Araca Ampermetre Bağlamak

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan barışözgür Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,322
belki bende sistemi şöyledeneyeceğim izole olarak pille çalışıyormuş gibi yapması için çalmaklık üzerinden usb çıkışı olan bir devre alıp deneyeceğim ...
aldığım iki ölçer şu an bozuk çünkü:smiley:

sonuçları yazacağım
Aynı ampermetreden alırsanız olmaz. Zaten 10A'lik o ampermetre . Çakmaklık üzerinden almanız da bir şey değiştirmez oradan aldığınız elektrik de zaten aynı aküye gidiyor. Şöntü olmayan ampermetre ve bir önceki mesajda verdiğim izoleli DC/DC konvertör gibi aletler kullanmanız gerek. Sonuç karmaşık ve pahalı olacaktır. En temizi ve basiti bir şönt ve analog ampermetre alın işinizi görün. Şöntten ampermetreye giden hattın her iki kablosuna da, hemen şönt yakınına 2 tane 100mA'lik cam sigorta da eklemeyi ihmal etme. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Etiketler
öncelikle herkese merhaba

aracın aküyü değiştirdikten sonra, ikinci aküyü yaptığım kamplarda kullanmak için boşa çıkardım.
bu arada aracın elektrik aksamıyla ilgili bilgi edinmek için volt ve ampermetre aldım.
kargodalar bugün yarin elimde olurlar.

karavancıların bu işlere daha yatkın olduğunu düşünerek konuyu buraya açtım.

dikkat edilecek nokta şu an için yaşam aküsünün değerlendirmesini yapmak değil. araçtan işe yarar elektrik parametreleri almak..


ürünler
Ekli dosyayı görüntüle 57393
Ekli dosyayı görüntüle 57394
aklımdaki düşünce ampermetreyi alternatöre bağlamak
fikri , eleştirisi, ekleyeceği olan varsa
beklerim ...
Merhaba, Öncelikle tüm yorumları okudum, ben ilave olarak Elektrik mühendisi olduğumu ve bilinçli olarak arabanın elektrik sistemine müdahale etme hakkını kendimde gördüğümü belirtmeliyim.

Bende aracıma ikinci bir akü taktım ve sizin paylaştığınız Volt-Ampermetreden 2 adet koydum, hem ön aküye, hem arka aküye. Araç çalışmıyorken Anlık olarak çekilen akımları ayrı ayrı görebiliyorum, ama araba çalışırken, aracın elektrik ihtiyacı Alternatör tarafından karşılandığı için akülerden harcama olmaz ve bir değer göremezsiniz. Ayrıca benim şönt ve elektronik devrem 100 Ampere göre.. Arka akünüzde sorun olmaz ama ben, ön aküde marş esnasında 60-70 amperleri görüyorum, Sizde ampermetre maksimum 50 amperi göstereceği için fazlasını göremezsiniz, korkmayın hiç bir şey bozulmaz. Sadece çok uzun marşa basmak zorunda kalırsanız şöntünüz ısınabilir..

Dikkat etmeniz gereken en önemli husus, resimdeki şönt, Akünün eksi ucu ile şase arasına konulacak. Çünkü elektronik parçanızı da aynı akü ile besleyeceğiniz için bir kısa devra olmaması için bu yöntem uygulanmıştır. Akü ve şönt Bağlantılarını kablo pabuçları ile yapmanız gerek. Ve iyi sıkın..

İki aküyü birbirinden ayırmak için, Battery Seperator denen parçayı da almış olduğunuzu düşünüyorum ki bu çok önemli bir parçadır, İkinci akünün devreye girip çıkması, şarj olması ve akülerin birbiri üzerinden boşalmaması için ŞARTtır.

Ben sistemimden çok memnunum, Aracımdaki tüm özel sistemlerimi ve araç radyosunu arka aküme bağladım. Bu şekilde olunca, araç dururken ister radyo, ister telsiz gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz, marş basmama gibi bir sürpriz yaşamazsınız.

Foruma resim eklemeyi bilemediğim için, devre şemalarımı ve görselleri paylaşamıyorum, bu yöntemi bilen bir arkadaş bana yazarsa resimlerimi vs ona yollayabilirim.

Başarılar dilerim.

Saygılar, Atila
 

Merhaba, Öncelikle tüm yorumları okudum, ben ilave olarak Elektrik mühendisi olduğumu ve bilinçli olarak arabanın elektrik sistemine müdahale etme hakkını kendimde gördüğümü belirtmeliyim.

Bende aracıma ikinci bir akü taktım ve sizin paylaştığınız Volt-Ampermetreden 2 adet koydum, hem ön aküye, hem arka aküye. Araç çalışmıyorken Anlık olarak çekilen akımları ayrı ayrı görebiliyorum, ama araba çalışırken, aracın elektrik ihtiyacı Alternatör tarafından karşılandığı için akülerden harcama olmaz ve bir değer göremezsiniz. Ayrıca benim şönt ve elektronik devrem 100 Ampere göre.. Arka akünüzde sorun olmaz ama ben, ön aküde marş esnasında 60-70 amperleri görüyorum, Sizde ampermetre maksimum 50 amperi göstereceği için fazlasını göremezsiniz, korkmayın hiç bir şey bozulmaz. Sadece çok uzun marşa basmak zorunda kalırsanız şöntünüz ısınabilir..

Dikkat etmeniz gereken en önemli husus, resimdeki şönt, Akünün eksi ucu ile şase arasına konulacak. Çünkü elektronik parçanızı da aynı akü ile besleyeceğiniz için bir kısa devra olmaması için bu yöntem uygulanmıştır. Akü ve şönt Bağlantılarını kablo pabuçları ile yapmanız gerek. Ve iyi sıkın..

İki aküyü birbirinden ayırmak için, Battery Seperator denen parçayı da almış olduğunuzu düşünüyorum ki bu çok önemli bir parçadır, İkinci akünün devreye girip çıkması, şarj olması ve akülerin birbiri üzerinden boşalmaması için ŞARTtır.

Ben sistemimden çok memnunum, Aracımdaki tüm özel sistemlerimi ve araç radyosunu arka aküme bağladım. Bu şekilde olunca, araç dururken ister radyo, ister telsiz gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz, marş basmama gibi bir sürpriz yaşamazsınız.

Foruma resim eklemeyi bilemediğim için, devre şemalarımı ve görselleri paylaşamıyorum, bu yöntemi bilen bir arkadaş bana yazarsa resimlerimi vs ona yollayabilirim.

Başarılar dilerim.

Saygılar, Atila
ilginiz için teşekkür ederim .
en son hepsi bozulduğu için sanırı yarin kargoya verip geri iadaesini alacağım.
bu arada şansıma şönt direnç te bozuk çıktı :smiley:

sizin ikili akü sisteminde artıları separatör ile ayırdınız ve her iki aküyüde negatiften ölçtünüz sanırım .
separatör daha almadım ama sizdekinin fotosunu gönderiirseniz müteşekkür olurum.

her iki aküyü negatiften bağlamak herhangi bir sıkıntı yaratmıyor ... helede ilk marş esnasında çekilen akım bozmuyorsa ve dedğiniz gibi 70 amper civarıysa bnede böyle uygulayabilirm .

bu arada aracınız ve alternatörünüz hakkında da bilgi verirseniz sevinirim

birde özellikle start aküsünün bağlantısını nasıl ve nerden yaptığınızı çiizer ve fotolarsanız bundan harika kaynak olmaz gibi geliyo
 

ilginiz için teşekkür ederim .
en son hepsi bozulduğu için sanırı yarin kargoya verip geri iadaesini alacağım.
bu arada şansıma şönt direnç te bozuk çıktı :smiley:

sizin ikili akü sisteminde artıları separatör ile ayırdınız ve her iki aküyüde negatiften ölçtünüz sanırım .
separatör daha almadım ama sizdekinin fotosunu gönderiirseniz müteşekkür olurum.

her iki aküyü negatiften bağlamak herhangi bir sıkıntı yaratmıyor ... helede ilk marş esnasında çekilen akım bozmuyorsa ve dedğiniz gibi 70 amper civarıysa bnede böyle uygulayabilirm .

bu arada aracınız ve alternatörünüz hakkında da bilgi verirseniz sevinirim

birde özellikle start aküsünün bağlantısını nasıl ve nerden yaptığınızı çiizer ve fotolarsanız bundan harika kaynak olmaz gibi geliyo
Merhaba Barış Bey,
Müsaade ederseniz madde madde yazayım:

1- Aracım Renault Espace 1992 Quadra - 4x4
2- Her iki akünün de eksi bağlantılarında ( eski tabirle Şase bağlantılarında) 100 A 75 mV şönt bağlı,
3- Ön Akünün artı ucu ile, arka akünün artı ucu arasında Separatör ( bir nevi akıllı röle) bağlı,
4- Arabayı çalıştırdığınızda, Separatör, ön akü voltajını kontrol ederek 13,2 Volt geçildiğinde 3-5 saniye bekleyip çeker, arka aküyü de sisteme bağlar. (Yani araç çalışmıyorken separatör çekili değildir, her akü bağımsızdır. ) Voltaj ve süre sınırı konması, Alternatörü birden yüklememek içindir.
5- Ön akü voltajı 12,5 Volta düşünce separatör bırakır, 12,5 Volta düşme sebebi aracın stop etmesi olabileceği gibi, Şarjın kesilmesi ( alternatör arızası) ya da farlar, kalorifer, arka cam ısıtıcı, vinç gibi yüksek güç gerektiren ve birlikte çalışşarak çok yük çeken cihazlar nedeniyle alternatörün zorlanarak, ürettiği gerilim değerinin düşmesi olabilir.
6- Separatörün üzerindeki LED ile devreye girip girmediğini görebilirsiniz, Bu LED' i şöför kabinine kontrol kutusu ile uzatma imkanınız vardır. Ayrıca, Separatörü manuel olarak da devreye sokabilirsiniz ( Yani ön akü bitikken arka aküden marş için enerji alabilirsiniz)

Sizin şöntün bozuk çıkmasını anlayamadım? Mekanik bir problem mi var?

2015 02 16 120834 600x800


2014 12 29 122241
 

Merhaba Barış Bey,
Müsaade ederseniz madde madde yazayım:

1- Aracım Renault Espace 1992 Quadra - 4x4
2- Her iki akünün de eksi bağlantılarında ( eski tabirle Şase bağlantılarında) 100 A 75 mV şönt bağlı,
3- Ön Akünün artı ucu ile, arka akünün artı ucu arasında Separatör ( bir nevi akıllı röle) bağlı,
4- Arabayı çalıştırdığınızda, Separatör, ön akü voltajını kontrol ederek 13,2 Volt geçildiğinde 3-5 saniye bekleyip çeker, arka aküyü de sisteme bağlar. (Yani araç çalışmıyorken separatör çekili değildir, her akü bağımsızdır. ) Voltaj ve süre sınırı konması, Alternatörü birden yüklememek içindir.
5- Ön akü voltajı 12,5 Volta düşünce separatör bırakır, 12,5 Volta düşme sebebi aracın stop etmesi olabileceği gibi, Şarjın kesilmesi ( alternatör arızası) ya da farlar, kalorifer, arka cam ısıtıcı, vinç gibi yüksek güç gerektiren ve birlikte çalışşarak çok yük çeken cihazlar nedeniyle alternatörün zorlanarak, ürettiği gerilim değerinin düşmesi olabilir.
6- Separatörün üzerindeki LED ile devreye girip girmediğini görebilirsiniz, Bu LED' i şöför kabinine kontrol kutusu ile uzatma imkanınız vardır. Ayrıca, Separatörü manuel olarak da devreye sokabilirsiniz ( Yani ön akü bitikken arka aküden marş için enerji alabilirsiniz)

Sizin şöntün bozuk çıkmasını anlayamadım? Mekanik bir problem mi var?
200 AMP Battery Isolator Dual Battery auto increase battery 12V-in Jump Leads from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

HT1WdEEFTheXXagOFbXC


Ibs4
 





Merhaba Barış Bey,
Müsaade ederseniz madde madde yazayım:

1- Aracım Renault Espace 1992 Quadra - 4x4
2- Her iki akünün de eksi bağlantılarında ( eski tabirle Şase bağlantılarında) 100 A 75 mV şönt bağlı,
3- Ön Akünün artı ucu ile, arka akünün artı ucu arasında Separatör ( bir nevi akıllı röle) bağlı,
4- Arabayı çalıştırdığınızda, Separatör, ön akü voltajını kontrol ederek 13,2 Volt geçildiğinde 3-5 saniye bekleyip çeker, arka aküyü de sisteme bağlar. (Yani araç çalışmıyorken separatör çekili değildir, her akü bağımsızdır. ) Voltaj ve süre sınırı konması, Alternatörü birden yüklememek içindir.
5- Ön akü voltajı 12,5 Volta düşünce separatör bırakır, 12,5 Volta düşme sebebi aracın stop etmesi olabileceği gibi, Şarjın kesilmesi ( alternatör arızası) ya da farlar, kalorifer, arka cam ısıtıcı, vinç gibi yüksek güç gerektiren ve birlikte çalışşarak çok yük çeken cihazlar nedeniyle alternatörün zorlanarak, ürettiği gerilim değerinin düşmesi olabilir.
6- Separatörün üzerindeki LED ile devreye girip girmediğini görebilirsiniz, Bu LED' i şöför kabinine kontrol kutusu ile uzatma imkanınız vardır. Ayrıca, Separatörü manuel olarak da devreye sokabilirsiniz ( Yani ön akü bitikken arka aküden marş için enerji alabilirsiniz)

