Alinik Nissan Terrano

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan komutanlogar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,170

komutanlogar

Yeni Üye
Mesajlar
2
Tepkime Puanı
0
Herkese merhaba,

bir süredir şehir içinde de kullanabileceğimiz ve uzun yolda yapacak bir araç almak istiyorum ve bütçe kısıtlı haliyle fiyat performans, donanım ve SUV olması açısından terrano önceliğim

ağır kazası ve sorunları olmayan bir araç arıyorum çevreniz de satmak isteyen model yenilemek isteyenler var ise eğer beklemedeyim muadil tavsiyelerinize de açığım tecrübeli kullanıcılar vakit ayırıp değerli yorumlarını yaparlar ise çok sevinirim en kısa sürede gezi ve kamplarda buluşmak üzere.

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler,
 


Merhaba, ben bu araç için epey bir araştırma yapmıştım ve araştırma yaparken de kendime aşağıya kopyaladığım notları almıştım. Tam hatırlayamıyorum ama belki bu notları Terrano bölümünde bir yerlere yazmış olabilirim. Sizinle paylaşıyorum :

Almadan once aracta bakilacaklar :
  • Aracın şase numarasından servis bakımlarını özellikle km'sini kontrol ettirin
  • Aracın motor, üst kapak (hararetten dolayı çatlayabiliyor) enjeksiyon (bazı art niyetli kişiler basınç ayarları ile oynayıp test cihazlarından geçmesini sağlıyor) turbo vs. aksamlarını çok iyi bir usta tarafından kontrol ettirin
  • Bu araclarda genelde 250.000 km. veya sonrasinda gelisen kronik bir su eksiltme problemi var. Eger silindir kapagi degistirilmeyip, tamir edilerek sorun cozulmuşse 30-40.000 km. sonra ayni problem gene olusuyor.
  • Poryo kilitlerin calistigi kontrol edilmeli
  • Aracın özellikle hublarını 4 çeker başlıklarını hem kontrol ettirin aşınma var mı yok mu diye, hem de aracı bizzat sürerek test ettirin.çünkü terrano hubslarıının içi, suzukiler gibi sade bir düzenekten değil, birçok paraçadan oluşuyor.eğer bir aşınma varsa siz fark etmeden de alırsanız, bir süre sonra arıza verebilir ve bu çok can sıkıcı olabilir. ikinci olarak aracın ön takımlarına bir baktırın. en sağlamı lifte kaldırtın. motor da ise, test ederek özellikle yokuş ve sıcakta harareti yükseliyor mu yükselmiyor mu birbaktırın.şanzumanı kesinlikle iyi bir usta tarafından kontrol ettirin ki her iki şanzumanla ilgili bir sıkıntı yaşamayın. Şu an aklıma gelen bunlar. ancak hubslar, akslar ve aks kafalarının aşınıp aşınmadığına bir baktırın.
  • Bilgisayara baglatip, problemi olup olmadina baktirin
Aldiktan sonra yapilacaklar :
  • 2.7'lerdeki en buyuk sorun ozellikle dag yollarinda, rampalarda zorlayinca olusan hararet. Daha buyuk radyator taktirmalisin. 2 sirali yerine 4 sirali bakir borulu radyator taktir. Hazırını aramak yerine radyatör fabrikaları (Yetsan) eskisini görerek yenisini isteğe göre yapıyorlar. Ya da iyi bir usta ölçü alacak
  • Standartinda 2 gözlü olan peteği 4 gözlü olan ile degistir. eski kazanı yeni peteğin üzerine kaynak yapıp takıyorlar genelde 4 sirali petek alt ust kazan uygulamasi yapiliyor.
  • Elektrikli 2. fan taktir. 2. fanı civalı fana bağlayıp otomatik olarak birlikte devreye girmesini sagla. Mekanik radyator fanini elektrikliye cevirme link'i: Terrano 2 Mekanik Radyatör Fanından Elektrikliye Dönüşüm.
  • Fan termigini NUK marka yenisi ile degistir. Yeni termigin aractan cikan orijinali ile 1/1 ayni ölcude olmasina dikkat et. Ayni markanin bile birkac ayri boyu olabiliyor, satici bile bilmeyebiliyor, hepsi de araca takilabiliyor, ama sakin uzun olmasin, amac yeni radyatorun yerini daraltmamak. Radyatoru 2. kez sokmemek icin once fan termigi, ardindan radyator degismeli.
  • Davlumbaz ve pervane büyütmek te diğer bir sorun gidericidir. (arap ülkeleri için üretilmiş modellerin radyatör ve davlumbaz montajı ile)
  • Klima fanına icerden kontrol edilebilecek manuel bir anahtar yaptırilmasi önerilir, en azindan trafikte güvence olur.
  • Tum bunlari yapinca araci kisin isitmak zor olabilir, onu da farkli termostat kullanarak cozersin
  • Hararet problemi 3.0 motorlarda neredeyse hic gorulmez
  • Radyator yedek haznesini ve silecek suyu haznesini sokturup tamamen temizlet. radyatörü söktürdüğünüzde suyu ve içinden çıkanları bir kovaya boşalttırın.. ne demek istediğimi o vakit anlarsınız... ve radyatör temizliğinden sonra antifiriz koyulduğundan emin olun... (unutulabiliyor bazen)
  • Her yil radyator, klima ve direksiyon kayışlarıni degistir, toplasan 100 TL. eder.
  • Radyatörü senede iki defa yaza ve kışa girerken temizlet
  • Devirdaim, hortumlar, termostat, radyatör kapağı dahil elden geçmiş olmalı
  • Her camurlu yolculuklardan sonra muhakkak radyatoru yikatarak temizlet
  • Bazen soguklarda orijinal Bosch marka marş basmayabilir. Marş dinamosunda problemler cikabiliyor. Marş ve şarj dinamo kömürlerini değiştirmeniz ve dinamo bakımlarını yaptırman gerekiyor. Aşinan Marş kollektörünu ve kömürleri baska bir aractan sokup cozersin. Hitachi marka marş motoru cok iyi, kontaga degince calisiyor. Dikkat Hitachi'nin sahtesi cok. Bir baska kiside ise ön farlari yakan kablolarda problem oldugu icin bu problem oluyormus, kablolar degisince duzelmis. Bir de akünün şase kablolarından marş motoruna gideni kopuk olabilir, ilk olarak kontrol edilmeli. Krank sensörü arızası da aynı geç çalışma sorununa neden olabilir.
  • Yağını ve filtrelerini değiştirdikten sonra motora motor silk katkısı koy 150.000 km. giden bir katkidir. İlk defa Turkiyeden bir bilim adami bu urun ile 100'ler klubune girmistir. Sanziman yaglarini kontrol ettirip 1 tane de ona atarsan hem içindeki küçük onarımları yapar hemde yakıttan artı sağlar.
  • Yakisi fazla ise akışmetreyi temizlet veya degıstır
  • Aracinizda motor sikintili degilse, yag yakma veya eksitme gibi problem yoksa tam sentetik bir 5W30 kullanin. Motor yag eksiltiyorsa 10W40 uygundur. Tam sentetik urunler motor ve performasda, hatta yakit tuketiminde bile ufakda olsa farkini ortaya koyar. Yari sentetik urunlere gore daha verimlidir. 10w40 urunlerin hepsi yari sentetiktir. 5w30 ve 5w40 yaglarda hem yari sentetik hem tam sentetik urunler mevcuttur. www.yagcarsisi.com sitesinden incelemede bulunabilirsin
  • Power kit (chip) uygulamasi ile +40 beygir ve %15 benzin tasarrufu yapiliyor, 5 yilda garantili.
  • Otomatik vites yağ hortumu öndeki kayış kasnağa sürtüp yarılabiliyor, lifte kaldirtip yerinin degistirilmesi gerekiyor.
  • Hidrolik hortumundaki kacaktan dolayi debriyaj hidroligi sorunu yasarsan ve orijinalini bulamazsan fiat araçlarda kullanılan orjinal hidrolik hortumunu kullanabilirsin
  • Debriyaj hidrolik hortumu Tofaşlarla aynı, fiyati 1/10 ve sorunsuz calisiyor.
  • Bagaj kapasi ust ortada stop lambası Hyundai Getz'den çıkma parça 1/7 fiyata
  • 1999 ve öncesi Terrano ön tampon sinyalini bulamazsan en iyi cozum tamponu rötuşlayarak Corolla sinyallerini tampona uydurmak. Tam %100 oturmasa da iş goruyor, sinyalsiz kalmaktan iyidir.
  • Direksiyonu saga veya sola tam kirma aninda gelen ses : Sağda ve solda olmak üzere önde ve arkada iki tane direksiyonun dönmesini sabitleyici saplamalar var, bunların başlarında plastikten tıpalar var fiyatları 4 tanesi 1TL bunlar zamanla aşınınca ses yapıyor. Tıpaları değiştirip direksiyon manevrasına göre iki tarafı da ayarladığınız zaman ses kesiliyor. Greslemekte fayda var
  • Sunroof acilmama problemimi soyle cozdum : önce yaninizda kontak spreyi, wd40, bir parca bez ve duz agizli tonavida bulundurun. Sunroof açma düğmesinin bulunduğu yerde tavana doğru küçük bir kapak parcasi var. Bunu tirnaginizla ya da tornavida ile acarak cikartin. Sunroof motoru karsiniza gelecek. Kontak spreyi ile once guzelce temizleyin, pasini alin ve silin. WD-40 ile de bir guzel yağlayin. Sonra duz tornavidayi yuvaya bastirarak yerlestirin ve saat yonunde cevirerek acik kalan sunroof'u kapatin. Sonra motorun ustundeki deliklerden de faydasi olabilir diye wd-40 sıkın. Raylari ve tavan havuzunu da iyice yaglayin, artik calismali. Calismiyorsa tavan motoru icindeki ara plastik dişlisini bir tornacida purinc olarak yaptirt ve degistir.
  • Ön takimlardan gelen gacirtilar icin torsiyonlarinizi gresletirseniz sorun gecici olarak cozulur, onemli bir sey degildir. Yaglama islemini 2-3 ayda bir tekrarla. Alt takimlardan gelen gurultunun bir diger nedeni fişek tablalarinin gevsemis olmasidir. Ustanizi arabaniza alarak 4H, 4L ve 2 H da uygun bir alanda 8 çizin, sesin kaynagini bulup giderin.
  • Aks baslarinin degismesi gerekebilir, usta ön hublarin arkasinda genis bir somunu sıkıştırarak problemi giderdi.
  • Far taslarindaki sır dokuldugunden ya da far cami ozelligini kaybettiginden farlar iyi gostermez, degistirilmeliler.
  • Intercool u temizletip 1 gun boyunca tiner yatır, aracta ciddi anlamda performans artar.
  • Birkac kiside araç rölantide çalışırken sallanma yapıyor ve D'ye alinca daha da artiyormus, isininca da gecmiyormus. Genelde kotu mazot kullanimindan olurmus. İlk once mazot filtresini degistir sonra iyi bir katki maddesi kullan, duzelmesi gerekir. Eger problem hala devam ederse yakıt pompasınin da degismesi gerekebilir. Soyle bir oneri de var : Yakit deposuna 1/4 depoya 300/400 ml. motor yagi koyun diyorlar. Bildiğimiz 20-50 motor yağı. Bir baska kisi yapmis, sallama duzelmis. Bir baska kisi ise aracin cok sallantili calismasina karsilik motor takozlarini ve şanzıman takozunu degistirip duzeltmis. Bir digeri titreşim problemini ön şaft ıstavrozunu degistirerek cozmus.
  • Aracta isindiktan sonra öksurme gibi sallamalar yapiyorsa akismetrenin kontrol edilmesi ve uzak mesafeden balata spreyi sikilarak temizlenmesi gerekir. Birde krank pozisyon sensoru var. Onu da wd40 ile temizleyin. Sensor kontrollerinden sonra problem devam ediyorsa yakit pompa kontrolü yaptırın.
  • Carbon Clean yaptirt.
  • Fazla yakit tuketimine karsi MAF temizlendikten sonra tüketim düşer. Fazla tüketimin birçok nedeni olabilir ama ilk once hep en basit ve kolay olani dusunmek gerekli. Kirli hava filtresi ve ve kirli yada bozuk MAF sensörü direk tüketime yansiyor. MAF voltajini serviste kontrol ettirin. Rölantide boşta çalisirken 2.1v civarı normal sayılıyor. Eğer hava filtresinde sorun yoksa kızdırma bujilerinizi ve pompanizin normal calisip calismadigina bakilabilir. Pompa bakımı en son ve pahalı işlem.
  • Bir servisin verdigi bilgiye gore en cok bozulan parca hub taki bilezik, tirnak ve bazen yay olabiliyormus. Bunlari Turkiyede bulmak zor oldugundan Avrupadan vs. getirmek gerekibiliyor. Her 2 lup icin 2 yay... 2 yüzük (çelik) ve 2 pirinç parca (en onemli parcalar) aslında aşınmış işe yüzük yada yay sağlam olsa bile çalışması mümkün değil...) çelik olan yüzük ile prinç parcalar konik ve iç içe oturunca çalışıyor)
  • Mazot pompası damlatıyorsa söküp contalari degistirilmeli
  • İlk aldiginda ileride problem olmasini hic istemiyorsan araci genel revizyondan gecirebilirsin. Şanzumanı söktürüp tüm parçalarını temizlet. şanzuman yağını sıfırla...Şanziman yaginin ATF olmasi gerekiyor. Genelde hata yapip ATF-II koyuyorlar... Diferansiyelini söktürüp parçalarını temizlet ve diferansiyel yağını sıfırlat... (aradan gecen senelerde mekanik aksamdan kopan ufak tefek metal artiklari olur, bunlar dislilerin arasina kacarsa cok buyuk problemler cikar. Ayrica sokulme islemi ve temizleme sirasinda baska catlaklar, kiriklar, difransiyelde bilezik catlagi vs. de gorulebilir ve problem yasanmadan once tamiri yapilir... Şanzuman yağının 75-90 castrol şanzuman yağının uygun olacağı söylendi.... Aman Dikkat : Diferansiyelin üzerinde LSD OZELLİKLİ yağ kullanmanız gerektiğini belirten ONLY USE LSD OIL diye bir yazi var bu yag. turunun haricinde bir difransiyel yagi koyarsaniz ciddi sorun yasarsiniz. Fren merkezlerini, el freni telini, balataları değiştir... Bujilerini ve tüm filtrelerini degistir.
  • Rot balans yaptir.
  • İcerideki dikiz aynasi cok kucuk, onu minibuslerde kullanilan genis, uzun ve konik olan bir ayna ile degistirirsen full hd goruntusu elde edersin.
  • Google'dan Nad'i araştir. ZD30 (3.0 di) motorlar icin yapilan bu islemde EGR iptal ediliyor. Dawess valf denilen basinc kontrol valfi takiliyor. Aracin kendi Selenoid kontrolu devre disi birakilip manuel boost kontrole geciliyor. Hem yakit, hem de performansa cok etkisi var. Esas amac ise makineyi korumaktir.
  • Ön porya kilitlerini manuel olana cevirmenizi tavsiye ederim... ben avm 529 hp kullaniyorum, cok memnunum korumaktir.
  • ABS arizasi veriyorsa, sensoru degistirmek pahali oldugundan, oncesinde 4 tekerdeki ABS okuyucularini ve kablolarin kopuk veya yerinden cikip cikmadigini kontrol ettir. Ozellikle öndeki lastikler hareketli oldugundan borular kopabiliyor.
  • Araç içi plastik aksamlarından trimden ses gelen tıkırtı yada gıcırtı biçimde duyup da rahasız olanlara bir önerim var. slikon sprey isimli bir ürün. çok çeşitli markalar mevcut.koltuklarımdan dahi en ufak yol bozukluğunda çeşitli sesler geliyor ve beni rahatsız ediyordu. dün satın aldım ve arabamın nekadar ses çıkartan parçası varsa sprey yardımıyla sesi kestim. şuan arabadan tek bir ses dahi çıkmıyor.sürtünmeyi kesmesi nedeniyle bütün kıtırtıları gıcırtıları yok ettim.
koltuk menteşeleri
göğüslük
teyp kısmı
iç kapı kolları
dış kapı kolları
kapı menteşeleri
ön cama dayanan göğüslük kısmı
vb gibi.
ayrıca su itici olduğu için sunroof ve kapı iç lastik contalarına da kullandım. bu ürün hem yağlayıcı hemde ince bir dolgu film yaratıyor. sürtünme mukavemeti azalıyor.parçaların birbirine değidiği yerlerde tam bir sessizlik sağlıyor.kesinlikle tavsiye ederim.
  • İç kabinde direksiyonun sol altında bulunan sigorta panelinde sağ köşeye Nissan fazladan 3 tane yedek sigorta ve 1 de ince sigortaları tutup çıkarmaya yarayan tutucu aparat koymuş. güzel bir düşünce.
  • Terrano'lar kaporta haric 2700 99 cift kabin nissan bmc ile ayniymis. Nissan Skystar veya Navara'nin bazi parcalari Terrano'ya uyarmiş.
  • Nissan Skystar'larin 6 bijon jant gobekleri aracimiza olmaktadir. İcteki tavan lambasini da bulamazsaniz Hyundai Getz'inki kucuk kalsa bile uymaktadir.
  • Eger motor degistirmeyi dusunuyorsaniz 2002 sonrasi cikan Terrano 3.0 di 158 bg. veya 2005 sonrasi cikan 3.0 di 170 bg. commonrail olanlar en mantiklilari. BMC R20 sandık motor da tavsiye edilenlerden.
  • NOT : Arac kullaniminizda herhangi bir problem yasarsaniz hemen tüm ayrıntılarıyla not edin, ekrandaki verilerde hangi değişiklikler oluyor rakamsal olarak kaydedin. Mesela çekiş problemi yaşadığınızda herhangi bir ikaz lambası yandı mı? ya da devir hangi pozisyondan hangi pozisyona geçti. motordan ne gibi bir ses geldi vs. vs gibi... Donuste ustaya gosterin.
  • Arazi vitesi ile ilgili bilgiler güneşlikte yazar... Kullanimini unutursan oradan bakabilirsin...
  • Eger arac ruhsatta 3 sira koltuklu olarak geciyorsa ve siz 3. koltugu sokerek kullaniyorsaniz, muayeneden gecemeyebilirsiniz.
Çelik tampon ve tavan sepeti imalati icin Ahmet Demir - Antoff'un başkani 0532-326 66 17

Tavana sepet baglamasi icin :
https://www.gezenbilir.com/konu/terrano-ii-tavan-sepeti-baglama.109932/
Tavan sepetini monte etmek için kapı fitillerinin takıldığı çıkıntılara uygun olarak 3mm sertleştirilmiş çelikten
özel olarak lazer ile kestirip, şekil verdirttiğim özel ayaklar vasıtası ile montaj yaptım, çok çok sağlam oldu...

Cam ruzgarligi icin : 0532-218 37 98 / Ali bey ile gorusun nissan yazili ve yapistirma degil

Porya kilitleri www.more4x4.pl
Mr. Andrzej Borek
Web sitesinde hem Terrano 1 hem de 2 icin porya kilidi var ama bu da yeterli olmuyor. Mutlaka ön lastiklerden birini söküp aks kafasındaki diş sayisini kontrol etmek gerekiyor. Benim aracım 31 diş ama sizinki mihtemelen 33 diş olabilir. Hata yapmamak lazim. Birde ilerde arka diferansiyel için kilit siparis etmeyi dusunurseniz en buyuk hata diferansiyel modelinde yapiliyor. Ben araç modeli ve şase numarası vererek siparis vermeme ragmen yanlis kilit gonderdile. Bu arac H233B ve C200 diferansiyel ile uretilmis ama Turkiye'ye sadece C200 ile satilmis.

ŞNORKEL :
nissan NP300(navara) pick up'in Navara D22 snorkeli SS720HF modeli neredeyse hicbir modifikasyon yapmadan monte ediliyor (stok kodu SND22A) Tek sikinti kutu ile gelen snorkelden hava kutusuna baglanan plastik hava kanali idi. Onu da lastik genis bir hortum ile degistirince cok guzel oldu. Sadece kutudan cikan sablon D22 icin oldugu icin sablonu koyup delikleri acamiyoruz. Bunun icin snorkelin vidalarini takip camurlugun uzerinde istedigimiz yere yaklastirip iterek camurluga vidalarin iz yapmasini sagladik. Ardindan da delikleri acip monte ediyorsunuz. Kesinlikle kesme bicme islemi yok. Uygun bir matkap ve matkap ucu ile 1 saatlik bir is. Hüma oto'dan alabilirsin. Birisi 3.0 motora SS725HF modeli almis, uzerinde Terrano diye yazmasina karsin hicbir yeri uymamis, özel parcalar ve iscilik ile uydurmuslar, almadan once muhakkak sormak lazim
Hava filtre kazanının altında bir tahliye deliği var, onu kapatip kapatmamak opsiyonu size ait. Açık bıraktığınızda derin su geçişlerinde oradan içeri su giriyor. Kapattiginizda da sisteme girebilecek suyun tahliye imkanı ortadan kalkıyor. Kapatmak daha tercih sebebi. Kapatirsaniz hava fltresini sıklıkla kontrol edin, hava filtre kabininin içinde kurumuş çamur kalıntıları olabiliyor. Tamamen kapatmak yerine agzi kapali kucuk bir hortum koymuslar. Yagmurlu gunlerden ve offroad gezileri sonrasinde kontrol ediyorlarmis, su birikmesi olmuyormus.

Yukaridaki yazinin linki ve fotolari icin : Terrano Snorkel Montaji

Promyges İspanya'dan €272 Navara D22 şnorkeli bizim kasaya birebir oturuyor.
Promyges

Birde Portekiz bir firmada aluminyumdan yapılmış bir model var :
AFN - 404 error

SERVİS MANUEL :
Terrano Service Manue'i şu linklerden temin edebilirsiniz

http://www.sferamydlo.com.pl/Zbyszek/Nissan/R20/fwd.pdf

http://automanual.org.ua/hr/nissan/...irs-maintenance-operation-of-the-vehicle.html

Turkcesi icin gezenbilir sitesinde "sorarlarsa arazideyim" isimli kullanici adrese gonderiyor.

Yedek Parca temini :

http://www.otomobilyedekparcalari.com/TERRANO,LA_282-2.html

http://www.otomaparca.com/index.php?p=list&kat1sel=25&pk_id=1346&k_id=1368
 

Merhaba, ben bu araç için epey bir araştırma yapmıştım ve araştırma yaparken de kendime aşağıya kopyaladığım notları almıştım. Tam hatırlayamıyorum ama belki bu notları Terrano bölümünde bir yerlere yazmış olabilirim. Sizinle paylaşıyorum :

Almadan once aracta bakilacaklar :
  • Aracın şase numarasından servis bakımlarını özellikle km'sini kontrol ettirin
  • Aracın motor, üst kapak (hararetten dolayı çatlayabiliyor) enjeksiyon (bazı art niyetli kişiler basınç ayarları ile oynayıp test cihazlarından geçmesini sağlıyor) turbo vs. aksamlarını çok iyi bir usta tarafından kontrol ettirin
  • Bu araclarda genelde 250.000 km. veya sonrasinda gelisen kronik bir su eksiltme problemi var. Eger silindir kapagi degistirilmeyip, tamir edilerek sorun cozulmuşse 30-40.000 km. sonra ayni problem gene olusuyor.
  • Poryo kilitlerin calistigi kontrol edilmeli
  • Aracın özellikle hublarını 4 çeker başlıklarını hem kontrol ettirin aşınma var mı yok mu diye, hem de aracı bizzat sürerek test ettirin.çünkü terrano hubslarıının içi, suzukiler gibi sade bir düzenekten değil, birçok paraçadan oluşuyor.eğer bir aşınma varsa siz fark etmeden de alırsanız, bir süre sonra arıza verebilir ve bu çok can sıkıcı olabilir. ikinci olarak aracın ön takımlarına bir baktırın. en sağlamı lifte kaldırtın. motor da ise, test ederek özellikle yokuş ve sıcakta harareti yükseliyor mu yükselmiyor mu birbaktırın.şanzumanı kesinlikle iyi bir usta tarafından kontrol ettirin ki her iki şanzumanla ilgili bir sıkıntı yaşamayın. Şu an aklıma gelen bunlar. ancak hubslar, akslar ve aks kafalarının aşınıp aşınmadığına bir baktırın.
  • Bilgisayara baglatip, problemi olup olmadina baktirin
Aldiktan sonra yapilacaklar :
  • 2.7'lerdeki en buyuk sorun ozellikle dag yollarinda, rampalarda zorlayinca olusan hararet. Daha buyuk radyator taktirmalisin. 2 sirali yerine 4 sirali bakir borulu radyator taktir. Hazırını aramak yerine radyatör fabrikaları (Yetsan) eskisini görerek yenisini isteğe göre yapıyorlar. Ya da iyi bir usta ölçü alacak
  • Standartinda 2 gözlü olan peteği 4 gözlü olan ile degistir. eski kazanı yeni peteğin üzerine kaynak yapıp takıyorlar genelde 4 sirali petek alt ust kazan uygulamasi yapiliyor.
  • Elektrikli 2. fan taktir. 2. fanı civalı fana bağlayıp otomatik olarak birlikte devreye girmesini sagla. Mekanik radyator fanini elektrikliye cevirme link'i: Terrano 2 Mekanik Radyatör Fanından Elektrikliye Dönüşüm.
  • Fan termigini NUK marka yenisi ile degistir. Yeni termigin aractan cikan orijinali ile 1/1 ayni ölcude olmasina dikkat et. Ayni markanin bile birkac ayri boyu olabiliyor, satici bile bilmeyebiliyor, hepsi de araca takilabiliyor, ama sakin uzun olmasin, amac yeni radyatorun yerini daraltmamak. Radyatoru 2. kez sokmemek icin once fan termigi, ardindan radyator degismeli.
  • Davlumbaz ve pervane büyütmek te diğer bir sorun gidericidir. (arap ülkeleri için üretilmiş modellerin radyatör ve davlumbaz montajı ile)
  • Klima fanına icerden kontrol edilebilecek manuel bir anahtar yaptırilmasi önerilir, en azindan trafikte güvence olur.
  • Tum bunlari yapinca araci kisin isitmak zor olabilir, onu da farkli termostat kullanarak cozersin
  • Hararet problemi 3.0 motorlarda neredeyse hic gorulmez
  • Radyator yedek haznesini ve silecek suyu haznesini sokturup tamamen temizlet. radyatörü söktürdüğünüzde suyu ve içinden çıkanları bir kovaya boşalttırın.. ne demek istediğimi o vakit anlarsınız... ve radyatör temizliğinden sonra antifiriz koyulduğundan emin olun... (unutulabiliyor bazen)
  • Her yil radyator, klima ve direksiyon kayışlarıni degistir, toplasan 100 TL. eder.
  • Radyatörü senede iki defa yaza ve kışa girerken temizlet
  • Devirdaim, hortumlar, termostat, radyatör kapağı dahil elden geçmiş olmalı
  • Her camurlu yolculuklardan sonra muhakkak radyatoru yikatarak temizlet
  • Bazen soguklarda orijinal Bosch marka marş basmayabilir. Marş dinamosunda problemler cikabiliyor. Marş ve şarj dinamo kömürlerini değiştirmeniz ve dinamo bakımlarını yaptırman gerekiyor. Aşinan Marş kollektörünu ve kömürleri baska bir aractan sokup cozersin. Hitachi marka marş motoru cok iyi, kontaga degince calisiyor. Dikkat Hitachi'nin sahtesi cok. Bir baska kiside ise ön farlari yakan kablolarda problem oldugu icin bu problem oluyormus, kablolar degisince duzelmis. Bir de akünün şase kablolarından marş motoruna gideni kopuk olabilir, ilk olarak kontrol edilmeli. Krank sensörü arızası da aynı geç çalışma sorununa neden olabilir.
  • Yağını ve filtrelerini değiştirdikten sonra motora motor silk katkısı koy 150.000 km. giden bir katkidir. İlk defa Turkiyeden bir bilim adami bu urun ile 100'ler klubune girmistir. Sanziman yaglarini kontrol ettirip 1 tane de ona atarsan hem içindeki küçük onarımları yapar hemde yakıttan artı sağlar.
  • Yakisi fazla ise akışmetreyi temizlet veya degıstır
  • Aracinizda motor sikintili degilse, yag yakma veya eksitme gibi problem yoksa tam sentetik bir 5W30 kullanin. Motor yag eksiltiyorsa 10W40 uygundur. Tam sentetik urunler motor ve performasda, hatta yakit tuketiminde bile ufakda olsa farkini ortaya koyar. Yari sentetik urunlere gore daha verimlidir. 10w40 urunlerin hepsi yari sentetiktir. 5w30 ve 5w40 yaglarda hem yari sentetik hem tam sentetik urunler mevcuttur. www.yagcarsisi.com sitesinden incelemede bulunabilirsin
  • Power kit (chip) uygulamasi ile +40 beygir ve %15 benzin tasarrufu yapiliyor, 5 yilda garantili.
  • Otomatik vites yağ hortumu öndeki kayış kasnağa sürtüp yarılabiliyor, lifte kaldirtip yerinin degistirilmesi gerekiyor.
  • Hidrolik hortumundaki kacaktan dolayi debriyaj hidroligi sorunu yasarsan ve orijinalini bulamazsan fiat araçlarda kullanılan orjinal hidrolik hortumunu kullanabilirsin
  • Debriyaj hidrolik hortumu Tofaşlarla aynı, fiyati 1/10 ve sorunsuz calisiyor.
  • Bagaj kapasi ust ortada stop lambası Hyundai Getz'den çıkma parça 1/7 fiyata
  • 1999 ve öncesi Terrano ön tampon sinyalini bulamazsan en iyi cozum tamponu rötuşlayarak Corolla sinyallerini tampona uydurmak. Tam %100 oturmasa da iş goruyor, sinyalsiz kalmaktan iyidir.
  • Direksiyonu saga veya sola tam kirma aninda gelen ses : Sağda ve solda olmak üzere önde ve arkada iki tane direksiyonun dönmesini sabitleyici saplamalar var, bunların başlarında plastikten tıpalar var fiyatları 4 tanesi 1TL bunlar zamanla aşınınca ses yapıyor. Tıpaları değiştirip direksiyon manevrasına göre iki tarafı da ayarladığınız zaman ses kesiliyor. Greslemekte fayda var
  • Sunroof acilmama problemimi soyle cozdum : önce yaninizda kontak spreyi, wd40, bir parca bez ve duz agizli tonavida bulundurun. Sunroof açma düğmesinin bulunduğu yerde tavana doğru küçük bir kapak parcasi var. Bunu tirnaginizla ya da tornavida ile acarak cikartin. Sunroof motoru karsiniza gelecek. Kontak spreyi ile once guzelce temizleyin, pasini alin ve silin. WD-40 ile de bir guzel yağlayin. Sonra duz tornavidayi yuvaya bastirarak yerlestirin ve saat yonunde cevirerek acik kalan sunroof'u kapatin. Sonra motorun ustundeki deliklerden de faydasi olabilir diye wd-40 sıkın. Raylari ve tavan havuzunu da iyice yaglayin, artik calismali. Calismiyorsa tavan motoru icindeki ara plastik dişlisini bir tornacida purinc olarak yaptirt ve degistir.
  • Ön takimlardan gelen gacirtilar icin torsiyonlarinizi gresletirseniz sorun gecici olarak cozulur, onemli bir sey degildir. Yaglama islemini 2-3 ayda bir tekrarla. Alt takimlardan gelen gurultunun bir diger nedeni fişek tablalarinin gevsemis olmasidir. Ustanizi arabaniza alarak 4H, 4L ve 2 H da uygun bir alanda 8 çizin, sesin kaynagini bulup giderin.
  • Aks baslarinin degismesi gerekebilir, usta ön hublarin arkasinda genis bir somunu sıkıştırarak problemi giderdi.
  • Far taslarindaki sır dokuldugunden ya da far cami ozelligini kaybettiginden farlar iyi gostermez, degistirilmeliler.
  • Intercool u temizletip 1 gun boyunca tiner yatır, aracta ciddi anlamda performans artar.
  • Birkac kiside araç rölantide çalışırken sallanma yapıyor ve D'ye alinca daha da artiyormus, isininca da gecmiyormus. Genelde kotu mazot kullanimindan olurmus. İlk once mazot filtresini degistir sonra iyi bir katki maddesi kullan, duzelmesi gerekir. Eger problem hala devam ederse yakıt pompasınin da degismesi gerekebilir. Soyle bir oneri de var : Yakit deposuna 1/4 depoya 300/400 ml. motor yagi koyun diyorlar. Bildiğimiz 20-50 motor yağı. Bir baska kisi yapmis, sallama duzelmis. Bir baska kisi ise aracin cok sallantili calismasina karsilik motor takozlarini ve şanzıman takozunu degistirip duzeltmis. Bir digeri titreşim problemini ön şaft ıstavrozunu degistirerek cozmus.
  • Aracta isindiktan sonra öksurme gibi sallamalar yapiyorsa akismetrenin kontrol edilmesi ve uzak mesafeden balata spreyi sikilarak temizlenmesi gerekir. Birde krank pozisyon sensoru var. Onu da wd40 ile temizleyin. Sensor kontrollerinden sonra problem devam ediyorsa yakit pompa kontrolü yaptırın.
  • Carbon Clean yaptirt.
  • Fazla yakit tuketimine karsi MAF temizlendikten sonra tüketim düşer. Fazla tüketimin birçok nedeni olabilir ama ilk once hep en basit ve kolay olani dusunmek gerekli. Kirli hava filtresi ve ve kirli yada bozuk MAF sensörü direk tüketime yansiyor. MAF voltajini serviste kontrol ettirin. Rölantide boşta çalisirken 2.1v civarı normal sayılıyor. Eğer hava filtresinde sorun yoksa kızdırma bujilerinizi ve pompanizin normal calisip calismadigina bakilabilir. Pompa bakımı en son ve pahalı işlem.
  • Bir servisin verdigi bilgiye gore en cok bozulan parca hub taki bilezik, tirnak ve bazen yay olabiliyormus. Bunlari Turkiyede bulmak zor oldugundan Avrupadan vs. getirmek gerekibiliyor. Her 2 lup icin 2 yay... 2 yüzük (çelik) ve 2 pirinç parca (en onemli parcalar) aslında aşınmış işe yüzük yada yay sağlam olsa bile çalışması mümkün değil...) çelik olan yüzük ile prinç parcalar konik ve iç içe oturunca çalışıyor)
  • Mazot pompası damlatıyorsa söküp contalari degistirilmeli
  • İlk aldiginda ileride problem olmasini hic istemiyorsan araci genel revizyondan gecirebilirsin. Şanzumanı söktürüp tüm parçalarını temizlet. şanzuman yağını sıfırla...Şanziman yaginin ATF olmasi gerekiyor. Genelde hata yapip ATF-II koyuyorlar... Diferansiyelini söktürüp parçalarını temizlet ve diferansiyel yağını sıfırlat... (aradan gecen senelerde mekanik aksamdan kopan ufak tefek metal artiklari olur, bunlar dislilerin arasina kacarsa cok buyuk problemler cikar. Ayrica sokulme islemi ve temizleme sirasinda baska catlaklar, kiriklar, difransiyelde bilezik catlagi vs. de gorulebilir ve problem yasanmadan once tamiri yapilir... Şanzuman yağının 75-90 castrol şanzuman yağının uygun olacağı söylendi.... Aman Dikkat : Diferansiyelin üzerinde LSD OZELLİKLİ yağ kullanmanız gerektiğini belirten ONLY USE LSD OIL diye bir yazi var bu yag. turunun haricinde bir difransiyel yagi koyarsaniz ciddi sorun yasarsiniz. Fren merkezlerini, el freni telini, balataları değiştir... Bujilerini ve tüm filtrelerini degistir.
  • Rot balans yaptir.
  • İcerideki dikiz aynasi cok kucuk, onu minibuslerde kullanilan genis, uzun ve konik olan bir ayna ile degistirirsen full hd goruntusu elde edersin.
  • Google'dan Nad'i araştir. ZD30 (3.0 di) motorlar icin yapilan bu islemde EGR iptal ediliyor. Dawess valf denilen basinc kontrol valfi takiliyor. Aracin kendi Selenoid kontrolu devre disi birakilip manuel boost kontrole geciliyor. Hem yakit, hem de performansa cok etkisi var. Esas amac ise makineyi korumaktir.
  • Ön porya kilitlerini manuel olana cevirmenizi tavsiye ederim... ben avm 529 hp kullaniyorum, cok memnunum korumaktir.
  • ABS arizasi veriyorsa, sensoru degistirmek pahali oldugundan, oncesinde 4 tekerdeki ABS okuyucularini ve kablolarin kopuk veya yerinden cikip cikmadigini kontrol ettir. Ozellikle öndeki lastikler hareketli oldugundan borular kopabiliyor.
  • Araç içi plastik aksamlarından trimden ses gelen tıkırtı yada gıcırtı biçimde duyup da rahasız olanlara bir önerim var. slikon sprey isimli bir ürün. çok çeşitli markalar mevcut.koltuklarımdan dahi en ufak yol bozukluğunda çeşitli sesler geliyor ve beni rahatsız ediyordu. dün satın aldım ve arabamın nekadar ses çıkartan parçası varsa sprey yardımıyla sesi kestim. şuan arabadan tek bir ses dahi çıkmıyor.sürtünmeyi kesmesi nedeniyle bütün kıtırtıları gıcırtıları yok ettim.
koltuk menteşeleri
göğüslük
teyp kısmı
iç kapı kolları
dış kapı kolları
kapı menteşeleri
ön cama dayanan göğüslük kısmı
vb gibi.
ayrıca su itici olduğu için sunroof ve kapı iç lastik contalarına da kullandım. bu ürün hem yağlayıcı hemde ince bir dolgu film yaratıyor. sürtünme mukavemeti azalıyor.parçaların birbirine değidiği yerlerde tam bir sessizlik sağlıyor.kesinlikle tavsiye ederim.
  • İç kabinde direksiyonun sol altında bulunan sigorta panelinde sağ köşeye Nissan fazladan 3 tane yedek sigorta ve 1 de ince sigortaları tutup çıkarmaya yarayan tutucu aparat koymuş. güzel bir düşünce.
  • Terrano'lar kaporta haric 2700 99 cift kabin nissan bmc ile ayniymis. Nissan Skystar veya Navara'nin bazi parcalari Terrano'ya uyarmiş.
  • Nissan Skystar'larin 6 bijon jant gobekleri aracimiza olmaktadir. İcteki tavan lambasini da bulamazsaniz Hyundai Getz'inki kucuk kalsa bile uymaktadir.
  • Eger motor degistirmeyi dusunuyorsaniz 2002 sonrasi cikan Terrano 3.0 di 158 bg. veya 2005 sonrasi cikan 3.0 di 170 bg. commonrail olanlar en mantiklilari. BMC R20 sandık motor da tavsiye edilenlerden.
  • NOT : Arac kullaniminizda herhangi bir problem yasarsaniz hemen tüm ayrıntılarıyla not edin, ekrandaki verilerde hangi değişiklikler oluyor rakamsal olarak kaydedin. Mesela çekiş problemi yaşadığınızda herhangi bir ikaz lambası yandı mı? ya da devir hangi pozisyondan hangi pozisyona geçti. motordan ne gibi bir ses geldi vs. vs gibi... Donuste ustaya gosterin.
  • Arazi vitesi ile ilgili bilgiler güneşlikte yazar... Kullanimini unutursan oradan bakabilirsin...
  • Eger arac ruhsatta 3 sira koltuklu olarak geciyorsa ve siz 3. koltugu sokerek kullaniyorsaniz, muayeneden gecemeyebilirsiniz.
Çelik tampon ve tavan sepeti imalati icin Ahmet Demir - Antoff'un başkani 0532-326 66 17

Tavana sepet baglamasi icin :
Terrano Iı Tavan Sepeti Bağlama
Tavan sepetini monte etmek için kapı fitillerinin takıldığı çıkıntılara uygun olarak 3mm sertleştirilmiş çelikten
özel olarak lazer ile kestirip, şekil verdirttiğim özel ayaklar vasıtası ile montaj yaptım, çok çok sağlam oldu...

Cam ruzgarligi icin : 0532-218 37 98 / Ali bey ile gorusun nissan yazili ve yapistirma degil

Porya kilitleri www.more4x4.pl
Mr. Andrzej Borek
Web sitesinde hem Terrano 1 hem de 2 icin porya kilidi var ama bu da yeterli olmuyor. Mutlaka ön lastiklerden birini söküp aks kafasındaki diş sayisini kontrol etmek gerekiyor. Benim aracım 31 diş ama sizinki mihtemelen 33 diş olabilir. Hata yapmamak lazim. Birde ilerde arka diferansiyel için kilit siparis etmeyi dusunurseniz en buyuk hata diferansiyel modelinde yapiliyor. Ben araç modeli ve şase numarası vererek siparis vermeme ragmen yanlis kilit gonderdile. Bu arac H233B ve C200 diferansiyel ile uretilmis ama Turkiye'ye sadece C200 ile satilmis.

ŞNORKEL :
nissan NP300(navara) pick up'in Navara D22 snorkeli SS720HF modeli neredeyse hicbir modifikasyon yapmadan monte ediliyor (stok kodu SND22A) Tek sikinti kutu ile gelen snorkelden hava kutusuna baglanan plastik hava kanali idi. Onu da lastik genis bir hortum ile degistirince cok guzel oldu. Sadece kutudan cikan sablon D22 icin oldugu icin sablonu koyup delikleri acamiyoruz. Bunun icin snorkelin vidalarini takip camurlugun uzerinde istedigimiz yere yaklastirip iterek camurluga vidalarin iz yapmasini sagladik. Ardindan da delikleri acip monte ediyorsunuz. Kesinlikle kesme bicme islemi yok. Uygun bir matkap ve matkap ucu ile 1 saatlik bir is. Hüma oto'dan alabilirsin. Birisi 3.0 motora SS725HF modeli almis, uzerinde Terrano diye yazmasina karsin hicbir yeri uymamis, özel parcalar ve iscilik ile uydurmuslar, almadan once muhakkak sormak lazim
Hava filtre kazanının altında bir tahliye deliği var, onu kapatip kapatmamak opsiyonu size ait. Açık bıraktığınızda derin su geçişlerinde oradan içeri su giriyor. Kapattiginizda da sisteme girebilecek suyun tahliye imkanı ortadan kalkıyor. Kapatmak daha tercih sebebi. Kapatirsaniz hava fltresini sıklıkla kontrol edin, hava filtre kabininin içinde kurumuş çamur kalıntıları olabiliyor. Tamamen kapatmak yerine agzi kapali kucuk bir hortum koymuslar. Yagmurlu gunlerden ve offroad gezileri sonrasinde kontrol ediyorlarmis, su birikmesi olmuyormus.

Yukaridaki yazinin linki ve fotolari icin : Terrano Snorkel Montaji

Promyges İspanya'dan €272 Navara D22 şnorkeli bizim kasaya birebir oturuyor.
Promyges

Birde Portekiz bir firmada aluminyumdan yapılmış bir model var :
AFN - 404 error

SERVİS MANUEL :
Terrano Service Manue'i şu linklerden temin edebilirsiniz

http://www.sferamydlo.com.pl/Zbyszek/Nissan/R20/fwd.pdf

http://automanual.org.ua/hr/nissan/...irs-maintenance-operation-of-the-vehicle.html

Turkcesi icin gezenbilir sitesinde "sorarlarsa arazideyim" isimli kullanici adrese gonderiyor.

Yedek Parca temini :

TERRANO - TERRANO YEDEK PARÇA - UCUZ OTOMOBİL YEDEK PARÇALARI FİYATLARI - ONLİNE E TİCARET PARÇA SATIŞI - JAPON KORE PARÇASI ALIŞVERİŞ SİTESİ

Berat Oto | Fiat Yedek Parça Dağıtım & Yetkili Satıcısı | Denizli

elinize, gözünüze, emeğinize sağlık. mini cep kitabı tadında olmuş, şahane!
 

El_Guapo, bu kadar detaylı hazırlık yazısı çıkardıktan sonra umarım gönlünüze göre bir araç bulmuşsunuzdur. Son durum nedir?
 



El_Guapo, bu kadar detaylı hazırlık yazısı çıkardıktan sonra umarım gönlünüze göre bir araç bulmuşsunuzdur. Son durum nedir?
:smiley: Maalesef hala bakınıyorum, araştırıyorum, yeni bilgiler ediniyorum. Aslında alabilirdim ama son 1 senedir kızımızın lise sınavı hazırlığından dolayı pek hareket etme kabiliyetimiz olmadı, ve pandemiden dolayı da beklemedeyim. Alsam 2. aracımız olacağı için boşu boşuna kapı önünde bekleticektik. E bu dönemde de nakit kraldır, yatırım araçlarınaa yönlendirmek gerekir diye düşündük. Hoş, hata yapmışız sağolsun devletimiz 1 gece ansızın ÖTV'ye yaptığı zam ile araçlar altından, dolardan bile fazla kazandırdı. Herhalde seneye kalacak bizim sevdamız.
 

:smiley: Maalesef hala bakınıyorum, araştırıyorum, yeni bilgiler ediniyorum. Aslında alabilirdim ama son 1 senedir kızımızın lise sınavı hazırlığından dolayı pek hareket etme kabiliyetimiz olmadı, ve pandemiden dolayı da beklemedeyim. Alsam 2. aracımız olacağı için boşu boşuna kapı önünde bekleticektik. E bu dönemde de nakit kraldır, yatırım araçlarınaa yönlendirmek gerekir diye düşündük. Hoş, hata yapmışız sağolsun devletimiz 1 gece ansızın ÖTV'ye yaptığı zam ile araçlar altından, dolardan bile fazla kazandırdı. Herhalde seneye kalacak bizim sevdamız.


Hakkınızda hayırlısı.. Ancak dediğiniz gibi araç fiyatları tüm yatırım araçlarından daha fazla prim yaptı...
Benim 99 model Terrano geçen sene 30bin ler civarında iken şimdilerde 50bin ve üzeri rakalara üstelik daha hızlı el değiştiriyor, biraz daha modelli araçlarda ise 70-80-100 binlere doğru ilerliyor...
 

Hakkınızda hayırlısı.. Ancak dediğiniz gibi araç fiyatları tüm yatırım araçlarından daha fazla prim yaptı...
Benim 99 model Terrano geçen sene 30bin ler civarında iken şimdilerde 50bin ve üzeri rakalara üstelik daha hızlı el değiştiriyor, biraz daha modelli araçlarda ise 70-80-100 binlere doğru ilerliyor...
Hakikaten inanılır gibi değil, hayretler içerisinde izliyoruz. Her işin hayırlısı inşallah diyerek zamanı gelinceye kadar beklemedeyim
 

Hocam inşallah bulursunuz. Uzun süredir benimde beynim sümük olmul durumda soğan tarlası gibi rüzgar nereden eserse o tarafa yatıyor. Siteyi takipteyim aynı konulardan müzdaribiz yazılarınızı özellikle okuyorum maşallahınız var araştırmalarınız ve bilgileride paylaşmanız taktire şayan.
Çok şey arasında gibip geldim diyecem ama hala daha bir yere gelemedim.
Derdim sadece gidip bi uzaklaşıp kamp yapmak ama seçimler arasında bütçe kıskacında çile oldu.
Teraziler çok kollu almaya yettik diyelim vergisi yakıtı parçası konforu elde kalması ihtiyaçların sadeve bir kısmını karşılaması (%90 asfaltta kullanılacak ama arazide de yadırgatmıyacak)
Herneyse uzatmayayım asvalt aracı ve 14 yıldır vw kullandığımdan amarok dedim maşallah dediğimin selası okundu
Ona bak şuna bak derken bir tane pathfinder 2.5 buldum tam ideal ama gece yattığımda sabah arıza verirmi altından kalkabilirmiyim diye düşündürüm satsam 6 ay sürebilir korkusu.
En azından elde alternatif çok temiz bir ranger var aracımla takas yapabileceğim ama pickup yani kamyonet olması ayrı bir handikap.
Arkadaş akıl verdi eldekini satıp yazık etme galloper al 2. Araç kalsın kafan atınca 2 5 seneye yarı fiyatına satsan ne olacak hevesine say dedi.
En önemlisi karar vermişsiniz gerisi daha kolay olur kanımca.
Ben hala düşünceliyim varsın pahalı olsun yaksın ama 10 yıl güvenle konforla binebileceğin büyük jeeplere mi yönel mevzuyu zamana yay yoksa hepsi demir parçası değilmi alınırda satılırda tabandan git kasma mı arasında gidip gelirken amarok navara path ranger pajero patrol galloper land c onlara çarpıp duruyorum. Forester xtrail vb takılan çalılar cabası.
Ama karar vermenize sevindim.


STK-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,679
Mesajlar
1,522,098
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst