Allah Rızası İçin, Jeep Sevdası İçin Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kayademir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 10
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,639

kayademir

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar bundan 6 ay önce daha önce hiçbir bilgim ve tecrübem olmamasına rağmen bir adet ilk başta ne olduğunu bilmediğimiz ilk başta bize CJ-5 dedikleri bi jeep aldık ve kendi şartlarımızda yaptırdık fakat bu aracımın ilk başta motor normalde tıkır tıkır çalışmasına rağmen 05 derecelik bi eğimde bile araba bağırıyor gitmiyordu sonra az bilen bi ustamız ön teker sıkıyor diye ön tekerlerdeki mandalları gevşetti eskiye rağmen iyi ama yine de hacı murat performansı yok en ufak bi rampada yığılıp kalıyor takviyeyle anca çıkıyoruz araca yaklaşık 15 bin lira para harcadım, daha da harcarım ama ne yapacağımı bilmiyrum, söylendiğine göre araç üzerindeki 1959 orjinal motor var. (birde lpg taktırdım) performansızlığa rağmen ortalama km de 1,20 tl yakıyor yakıtınıda umursamıyorum ama öyle dağa taşa gidilmiyor, bi kaç cj-5 sahibiyle görüştüm, bunu yapmakla hata yapmışın hemen elden çıkar dediler, farklı bi motor koydurayım dedim bilenler o motor çok kaliteli sakın dediler kayseri bölgesinde bundan anlayan ustada bulamadım ne b..k yiyeceğimi şaşırdım şimdi arabaya sahip de çıkamıyom karın altında çürüyecek. mustafa kayademir 0543 221 44 33 Kayseri

IMG_1719[1].JPG


IMG_1712[1].JPG


IMG_1730[1].JPG


IMG_2005[1].JPG


IMG_2020[1].JPG
 

Etiketler

Ynt: Allah Rızası İçin, Jeep Sevdası İçin Yardım

Allah Sabır versin
keşke almadan foruma yazsaydınız
hiç değilse bilgi almış olurdunuz
daha toplu bir cj yi zaten bu fiyatlara alırdınız
cj üstadları size yardımcı olacaklardır
kolay gelsin
 

Ynt: Allah Rızası İçin, Jeep Sevdası İçin Yardım

Güzel jeep.Elini yüzünü de iyi toparlamışsınız.Başlangıçta size CJ 5 diyen doğru söylemiş,bu da CJ5 ancak Kaiser üretimi ve erken dönem CJ5.Günümüz Türkiyesinde CJ5 deyince insanlar hemen American Motor Corporation döneminde (1970-1986) üretilen CJ5 leri konuşuyor.Siz belki dönem farkını bilemediniz ancak bu jeepi de kötülemeye kimse kalkışmasın varsa beğenmeyen bana versin.
Amacınız tepe tepe dağ taş dolaşmaksa bu serilerden daha iyisini düşünemiyorum.
Sizin bu sorunu sanki daha öncede burada okuduk ve belki bazı şeyler de yazdık gibi geldi,belki yanılıyor olabilirim.
Şimdi bu aracın motoru çekmiyorda yığılıp kalıyor olsa durum farklı.Fakat siz bağırıp ta gitmediğini söylüyorsunuz;
1. Aracınız umarım sürekli takviyede( Low Range) değildir.
2. Bir araç marka ve model farkına bakılmaksızın bağırıyorda gitmiyorsa debriyajı kaçırıyordur,bunu kontrol ettirin.
Ayrıca 1959 yılından söz ediyorsunuz; 1962 öncesi olan modellerde diferansiyeller ağır devirdir ve '62 sonrası olanlara kıyasla daha yavaş fakat daha çekişlidir.Diferansiyellerden herhangi birtanesinin önündeki sac kapağı açıp ayna ve mahruti dişlileri üzerindeki diş sayılarına bakın.43-8 mi? yoksa 47-11 mi? Büyük olasılıkla 43-8 olmalıdır ve bu da onu ağır devir yapar.Siz şayet 0-100 Km hıza 15 saniye gibi bir zamanda çıkmayı arzulayarak buna yaklaşıyorsanız işte bu size bağırıp gitmiyor algısı oluşturur.
Şunu unutmayın, bu jeepler hız yapmak veya çok seri kalkışlar yapmak amacıyla üretilmediler.Biraz ağır aksaktırlar ama arazide yere sağlam basarlar.
 

Ynt: Allah Rızası İçin, Jeep Sevdası İçin Yardım

sayın arkadas ugrastıgınız araçta insallah beklentılerınızı karsılar oncelıkle arkadasın onerdıgı gıbı debraj kacırıyor olabılır hafıf rampada deprajdan ayagınızı yavas yavas kaldırın kavrama noktasına geldıgınde dıger ayagınızı frenden kaldırın eger gerı kacmıyorsa debraj saglam ıkıncısı agır devır sısteme sahıptır o yuzden hızlı gıtmıyordur bende 54 willyz var 85 90 anca yapıyor eger gaza basınca tam gaz yıyemıyor olur karburatorde sorun olur çok yakıt yakar ama randıman alamazsın dort tekeraskıya al tekerlewrı kontrol et fren sıkması olabılır
baskada bısey yok gıbı saorun olacak

Görünt016.jpg
 



Ynt: Allah Rızası İçin, Jeep Sevdası İçin Yardım

Cj5 motoru hakkında hiçbir bilgim yok ama bende de yokuşta çekmeme problemi vardı egzoz küçük geldiği için aracı sıkıyo dediler egzoz değişti biraz daha çekiş arttı, daha sonra bujiler buji kablosu distribitör değişti çekiş daha da arttı, subap ayarı ve en son debriyaj balatası termik fan değişimi neticesinde araç yokuşta 2. Vitesten 4. Vitese yükselmiş oldu. Dediğim hususlara da bi dikkat edin umarım yardımı dokunur.


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Ynt: Allah Rızası İçin, Jeep Sevdası İçin Yardım

ustalarım birde benim şüphelendiğim bu aracın karbirötörüyle hava filtresi var. Üzerindeki hava filtresi yağlı,
buna yeni bir hava filtresiyle karbürötör taksak uyumlu çalışacak bi aracınki varmı yoksa illaki kendi orjinalinimi bulmamız gerekiyor
 

Ynt: Allah Rızası İçin, Jeep Sevdası İçin Yardım

Arkadaşım,mevcut karbüratör ve hava filtresinin sizin dile getirdiğiniz sorunla alakası ne ki siz onları sistem olarak değiştirmeyi düşünüyorsunuz?
Yağ banyolu hava filtresi kuru tip filtreden daima daha güvenlidir.Ancak bu filtre dış muhafazasının arka yüzünde,yani aracın göğüs dediğimiz kısımda kaportasına bakan tarafta bir dizi delik vardır ve bu delikler zamanla oluşan yağ ve toz tortusuyla kapanır.Yılda bir veya iki kez yada kullanma koşullarına bağlı olarak belki daha sık veya aralıklı olarak filtreyi monte edildiği yerden komple çıkarıp o arka yüzeydeki delikleri açık tutacak şekilde temizlemeniz gerekir.Tıkalı oldukları sürece araç çekişi düşecektir.Bu arada yine peryodik olarak (çok daha sık aralıklarla)içindeki yağı değştirmek ve zaman zamanda basınçlı sıcak su ile tel olan filtre elemanını yıkamak suyu iyice süzüldükten sonra yerine takmak gerekir.
Karbüratöre gelince;Mühendislerince birçok ince hesaplamalar sonucu o motorun ihtiyacı olan yakıt/hava karışımını mikron düzeyinde delik çaplarıyla veya milimetrik değerde şamandra yükseklikleriyle hesaplanmış olan karbüratör sizce nasıl bir hata veriyor ki siz onu değiştirmek istiyorsunuz?Size önerilecek herhangi bir diğeri hangi matematiksel hesaplamalar sonucu olacaktır?Bunu bir düşünmenizde fayda var.Ancak çalışan her parça gibi elbette karbüratörde zamanla tekrar tekrar elden geçirilmek ve restore edilmek gereği duyar.İş bilen bir usta tamir takımıyla iç aksamını değiştirip öngörülen değerlerde şamandra ayarını da yaptığında sorun kalmaz.Daha az yakacak karbüratör hayali görmeyin.Benzini kısarsanız aracınızın da gücü azalır.
Tüm bunlar bir yana siz aracın motoru bağırıyor ama gitmiyor diyorsunuz.Teşhisi iyi koyun.Çekmeyen aracın motoru bağırıp kendisi gitmemezlik etmez,yığılıp yığılıp kalır.
Sizin ya debriyajınız kaçırıyor,veya siz bu araçlara biraz uzak olduğunuz için etrafta görmeye alıştığınız birtakım diğer araçların bire bir performansını bunda arıyorsunuz ve hafiften gazına dokununca sessiz sedasız burnunu havaya kaldırıp 10 saniye gibi bir sürede 100 km hıza çıkmasını falan bekliyorsunuz.1971 öncesi Willys pikap ve steyşın modellerin bir kısmına konulmuş olan 6 silindir Super Hurricane motor ile yine Tuzla dediğimiz erken CJ5 lerin Tuxedo Park -Mark serilerine ( 1960 lı yıllar)konulan Dauntless V6 motor dışında bu jeepler ağır aksaktır.Hele 1962 öncesi diferansiyellerde ağır devir olunca siz AMC dönemi CJ ler gibi bir hız yada seri olmak gibi faktörleri aramamanız gerekir.
İnternet üzerinden bu araçların hangi viteste kaç km hız yapabildiğini araştırın.Tabii 1962 öncesi modellere göre.Torpido üzerlerine monte edilen aliminyum etiketlerde bunlar yazılıdır.Hemen hemen aynı mekanik değerlere sahip olduklarından CJ 2A,CJ 3A , CJ 3 B modellerde bu etiketler hep vardır ve o modellerden araştırabilirsiniz. Bunların dışında ise hızını artırmanın tek yolu $ 1000 US üzerinde bir rakamı gözden çıkarıp ABD den "Overdrive" getirtip takmanızdır.
Size naçizane önerim teşhisi doğru koyun ve olmadık işlere boşuna para harcamayın.
 

YARDIM EDİN LÜTFEN
1958 MODEL WİLLS JEEP VAR DAHA YENİ ALDIM MOTOR İLE ŞANZUMAN ARASINDA BULUNAN GRANK MİLİNİN ORADAN HEM MOTORDAN HEMDE ŞANZUMANDAN YAĞ KAÇIRIYOR GRANK MİLİ KECESİNİ DEĞİŞTİRDİ USTAM YİNEDE SORUN ÇÖZÜLMEDİ USTAM SIKINTI OLMAZ ARADA YAĞ EKLE BİN DİYOR ARACIMI AFYONA GETİRDİM BU YAĞ KAÇIRMASI OLAYI SÜREKLİ BENİM AKLIMI KARIŞTIRIYOR NE YAPMALIM BU SORUNU NASIL ÇÖZEBİLİRİM ACABA
 

YARDIM EDİN LÜTFEN
1958 MODEL WİLLS JEEP VAR DAHA YENİ ALDIM MOTOR İLE ŞANZUMAN ARASINDA BULUNAN GRANK MİLİNİN ORADAN HEM MOTORDAN HEMDE ŞANZUMANDAN YAĞ KAÇIRIYOR GRANK MİLİ KECESİNİ DEĞİŞTİRDİ USTAM YİNEDE SORUN ÇÖZÜLMEDİ USTAM SIKINTI OLMAZ ARADA YAĞ EKLE BİN DİYOR ARACIMI AFYONA GETİRDİM BU YAĞ KAÇIRMASI OLAYI SÜREKLİ BENİM AKLIMI KARIŞTIRIYOR NE YAPMALIM BU SORUNU NASIL ÇÖZEBİLİRİM ACABA
Merhaba JEEP sever ve sahipleri
Öncelikle bu sayfalarda yardım taleplerinizin eksikleri bulunmaktadır.
jEEP leriniz hakkında eksik bilgiler yazıyorsunuz.
Modellleri konusunda bilmediklerinizi internetten araştırınız. Tam bilgi alamazsanız uzmanına sorunuz.
Türkiye' de genellikle CJ serisi ile birtakım kişi ve kişiler tarafından son derece uydur kaydır işler yapılmaktadır. Jeep' in modelini düzgünce yazınız ve modelini belirtiniz.
Resim göndererek belirtmeniz en doğru olanıdır.
İnternet satılık ilanlarında gördüklerimi okuduklarımı birazcık aktarmak istiyorum.
Satılık Jeep 1946 model 15 bin lira yazmış!!! Jeep'in resimlerine bakıyorum kesinlikle 1946 model deyil ve de her tarafı uydur kaydır yapılmış.
Motor değişimi yapmışlar Mercedes 115 kasanın benzinli motorunu oturtma yapmışlar jeep'in orasını burasını kesmişler. Her tarafı ile oynamışlar saçma sapan yapmışlar.
En önemli tarafı ise pürüz direkdeki yalnış uygulama: Jeep şanzımanı pürüzdirek üzerindeki keçe koyamamışlar koyamazlar keçe küçük pürüzdirek kalın.SÜPER HATA yapmışlar.
Dikkat edilmesi gereken çok önem taşıyan husus. Akıl mantık dışı uygulamayı yapanlar jeep katilleri aramızda dolaşıyorlar. Sakın böyle jeep' leri satın almayınız. Model ne ise orjinal parçaları üzerinde olan Jeep' leri tercih ediniz. Bilmiyorsanız danışınız sorunuz.Cep telefonu bu işlere yarar.
Akıl dışı yapılan hiç bir Jeep' i satın almayınız ucuz sanmayınız en pahalı uydur kaydır şeklinde yapılanıdır. Bazılarımız boyasına lastik ve cantlarına bakarak aldanıyorlar. Aldanmayınız önce sorunuz.
Klasik Jeep' ler üzerinde genellikle HURRICANE ve GO DEWİLL motor vardır. 2198 cc dir.
Yandan bujili üstten bujilidir.
jEEP sever ve sahiplerine yardımcı olmak için buraya yazıyorum.
Her konuda yazabilir ve telefon edebilirsiniz. Yılmaz Usta 05383296828 Marmaris*Muğla*Türkiye
 



100_0821.jpg

Jeep satın almadan evvel ustasına danışmayı ihmal etmeyiniz. Piyasada modellerini yansıtmayan çok miktarda jeep ler var.05383296828
Jeep nasıl modifiye yapılır , neler uygulanır , hangi malzemeler alınır takılır, yakışırmı yakışmazmı, ağırlıkları ne olmalı, malzemenin cinsi , parçaların orjinaline uygun olup olmadığı araştırılmalıdır. Örnek krom ağırlıklı aksesuar yapılan bir Jeep' e aliminyumdan da uygulama yapılmakta Jeep' i saçma sapan şekle sokmaktadırlar. Malzeme bulamadıysan ara Gerçek modifiye ustasına sormalısınız. Krom aksesuarla başlanır kromla işler biter.
Cantların lastiklerin seçimi hangi ebatlarda olamalıTÜV den geçip geçmiyeceği araştırılmalı
Krom çelik cant mı aliminyum(antimuan) mı takılmalı ; arasındaki ağırlık kalite dayanıklılık esastır.
WILLYZ JEEP * JEEP *JEEP NEDİR kanguru yavrusu
modifiyeciyilmaz@gmail.com
Marmaris*Muğla*Türkiye*
05383296828

mail[1]_5.jpg


cooltext1395584485.gif


resimlerim 105.jpg
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,022
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst