En uygun nasıl bir sistem kurmak lazım yaklaşık en az 2 saat/gün çalışmasını istiyorsak.
Başlangıç Akımı 20A
925w/4,2A=220V ; 925w sapphire comfort yer tipi klima
Güneş paneli+Akü+Tam sinüs İnvertör Kullanarak çalışmasını istersek,
hangi tip akü kaç Amper , kaç watt tam sinüs inverter ve Güneş paneli desteğinin ne kadar olması lazım.
Özele gelirsek :
Bu sistem Çekme karavanda kullanılacağı için 185w 1 panelim var en fazla 1 panel daha koyacak yer var.
Ayrıca kullanılacak sistemin ağırlığıda çok önemli. 100 kg mı geçmese iyi olur. Sanırım AGM akülerle bu işler olmaz.Elimde 105 A AGM akü var.
Lityum yada LiFePo4 akü gerekecek.
Son teknoloji ile bu iş başarılabilir mi? Son durumu görmek için böyle bi konu açıldı.
Bilgi ve Desteğinizi beklerim.
Belli değil eski aküleri bitmiş bir UPS var onu kullanmayı düşündüm. )
Bir arkadaşım olmaz dedi.
Bir şeyin olmasını istiyorsanız , Olmaz - Hayır gibi cevapları kabul etmek istemiyorsunuz.
Bunu çok net anladım.
Ups tam sinus değil. Kompresör döner ama pişer yanar. Muhtemelen trafolu ve verimi çok düşük. Sistem tam sinus olmalı ve klima gücünden 3 misli yüksek olmalı ki yeterli olsun.
1kw tüketim olsa 100 amper çekecek aküden. Şayet inverter klima kullanımı ve yaşam alanı iyi izolasyonlu ise akü kapasitesine göre zaman hesabı yapabiliriz. Tabi ki yine afaki olacak hesaplama.
24V sistemin tek faydası, kablo kesiti 2 kat düşük olur. Başka bir faydası yok. 24V cihazlar da pahalıdır. Yolda giderken akü şarj için, ikinci bir şarj dinamosu gerekir.
36V güneş paneli +Kaliteli mppt+12V akü sistemi daha verimli olur.
Yine de jeneratörsüz klima henüz verimli değil bence.
24V sistemin tek faydası, kablo kesiti 2 kat düşük olur. Başka bir faydası yok. 24V cihazlar da pahalıdır. Yolda giderken akü şarj için, ikinci bir şarj dinamosu gerekir.
36V güneş paneli +Kaliteli mppt+12V akü sistemi daha verimli olur.
Yine de jeneratörsüz klima henüz verimli değil bence.
24V sistemin tek faydası, kablo kesiti 2 kat düşük olur. Başka bir faydası yok. 24V cihazlar da pahalıdır. Yolda giderken akü şarj için, ikinci bir şarj dinamosu gerekir.
36V güneş paneli +Kaliteli mppt+12V akü sistemi daha verimli olur.
Yine de jeneratörsüz klima henüz verimli değil bence.
Konuyu şimdi farkettim.
925W çeken kiima 12V'dan kayıplar hariç 77A çekecektir. Kayıplarla 85A dersek 2 saatte 170Ah kapasite tüketir.
Genel mantık olarak güneş tepedeyken serinlemek için düşünüyorsa panel gücünü yüksek tutmak gerekecek ki 85A çekilen aküden fazla azalma olmasın. 24V olarak düşünülürse, akım yarısı kadar olur. Panel miktarı yüksek olursa akü daha erken dolacaktır ve fazla enerji tüketilmezse atıl hale gelecektir. Akünün hızlı dolabilmesi için LiFePO akü iyi olur. Hem de çevrim sayısı çok daha fazladır.
Servet bey yazmış zaten.
İsterse 6000 watt sinüs invertor kullanın. Alternator uretmedikce birsey olmaz, olan aşırı yorulup bozulan alternatore olur.
Aracınızı bilmiyorum ama maks. 400 watt olacağını tahmin etmiyorum, eğer sürekli 2500 d.dak üzeri kullanırsanız. Araştırmanız gerek doğru alternator çıkış bilgisi icin.
Servet bey yazmış zaten.
İsterse 6000 watt sinüs invertor kullanın. Alternator uretmedikce birsey olmaz, olan aşırı yorulup bozulan alternatore olur.
Aracınızı bilmiyorum ama maks. 400 watt olacağını tahmin etmiyorum, eğer sürekli 2500 d.dak üzeri kullanırsanız. Araştırmanız gerek doğru alternator çıkış bilgisi icin.
Aslında araca klima takılması hareket halindeyken çözüm olur
Bu ev tipi klimayı kamp yerinde 220 alarak kullanabilirsiniz
Aslında hem 12 hem 220 ile çalışan tavan tipi klima olsa yolda akülerden,kamp yerinde 220 ile kullanılır
O zaman size 12/220 tavan kliması lazım,araç hareket halinde
Aslında araca klima takılması hareket halindeyken çözüm olur
Bu ev tipi klimayı kamp yerinde 220 alarak kullanabilirsiniz
Aslında hem 12 hem 220 ile çalışan tavan tipi klima olsa yolda akülerden,kamp yerinde 220 ile kullanılır
Çok araştırdım , dediğiniz mantıklı ama çok maliyetli. Bunun yerine çanta jeneratör almaya karar verdim. Yolculukta jeneraör ile 220 watt ile klima çalışacak.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi