Merhaba, Öncelikle tüm yorumları okudum, ben ilave olarak Elektrik mühendisi olduğumu ve bilinçli olarak arabanın elektrik sistemine müdahale etme hakkını kendimde gördüğümü belirtmeliyim.
Bende aracıma ikinci bir akü taktım ve sizin paylaştığınız Volt-Ampermetreden 2 adet koydum, hem ön aküye, hem arka aküye. Araç çalışmıyorken Anlık olarak çekilen akımları ayrı ayrı görebiliyorum, ama araba çalışırken, aracın elektrik ihtiyacı Alternatör tarafından karşılandığı için akülerden harcama olmaz ve bir değer göremezsiniz. Ayrıca benim şönt ve elektronik devrem 100 Ampere göre.. Arka akünüzde sorun olmaz ama ben, ön aküde marş esnasında 60-70 amperleri görüyorum, Sizde ampermetre maksimum 50 amperi göstereceği için fazlasını göremezsiniz, korkmayın hiç bir şey bozulmaz. Sadece çok uzun marşa basmak zorunda kalırsanız şöntünüz ısınabilir..
Dikkat etmeniz gereken en önemli husus, resimdeki şönt, Akünün eksi ucu ile şase arasına konulacak. Çünkü elektronik parçanızı da aynı akü ile besleyeceğiniz için bir kısa devra olmaması için bu yöntem uygulanmıştır. Akü ve şönt Bağlantılarını kablo pabuçları ile yapmanız gerek. Ve iyi sıkın..
İki aküyü birbirinden ayırmak için, Battery Seperator denen parçayı da almış olduğunuzu düşünüyorum ki bu çok önemli bir parçadır, İkinci akünün devreye girip çıkması, şarj olması ve akülerin birbiri üzerinden boşalmaması için ŞARTtır.
Ben sistemimden çok memnunum, Aracımdaki tüm özel sistemlerimi ve araç radyosunu arka aküme bağladım. Bu şekilde olunca, araç dururken ister radyo, ister telsiz gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz, marş basmama gibi bir sürpriz yaşamazsınız.
Foruma resim eklemeyi bilemediğim için, devre şemalarımı ve görselleri paylaşamıyorum, bu yöntemi bilen bir arkadaş bana yazarsa resimlerimi vs ona yollayabilirim.
Başarılar dilerim.
Saygılar, Atila