Ynt: Araçlarda gücü en çok ne etkiler?
ayrıca günümüzde led teknolojisin otomaotive hızlı girişinin sebebide budur led aydınlatmalı araçlarda daha küçük akü ve alternatör kullanılır çünkü ledler flamanlı lambalardan daha az akım çeker ve daha fazla aydınlatırlar ve daha az ısınırlar aldıkları akımın tamamına yakınını ışık enerjisi olarak aydınlatma verirler verimleri çok yüksektir oysa flamanlı lambalar çektikleri akımın %90-95 ini ısı olarak yayarlar
hayır sadece ağırlık değil daha ziyade elektriksel yükü azaltmaktan bahsetmiş arkadaş ve gayette mantıklı nekadar elektrik yükü okadar kranktan çalınan güçtür çünki alternatör (şarj dinamosu) ihtiyacı olan torku (n.m) kranktan alır boşta daha az tork çalar kranktan hatta elektrik tesisatında sadeleştirilmeye gidilmiş bir araçta daha ufak bir dinamo takılarak daha avantajlı duruma geçmek mümkün güç kaybı konusunda (örnek f1 araçlarında marş motoru yoktur) ayrıca akım taşıyan iletkenlerdede bir güç kaybı olduğu düşünüldüğünde gereksiz elektrik tesisatının sökülmesi araca en az 5 bg avantaj sağlar zaten ürettiği bu gücü alternatörü çevirmek için harcamaz sizin hizmetinize sunarkyenipazar' Alıntı:tesisat sökümü güç arttırmadan ziyade ağırlık tasarrufu için olsa gerek...