Sizin şöntün bozuk çıkmasını anlayamadım? Mekanik bir problem mi var?
Merhaba tekrar
sisteminiz tam benim istediğim gibi olmuş
bir sonraki denemem sizin yaptığınız gibi 100a şönt ve negatif hat üzerinden olacak .

Bir tek anlamadığım durum dediğiniz separatör..

ne iş yaptığı gayet açık fakat manuelmi geçiş yapıyosunuz yoksa otamatik kendimi hallediyor.

devreyi kendinizmi yaptınız.

Linkteki ürün dediğiniz işi otomatik yapmakta
sorunu ise fiyatı

siz otomatik yaptıysanız devreyi nerden alabilirim
yardımlarınız için teşekkürler
 

Şönt bağlantı şeması ve Separatör kontrol kutusu iç şemasını veriyorum,
Şönt bağlantı şeması ve Separatör kontrol kutusu iç şemasını veriyorum,
merhabalar

sizin mesajınızı yeni gördüm kusura bakmayın.

izolatör fiyatı çin sitesinde bile 50$ ki bence bu rakam verilecekse tmax elektronik sitem almak daha mantıklı

yapılan işlem bende manuel olacak sanırım both şalteri kullanarak.

ama şimdi yeni malzemeler gelince negatif hatta bağlayıp deneyeeğim.
 

şu an aklımı kurcalayan bir durumda

alacağım şöntün aslında bir direnç olması bir önecki iade ettiğim 50amperde 0,7 ohm direnç göstererk çalışıyor . ilk çalıştırmada marş motorunun çektiği akım isterse 200 olsun o kadar kalın bir malzemenin erime veya kopma gibi bir durumu olacağını zannetmiyorum.

bir diğer soru ise 50amper mi 100 ampermi şönt kullanmak . sonuçta ısınma az olacağını düşünürsek her iki malzemede iş görecektir.
sadece biri 50 amperden sonra değeri yanlış veya göstermeyecektirki zaten o kadar bir tüketim devamlı hiçbir zaman olmayacaktır...

bu konuda eksiklerim veya yanlışlarım varsa lütfe düzeltiniz..

bende yarin bu konuyu araştıracağım..
 



Merhaba Barış Bey,

1- 100 Amper şöntün direnci 75 mV bölü 100 A = 0,75 miliohm ( 750 mikro ohm) dur, yani devrede yok farzedebilirsiniz.. Erime vs ise mümkün değil :smiley:
Siz her iki aküye de ampermetre bağlayacak mısınız, yoksa sadece ikinci aküye mi düşünüyorsunuz?

ikinci akü için 50 Amper şönt uygundur. Dediğim gibi sadece Marşa basarken bu akımlara yaklaşacaksınız, araç çalışırken tüm akım ihtiyacı alternatörden karşılanacağı için, ampermetrelerde bir şey göremezsiniz.

2- Separatör, sizin bağlantı şeklinize göre ister otomatik, ister manuel olarak çalışabilir. Bende sürekli otomatikte.. Gerekirse kapatabiliyorum, hiç bir şekilde devreye girmeyebiliyor. ( tamirciye girdiğimde mesela)

3- TMAX için kısa bir araştırma yaptım, bu konuyla ilgili bir ürün bulamadım. Separatör fiyatı ben aldığımda uygundu, ( dolar işi batırdı) ama ABD veya Avustralya'da ki fiyatların çok daha yüksek olduğunu bilmelisiniz.

200 AMP car Battery Isolator Dual Battery auto increase battery 12V / 24V-in Jump Leads from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
otomatik olarak şu an en ucuzu bu, 53 dolarmış,

Manuel olarak ben kumanda edebilirim diyorsanız 15 dolara da var
Dual Battery isolation/large equipment/motor car relay 12VDC A 200A 2.4 continuous duty type (start type) relay & Switches-in Switches from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

İstanbul Büyükçekmece'deyim, Mümkün olursa daha detaylı bilgi aktarabilirim..


Saygılar, Atila
 

Merhaba Barış Bey,

1- 100 Amper şöntün direnci 75 mV bölü 100 A = 0,75 miliohm ( 750 mikro ohm) dur, yani devrede yok farzedebilirsiniz.. Erime vs ise mümkün değil :smiley:
Siz her iki aküye de ampermetre bağlayacak mısınız, yoksa sadece ikinci aküye mi düşünüyorsunuz?

ikinci akü için 50 Amper şönt uygundur. Dediğim gibi sadece Marşa basarken bu akımlara yaklaşacaksınız, araç çalışırken tüm akım ihtiyacı alternatörden karşılanacağı için, ampermetrelerde bir şey göremezsiniz.

2- Separatör, sizin bağlantı şeklinize göre ister otomatik, ister manuel olarak çalışabilir. Bende sürekli otomatikte.. Gerekirse kapatabiliyorum, hiç bir şekilde devreye girmeyebiliyor. ( tamirciye girdiğimde mesela)

3- TMAX için kısa bir araştırma yaptım, bu konuyla ilgili bir ürün bulamadım. Separatör fiyatı ben aldığımda uygundu, ( dolar işi batırdı) ama ABD veya Avustralya'da ki fiyatların çok daha yüksek olduğunu bilmelisiniz.

200 AMP car Battery Isolator Dual Battery auto increase battery 12V / 24V-in Jump Leads from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
otomatik olarak şu an en ucuzu bu, 53 dolarmış,

Manuel olarak ben kumanda edebilirim diyorsanız 15 dolara da var
Dual Battery isolation/large equipment/motor car relay 12VDC A 200A 2.4 continuous duty type (start type) relay & Switches-in Switches from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

İstanbul Büyükçekmece'deyim, Mümkün olursa daha detaylı bilgi aktarabilirim..


Saygılar, Atila
atila bey merhaba
keşke istanbulda olsaydım :smiley: yapılmışı görmek her zaman daha iyi , ama görmemek bnei caydırmaz

ben her iki aküyüde ampermetre bağlıyacağım.
ama ilk etapta çalışma aküsüne uygulayacağım. diğer akü için koltuk sökülüp aracın arkası baştan sona değişecek yani biraz işi ve zamanı var.

tmax dediğim ürünT-Max Çift Akü Şarj Sistemi BA 2685 | T-Max | HumaOto.com

ink verdiğiniz isolator ler yerine daha ucuz , ve arıza yapma ihtimali olmayan both şalter kullanacağım
both şalter

ve bağlantısı
Both salter
 

Merhaba Barış Bey, verdiğiniz linke baktım, detay göremedim. Ancak ilanı vs yapıldığına göre, demek ki iyi-kötü iş görüyor.

Verdiğiniz karara saygı duyuyorum, işi çok iyi bilmiyorsanız, sorumluluğu başkasına yüklemeniz şarttır. Zorlamayla bir yere varılmaz, size yukarıda benden önce verilen cevapları okuduğumda, iyi niyetle yazılmış ama tamamen hata dolu mesajlara güvenip işe başlamamanızın da sizin için bir şans olduğunu kabul ediyorum.

Ben de bilmediğim konularda, eğitim zayiatı olsun diyerek 5 kuruş fazla veririm, kafam rahat olur, sorun çıktığında da karşımda bir muhatap bulurum. ( ya da öyle avunurum) En kötüsü, En azından işi öğrenmiş olurum.

Eğer her iki akü için ampermetre hevesiniz devam ediyorsa, sistemin en önemli parçası şöntler, T-MAX'ı taktıracağınız serviste onları da mutlaka taktırın,, unutmayın, yerleri yukarıda verdiğiniz çizimdeki Akü 1 ve 2 nin eksi ile şasesi arasına olacak. Sanırım siz daha sonra volt-ampermetreleri, kutulayarak sisteme bağlayabilirsiniz.

Aynı çizimde eksik olan çok önemli iki parça da sigortalar.

TOYL 200A AMP Circuit Breaker Car Marine Stereo Audio Inline Replace Fuse 12V 24V-in Fuses from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Bu üründen 2 adet getirtin ve her iki aküye de takın/taktırın. 10,60 dolar.. ama içiniz rahat olacaktır.

Başarılar diliyorum.

Saygılar, Atila

2017 02 02 11 45 34
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,621
Mesajlar
1,521,163
Kayıtlı Üye Sayımız
172,265
Kaydolan Son Üyemiz
handyman.

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst