyecek araç yoktur. Bu işin optimum noktası iki teker arasındaki aralığın 100" olmasıdır (ne uzun ne kısa) Bu boyda maalesef özel yapımlar dışında defender yok. CJ5 e çok yakın DEf 90 veya CJ 8 e çok yakın DEf 110, daha uzunu 130, biraz kısa 6x6 sı 120, en uzunu 6X4 150 inch gibi bir çuval modeli var.

Sonsuz geliştirme , modifiye etme olanakları Sasi ve ayrı kupa kullanan tüm araçlar için eşittir.ama sıfır parçalarının ucuza bulunabilmesi bir avantajdır, ön arka sinyali 1 ytl ye başka hangi araçta bulabilirsiniz? Çamrluk, tavan veya kapı sacını alminyumla uğraşan her usta kendisi büküyor, ayrıca arzu ederseniz yüzlerce firma Geliştirilmiş modifiye edilmiş parçasını ( aks, şaft, ayna-mahruti vb. ) üretip satıyor. Modifiye değince sadece çamurluk yapısı nedeniyle daha büyük lastik takabilmek ve aracın tüm yapısını bunu yapabilecek şekilde geliştirmekse CJ ye devam. Ama ben sadece bunu anlamıyorum.

Arazide Şu iyidir Bu iyidir bunlar biraz kişiye kalmış şeyler, ama araziye gidip aracı kırıp dökmek benim açımdan övünülecek değil UTANILACAK bir durumdur. Kırmak için gitmiyor ama aracınız her dafsında kırılıyorsa buda araç için utanılacak bir durumdur. Her defasında bir çok şey öğreniyorum (tam 15 yıldır), eve dönünce daha çok döküman buluyor daha çok okuyorum.

Çoğunuz beni LR fanatiği diye tanıyor, ama sandığınızın aksine gördüğüm her arazi aracının altına yatar her noktasını incelerim, hangi noktalarının üstün hangi noktalarının zayıf olduğunu anlamaya çalışırım. Şu ana kadar eksikleri olmakla birlikte Klasik LR alt yapısı en mantıklı ve basit olanı, daha iyisini bulanakadar buna devam.

Lafı çok uzattığımın farkındayım kıssadan hisse son bir fıkra ile konuyu kapatıyorum sabrınız için teşekkür ediyorum.

Hoca saz konseri vermek için ahaliyi toplamış, sazın sapını sıkıca tutup başlamış tellere vurmaya, hep aynı tonda yanı ses bir süre sonra ahali sıkılmış, Hocam demişler diğer ustaları bunun sapını hep aynı noktadan tutmuyor , tellere vururken sapı tutan elleri ve parmakları ileri geri inip çıkıyor , sen hep aynı noktayı tutuyorsun. Hoca Cevap vermiş " onlar usta değil benim tuttuğum yeri bulamadıkları için sazı çalarken habire elleriyle benim tuttuğum yeri bulmaya çalışıyorlar."

İsterseniz hoca yerine beni isterseniz kendinizi koyun.

Tekrar sabrınız için teşekkür ederim

Selamlar Saygılar, sürç-i lisan ettiysem affola.
 

Yavuz abi henüz defender ya da LR için bir şey söylememiştim. Ben yalnızca LR kullananlar gibi kendi aramızda jeep tartışması yapmıyoruz onu demek istemiştim. Burada elma ya da armut yok. Yalnızca jeep vardı.
İkinci konu ise her ülkenin off road anlayışı iklimine ve coğrafik durumuna göre farklı. Malezya da yağmur ormanları var orada çamura ve suya dönük modifiyeler yapılıyor, amerikada kaya vbg. Cj-8 Türkiye şartların da genel olarak cj-5 e göre bizim girdiğim parkurlarda biraz daha geride kalıyor. (Çamur köy yolları vbg) . O kadar. Burada LR ile kıyas yapmak istemem. O zaman konu çok karışıyor. :D
Cj lerin modifiye konusuna gelince olaya yalnızca çamurlukların geniş olması tarafından bakmak yanlış. Modifiye kişiye özel bir durumdur bence. Burada kaç tane jeep varsa modifiye şekilleri biririne benzemez. Herkes sazı bildiği yerden çalar. Bizimki de o hesap.
 

Disco I, Def ve RRC kullanıcıları arasında aynı alt yapı olduğu için hep tartışma çıkıyor. Disco I ile Seri III kullanıcıs asla tartışmaz. Aynı CJ5 ile XJ kullanıcısı gibi.

Tekrar, sürç-i lisan ettiysem affola.

Selamlar
 

CJ-10 'dur o aracın adı, esas görevi uçak çekmektir, 727 otomatik şanzıman ve arkasında kocaman dana60 bazen dana70'le gelir, ayna marutisi o kadar ağırdır ki yerinden kalkmaz.... Memlekette natodan çıkma 5 ila 10 arası mevcuttur. Bazıları CJ'e dönüştürülmüştür... bir kaçında da V8 var... Amerika'da kıymetlidir...

Yavuz Bey, dediklerinizin çoğuna katılıyorum, fakat kim ne ders desin makas helezondan daha sağlam. Hem yüksek torklu uygulamalarda, hemde ağırlık taşımada. American Motors Corporation (AMC) 76-86 yıllarında ürettiği iş görür kabul edilen CJ'leri yine askeri ihaleler için üretti ve askeri speclere göre üretti... o sebepten helezon düşünmediler bile.. 2008 model Rubicon JK'ın askeri versiyonu bile arkası makaslı... Helezon bulunmaz hint kumaşı değil ki, Amerikan arabalarının hatta AMC'nin yaptığı araçların önleri hep helezon arka makas, malum muscle car merakı... 1948 model Unimog 4 taraf helezon çıktıktan sonra eminim AMC'nin de Land'ın da Unimog'u inceleme fırsatı olmuştur. Ama CJ'i helezona değiştirmek için şaseyi kalınlaştırmak lazım, Defender'ın kamyon şasesi gibi olan şasesi gerekiyor :D Ben CJ'i sağlam kanala sokunca benzin depo kapağını fırlatabiliyordum :smiley:

AMC'nin 79 yılında tasarladığı Hummer'ın teknolojisi ortadadır ve helezonludur. AMC hep ordu için ve devlet için araç ürettiğinden sipariş üstüne tasarım yapar. Ordu derki bana şunu yap CJ çıkar, derki bana bunu yap Hummer çıkar... Bunun dışında XJ AMC'nin ve Renault'un ortak tasarımı gibi görünse, Renault'un tek yaptığı insaniyet katmaktır :smiley: Ne geldiyse o sebepten geldi ya zaten, Renault'un ortak olmasından dolayı ABD hükümeti 1983 yılında AMC'nin askeri tasarımlarla ilgili bölümü ayrıp AM General diye ayrı bir şirket kurdurdu... AM General ilk Hummerları 83 yılında 55.000 adet olarak orduya teslim etti. 85 yılnda da bugun ki haline kadar gelişti. Hummer çok eski bir tasarımdır ve safkan Jeep'tir...

CJ Makas x Makas
YJ Makas x Makas
TJ Helezon x Helezon ( helezonları atıp makasa çeviren bir sürü kayacı var ABD'de)
XJ Helezon x Makas
ZJ Helezonx Helezon

Bu arada Seri I II III'le ben ancak Willys'leri mukayese ederim, hatta etmem bile :smiley: kötü birer kopyalar....
 



Ynt: Aynı Marka Farklı Model Tartışması

her cj kendine has ruhu var karakteri var bence aks aralıgının kısa olması çok bütük bi avanyaj
cj 5 yaramazçocuk . hoplar zıplar dalar çıkar en tutulan model başarısı tartışılmaz
cj 7 oturaklı başarılı . genelde bi işe yaramaz 6 dan kesilep biçilip sanatsal bi çalışmayla varolurlar orjinalse işe yarar bence
odayok gibi az 1 tane inceleme şansım oldu zaten 20 tane varmış tr de
cj 8 koca adam agar abi . kapalı saç kupası geniş iç haçmı ile tercih edilebilecek ama off-road amaçlı deyil ihtiyaca göre bi makine
 

Ynt: Aynı Marka Farklı Model Tartışması

discovery-V8' Alıntı:
Göktuğ elmayla armutu karıştırmayın.

CJ, YJ ile disco, RRc, Defender aynı kategoride değil, CJ nin ait olduğu sınıf Seri I,II,III 88, 109, 127 inch in sınıfı.

LR 70 lerde makastan helzeona geçis atılımı yaptı 83-84 te makastan tamamen vazgeçti , jeep in 90 lara kadar tamamen helezonlu modeli yok, 90 lardan sonra Helezonu koyup şasiyi sökmüş, öne helezon koyup arkaya makas koymuş, ikisini helzon yaıip önü bağımsız aks yapmış , doğru yolu TJ de bulmuş. yanılmıyorsam Bir kısım Xj de devam ettirmiş.

Ebat olarak Disco, RRc, Defender TJ ile kıyaslanamayacağına göre , bunlara karşılık gelen XJ dir. Benim jeep in en takdir ettiğim modeli budur zaten. Fakat bu özellik 72 yılında LR RRC de kullanılırken Jeep ancak 90 larda ulaşabilmiş.

LR in 84 yılından itibaren ön arka tamamen helezon ve biri V ,toplam 5 adel kol kullanması devrim niteliğindedir. Efsane Toyota LC 89 dan itibaren LR alt yapısını kopyalayıp (belkide orjinalinden 2 kat iyi yapmışlar) VX80 veya HDJ 80 i tarihe altın harflerle yazdırmıştır. Yaptıkları tek hata (bence) şasiyi hafifletmek uğruna inceltmek. Kupada Galvanizli saç yerine alüminyum kullanılsaydı aynı hafifliği sağlarlardı.

Orkun un haklı olduğu konu şu Disco, RRc, Defender aynı alt yapıyı kullanır, Bunun sebebi pazarlama stratejisi, Biri iş makinası, Biri lüks Sınıf, Biride ilk 4 çeker seven seater Aile arabası. Ama şöyle düşünün lüx sınıfında bile PTO çıkışı olan kaç araç var dünyada? Bunun anlamı şu LR LR dir her sınıfı her yolda yürür.

BMW ve Ford un Ticari kaygılarının etkisiyle Disco ve RR kan kaybetmiş, offroad özellikleri sıradan sürücülerinde farkında olmadan kullabileceği elektronik oyuncaklarala donatılmışlar 2004 yılında nihayet arazi aracının olmazsa olmazlarından ön arka sabit aks ve Merdiven şasi lerini kaybetmişler sıradan suvlara dönmüşlerdir.

İş ve Savaş aracı konumundaki Defender, Otokar, Landrover UK, JRA Australya, Landrover Canada (Wolf), Santana (ispanya) vb. Lisans sahiplerinin ülkelerinin ordularına ve devlet kurumlarına amaca yönelik özel araçları sayede hayatlarını sürdürmektedirler, Iraktaki Amerikan Ordusu bile Otokar ile Defender anlaşması yapmıştır.

Göktuğ un söylediği kısa şasi uzun şasi ,olayı göreceli bir kavramdır, arazideki engele göre değişklik gösterir, ağaç kökleri ve karpuz büyüklüğündeki kayalarla dolu uzun ve dik bir rampaya sahip arazide CJ 8 daha avantajlıdır (ters dönen CJ 5 ve 7 ler internette ekol olmuştur roll cage olmadan dolaşmazlar) veya arazide çok karşılaşılan 90 derce açılı 100 cm yüksekliğindeki bir basamaktan inecekseniz CJ8 daha iyi iş görür. İyi karın açısından ziyade dayanıklı ve korunmuş bir karın çoğu zaman daha çok işe yarar, çünkü karnı sürtmeyecek araç yoktur. Bu işin optimum noktası iki teker arasındaki aralığın 100" olmasıdır (ne uzun ne kısa) Bu boyda maalesef özel yapımlar dışında defender yok. CJ5 e çok yakın DEf 90 veya CJ 8 e çok yakın DEf 110, daha uzunu 130, biraz kısa 6x6 sı 120, en uzunu 6X4 150 inch gibi bir çuval modeli var.

Sonsuz geliştirme , modifiye etme olanakları Sasi ve ayrı kupa kullanan tüm araçlar için eşittir.ama sıfır parçalarının ucuza bulunabilmesi bir avantajdır, ön arka sinyali 1 ytl ye başka hangi araçta bulabilirsiniz? Çamrluk, tavan veya kapı sacını alminyumla uğraşan her usta kendisi büküyor, ayrıca arzu ederseniz yüzlerce firma Geliştirilmiş modifiye edilmiş parçasını ( aks, şaft, ayna-mahruti vb. ) üretip satıyor. Modifiye değince sadece çamurluk yapısı nedeniyle daha büyük lastik takabilmek ve aracın tüm yapısını bunu yapabilecek şekilde geliştirmekse CJ ye devam. Ama ben sadece bunu anlamıyorum.

Arazide Şu iyidir Bu iyidir bunlar biraz kişiye kalmış şeyler, ama araziye gidip aracı kırıp dökmek benim açımdan övünülecek değil UTANILACAK bir durumdur. Kırmak için gitmiyor ama aracınız her dafsında kırılıyorsa buda araç için utanılacak bir durumdur. Her defasında bir çok şey öğreniyorum (tam 15 yıldır), eve dönünce daha çok döküman buluyor daha çok okuyorum.

Çoğunuz beni LR fanatiği diye tanıyor, ama sandığınızın aksine gördüğüm her arazi aracının altına yatar her noktasını incelerim, hangi noktalarının üstün hangi noktalarının zayıf olduğunu anlamaya çalışırım. Şu ana kadar eksikleri olmakla birlikte Klasik LR alt yapısı en mantıklı ve basit olanı, daha iyisini bulanakadar buna devam.

Lafı çok uzattığımın farkındayım kıssadan hisse son bir fıkra ile konuyu kapatıyorum sabrınız için teşekkür ediyorum.

Hoca saz konseri vermek için ahaliyi toplamış, sazın sapını sıkıca tutup başlamış tellere vurmaya, hep aynı tonda yanı ses bir süre sonra ahali sıkılmış, Hocam demişler diğer ustaları bunun sapını hep aynı noktadan tutmuyor , tellere vururken sapı tutan elleri ve parmakları ileri geri inip çıkıyor , sen hep aynı noktayı tutuyorsun. Hoca Cevap vermiş " onlar usta değil benim tuttuğum yeri bulamadıkları için sazı çalarken habire elleriyle benim tuttuğum yeri bulmaya çalışıyorlar."

İsterseniz hoca yerine beni isterseniz kendinizi koyun.

Tekrar sabrınız için teşekkür ederim

Selamlar Saygılar, sürç-i lisan ettiysem affola.
Ne demek sıkılmak bilakis bu arşiv niteliğindeki yazınızi bir solukta okudum. Bilgleriniizi paylaştığınız için teşekkürler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,936
Mesajlar
1,525,984
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst