Selamlar, uzun zamandır şarj dinamom ile ilgili voltaj sorunları yaşıyorum aracımın orjinal alternatörü 55 amperdi arızalanınca 90 amper değerinde başka bir dinamo ile değiştirdim (değiştireli 3000 km olmadı) Bildiğim kadarıyla dinamonun 14.2 volt üretmesi gerekiyor fakat ilk günden bu yana düşük voltaj üretme gibi bir problem var.Elektrikçime gösteriyorum herşeyin normal olduğunu söylüyor ama araçta elektrik harcayan ne varsa kapalı durumda iken şarj gerilimi rölantide 12.5 civarı geziniyor gaz versemde 13.8 oluyor 14 olmuyor.Farlar,arka cam rezistansı,kalörifer vs açıkken gerilim rölantide 10 küsür volt lara kadar düşüyor ve bu esnada kadrandaki şarj lambası hafif yanıyor,kızarıyor gaz verincede genel olarak 11.9 voltta seyir ediyor.
Bu videoda elektrik harcayan her şey kapalı ;
http://www.youtube.com/watch?v=MZ3CbiH8xkQ
Burada da farlar,arka cam rezistansı,kalörifer vs açıkken ;
http://www.youtube.com/watch?v=ZFG4U__QekE
Gördüğünüz üzere facia..
Ayrıca farlar açıkken ve motor rölantideyken gaza biraz dokununca farlarda canlanma oluyor aynı şey kalörifer motoru yada silecekler içinde geçerli.Üç dört ayda bir akümü şarj ettirmek zorunda kalıyorum.
Aklıma dinamonun kasnak çapını küçültmek geldi kasnak küçüleceği için daha devirli döner daha yüksek voltaj üretir sandım tornada özel kasnak yaptırdım ancak değişen hiç bir şey olmadı voltaj değerleri yine aynı.Dinamodan aküye giden kabloyu daha kalını ile yeniledim değişen bir şey olmadı, aküden şaseye giden kabloyu daha kalını ile yeniledim yinedeğişen bir şey olmadı, alternatörün kömürlerini, diyot tablalarını vs değiştirttim sonuç yine aynı.Elektrik tesisatını kontrol ettirdim araçta kaçak vs. de yok sizce benim problemim nedir bir fikri olan varmı ?
Bu arada ölçümleri hem akü kutubundan hem de dinamo çıkışından yaptım değerler aynı.
Bu videoda elektrik harcayan her şey kapalı ;
http://www.youtube.com/watch?v=MZ3CbiH8xkQ
Burada da farlar,arka cam rezistansı,kalörifer vs açıkken ;
http://www.youtube.com/watch?v=ZFG4U__QekE
Gördüğünüz üzere facia..
Ayrıca farlar açıkken ve motor rölantideyken gaza biraz dokununca farlarda canlanma oluyor aynı şey kalörifer motoru yada silecekler içinde geçerli.Üç dört ayda bir akümü şarj ettirmek zorunda kalıyorum.
Aklıma dinamonun kasnak çapını küçültmek geldi kasnak küçüleceği için daha devirli döner daha yüksek voltaj üretir sandım tornada özel kasnak yaptırdım ancak değişen hiç bir şey olmadı voltaj değerleri yine aynı.Dinamodan aküye giden kabloyu daha kalını ile yeniledim değişen bir şey olmadı, aküden şaseye giden kabloyu daha kalını ile yeniledim yinedeğişen bir şey olmadı, alternatörün kömürlerini, diyot tablalarını vs değiştirttim sonuç yine aynı.Elektrik tesisatını kontrol ettirdim araçta kaçak vs. de yok sizce benim problemim nedir bir fikri olan varmı ?
Bu arada ölçümleri hem akü kutubundan hem de dinamo çıkışından yaptım değerler aynı.