jeep' Alıntı:
Ama işin ilginç yanı biz jeeplerin özelliklerini iyi bilir ve kabul ederiz. Yani hangi cj-8 sahibi benim aracım cj-5 den arazide daha başarılıdır der ki. Yada cj ile xj ya da zj yi mukayese edebilir ki. Herkes yerini bilir. Daha iyi nasıl olabilir bunu tartışırız Bkz Gezenbilir Tüm Forum.
Göktuğ elmayla armutu karıştırmayın.
CJ, YJ ile disco, RRc, Defender aynı kategoride değil, CJ nin ait olduğu sınıf Seri I,II,III 88, 109, 127 inch in sınıfı.
LR 70 lerde makastan helzeona geçis atılımı yaptı 83-84 te makastan tamamen vazgeçti , jeep in 90 lara kadar tamamen helezonlu modeli yok, 90 lardan sonra Helezonu koyup şasiyi sökmüş, öne helezon koyup arkaya makas koymuş, ikisini helzon yaıip önü bağımsız aks yapmış , doğru yolu TJ de bulmuş. yanılmıyorsam Bir kısım Xj de devam ettirmiş.
Ebat olarak Disco, RRc, Defender TJ ile kıyaslanamayacağına göre , bunlara karşılık gelen XJ dir. Benim jeep in en takdir ettiğim modeli budur zaten. Fakat bu özellik 72 yılında LR RRC de kullanılırken Jeep ancak 90 larda ulaşabilmiş.
LR in 84 yılından itibaren ön arka tamamen helezon ve biri V ,toplam 5 adel kol kullanması devrim niteliğindedir. Efsane Toyota LC 89 dan itibaren LR alt yapısını kopyalayıp (belkide orjinalinden 2 kat iyi yapmışlar) VX80 veya HDJ 80 i tarihe altın harflerle yazdırmıştır. Yaptıkları tek hata (bence) şasiyi hafifletmek uğruna inceltmek. Kupada Galvanizli saç yerine alüminyum kullanılsaydı aynı hafifliği sağlarlardı.
Orkun un haklı olduğu konu şu Disco, RRc, Defender aynı alt yapıyı kullanır, Bunun sebebi pazarlama stratejisi, Biri iş makinası, Biri lüks Sınıf, Biride ilk 4 çeker seven seater Aile arabası. Ama şöyle düşünün lüx sınıfında bile PTO çıkışı olan kaç araç var dünyada? Bunun anlamı şu LR LR dir her sınıfı her yolda yürür.
BMW ve Ford un Ticari kaygılarının etkisiyle Disco ve RR kan kaybetmiş, offroad özellikleri sıradan sürücülerinde farkında olmadan kullabileceği elektronik oyuncaklarala donatılmışlar 2004 yılında nihayet arazi aracının olmazsa olmazlarından ön arka sabit aks ve Merdiven şasi lerini kaybetmişler sıradan suvlara dönmüşlerdir.
İş ve Savaş aracı konumundaki Defender, Otokar, Landrover UK, JRA Australya, Landrover Canada (Wolf), Santana (ispanya) vb. Lisans sahiplerinin ülkelerinin ordularına ve devlet kurumlarına amaca yönelik özel araçları sayede hayatlarını sürdürmektedirler, Iraktaki Amerikan Ordusu bile Otokar ile Defender anlaşması yapmıştır.
Göktuğ un söylediği kısa şasi uzun şasi ,olayı göreceli bir kavramdır, arazideki engele göre değişklik gösterir, ağaç kökleri ve karpuz büyüklüğündeki kayalarla dolu uzun ve dik bir rampaya sahip arazide CJ 8 daha avantajlıdır (ters dönen CJ 5 ve 7 ler internette ekol olmuştur roll cage olmadan dolaşmazlar) veya arazide çok karşılaşılan 90 derce açılı 100 cm yüksekliğindeki bir basamaktan inecekseniz CJ8 daha iyi iş görür. İyi karın açısından ziyade dayanıklı ve korunmuş bir karın çoğu zaman daha çok işe yarar, çünkü karnı sürtmeyecek araç yoktur. Bu işin optimum noktası iki teker arasındaki aralığın 100" olmasıdır (ne uzun ne kısa) Bu boyda maalesef özel yapımlar dışında defender yok. CJ5 e çok yakın DEf 90 veya CJ 8 e çok yakın DEf 110, daha uzunu 130, biraz kısa 6x6 sı 120, en uzunu 6X4 150 inch gibi bir çuval modeli var.
Sonsuz geliştirme , modifiye etme olanakları Sasi ve ayrı kupa kullanan tüm araçlar için eşittir.ama sıfır parçalarının ucuza bulunabilmesi bir avantajdır, ön arka sinyali 1 ytl ye başka hangi araçta bulabilirsiniz? Çamrluk, tavan veya kapı sacını alminyumla uğraşan her usta kendisi büküyor, ayrıca arzu ederseniz yüzlerce firma Geliştirilmiş modifiye edilmiş parçasını ( aks, şaft, ayna-mahruti vb. ) üretip satıyor. Modifiye değince sadece çamurluk yapısı nedeniyle daha büyük lastik takabilmek ve aracın tüm yapısını bunu yapabilecek şekilde geliştirmekse CJ ye devam. Ama ben sadece bunu anlamıyorum.
Arazide Şu iyidir Bu iyidir bunlar biraz kişiye kalmış şeyler, ama araziye gidip aracı kırıp dökmek benim açımdan övünülecek değil UTANILACAK bir durumdur. Kırmak için gitmiyor ama aracınız her dafsında kırılıyorsa buda araç için utanılacak bir durumdur. Her defasında bir çok şey öğreniyorum (tam 15 yıldır), eve dönünce daha çok döküman buluyor daha çok okuyorum.
Çoğunuz beni LR fanatiği diye tanıyor, ama sandığınızın aksine gördüğüm her arazi aracının altına yatar her noktasını incelerim, hangi noktalarının üstün hangi noktalarının zayıf olduğunu anlamaya çalışırım. Şu ana kadar eksikleri olmakla birlikte Klasik LR alt yapısı en mantıklı ve basit olanı, daha iyisini bulanakadar buna devam.
Lafı çok uzattığımın farkındayım kıssadan hisse son bir fıkra ile konuyu kapatıyorum sabrınız için teşekkür ediyorum.
Hoca saz konseri vermek için ahaliyi toplamış, sazın sapını sıkıca tutup başlamış tellere vurmaya, hep aynı tonda yanı ses bir süre sonra ahali sıkılmış, Hocam demişler diğer ustaları bunun sapını hep aynı noktadan tutmuyor , tellere vururken sapı tutan elleri ve parmakları ileri geri inip çıkıyor , sen hep aynı noktayı tutuyorsun. Hoca Cevap vermiş " onlar usta değil benim tuttuğum yeri bulamadıkları için sazı çalarken habire elleriyle benim tuttuğum yeri bulmaya çalışıyorlar."
İsterseniz hoca yerine beni isterseniz kendinizi koyun.
Tekrar sabrınız için teşekkür ederim
Selamlar Saygılar, sürç-i lisan ettiysem affola.