veteriner
www.bagbasiveterinerklinigi.com
Daha önce benzer konular altında bu konuyu gündeme getirmiştim ama tam sonuca varamadığımdan tekrar konu açıyorum, okuyan veya cevap yazan arkadaşlar kusura bakmasınlar.
Off road modifiyelerinin olmazsa olmazlarından olan lastik büyütülüp bir süre sonra da ayna mahruti daha kısa oranlısıyla değiştirilince hep söylenen bir cümle var:
"aracın çekişi arttı, yakıt tüketimi de düştü, eskiden 1 depoyla şu kadar km yapıyorken şimdi şu kadar yapıyor"
Burada anlayamadığım şu;
genelde arazi araçlarının çoğunda orjinal haldeyken bile km saati hızı ve gidilen km'yi fazla gösterdiğinden yapılan yakıt hesabı doğru değil, fabrikasyon bir hata olduğundna burasını doğru kabullensek bile,
lastik büyütülünce zaten yanlış gösteren km saati , bir miktar eksik göstermeye başlıyor,
ayna - mahruti kısalınca tekrar km saati gidilen yolu ve hızı fazla göstermeye başlıyor. Eğer lastik çapı ile ayna-mahruti oranı tam dengede ise araç orjinal değerlere döner ama değilse birinin lehine başka bir yanlışlık ortaya çıkar.
Ayna mahrutinin kısasıyla değişiminde yakıt tüketiminin ne olduğu konusunda sağlıklı yorum yapmak için;
lastikteki büyüme oranı ile ayna mahrutideki değişim oranı dikkate alınmalı ve gidilen km GPS ile hesaplanmalı.
Ayrıca aracın çekişi artsa bile aynı oranda gaza basıldığı halde daha yüksek devir çevirip buna rağmen daha düşük hız yapan aracın yakıt tüketiminin azalmasını da anlayamıyorum.
Bu konularda aydınlatıcı bilgilere ulaşabilirsem ben de değişim yapmayı düşünüyorum. Rampalarda araç dolu klima açıkken çekiş kaybı hissedilir derecede.
Benim araçtaki oranlar şöyle
orjinal lastik 195-80-15 yani 27 inch iken benim lastiklerim 235-75-15 yani 29 inch.
Ayna mahrutim ise orjinal 4.875 oranda,
aracıma uygun 5.125 oranlı diferansiyeller mevcut(daha kısa oranları hem gereksiz olduğundan hem de komple dif değişimi ile ses-ötme olayı yaşanmayacağından düşünmüyorum)
Bu verilerle kağıt üzerinde dif. değişimi sonrası fabrikasyon değerlere çok yaklaşılır gibi.
Bahsettiğim değerlere göre değişim yapsam yakıt düşer denirse % kaç olur, yapıp-yapmamaya değer mi?
Off road modifiyelerinin olmazsa olmazlarından olan lastik büyütülüp bir süre sonra da ayna mahruti daha kısa oranlısıyla değiştirilince hep söylenen bir cümle var:
"aracın çekişi arttı, yakıt tüketimi de düştü, eskiden 1 depoyla şu kadar km yapıyorken şimdi şu kadar yapıyor"
Burada anlayamadığım şu;
genelde arazi araçlarının çoğunda orjinal haldeyken bile km saati hızı ve gidilen km'yi fazla gösterdiğinden yapılan yakıt hesabı doğru değil, fabrikasyon bir hata olduğundna burasını doğru kabullensek bile,
lastik büyütülünce zaten yanlış gösteren km saati , bir miktar eksik göstermeye başlıyor,
ayna - mahruti kısalınca tekrar km saati gidilen yolu ve hızı fazla göstermeye başlıyor. Eğer lastik çapı ile ayna-mahruti oranı tam dengede ise araç orjinal değerlere döner ama değilse birinin lehine başka bir yanlışlık ortaya çıkar.
Ayna mahrutinin kısasıyla değişiminde yakıt tüketiminin ne olduğu konusunda sağlıklı yorum yapmak için;
lastikteki büyüme oranı ile ayna mahrutideki değişim oranı dikkate alınmalı ve gidilen km GPS ile hesaplanmalı.
Ayrıca aracın çekişi artsa bile aynı oranda gaza basıldığı halde daha yüksek devir çevirip buna rağmen daha düşük hız yapan aracın yakıt tüketiminin azalmasını da anlayamıyorum.
Bu konularda aydınlatıcı bilgilere ulaşabilirsem ben de değişim yapmayı düşünüyorum. Rampalarda araç dolu klima açıkken çekiş kaybı hissedilir derecede.
Benim araçtaki oranlar şöyle
orjinal lastik 195-80-15 yani 27 inch iken benim lastiklerim 235-75-15 yani 29 inch.
Ayna mahrutim ise orjinal 4.875 oranda,
aracıma uygun 5.125 oranlı diferansiyeller mevcut(daha kısa oranları hem gereksiz olduğundan hem de komple dif değişimi ile ses-ötme olayı yaşanmayacağından düşünmüyorum)
Bu verilerle kağıt üzerinde dif. değişimi sonrası fabrikasyon değerlere çok yaklaşılır gibi.
Bahsettiğim değerlere göre değişim yapsam yakıt düşer denirse % kaç olur, yapıp-yapmamaya değer mi?