Aussie Locker veya Powertrax Kullanan Var mı?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Adrenalin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,729

Adrenalin

Articulation Freak
Mesajlar
45
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul
Merhabalar,

Ön differansiyelime fiyatının 200-250$ olması sebebi ile Aussie marka bir kilit almayı düşünüyorum. Bu kilidi kullanmış olan var mıdır? Sanırım gaza basıldığında veya bir tekerlekte çekiş kaybı olduğunda kilitleniyor, güç gelmediği zaman kilitsiz şekilde çalışıyor. bu tip kilitlerde çalışma gürültüsü ne durumdadır? Ayrıca sürekli 4 çeker veya hublock olmayan araçlarda ön aksta kullanılmaması gerektiği söyleniyor, sebebi yürür aksamın yorulmaması mıdır? Toprak veya karlı zeminde de bu uyarı geçerli midir? Tecrübesi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum.

Teşekkürler.
 

Etiketler
Ynt: Aussie Locker veya Powertrax Kullanan Var mı?

Bahsettiğiniz marka kiliti bilmiyorum. Ama fiyatına bakınca % 100 kilitleyen model olduğu anlaşılıyor. Hub bulunmayan araçlarda sıkıntılarda beraberinde gelir. Ön diferansiyeldeki sıkıntı arkada o derece tabiiki hissedilmez.
Asfaltta viraj alırken aracınızın hafif kaydığını düşünsenize. Tekerler farklı dönmeye başladığı anda devreye kiren kilit aracınızı kasacak ve düz gitme eğilimi gösterecektir. Hub olmadan bu riske kesinlikle girmeyin derim.
Ön diferansiyele limited slipin bile sıkıntısı olabilir.Tek çare elektrikli veya havalı ön diferansiyel kilitleri. Yani kontrol sizde, ama pahalılar. Bence arka diferansiyelinize takın ve bu şekildeki performansınızı ölçün. Tatmin olabilirsiniz.
Selamlar..
 

Ynt: Aussie Locker veya Powertrax Kullanan Var mı?

Hızlı cevap için çok teşekkürler, ben de benzer bir düşünceyi paylaşıyorum, sanırım asfaltta kullanıldığında understeer dediğimiz önden kayma eğilimi oluşuyor bu yüzden kullanılmaması tavsiye ediliyor ancak bu etkinin kontrol edilebilir seviyede olup olmadığını merak etmiştim. Sonuçta ben içmiyorum ama sigaranın üzerinde de "öldürür" yazıyor :smiley:. Arkaya takmak dediğiniz gibi daha mantıklı galiba, hem bu kilitler yüksüzken açık diferansiyel olarak davranıyor ancak güç verildiğinde kilitliyorlar. Bu etki de hidrolik değil mekanik gerçekleşiyor. Cevap ve haklı tavsiye için teşekkürler.
 

Ynt: Aussie Locker veya Powertrax Kullanan Var mı?

35 lik lastikli cj me %100 powertrak taktım,çok sürmedi 3 ay sonra söktüm attım.Şimdi arb air locker ön arka kullanacağım.Sebebi powertrak ilk zorlama aks kırdı,ondan sonra bir daha ayar tutmadı.Hep kilit takılı kaldı.Arazide iyi oldu ama asfaltta gezemez hale geldim en ufak viraj dönüşlerinde lastikler ötmeye başlıyordu.Şehir içinde lastik gıcırdatan magandalar gibi olmuştum.Herkes dönüp bakıyordu neden lastik ötüyor diye.Ayarlarını çok iyi yapmak lazım.ama belli bir süreden sonra ayar filan kalmıyor ya sürekli takılı kalıyor yada devreye hiç girmiyor.Kendiliğinden devreye giren kilitleri kesinlikle tasviye etmiyorum.En ideali içerinden kumandalı havalı yada elektrikli kilitler......
 

Ynt: Aussie Locker veya Powertrax Kullanan Var mı?

Cevabınızı geç gördüm ancak çok faydalı bir tecrübe olduğunu düşündüğüm için," geç olsun güç olmasın" felsefesi ile cevap yazıyorum; Aks kırma sebebi CJ akslarınıza 35" lastik takmanız da olabilir mi acaba? biraz büyük bir ebat gibi geldi bana ama sonuç olarak yaşanmış bir tecrübe var. Arkaya takmak daha az riskli zira arka akslar tabii ki daha güçlü. Sizde hub lock yok anladığım kadarı ile zira klitleri boşalttığınızda (2WD) hiçbir etkisi hissedilmemesi lazım. Bu arada arazide hublock ları da kırma ihtimali başlııyor, o da ayrı konu..
sinanyegin' Alıntı:
35 lik lastikli cj me %100 powertrak taktım,çok sürmedi 3 ay sonra söktüm attım.Şimdi arb air locker ön arka kullanacağım.Sebebi powertrak ilk zorlama aks kırdı,ondan sonra bir daha ayar tutmadı.Hep kilit takılı kaldı.Arazide iyi oldu ama asfaltta gezemez hale geldim en ufak viraj dönüşlerinde lastikler ötmeye başlıyordu.Şehir içinde lastik gıcırdatan magandalar gibi olmuştum.Herkes dönüp bakıyordu neden lastik ötüyor diye.Ayarlarını çok iyi yapmak lazım.ama belli bir süreden sonra ayar filan kalmıyor ya sürekli takılı kalıyor yada devreye hiç girmiyor.Kendiliğinden devreye giren kilitleri kesinlikle tasviye etmiyorum.En ideali içerinden kumandalı havalı yada elektrikli kilitler......
 



Ynt: Aussie Locker veya Powertrax Kullanan Var mı?

kilit bende arka aksda takılıydı.Tek parçalı aks sistemi olduğu için kolay kolay kırılmıyor.en azından şimdiki kilitler ile kırmadı.35 lik lastik boyutuna göre tasarlandığı için arabam ekipmanda ona göre heavy duty seçildi.Önler huplı sistem.Dediğim gibi kullandım memnum kalmadım şimdi ARB kullanıyorum önve arka çok memnunum..
 

Ynt: Aussie Locker veya Powertrax Kullanan Var mı?

ARB tabii ki çok iyi bir sistem, gerçi ben yine de kompresör detayı dolayısı ile E-locker tercih ederdim herhalde ancak benim aracımın 8 bijon heavyduty ön aksı için (dana 44) için 250 dolara aussie locker satılıyor. Ön akstaki kilidin engel aşmalarda çok daha avantajlı olduğunu düşünüyorum. Tek endişem 33" lastikler ve muhtemel azmalar sırasında hem mile maker hublock ları hemde aks millerini çatır çatır kırar mıyım? Arka da ise sorun yok maaşallah 8 bijon full float Dana 70 var, kaynak da atsam kırılmaz diye düşünüyorum fakat Dana 70 kilitleri çok pahalı, zaten aussie de de yok.
 

Ynt: Aussie Locker veya Powertrax Kullanan Var mı?

ben 2 sene boyunca Cj6 da önde Powertrax 'ın Easy Locker ını kullandım ucuz denilen mekanik kilit sanırım sizin Aussie aynı prensiple çalışıyor,
her ağır koşulda (kar, yağmur, çamur gb) denememe rahmen hiç bir problem çıkarmadı. Özellikle kar gibi kaygan zeminlerde kafadan kayma problemi yaşamadım.
Kilidin çalışma sistemi siz gaza bastığınız sürece devreye giriyor gazdan çekince boşa sıyırmaya başlıyor eğer kafa kaymaya başlarsa yavaş yavaş gaz verip çektiğinizde kafa tekrar içeri giriyor.
Yüksek hızlardaki kaymalarda biraz tecrübe gerektirebilir ama bir arazi taşıtı ile ne kadar ve nerde yüksek hız yaparsınız o sizin bileceğiniz iş.
Bu arada kilidin takılı kalması problemini ilk kez duydum takılı kalacak bir parça yok zaten içinde karşılıklı olan ufak dişliler var oda yay boşalttığında zaten boşa çıkıyor.
Düğme ile devreye giren sistemler tabiki sürücü tarafından kontrol edildiği için daha mantıklı ama aralarında yaklaşık 600-700 dolar var tercih meselesi. Normalde LSD gibi çalışan elektrikli sistemlerde eğer kilit devreye alındı ise yüklenildiğinde aks kırılacaksa yine kırılır yani powertrax aks kırıyor eaton kırmıyo denemez %100, %100dür.
Sizin için bir tek problem olabilir oda her ön kilitte olası problem olursa mafsallarından kırılma yada anma mahruti dağıtma probleminde hub'ı devreden çıkarıp yola devam etme şansınız pek olmaz,
Eaton'lı XJ ön diff i kırdığında 5-6 saat karda ön difrensiyeli açıp aksları boşa çıkartıp yola devam etmiştik pek zevkli olmıyor :smiley:
 

Ynt: Aussie Locker veya Powertrax Kullanan Var mı?

LowRanger' Alıntı:
ben 2 sene boyunca Cj6 da önde Powertrax 'ın Easy Locker ını kullandım ucuz denilen mekanik kilit sanırım sizin Aussie aynı prensiple çalışıyor,
her ağır koşulda (kar, yağmur, çamur gb) denememe rahmen hiç bir problem çıkarmadı. Özellikle kar gibi kaygan zeminlerde kafadan kayma problemi yaşamadım.
Kilidin çalışma sistemi siz gaza bastığınız sürece devreye giriyor gazdan çekince boşa sıyırmaya başlıyor eğer kafa kaymaya başlarsa yavaş yavaş gaz verip çektiğinizde kafa tekrar içeri giriyor.
Yüksek hızlardaki kaymalarda biraz tecrübe gerektirebilir ama bir arazi taşıtı ile ne kadar ve nerde yüksek hız yaparsınız o sizin bileceğiniz iş.
Bu arada kilidin takılı kalması problemini ilk kez duydum takılı kalacak bir parça yok zaten içinde karşılıklı olan ufak dişliler var oda yay boşalttığında zaten boşa çıkıyor.
Düğme ile devreye giren sistemler tabiki sürücü tarafından kontrol edildiği için daha mantıklı ama aralarında yaklaşık 600-700 dolar var tercih meselesi. Normalde LSD gibi çalışan elektrikli sistemlerde eğer kilit devreye alındı ise yüklenildiğinde aks kırılacaksa yine kırılır yani powertrax aks kırıyor eaton kırmıyo denemez %100, %100dür.
Sizin için bir tek problem olabilir oda her ön kilitte olası problem olursa mafsallarından kırılma yada anma mahruti dağıtma probleminde hub'ı devreden çıkarıp yola devam etme şansınız pek olmaz,
Eaton'lı XJ ön diff i kırdığında 5-6 saat karda ön difrensiyeli açıp aksları boşa çıkartıp yola devam etmiştik pek zevkli olmıyor :smiley:
Benim önlerde hub lock var, dolayısı ile o sorunu da aşabilirim sanıyorum ama... ön aks kırmak da ne olursa olsun hoş olmasa gerek. Benim en büyük şansım hem ön hem arka halk arasında poryalı denen, teknik anlatımla "full float" sistemler, kırılan aksı boşa çıkartıp devam edebiliyorsunuz.. tekrar söylüyorum, ne olursa olsun kırmak kötü birşey.. benim aracımın en zayıf yeri motordan transfer kutusuna giden ufacık şaftın kırılması... o kırıldı mı bitti işte :smiley:
 

Ynt: Aussie Locker Veya Powertrax Kullanan Var Mı?

Bu güzel konuyu hortlatayım. 2002 model 3.7 cherokee libetry (arka diff trac lock LSD mevcut) araçların ön ve arka diffleri
dana 35, dana 44, dana 44a lardan hangsi aceba? hangi %100 kilit uygun bir çözüm olabilir?
 



Ynt: Aussie Locker Veya Powertrax Kullanan Var Mı?

ben kilidi alırken bu yazıları görmemişim =)

başka bir başlıkta kilit Aussie locker ın aynısı olan lokka leocker dan bahsettim, arkaya taktım öne henüz takmadım, ön keçeleri beraberinde değiştirmeyi düşünüyorum, keçeleri üşenmeyip aldığımda öne de takıcam.

üreticinin dediğine göre benim kilitler dana44 için üretilen ile aynı.

yazıyı kopyalıyorum:

yeni konu açmak istemedim,

bende ln65 toyotam için öne v arkaya lokka locker getirttim, arkaya taktım, öne takmak için yeni keçe almayı bekliyorum.
elektronik mühendisiyim ama takmak beni hiç zorlamadı, kendim takabildim.

şimdiye kadar ki tecrübelerim:

olumsuz yanları:
*80-90 la giderken gazı bırak ma ve tekrar basma anlarında hafif arkayı sallıyor
*4x2 de kaygan zeminde gaza bastığınız sürece kolay kolay devreden çıkmıyor, özellikle kar ve buzda. kilit yokken patinaja düşüyor ve olduğu yerde kalıyordu, artık gidiyor fakat her yer yan yan =) ama virajlarda gazı biraz kesmeye alıştım, sorun yaşamıyorum

olumlu yanları:
*daha önce kuru zeminde çıkamadığım yüksek eğimli bir rampa vardı, aynı rampayı çamurda yağmur halen yağarken çıktım.
*benzer durumda bir dere yatağından çok zor çıkmıştım, aynı yeri patinaj bile çekmeden çıktım
*çaprazda kalma gibi bir korku olduğundan yamaçlara ve çukurlara yan giremiyordum, şimdi yamaca paralel giderken girebiliyorum gaza fazla basınca araba hızlıca rampaya dik hale geliyor =)
*kilidi takmak için diferansiyeli söktüğümde dişli ayarlarının bilyanın bozuk olduğunu gördüm bilyaları değiştirdim, ayna ve mahrutiyi ayarladım 10lt/100km yakan araç 8lt/100km yakmaya başladı, genelde bir deponun yarısını arazide harcıyorum ve şu an arabam harika =) (bunu olumlu yan olarak yazdım çünkü diferansiyellerin sökülüp kontrol edilmesi gerekir benimki gibi arabalarda, bu durum vesile oluyor, yanlış anlaşılmasın kilidin az yaktırdığını sanmıyorum, diferansiyeli ayarlamam sanırım buna sebep)
*en önemli olumlu yanı ucuz tabiki =) , 900 küsür dolara halloldu

not: önceki sayfalarda öne takılan kilidin olumsuzluklarında bahsedilmiş, ben sorun yaşayacağımı sanmıyorum çünkü: kilitsiz araç 4x4 de kullanırken çukur tümsek vs geçerken araç zaten kasılıyor, bu durumu cj-5 teki küt pat küt pat seslerinden anladım zamanında =) Arabanın torpidosunda da zemin kaygan değilse 4x4 e almayın yazıyor, ben de aracın kayamayacağı yerde ya hubları açıyorum yada 2h de kullanıyorum. Kaygan olmayan zeminde hub lar hiçbir zaman kilitli olmuyor yani, önler kilitli olursa bence kontrole olumsuz bir etkisi olmaz. bir çoğumuz yaşamıştır tekerleğin boş boş patinaj çekmesi genelde faydasız oluyor. ve o durumda "kilit olsaydı iyiydi" derdim ben.

bir başka değineceğim husus da elektrikli yada pnomatik kilit kilitli iken kayalardan aşıp araç iniş halindeyken (bir tümseği aşım rampa aşağı araç yöndeldiğinde) dönebilir misiniz? araç işte ozaman kasılacaktır, lokka gibi otomatik kilitler kasılan tekeri özgür bırakacaktır ve araç kasılmayacaktır. tabi benim fikrim arazide denemek gerek

söylemek istediklerim bukadar. ben Ankara dayım, takmayı düşünen arkadaşlara yardımcı olurum, görmek isterlerse arabama bakabilirler akıllarında soru işareti kalmaz, sonuçta ucuz diyoruz ama yine de masraf. ben neticesinden emin olmadan aldım siz görerek alabilirsiniz =)

yanlışlarım varsa tartışabiliriz.

saygılar

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=15018.90#ixzz2uAWOvig7
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,091
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst