Araçlarda gücü en çok ne etkiler?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan maliarslan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 21
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,255
Ynt: Araçlarda gücü en çok ne etkiler?

kyenipazar' Alıntı:
tesisat sökümü güç arttırmadan ziyade ağırlık tasarrufu için olsa gerek...
hayır sadece ağırlık değil daha ziyade elektriksel yükü azaltmaktan bahsetmiş arkadaş ve gayette mantıklı nekadar elektrik yükü okadar kranktan çalınan güçtür çünki alternatör (şarj dinamosu) ihtiyacı olan torku (n.m) kranktan alır boşta daha az tork çalar kranktan hatta elektrik tesisatında sadeleştirilmeye gidilmiş bir araçta daha ufak bir dinamo takılarak daha avantajlı duruma geçmek mümkün güç kaybı konusunda (örnek f1 araçlarında marş motoru yoktur) ayrıca akım taşıyan iletkenlerdede bir güç kaybı olduğu düşünüldüğünde gereksiz elektrik tesisatının sökülmesi araca en az 5 bg avantaj sağlar zaten ürettiği bu gücü alternatörü çevirmek için harcamaz sizin hizmetinize sunar ayrıca günümüzde led teknolojisin otomaotive hızlı girişinin sebebide budur led aydınlatmalı araçlarda daha küçük akü ve alternatör kullanılır çünkü ledler flamanlı lambalardan daha az akım çeker ve daha fazla aydınlatırlar ve daha az ısınırlar aldıkları akımın tamamına yakınını ışık enerjisi olarak aydınlatma verirler verimleri çok yüksektir oysa flamanlı lambalar çektikleri akımın %90-95 ini ısı olarak yayarlar
 

Etiketler
Ynt: Araçlarda gücü en çok ne etkiler?

Yani temiz hava ve yakıt filitresi tam güçle çalışan ateşleme sistemleri ile araca beş on beygirlik bir artı eksi kazanç sağlanabiliniyorsa o zaman yollar araç bakımına çıkıyor
 

Ynt: Araçlarda gücü en çok ne etkiler?

sayın sahin05 , elektrik ihtiyacının azalması mutlaka araçta varolan beygirlerden daha azının yorulmasına sebep olacaktır , buna katılmamak mümkün değil. Fakat sizin bahsettiğiniz 2 nokta bence hatalı yönden yaklaşım arzediyor. Birincisi formula 1 araçlarında marş motorunun olmaması tamamen ağırlık ve yer tasarrufu içindir. O motor sadece bir kere devreye giriyor , dolayısı ile araç 210 km ile ilerlerken zaten devrede olmadığı için güç de çalmıyor. Buradan anlıyoruz ki marş motorunun olmama sebebi çalacağı güç değil getirdiği ağırlıktır.

İkinci olarak led lambalar konusu , flamanlı lambalara oranla ledle donatılmış bir araç kaçbeygir veya kaç NW tork artışı sağlar , söyleyebilir misiniz ?
 

Ynt: Araçlarda gücü en çok ne etkiler?

f1 araçlarında marş motoru ağırlık ilişkisi konusunda haklısınız ama ledler konusuna gelince 12v bir ledle 12v bir otomotiv ampulünün güçlerine bakın farkı anlarsınız