Alınık araç

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tolga yıldız Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,831

tolga yıldız

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Merhaba arkadaşlar,
Aranıza yeni katıldım ama sadece şimdilik forumda:smiley:Ankaradayım ve 2002-2003 model 2.7crd grand cherokee almak istiyorum.Bu sitede sizlerden takip ettiğim kadarıyla beğenilen ve çok sorun çıkarmayan bir araç.Verebileceğim fiyat 40000 tl kadar fazla çıkamıyorum ne yazık ki..Daha önce hiç arazi aracı tecrübem olmadı.Aslında bir kez de olsa kullanıp öyle karar vermem daha doğru olur ama herkese de bir tur atıp getireyim denmiyor maalesef.Jeep konusundaki isteğim de aracın dizaynını çok beğenmemden dolayıdır.Bu işlerin tanıdık vasıtasıyla yapılması daha güvenli oluyor malumunuz. Şu andaki aracımı satıyorum.Peugeot 207 outdoor 1.6 hdi 2011 model.Yani dizelden dizele geçicem ama yakıt artacak tabi.Kafama takılan bir konu da 2011 model aracı satıp çok daha eski ama çok farklı bir araç almayı düşünmek.Tabi ikisi arasında dağlar kadar fark var bu tartışılmaz.Bu konuda bana yardımcı olursanız sevinirim..
 

Etiketler
Ynt: Alınık araç

bu iki makinayı yaş açısından bile olsa kıyasladığınız için teessüf ederim : )) safkan bir yarış atı ile midilliyi kıyaslamak gibi bir durum.. size biraz takıldım : )) bu yorumum sadece güç açısından felan değil, alacağınız araç iyi seçilir ve temiz ise sağlamlık ve uzun ömür açısından da geçerlidir, kafaya takacak bir şey yok, iyi baktırın ve öyle alın yeter.. yalnız burada kimsede 2.7 kolay kolay bulamazsınız, malum buradaki insanlar doğada araçlarını zorlamayı sevdiğinden araçların çoğu ciddi derecede hacimli ve güçlü araçlardır, jeep serisinde minimum 4.0 benzinli ile bulunur insanlar arazide, dizel olarak daha çok toyota ve land rover ciler mevcuttur offroad camiasında, benzinli ararsanız o zaman yardımcı olabilecek çok arkadaş çıkar ki o da sanrım sizin hedeflerinize uymuyor yakıt tasarrufu açısından... selamlar...
 

Ynt: Alınık araç

bende 2 tane 5.2 var ve birini kucuk dizel bı aracla değişmek istiyordum.
ama isteklerımız pek uyuşmuyor .
istanbuldaysanız 1 haftalık karşılıklı deneme süreci yapabilirdik aslında
 

Ynt: Alınık araç

Selam, Ben Ankaradayım. Aracı çok kullanacağım için dizel arıyorum. Tüp olayından daha önce çok sıkıntı çektim o yüzden yanaşmıyorum.
 

Ynt: Alınık araç

selam, 2ay önce 2004 2.7 crd grand cherokee aldım,ilk olarak 206 yı tamamen bir kenara bırakmalısınız yoksa bu aracı alamazsınız.bu araç her türlü daha maliyetli bir araç tüketim ş içi 12litre ş dışı 9 litre ,rutin bakımları 300-400 tl ve araç yaşlı olduğu için hesapta olmayan maliiyetlere de hazırlıklı olmalısınız,vergisi 2420 tl senelik (2001 ler bir kademe aşağıda) kaskosunuda unutmamak lazım bu arada.temiz olması en önemli detay bunuda iyi bir servisten geçmesi gerekir eğer temiz ise aracın en önemli sıkıntıları eğer sürerseniz dikkat etmeniz gereken 2 şey 1-sarsıntı 2-100km den sonraki uğultu sesi ,bu 2 dezavantaj bu kasaların hepsinde var temizlikle alakası yok yani ,şayet bunlar sizin kabul çizgiler dahilinde ise çok güzel bir araç.bu arada rakamınızı biraz daha yukarı çıkartmaya çalışın temizine 2000-3000 lira fazla verin kafanız rahat etsin 45-50 gibi rakamlara çok güzel bir araç bulursunuz ,acele etmeyin 3 ay sonra alın ama temiz alın
 



Ynt: Alınık araç

Ben bu arabalar için bilgi almak adına ankaradaki aydın&akgün servisine gittim.Epeyce bir bilgi aldım.Onların da dediği temiz ve düşük kilometreli olması.Anladığım kadarıyla 300.000km den sonrası bu motorlar için biraz zor görünüyor.Yani 200.000km üstünde alacağım bir aracın çok ekstra masrafları olacak.Bu dediğiniz vergi olayına kafam takıldı.2002-2003 araçlar için satıcılar özellikle 6 aylık vergi 740 civarında bişey yazıyorlar.Bir alt dilimden değerlendirme yapılıyormuş heralde.Bu ne derece doğru anlamadım.Bir de bu sarsıntı ve uğultu olayını daha önce söyleyen olmamıştı.Yakıt olayında ben 12 lt yi göze aldım.Artık o kadar katlanıcaz.Bakım için zaten benim arabanın rutin bakımı 350 civarında.Ekstralar her zaman süprizdir zaten.Beni bu konuların arasında en fazla etkileyen eğer doğruysa vergi olayı olur.
 

Ynt: Alınık araç

Tavsiye olarak
Maddi olarak problem olmayacaksa şuan kullandığını aracı satmayın. Yerine eski model uygun fiyatlı bir araç alın arazide tepe tepe kullanın. Yada şimdiki aracınızı satıp biraz eski bir binekle eski model bir arazi aracı alın. Arazinin tadını çıkarmak istiyorsanız ikinci araç şart.
 

Ynt: Alınık araç

size şöyle diyeyim,eğer aracın değerinin %5 ni aşıyorsa bir alt dilime geçiyor benim araç 2004 model ve trafikteki değeri 79000 tl yani %5 i 4000 tl civarı sonuç olarak taşıt pulu %5 in altında kalıyor ,mesela araç değeri 30000 tl olsaydı % 5i 1500 tl yapar fakat taşıt pulu 2400 tl ,taşıt pulu %5 in üstünde bir alt dilime geçiyor,benim bildiğim kadarıyla, aracı aldığım kişi ocak ayında 1210 tl ödemiş dekontu gördüm. sizin bahsettiğiniz uygulama genelde 4,7 ve üzeri benzinlilerde oluyor.


Araçta kesinlikle sarsıntı var bunu göz ardı etmeyin araç sallanıyor ama takır takur ses yok memlekette düz yol olmadığı için bu sarsıntı devamlı var 2006 yeni kasalarda bu sarsıntı ciddi anlamda düzeldi yani asfalt aracı haline getirildi.bu bir kusur değil ama bu araç arazi ağırlıklı üretilmiş dağda bayırda dolaşılsın diye 110 km aştıktan sonra sanki cam açık kalmış gibi ses geliyor bu hepsinde var.
Ama araç gerçekten çok güzel müzik sesini açtınmı olay tamamdır:smiley:aracın genel özellikleri çok iyi olduğu için bu kusurlarda takılıp kalmıyorsun kesinlikle hakkını veriyor.bu aracın sıfırı 117000 euro ve bu kasa( baktığınız) dünyada en çok satan kasa ve en yüksek fiyata satılandır.siz yeter ki temizini bulun 300000 km lere çıkmamaya çalışın,çok el değiştirmemiş olması ,bakım kaydının takibi olması ,sahibinden olması gibi şeyler size avantaj sağlar
 

Ynt: Alınık araç

Şimdi bir açıklık getirelim :smiley:


En çok satan kasa WJ değil ZJ dir. Aradaki fark kıyas kabul etmeyecek kadar büyüktür hem de. ZJ toplamda 2 milyona yakın satış yapmışken , WJ 1.150.000 civarı bir satış yapmıştır :smiley: Gelmiş geçmiş en pahalı grand cherokee ise en son çıkan wk2 kasanın overland summit modelidir :smiley:


Arazi aracında dizele karşıyım. Aslında dizele toptan karşıyım. Litresi 4 liradan fazla , üstelik vergisi 2 yıla kadar benzinlilerden fazla olacak. Bu fiyatlardan dizel almayın elinizde patlar. Bir takım dizel WJ enjektörüne , benzinli motoru komple yapabilirsiniz. Dizel masraflıdır hele marka Jeep ise daha da masraflıdır. Alın bir V8 , benzin +lpg binin , hem daha güçlü hem daha dayanıklı hem de çok daha ekonomik bir aracınız olsun.
WJ'ler için prins ve teleflexten başka marka önermem. Bunlardan taktırın ve unutun. LPG'li V8 , düzgün bakımla ZJ'lerde 1.000.000 , WJ lerde de en az 600 700 bin km gider. Benim ZJ 1993 model 405.600 km de , daha yağ yakmıyor , kompresyon kaçırmıyor. 11. aracım olan ve şu an sürekli sürdüğüm 4 aracımdan biri olan ZJ keyiflidir , bana sorarsanız WJ'den çok daha da stabil ve güzel bir araçtır. 40.000 bütçeniz var ise 20-25 civarına çok temiz bir ZJ alın yada 10.000'e dökük bir zj alıp baştan aşağı yapın. 10 15 bin tl arasına komple yaparsınız ZJ'yi... Hem peugeotunuzu satmamış olursunuz.
 

Ynt: Alınık araç

http://translate.google.com.tr/translate?hl=tr&langpair=en|tr&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Wrangler




buradan net satışalar edinebilir,ama dediğiniz gibi zj satışı daha fazlaymış,ama wj kasada 1150.000 den fazla 1.600.000 civarlarında,pahalı olarak 2012 modeli göz önünde bulundurmadım zira şu an ilgi alanıma giremiyor.herneyse ..


Vergi ve arazide dizel kullanımı olayına katılırken ,sürüş keyfi göreceli ve zevk meselesidir ama dizel elinizde patlar olayı çok saçma sonuçta her malın bir alıcısı vardır kaldırıp çöpemi atıyorlar.Masraf olayında evet motorda bir arıza çıkarsa benzinliye göre daha maliyetlidir ,ben şahsen evin tek aracı olacaksa dizel olabilir.ama 2. araba( hobby) aracı olacaksa benzinli olabilir ,zaten arazi aracı olacaksa zj den başka düşünmek yanlış olur.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,676
Mesajlar
1,522,014
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst