"Farklı kimyadaki aküler paralel bağlanırsa birbirlerini bitirirler" gibi ifadeler duyuyorum, bu nedenle konuyu açma ihtiyacı hissettim.
Kurşun asit akünün şarj altında kaldığı voltaj 13.8V'tur, %100 dolu olduğundaki voltajı ise 12.5V civarındadır. Mesela LiFePO4 aküyle denemeler yaptığım için oradan örnek vereyim, şarj gerilimi 14.4V olup 14.2V altında sorunsuzca şarj altında bırakılabilir, %3 enerji tüketiminden sonra gerilimi hızlıca 13.6V civarına düşer ve akünün %15 enerjisi kalana kadar 13V'un üzerinde kalır.
Bir dönem aracımla yaşam alanı aküsünü doğrudan ve manuel olarak birbirine bağlıyordum, bazen de gece boyunca böyle unutuyordum. Hiçbir şey olmadı (ve olamaz da).
Tam dolu bir kurşun asit akü (12.5V), tam dolu bir LFE aküye paralel bağlandığında LFE akü kendisine 3W'lık bir yük bağlanmış gibi (bir led ampul bağlanmış gibi) görüyor. Bu noktada enerji çekmeye kalkarsanız sadece LFE'den çekersiniz çünkü onun voltajı o an daha yüksektir.
Böyle uzun süreler bırakırsanız belki 1 hafta, belki daha uzun süre sonra LFE akü 12.5V'a düşer (sanırım enerjisinin %10'u kalır), o kadar. "Birbirlerini" bitirmezler, kalıcı bir zarar vermezler. 12.5V'ta uzun süre beklerler. Siz bu noktada enerji çekmeye kalkarsanız hem LFE hem kurşun asit akü enerji verir.
Onun haricinde farklı yaştaki akülerin paralel bağlanmasının sakıncaları olduğundan bahsediliyor ancak bu sakıncaların ne olduğundan bahsedilmiyor. Bilen varsa lütfen meseleyi aydınlatsın.
Farklı kimyadaki veya farklı ömür durumundaki bataryaları seri bağlamamalısınız çünkü kötü olanın artmış olan iç direnci nedeniyle iyi olandan da kötü performans alırsınız. Fakat paralel bağlama konusunda ne yaptığınızı biliyorsanız ortada problem yoktur, istediğiniz yaştaki/kimyadaki aküyü istediğiniz süre boyunca kalıcı zarar vermeksizin paralel bağlayabilirsiniz.
Kurşun asit akünün şarj altında kaldığı voltaj 13.8V'tur, %100 dolu olduğundaki voltajı ise 12.5V civarındadır. Mesela LiFePO4 aküyle denemeler yaptığım için oradan örnek vereyim, şarj gerilimi 14.4V olup 14.2V altında sorunsuzca şarj altında bırakılabilir, %3 enerji tüketiminden sonra gerilimi hızlıca 13.6V civarına düşer ve akünün %15 enerjisi kalana kadar 13V'un üzerinde kalır.
Bir dönem aracımla yaşam alanı aküsünü doğrudan ve manuel olarak birbirine bağlıyordum, bazen de gece boyunca böyle unutuyordum. Hiçbir şey olmadı (ve olamaz da).
Tam dolu bir kurşun asit akü (12.5V), tam dolu bir LFE aküye paralel bağlandığında LFE akü kendisine 3W'lık bir yük bağlanmış gibi (bir led ampul bağlanmış gibi) görüyor. Bu noktada enerji çekmeye kalkarsanız sadece LFE'den çekersiniz çünkü onun voltajı o an daha yüksektir.
Böyle uzun süreler bırakırsanız belki 1 hafta, belki daha uzun süre sonra LFE akü 12.5V'a düşer (sanırım enerjisinin %10'u kalır), o kadar. "Birbirlerini" bitirmezler, kalıcı bir zarar vermezler. 12.5V'ta uzun süre beklerler. Siz bu noktada enerji çekmeye kalkarsanız hem LFE hem kurşun asit akü enerji verir.
Onun haricinde farklı yaştaki akülerin paralel bağlanmasının sakıncaları olduğundan bahsediliyor ancak bu sakıncaların ne olduğundan bahsedilmiyor. Bilen varsa lütfen meseleyi aydınlatsın.
Farklı kimyadaki veya farklı ömür durumundaki bataryaları seri bağlamamalısınız çünkü kötü olanın artmış olan iç direnci nedeniyle iyi olandan da kötü performans alırsınız. Fakat paralel bağlama konusunda ne yaptığınızı biliyorsanız ortada problem yoktur, istediğiniz yaştaki/kimyadaki aküyü istediğiniz süre boyunca kalıcı zarar vermeksizin paralel bağlayabilirsiniz.