Arada bir çalışsın, 1 saat bile çalışsın, yine de alacağım derseniz bence önce akü kapasitesini hesaplayın, sonra panelleri.
Kalkış amper hesabı için en kısa yol , arkadaşınızın karavanında, iyi bir pens ampermetre ile akü çıkışında kalkış amper ölçümü yapmak.
Bu konuda
@fsirin daha iyi bilgi verebilir.
Yine bence klimayı tek akü çalıştıracak, panelin tek işi aküyü doldurmak olsun gibi düşünün.
Akü hesabı yaparken, buzdolabı gibi elzem tüketimleri unutmayın.
Ayrıca diyelim ilk gün güneş var, klima da calıştırdıniz, ikinci gün yağmurlu, panel işlevsiz, o durumda ikinci günün elzem yüklerini akü karşılayabilsin.
Sayın abim,
Aküleri takip etmekteyim. Fiyatlarının düşeceğini umuyorum. Gerçekten bu işler bayağı maliyetli işler.
Aklımda bu fikri gerçekleştirmek için Karavandaki sistemi söküp eve götürmek.Ev içinde ayrı planlarım var konu dışı.
Karavana tekrardan sıfırdan yapmak var. Çünkü AGM akü genelde %80 dolulukta olup kapasitesi takriben iyi bir inverter ile 1 saat çalıştırabilecek gibi görünüyor,Sonrasında akü şarj isteyecek. Bendeki akü
⊳ Premium Starterbatterie für Start-Stopp-PKW | Running Bull AGM 605 01
Aküyü kapasite kıtlığı nedeniyle değiştirecek isem güneş panelinide değiştireyim otomatik olarak Mppt de değişecek.
Benim elimdeki akü ile deneme yapmak için İyi bir invertere ihtiyacım var sonrası sonra şekillenecek.
Elimde 1000w ne olduğunu bilmediğim verimsiz bir inverter var. Onunla çalıştırmayı deneyeceğim. Yakmaktan korkuyorum. Bakalım çalışacak mı?(Başlangıç akımı yüksekliğinden inverter yanar mı?)
Çalışırsa en iyi çözüm bedava olandır.
Gelelim sıcak tecrübesine,
Klima Karavanın içindeki nemi bile alsa hissedilir sıcaklık 6 derece düşer ortalama.
Yani o 1 saat kapıları açmazsanız olur size 2 saat. Kızgın güneşten kaçmış olursunuz.Serinde dinlenmiş olursunuz.
Havayı biraz soğutalım diye nelere katlanıyoruz?
(Google tercümesi)
SSS
Karavanımı etkili bir şekilde nasıl soğutabilirim?
- Başlamadan önce, kamp alanındaki sigortanın yeterli olup olmadığını kontrol edin (min. 4 A).
- Mümkünse aracınızı gölgeye park edin.
- Panjurlarla karartın.
- Kirli çatılar daha fazla ısındığından çatınızı düzenli olarak temizleyin.
- Araçta biriken sıcak havayı boşaltmak için cihazı çalıştırmadan önce aracınızı iyice havalandırın.
- Sağlıklı bir oda iklimi sağlamak için, iç ve dış sıcaklık arasında çok büyük bir fark seçmemelisiniz.
- Çalışma sırasında sirküle edilen hava temizlenir ve kurutulur.Bunaltıcı, nemli havayı kurutarak, küçük sıcaklık farklarında bile hoş bir oda iklimi yaratılır.
- Hava difüzörü üzerinde yoğuşma oluşmasını önlemek için soğutma işlemi sırasında tüm kapıları ve pencereleri kapalı tutun.
Wie kühle ich meinen Wohnwagen oder mein Wohnmobil besonders effektiv?
Ṣimdi Münih Truma service ile telefonla konuṣtum.
Konuṣtuğum görevli, teknik olarak klimayı akü üzerinden ҫalıṣtırmak mümkün dedi. Inverter tavsiye etmedi. Baṣlangıҫ akımının ҫok yüksek olması ve cihazı aküden devamlı düzenli bir akımla ҫalıṣtırmanın zorlukları nedeniyle, klimayı aküyle ҫalıṣtırmayı tavsiye etmiyoruz, dedi.
Değerli Büyüğüm,
Çatı temizliğine ilk hevesli olduğumda çok dikkat ederdim. Doğru bir şey yaparmışım.Artık dikkat edeceğim.
Gerçekten konuya değer verip servisi aradığınız için teşekkür ederim.
Teknik olarak mümkün satarken 24v veya 12v akü ile çalışır diye satıyorlar.
Truma Saphir Comfort Rc Yer Tipi Klima | Agus.com.tr Tabiki 400A akü ile tam verim alırsınız demiyorlar.
Elektrikli arabaların hepsinde inverter var. Tahrik Elektrik motorları AC,Şarj ederken tekrar inverter kullanıyorlar.
Bizim takriben elektrikli araçların kullandığı verimlilikte akü ve inverter bulabilirsek bu işi çözeriz.
Maliyeti karşılayamayız o ayrı bir konu.
Tecrübelerime dayanarak 2 saat klima çalıştırılıp,kapatıldıktan sonra yarım saat içinde o serinlikten eser kalmayacaktır
Kesinlikle çok değişkenli bir problem,
Dış ve iç Havanın nemi ve sıcaklığı,karavanın güneş alıp almadığı, kullandığınız yalıtım malzemesi ve karavanın büyüklüğü.
İçeriyi kaç dereceye akadar soğutabildiğiniz, içerde kaç kişisiniz gibi değişkenlere sahip.
Tabiki içeriye ısı hücum etmesini önlemek için her yeri kapatıyoruz.
Karavanım küçük,Yalıtımına güveniyorum.İçerde 2 kişiyiz.
Buna rağmen yazın içinde 38 derece ölçtüm. Nem %90-98 arasındaydı.(Tam hatırlayamadım)
Dışarısı gölgede 44 idi.
Sürekli bu sıcaklıkta kalsa sanırım göç olur. Öğlen 2 saat kadar bu sıcaklıklarda kalıyor genelde.
Maliyeti düşünerek 2 saatlik bir geçici serinlik ve rahatlama istedim. Çok mu?
Zaten AC 220v varsa sıkıntı yok.
İşte tecrübe denen böyle bir şey.
Rakkamlarla doğru olan, sahadaki şartlara uymayınca herşey ters yüz olmakta.
Boşuna karavan evden farklı denmiyor..
Bir de karavanda günde ancak 1-2 saat klima çalıştırılabilince, serinleneceğinin mi yoksa sinirleneceğinin mi, hesabı yapılmalı..
Tasarımınız, düpe düz bir cins işkence yahu Ahmet bey..
Mesut Bey,
Birde şöyle düşünün. Çömez Ahmet başarırsa gezenbilir gurusu olmaya aday olacak.
İnsanlar gönül rahatlığı ile karavanlarına klima taktıracak. Nasıl olsa denenmiş bir reçete hazır olacak.
Herşey ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirilmiştir. Geçen 22 -23-24 Nisan'da Mersin'de etkinliğimiz oldu.
Orada gördüğüm Avrupa çekme karavanların hepsinde vardı klima.
Genelde Tepe kliması kullandıklarından belli idi. Benim karavan küçük tavanda yer yok
)
Tepe kliması daha ucuzdu fakat taktıramadım
.
Karavanın içinde yazın
dış ortam sıcaklığı 36 olduğunda bile rahatlıkla oturabildik bu yönde testleri geçen yaz yaptık. Klima taktırmaya öyle karar verdik. (dışarısı 44 iken içeride 38 i görünce)Ayrıca henüz kalp hastası olmadığımıza karar verdik.
Bu yüzden bakir alanları düşünerek ısrarla Akü ile bu işi yapmaya uğraşıyorum. Bu sıcaklıkta uzun süre kalmıyor.
Tüm cevap yazan KARAVAN dostlarına selamlar .