Arazide ABS

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kakuli Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,391
Ynt: Arazide ABS

Bir arkadaşın da yukarıda sorduğu gibi 4L-Lock pozisyonu 1 veya 2.viteste zaten araç en dik şartlarda bile min hızda frene gerek duymadan (veya çok az) seyredebiliyor ve bu şartlarda araca frenden de daha iyi bir durdurma kuvveti uyguluyor bunun durduramadığı bir aracı fren zaten kesinlikle durduramaz ve kaydırır/devirir diye düşünüyorum ki iş ABS ye kalsın zaten bu seçenekte hız da minumumlarda oluyor , bilemiyorum tecrübe edenler agresif offroad mu yapıyorlar yoksa ben ifade edilmek isteneni yanlış mı anlıyorum,hatalı düşünüyorsam ltf düzeltin,tecrübeli arkadaşların bilgilerinden faydalanmak isterim.
Bu arada Yeni Grand Vitaralarda 4LL pozisyonunda Esp otomatikman off oluyor(zaten bu işlem manuel bir düğmeyle de isteğe göre yapılabiliyor) ama ABS nin off olup olmadığı kullanma kitapçığında da yazmıyor,bu yüzden ben direk olarak distribütöre bunu sordum cevap bekliyorum ,gelince benzer araca sahip arkadaşların da bilgisine sunarım..
 

Etiketler
Ynt: Arazide ABS

Furkan Selamlar.
Bende 99 Pajero var,sendeki L200 le alt takımları çok benzer.
Pajero arka kilit devredeyken birde 10 km civarında ABS yi devre dışı bırakıyor.
Ben yinede şerefe bunun sigortası nerde diye sorduğumda ,gerek yok LOW konumda zaten devre dışı kalıyor demişti.
çamurda oynarken hiç denemek aklıma gelmedi.
 

Ynt: Arazide ABS

Low konumundayken zaten çoğu araçta Abs ve Esp görev yapmıyor. Ama 4 çeker H konumunu kullandığımız anlar ne kadar fazla olduğunu gözardı etmeyin.
 

Ynt: Arazide ABS

Araziye girdiğimde 1 saniye bile beklemeden ABS sigortasını sökeceğim ama ,caponlar beni çözmüş
ne sigorta panosunda nede aracın kitapçığında ABS sigortasının yerini göstermemişler.;D
Jeep34' Alıntı:
Low konumundayken zaten çoğu araçta Abs ve Esp görev yapmıyor. Ama 4 çeker H konumunu kullandığımız anlar ne kadar fazla olduğunu gözardı etmeyin.
 

Ynt: Arazide ABS

Ben bu konuda Ankara Şeref Oto Servis'ten Şeref abinin tarifiyle bir çözüm ürettim. ABS'nin sigortası soldaki akünün hemen yanında. Hatta sigorta paneli akünün artı kutup başına monte edilmiş. Sigortanın çıkışından ABS beynine giden enerji kablosunu by-pass ederek araya 80 amperlik bir röle koydum. Rölenin şasesini direkt olarak kaporta içine montajladığım yerden aldım. Rölenin artı kablosunu ise direksiyonun hemen sol alt tarafına yerleştirdiğim ışıklı bir düğmeden anahtarladım.
Düğme kapalı olduğunda ışığı yanmıyor ve bu pozisyonda ABS devrede. Düğmeye bastığımda hem kendi üzerinde kırmızı ışık yanıyor, hem de gösterge panelinde ABS uyarı lambası yanıyor. Ve tabiki ABS devre dışı kalmış oluyor. Hem düğmede, hem de gösterge panelinde uyarı lambası yandığı için, ABS'nin devre dışında olduğunu unutmak imkansız.
Ben düğmeyi açtığımda röleye enerji vermiş oluyorum ve enerji alınca kısa devre olan röle ABS nin enerjisini veriyor. ABS devreye giriyor. Düğmeyi kapalı konuma aldığımda ise, rölenin enerjisi kesiliyor ve dolayısıyla ABS ye giden enerjiyi kesiyor. Sigorta çıkışından aldığımız için, herhangi bir aksaklık durumunda sigorta yine atacak tabi.

İşlemi tamamladıktan sonra hemen çamurlu bir araziye dalıp denedim. ABS devrede iken, 30 km hızla ortalama olarak 8 metre mesafede durdu. ABS yi devre dışı bırakarak denediğimde ise 3 metre mesafede durdu. Kısacası sonuç olumlu.

Asfaltta, yağmurda vs. mükemmel bir avantaj olan ABS maalesef çamurda tam bir dezavantaj. Bence bu tip araçlarda fabrikasyon olarak ABS manuel olmalı.
 



Ynt: Arazide ABS

geçen gün toyota hilux aracımda 4-Low da sürerken ABS nin devre dışı kaldığını farkettim 4-Hi deykende yaklaşık 10 km/s hıza kadar devreye girmiyor fakat 2-Hi de sadece el frenini bile çeksem vır vır devreye giriyor
 

Ynt: Arazide ABS

Land Rover'da ABS ilk 7kmh'a kadar devre dışıdır. sonra otomatik olarak devreye giriyor. Low'a alındığında devreden çıktığını sanmıyorum. Tehlikeli inişlerde Low 1 ya da 2 ile inin. Bendeki Low 1 eski hali ile sabit 5kmh'a ayarlıydı. Şimdi yeni şanzımanın 1.vites dişlisi nedeniyle, sanırım 3kmh gibi bir değere düştü... Çoğu durumda havada asılı duruyormuş gibi hissediyorum.
 

Ynt: Arazide ABS

Benim aracımda 4L pozisyonunda ve eğer arka diferansiyel kilitliyse devre dışı oluyordu. Tabiki bu yeterli olmadığı için manuel olarak kapatabilmek için tesisat ve düğme yaptık.
Eğer arazi şartlarında çok kullanılan bir araç ise, ABS mutlaka manuel olarak kontrol edilebilmeli.
 

Ynt: Arazide ABS

arkadaşlar ben geçen kış otomatik rav 4 ile zorlu bir yokuştan inerken abs ve otomatik olusu nedeniyle ufakta olsa bir kaza yasamıstım şimdi grandvıtara kullanıyorum aynı sorun bundada var bunun abs sigortası nerdedir bileniniz varmı tesekkurler
 

Ynt: Arazide ABS

kizilkaptan' Alıntı:
arkadaşlar ben geçen kış otomatik rav 4 ile zorlu bir yokuştan inerken abs ve otomatik olusu nedeniyle ufakta olsa bir kaza yasamıstım şimdi grandvıtara kullanıyorum aynı sorun bundada var bunun abs sigortası nerdedir bileniniz varmı tesekkurler
Selamlar ,
Sorunuzu Toyota alt başlığında sorarsanız daha çok toyota kullanan arkadaşlarımızın dikkatini çekecektir
 



Ynt: Arazide ABS

freebird' Alıntı:
...
Bu arada Yeni Grand Vitaralarda 4LL pozisyonunda Esp otomatikman off oluyor(zaten bu işlem manuel bir düğmeyle de isteğe göre yapılabiliyor) ama ABS nin off olup olmadığı kullanma kitapçığında da yazmıyor,bu yüzden ben direk olarak distribütöre bunu sordum cevap bekliyorum ,gelince benzer araca sahip arkadaşların da bilgisine sunarım..
Konuya ilgili bir cevap alabildiniz mi?
 


Ynt: Arazide ABS

hayır herhangi bir cevap almadım araçtan da uzak oldugum icin su an bakamıyorum arac icindekimi motor kısmındaki sigorta kısmındamı bilemiyorum
 

Ynt: Arazide ABS

kizilkaptan' Alıntı:
yanlış anlasıldı herhalde ben grandvitara için sormuştum

2005 model (ve alti tahminen) model Grand Vitara'da ABS sigortasi kaputta sol taraftaki sigorta kutusunun icinde, ben araziye girerken cikartiyorum cok buyuk faydasi var bence. 60 numarali orta sirada soldaki sigorta (zaten kapagin ic tarafinda gosterir, birden cok 60 numara var)
 

Ynt: Arazide ABS

2005 model Grand Vitara ABS sigortasini sokerken cekilmis fotografim var, sanirim oldukca yardimci olur:

059.jpg
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,032
Kayıtlı Üye Sayımız
166,620
Kaydolan Son Üyemiz
questahotel

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst