Arazide Otomatik Vites Sorunu?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan artur_2929 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 53
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 36,611
Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?

olasiliksiz' Alıntı:
Debriyaj balatası o kadar da dert olacak bir alet değil. Otomatik şanzımana göre hem çok daha basit, hem çok daha ucuz hem de tamirden sonra tekrar bozulur mu diye bir sorun yok (bozulmaz aşınır, uzun bir zaman sonra...). 10000km de bitmesi ise çok garip, fren balatası olsa neyse de, debriyaj balatasını 10000km de bitirebilen şöför ehliyet kursuna geri dönmeli.
benim demek istediğmde buydu zaten mitsular kolay kolay arazide su koyverecek araçlar değil ama sürücü zoruyla atomatik yada düz farketmez arıza çıkarıyorlar aeazi canavarı pajerolara bakın çoğu otomatik
 

Etiketler
Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?

sahin05' Alıntı:
aynı iş ibaşka operatör için aynı araçlarla (2010 model L200 at-mt şanzıman sadece renkleri farklı )yapan arkadaşlarım var düz vitesler için onlarda 10.000km de biten debriyaj ve fren balatalarından şikayetci otomatiklerde ise sorun yok eee ne olacak şimdi

debriyaj balatası kullanan kişiden kişiye değişir ve arızalanan birşey değil yıpranıp biten bir elemandır.arazide olan araçların çogundada görülür.( eger üretim hatası yoksa )

debriyaj balatasının erken bitme olayını 2009 model ford ranger 4x4 STD ve XLT modellerinde yaşamıştılar.aynı model 12 aracın debriyaj balataları 10 bin km'nin altında bitti.onunda araştırmasını yaptıklarında ford'un şöyle bir açıklamasıyla karşılaştılar. "ranger'ın bir önceki serisinde karabalata (zehirli balatada diyolarmış ) diye tabir edilen bir balata çeşiti kullandıkları yeni seri ranger'larda ise avrupa birliği standartları çerçevesinde dogaya daha az zarar veren bir balata çeşitine geçtiklerini ve bu balatadan da verim alamadıklarını ve hatalı bir üretim oldugunu söylemişler" bu görüşmenin ardından yapılan yazışmalarda 12 aracın balatalarının serviste ücretsiz degişimi saglanmış ve bundan sonrakilere bir şey yapılamayacagı söylenmiştir. ( aynı balatayla degiştigi için hiç bi degişen bişe olmadı tabi yine aynı tas aynı hamam )

filoyu tamamen mitsubishi L200'e çevirdiler ve debriyajdan bu güne kadar hiç sorun yaşadıklarını duymadım.

"eee şu olacak şimdi"
arazide kullanılan 15 tane L200'e dayanarak baskı balatalarında bir sorun görmedim. araçları kullanan arkadaşlarınız arazide sürüş eğitimi alsalar iyi olur.
 

Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?



Sonuç olarak dostlar, Düz vites mi otomatik vites mi??

Benim gözlemlerime göre otomatik vites gücü toprağa yani zemine sanki biraz daha dengeli ve kontrollu aktarıyor, düz viteste ise biraz zorlanınca patinaja girme eğilimi artıyor, otomatik viteste bu daha az oluyor gibi. Düz vites şanzımanlarda, arazı şartlarında ve zor parkurlarda baskı balatanın daha fazla aşındığı herkes tarafında biliniyor diğer bir konu ise otomatik vites şanzımanlar motoru korurlar. Krank mili piston ve piston kollarına aşırı yük binmesini de engelliyor diye düşünüyorum.

Kocaeli'den Selamlar
 

Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?

Başka bir ülkede olsaydık belki cevap otomatik vites olabilirdi ama türkiyede anlayanı fazla yok, bozulduğunda tamiri dert olabilir. Doğrusu böyle sorunlar yaşayacağımı bilseydim otomatik vitesli suv almazdım. Tamir edildikten sonra 1 sene sonra yeniden arıza çıkartan otomatik vites pek te ender rastlanan bir durum değil malesef. İşin komiği şanzımanı ikide birde bozulan markalar için bozulan şanzımanı servise bırakmak yenisini alıp götürmek çok daha kolay ve daha ucuz, çünkü ellerinde birsürü eften püften sebeple bozulmuş şanzıman oluyor zaten basit bir şekilde tamir edip başka bir araç sahibine veriyorlar.
 

Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?

Dun gece 2 ayni arac , ayni donanimli kum bir alana girdik, ikimizde battik, otomatik olan kendi imkanlari ile milim milim ilerleyerek cikti, ama benim aracim duz vites, ne yaptiysam cikamadim. Ya guc fazla geliyor kuma iyice gomuluyordum, yada az geliyor motor duruyordu. Ve balata yanigi kokusuda cabasi.
 



Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?



Benim söylemek istediğim de Kürşatın bahsettiği idi.. Kendisi bizzat yaşamış. Arazı şartlarında, araç battığında yada zor bir parkurda ilerlendiğinde genelde çok gaza basmak, motoru bağırttırmak, lastikleri patinaja geçirmek uygun bir yöntem değil. Mümkün olduğu kadar motoru bayıltmak, lastiklerin temasını yoldan kesmemek yani patinaja geçirmemek gerekiyor. Düz vites böle durumlarda biraz can sıkabiliyor bazen. Otomatik vites biraz daha avantajlı gibi.

Kürşat biraz daha tecrübeli anladığım kadarıyla.

Selamlar
Murat
 

Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?

Buna katılıyorum, benzerini ben de yaşadım. Aletin kum/kar/çamur vs ile arası iyi de fazla eğimli yerler ve çukurlarla arası pek iyi değil. Geçen cumartesi (dün) Ankara ışık dağına gittim resmen çamur içinde yüzüp geldi araba (bir ara direksiyon hakimiyetini kaybettim kayık gibi sağa sola savruldu tekerleklere dolanan çamur üzünden ama batmadım) ama gel gelelim arazi kabiliyeti denine anlaşılanların içinde çamur içinde yüzebilmekten başka şeyler de var. Hiçbir zaman ciddi bir jip olarak tasarlanmamış sadece tipi öyle gösteren bir araba için bu da birşey tabi.
 

Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?



Aracınızdaki lastikler geniş mi?? Aslında çamur zeminlerde dar lastik kullanılmalı böylelikle lastikler camuru yarıp sert zemine rahatlıkla ulaşabilir ama gezniş lastikler camuru altına alarak bir "çamur yastığı" oluşturuyor altında. Hem kontrol kayboluyor hemde lastiklerin gücü sert zemine ulaşmasını engelliyor.
 

Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?

Evet biraz geniş. Aracın eski sahibi galiba güzel görünsün diye normal olanın bir boy genişini taktırmış, kontrol kaybı bu sebeple oluyor olabilir.
 

Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?


Aslında off-road yapacağımız yada sevdiğimiz zemine göre lastik seçmemiz lazım ama genelde güzel görünsün diye geniş lastik takılır her zemin ve şartta bu lastikler kullanılır. Araç performans gösteremeyince yada arıza yapınca da denir ki : Bu araç tü kaka şöle çekmiyor böle yolda kalıyor şanzıman vitesten atıyor, akis kesiyor gibi.. ama hiçkimsenin aklına gelmez ki aracım güzel gözüksün diye taktığım geniş lastiklerden kaynaklanıyor bu sorunlar. Ben hem mühendislik hem de oto sanayi çarşısı kökenli olduğum çin bu tür sorun ve yanlışlıklarla çok karşılaştım. Araçlar limitlerinde kullanıldığında size en iyi performansı ve güvenliği verir aslında. Sorun araç sahiplerinin araçlarını tanımamasından kaynaklanıyor genelde.

Araziye çıktığınızda birkaç fotoğraf ta çekip eklerseniz seviniriz
 



Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?

genis lastik sadece kar ve kum gibi aracin gomulmesini istemedigimiz yerlerde iyidir, geri kalan heryerde ince lastik daha iyidir. ama simdi konumuz otomatik vites :smiley: bahsettiginiz aracin yolda gezmeleri, yanlamalari tamamen lastik genisliginden,

bu arada eski aracim otomatikdi, off roadda hicbir problem yasatmamisti, sadece lastikleri yerden kesmemeye dikkat etmek lazim
 


Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?

İlk jenerasyon rav4 için iki tip lastik var. Standart 215 taban, Toyota tarafından opsiyonel olarak sunulan bir de 235 tabanlı olan var. Benimkiler 235. Toyota buna onay verdiyse (bizzat kendileri opsiyon olarak sunuyor) en azından otomatik vitesi bozmaması lazım, çamurda kontrol kaybına sebep oluyor olabilir. Gerçi 250bin km yi devirmiş her araçta ufak tefek problemler olur günü geldiğinde benim aracın şanzımanı da ameliyat masasına yatacak gibi görünüyor. Sorun şu ki otomatik vites pek yaygın bir alet olmadığı için ben ne sanayideki ustalara ne de yetkili servistekilere pek güvenemiyorum. Motor sorun çıkarsa dert etmezdim ondan anlayan daha kolay bulunuyor.
 

Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?

anladıgım kadarıyla arazi araçlarında otomatik vitesin bakımını yapıp kolladıgın zaman düz vitesten biraz daha avantajlı diyorsunuz. ( bu arada arızası çok ustası az oluyor )

peki L200'lerde çıkan o sorunlar neden dolayı kaynaklanıyodu acaba ? ilk fırsatta arkadaşıma arızaların sebebini bulabilmişlermi diye tekrardan soracam.
 

Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?

Benim gördüğüm kadarıyla ( RAV4 hiç kullanmadım ) RAV4'ler biraz daha şehir kullanımına ve hafif arazi şartlarına uygun. Pek hard'a vurduya kırdıya kelecekmiş gibi görünmüyor. Sert şartlara uygun araçların şanzıman oranları, ağırlık merkezi, diferansiyel kilit oranları gibi bazı ayarlarının farklı olduğunu biliyorum. 235 lastik daha fazla benzin yakmanıza neden olur ve süratinizi engeller. Ses yapar ve konfordan çalar. Kürşatın yazdığı gibi kum ve karda avantajlıdır. Asvaltta zaten çekiş, tutuş sorunu yok bu araçların.

Motorun önce olması ağırlık merkezini biraz öne alır, arka hafif kalır. Böle durumlarda arkaya bir kum torbası atılabilir denge sağlanabilmesi ve arka lastiklerin yola daha iyi basabilmesi için.
 



Ynt: Arazide Otomatik Vites Sorunu?

artur_2929' Alıntı:
debriyaj balatası kullanan kişiden kişiye değişir ve arızalanan birşey değil yıpranıp biten bir elemandır.arazide olan araçların çogundada görülür.( eger üretim hatası yoksa )
neyse o zaman arazide baskı balata sıyırıp kalısanız teselliniz balata yıprandı bozulmadı olur bu arada l200 baskı balata takımının kaça değiştiğini biliyorsunuzdur umarım
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst