Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan uokullu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 39
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,677
Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

damat oyun havası eşliğinde yolun sağına çekip halay çekenler, araçlarının dörtlülerini yakanlar, evlerdede lambalarını yakıpsöndürenlerde protesto ediyorlar,
türkiye genelinde bir protesto nihat ı kutluyorum bu konuda çok başarılı :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

Kesinlikle destekliyorum, ancak kerimakkis arkadaşımın dediği bir gerçek de var, bildiğim kadarıyla 4 tl aldığımız benzinin aslında ham fiyatı 1.20 tl civarlarında... Vergi indirimi için de bir protesto olsa...
 

Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

Yakıtın fiyatının inmesi için ordan alma burdan al çözüm olmaz bence ,Çünkü ülkemiz petrol ithal ediyor,yani biz Opet veya yerli başka bir firmadan alırız Opet yurtdışından gelen petrolu alır vs vs ,,sonuç aynı yere varır
Benzinin (akaryakıtın)ucuzlamasını istiyorsak toplamda akaryakıt tüketimini ve bu vesileylede ödenen kümülatif vergiyi düşürmeliyiz kanaatindeyim.Bu olursa ancak yönetenler ,halktan alınan akaryakıt vergilerinin azalmasını nasıl engelleyeceklerini kara kara düşünmeye başlarlar,Buda tüketimi nasıl arttırabiliriz sorununu çözme ihtiyacını doğururki bulacakları en kolay yol akaryakıt fiyatlarını düşürmek ve bu sayede tüketimi arttırmaya çalışmak olacaktır.
Peki tüketimi nasıl düşürürüz,işte burda zaruri, haller dışında atla arabaya bas gaza zevkinden bir süre vaz geçmemiz gerekebilir.Uzun bayram tatillerinde binlerce aracın uzun yola çıkmaması. Mümkünse toplu taşım araçlarını daha çok tercih edilmesi gibi ilk aklıma gelenleri yazdım,Şunuda biliyorum bunlar kolay değildir ama yapılırsa gerçekten etkili olacaktır kanaatindeyim,
 

Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

Arkadaslar ben yurt disinda yasiyorum ve buradada son 6 ayda 30 pence zam geldi ve her gun zamlanmaya devam ediyor. Tamam burada Turkiye'den bir miktar ucuz ama Turkiyede sorun vergilerin yuksekligi. Iki ihtimal var dunyaca zamlar icin Araplari protesto edecegiz. Yada Turkiye'de vergileri. sernoberze arkadasin dedigi gibi bunun en kolay cozumu arabalardan bir sure vazgecmek. Zaten orta sinif yavas yavas zorunluluklar disinda arabasini kullanamaz oldu. Digerleride buna katilirsa anca yoneticiler dusunmeye baslarlar.

Bir diger soru ise araplar petrolu yaklasik varili 100$ a satarlarken nasil oluyorda o benzin diger ulkelere bu kadar pahaliya gidebiliyor. Hani Turkiye'de vergilerden pahali diyeim peki niye fransada 2.50tl niye Ingiltere'de dizel 2.85TL. Burada arap arkadaslarim vardi arabistanda gercekten pet sise suyu varil benzinden pahaliya aldiklarini soylemisti. Yani benim anladigim sudur ki petrol tasima islemi sirasinda tasima maliyeti yuksek oluyor yada hangi ulkede olursak olalim bizlere bir sekilde istedikleri fiyatlardan kakaliyorlar.
 

Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

bendende tam destek... hatta uzun zamandır kendi çapımda bu eylemi yapıyordum zaten. bildiğim kadarıyla akpet - lukoil dağıtımları rus azerbeycan ortaklığıymış başka yerden yakıt asla almam becbur kalmadıkca tabi
asya avrupa rekabeti daha etkili olur gibime geliyor.
 



Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

Arkadaşlar ben yaptığımı anlatayım...

Hiçbir promosyon, karta taksit,piyango bileti,deterjan,tabak,çatal,incik boncuk vs. gibi
sözde promosyon adı altında saçma sapan hediyeler vermeyen ama pompa fiyatı üzerinden
k.k.na %5 - %7 indirim yapan yerler var. Bulunduğunuz bölgelere göre araştırıp oralardan alın.

Shell-BP-OPET-TOTAL vs. bunlar alışmış yüksekten fiyat çakmaya.
Fiyatları anlaşarak belirliyorlar :(

Bölgenizde uygun fiyatlı satış yapan marka ve bayileri araştırın.
Mesela Ankara'da İstanbul yolu üzerinde MOİL var. Gidin %5 indirimle alın.
Damla Petrol de indirim yapıyor. 2-3 yerde istasyonu var.
Kadoilin de indirim yaptığını duydum.
Pompa da normal fiyat yazılı ama indirimi içeride uyguluyorlar.
Bazıları istasyona etiket asıyor.

Kazıkçı yerlerden almak durumunda kalsanız bile "indirim var mı?"
diye sorun. ""Yok" deseler bile "filanca yerden ...kadar indirimle alıyorum,
sizde niye böyle bu fiyatlar?" diye sorun.Pompacıdan başlayın,kasiyere oranın sorumlusuna kadar
herkesi sıkıştırın. En azından psikolojik baskı olur.

Ben en son, zam sonrası 3.37 TL den satılan E4 mazotu %5 indirimle 3.19 dan aldım.
Avatarımdaki Suzuki'ye 50 Lt. aldık. ;)

Daha önce de 1.3 dizel Corsa'ya almıştık.
Merak etmeyin kazık satan yerlerdeki yakıt neyse buralarda satılan da aynı yakıt.
 

Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

%5 vs indirim yeterli değil,fiyatın en az %30 -%40 inmesi gerekli,diğer bir konuda eğer ufak firmalar %5-%7 arası indirim yapar ve büyük firmalarda bu nedenle müşteri kaybetmeye başlarlarsa onlarda şöyle bir kaç ay %8-%9 indirim yapar veya kısa süreliğine az bi zarar ederek satmayı göze alabilir.nede olsa büyük firma bunu local olarak rekabet olan yerlerde bir kaç benzinliğinde uygular ve o adı sanı duyulmamış ufak firmaları tarihe gömer ,ve yine eski fiyatlara dönülür ki zaten %7 civarında indirimde aslında hiç bişeydir.(bize büyük görünsede)yani olsa ne olmasa ne diyeceğimiz kadardır.Özetle ağzımıza bir parmak bal almak için debelenmektense,tek çare vergilerin inmesidir.buda ancak ve ancak devletin vergileri indirmesiyle olur,bunuda nasıl sağlayacağımızı bir önceki sayfada dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım ,Tabii bu sadece benim fikrim ,,kimse beğenmek zorunda değil,
herkese saygılar
 

Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

%5 - %7 vs. indirim yeterli olmadığını elbette herkes biliyor.
Büyük firmaların indirim yapmaya hiç niyeti yok.Hazır kâra alışmışlar.
Biz de abone gibi sürekli gidip onlardan alıyoruz. Sanki mecburmuşuz gibi.
Devlet desen vergi indirim ihtimali sıfır. Onlar da bulmuş kuzu milleti boyuna kekliyorlar.

Ben burada bir realiteden bahsettim. Bütün bu olumsuzluklar ve tüketici aleyhine davranan
kötü ruhlu ikili yani Devlet+açgözlü satıcılara karşı bize avantaj sağlayan firmalara yönelelim.
Böylece hem az da olsa bir avantaj sağlayalım hem de toplu refleksle haksız kazanç sağlayan
petrolcü tayfasını hizaya getirelim. Tabi binlerce kişi aynı hassasiyeti gösterirse.
 

Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

turoktr' Alıntı:
%5 - %7 vs. indirim yeterli olmadığını elbette herkes biliyor.
Büyük firmaların indirim yapmaya hiç niyeti yok.Hazır kâra alışmışlar.
Biz de abone gibi sürekli gidip onlardan alıyoruz. Sanki mecburmuşuz gibi.
Devlet desen vergi indirim ihtimali sıfır. Onlar da bulmuş kuzu milleti boyuna kekliyorlar.

Ben burada bir realiteden bahsettim. Bütün bu olumsuzluklar ve tüketici aleyhine davranan
kötü ruhlu ikili yani Devlet+açgözlü satıcılara karşı bize avantaj sağlayan firmalara yönelelim.
Böylece hem az da olsa bir avantaj sağlayalım hem de toplu refleksle haksız kazanç sağlayan
petrolcü tayfasını hizaya getirelim. Tabi binlerce kişi aynı hassasiyeti gösterirse.

Yukarda bahsedildigi uzre bende bunun ise yaracagacina inanmiyorum. Topluca ses yukseltmedikce bu is zor. Ayrica siz inancinizi coktan kaybetmissiniz artik hangi firmadan aldiginizin bir onemi yok. Onemli olan topluca yaparsak olur demek devletin bile dize getirilip vergileri indirecegine inanmak gerek. En onemlisi bu sayfanin bir yerlerinde yazilmis oldugu gibi bireysel arac kullanimini sifira dusurmek gerekli. Hayatta en devdiginiz sey olsa bile offroad a gitmeyeceksiniz, karavanla gezmeyeceksiniz, araba ile alisverise bile gitmeyeceksiniz ve hele ise kesinlikle toplu tasima kullancaksiniz. Hatta bir cogumuz arabamizi satisa cikaracagiz. Bakalim o zaman ne oluyor. Hem petrol ucuzlar, hemde oto fiyatlari duser. Yanliz bunu bu sekilde 3-5 kisi degil gercekten butun halkin yapmasi lazim. Orgutleyi bir guc gerekli. Ama biliyorum ki bunun olabilmesi icin gercekten bicagin kemige dayanmasi gerekli.
 

Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

Aşağıdaki yazı alıntıdır ....

Akaryakıt fiyatları aldı başını gidiyor. Öteden beri dünyanın en pahalı benzin ve motorinini kullanan ülke şampiyonluğunu sürdürüyoruz.

Kimileri fiyat artışını vergi yüküne, kimileri yapılan promosyonlara bağlıyor.
Promosyonlar durduruldu fiyat ıkına-sıkına 15 kuruş düştü. Komik bir durum. Konunun sahibi EPDK yani Enerji Piyasaları Denetleme Kurumu. Özerk bir kurum. Ne var ki akaryakıt fiyatı belirleme veya indirme konusunda özerkliği gölgeli. Zira olaya Enerji Başkanlığı da anlayamadığım biçimde müdahil oldu. Böylelikle EPDK özerkliği bırakıp Bakanlığın yan veya bağlı kurumu konumuna düştü.
Gelelim fiyatların düşüp düşemeyeceği sorununa. Önce hampetrol ithal eden bir ülke olduğumuzu unutmayalım. İthalatı da bir devlet firması Türkiye Petrol Rafinerileri AŞ kısaca TÜPRAŞ yapıyor. Taşeron kullandığı da oluyor. Hampetrol, rafineride işlenip piyasaya benzin ve motorin olarak çıkıyor. Eğer dünyada hampetrol fiyatı yükselirse bu artış hemen pompa fiyatına yansıtılıyor. Ayrıca iç piyasada kur artışları da ithal ürünlerde olduğu gibi hampetrole yansıyor. Hem de en acımasız biçimde.
Bu artışlar zorunlu ve itiraz edilmeyecek nitelik taşıyor. Bunun dışındaki artışlar "çok bilinmeyenli denklem" ve işin püf noktasını oluşturuyor. Bu bilinmeyen denklemin aktörleri de, ithalatçı şirket, vergi uygulaması yani Maliye Bakanlığı, dağıtım şirketleri ve bayilerden oluşuyor. Şimdi akaryakıtın ucuzlaması için maliyet analizi yerine kâr maksimizasyonuna bakalım. Elde edilen kârı, 100 birim kabul edersek akaryakıtın ithalattan tüketiciye uzanan yolda ortaya çıkan kâr dağılımı şöyle oluyor: Yüzde 25,5'i TÜPRAŞ'ın, yüzde 65,5'i vergi nedeniyle Maliye Bakanlığı'nın, yüzde 4,5'i dağıtım şirketlerinin ve yüzde 4,5'i de bayilerin oluyor. Görüldüğü gibi aslan payı TÜPRAŞ ve Maliye Bakanlığı'nın olmakta. Dağıtım şirketleri ile bayilere ise yüzde 10'un altında bir kâr kalıyor. Şimdi bu ortamda akaryakıtın ucuzlaması nasıl sağlanır onu irdeleyelim. Önce, vergi indirimiyle derseniz sınıfta kalırsınız. Zira vergiden feragat etmek intihar demektir. Bu adım, bütçe açığını büyütür. Vergi gelirleri düşer. Peşinden enflasyon koşa koşa gelir. Ekonomik denge alt üst olur.
Düzen bunu gerektirir. Maliye'nin gözbebeği akaryakıttan alınan vergilerdir. Vergiyi aradan çekersek geriye hampetrol ithalatçısı şirket, dağıtım şirketleri ve bayiler kalıyor. İşte denklemin şifresi ve "püf noktası" burada. Yüzde 25'lik kâr oranıyla TÜPRAŞ göze batmaktadır. Bu arada ithalatçı şirket, her yıl Türkiye'nin en büyük 500 şirketi arasında en büyük kâr eden olarak ilk sırayı almaktadır. Yani demek istediğim şu ki, TÜPRAŞ kâr oranını yüzde 25'ten yüzde 20 civarına indirse ve yine işin en hafif yükünü üstlenen dağıtım şirketleri de yüzde 3,5 kâr payı ile yetinse, akaryakıtta fiyat optimizasyonu sağlanır. Yani pompa fiyatlarında kuruşluk indirim değil liralık düşüş sağlanır. Ayrıca, işin çilesini çeken, yirmi dört saat açık, kalan üç vardiya istihdam yaratan, dağıtım firmalarının, daha çok satış için çözüm bulduğu promosyonların yükünü çeken, otomasyon masrafı altında ezilen, bayi kârlarını da 4,5'ten 4'e çekerseniz, tüketiciye can yakmayan ve isyan ettirmeyen akaryakıt satarsınız. Bu engellerin kalkması çözüm olur, EPDK'nın kararlılığı da bu işi çözer

sayın başbakanımız ne diyor dağıtım firmaları ve bayiler fiyatları düşürsün diyor
bu milleti geri zekalı olarak gören bu zihniyeti ve bu zihniyete hala oy verenleri kınıyorum...
%65lik devlet karı ve %25 lik tüpraşın karı sabit kalacak çıkıp diyceksinki dağıtım şirketleri ve bayiler fiyat indirsin milleti kandıracaksın...
biz devletin başında ahkam kesenleri hep gördük bu günlere geldik....
vatandaşına bilgi veren vatanı için can verenleri hiç göremedik....
 



Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

Benim birde bu yaziya ekleyebilecegim su var ki; Yukarda en cok kar dusurmesi istenen kim? Tupras kimin? Bir kac sene oncesine kadar devletindi simdi ozellestirildi. Peki ozel bir kurum niyes sizin zevkiniz icin karini azaltsin. Burada Tupras ve diger kurumlar ozellestirilirken ozellestirmeler karsi tavrini koysaydi su andada petrol indirimini yukardaki denklem ile saglardiniz. Ama su bu imkansizdir ve bu daha bu ulkenin basina gelen gorunurdeki ilk vakadir. Yada goze gorunen. Ozellestirmelerin ucu daha nice sekillerde insanlara dokunana kadar ne yaptiklarinin yada aslinda niye yapmadiklarinin farkinda olmayacaklar.
 

Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

Konuyla ilgilenen arkadaşlara bi şey sormak istiyorum,
soru şu: Fiyatı yülselsede tüketimi artarak devam eden bir ürünün fiyatı nasıl düşer.?
 

Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

Hocam dusmesinin tekbir yolu vardir; Devletin duruma el koymasi. Maliye bakanliginin ve Tupras'in kar marjini dusurmesi. Peki bu devletin vergiyi dusurmesi hangi devlet tipinde olur? Tabiiki halkini dusunen halkin sosyal haklarina saygi duyan devlette demekki neymis bu secenek Turkiye icin elendi. Tupras desen ozellesti artik onuda kimse elleyemez. Geride yapilabilecek tek sey araba kullanmamak. Peki kac kisi yeter artik satiyorum arabami, ozene bezene topladigim CJ5 imi yada arazi canavari yaptigim suzikimi diyebilir? Gercekten cevap veriniz kaciniz? Eger halk kendinden taviz veripte bas kaldirmazsa bastakilerde istedikleri fiyattan bol kar marjli petrol satarlar. Olay bu kadar basittir fakat bu capta herkese arac kullanimini biraktiracak eylemliligi yaratacak guc ortada yok.
 

Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

Sonuç olarak hiç bir şey değişmez.
Zaten ben kendimi bildim bileli zam gelir sadece yakınılır o kadar.
 

Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

Topluca ses yukseltmedikce bu is zor. Ayrica siz inancinizi coktan kaybetmissiniz artik hangi firmadan aldiginizin bir onemi yok. Onemli olan topluca yaparsak olur demek devletin bile dize getirilip vergileri indirecegine inanmak gerek.

İnancını kaybeden biri gelip buralarda indirim üzerine fikir beyan etmez.
Topluca ses yükseltmeyi bu toplum hangi konuda yaptı ki akaryakıt konusunda yapacak?
Diğer bir soru da gelmiş geçmiş hükümetlerin hangisi akaryakıt vergilerini düşürdü ki bunlar düşürecek? Hazır kaynak.Araba sevdalısı bir millet.
Fransa,Almanya hatta Yunanistan vs.den vazgeçtim uzak doğu ve birçok Afrika ülkesindeki insanlar kadar bile haksızlığa tepki göstermeyiz.
Gömüleceğiniz mezar bile özelleştirilecek deseler yurdumun insanları aval aval bakarlar.

Dolayısıyla bu işi ekonominin kuralları içinde halletmek gerekir. Bu toplum yapısında imkansız denecek kadar zor seçenekleri tırmalamak yerine uygun fiyatla satan yerleri tespit edip adlarını burada yazmak ve oralara yönelmek daha somut bir çare gibi geliyor. Binlerce insan bunu yaparsa sonuç alınır. Varsa bildiğiniz yerler benim yaptığım gibi şehir adı da belirterek yazın insanlar yararlansın.
Bu şekilde satışları düşen diğer firmalar bir süre sonra fiyatlarını gözden geçirmek zorunda kalacaklardı.
 



Ynt: Arabası Olanlar Bu Haberi Atlamayın

Yanliz sorun su ki bu is o kadar petrol sirketlerine bagli degil. Cunku bu fiyat yukselisi tum dunyada sebebi ise belli araplarin petrolu tukeniyor. 25-30 yillik rezervleri kaldigi soyleniyor. Bu yuzden ham petrolede zam geliyor surekli. Ben Ingiltere'de yasiyorum iki ay once depomu fulledigimde dizel fiyati £1.189 su anda £1.319 en ucuz yerde. 2 ayda 13 pence zam gelmis yani turk parasi ile 35 kurus. Son alti ay icinde burada petrol neredeyse 2 katina cikti. 6 once £1.02 den dizel alirken simdi £1.31 ( 3.16 TL) den aliyoruz. Hatta perolun 0.84 oldugu gunleri hatirliyorum cok uzak degil. Yani bu zamlar kesinlikle bir yerde kuresel dagitimcilardan ziyade devlet karlarinin kesilmesi ancak bu isi cozer. Ayrica su anki fiyatlardan (3.16 TL) Turkiye'den cok farki kalmadi. Aradaki tek fark burada vergi az.

Birde sunu dusunun burada arap arkadaslarimda oldu hepsinin dedigi petrol cikarmadan once hepsi bedevi imis. Gercek anlamda. Simdide cok iyi biliyorlar ki rezervleri 25-30 sene sonra tukenecek ve eski gunlere geri donecekler. Bu yuzden gunden gune ham petrole zam gelecek bu beklenen birsey. Bu paralarlada kendi vatandaslarina karsiliksiz burslar veriyorlar yurt disinda master doktora egitimi icin. Sonucta arap prensleride petrolun tukeneceginin farkinda bu yuzden farkli arayislar icindeler ve petrol bitmeden kazanabildikleri kadar kazanmak istiyorlar.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,920
Kayıtlı Üye Sayımız
166,523
Kaydolan Son Üyemiz
musa kula

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst