Mehmety
www.yelkenkayak.com
Herkese selamlar,
Uzun zamandır zımpara işleri devam ediyor. Sanırım haziran başında yapımına ilk başladığım kano ( chpk 17 )
tam bitmiş olacak. Bir yıl aradan sonra ... Şimdi yelken tertibatlarını yapıyorum, 5 metre direk ile hızlı yolculuklar
yapmayı planlıyorum. Yelken dikecektim ama zamandan kazanmak için sipariş ettim. Kano kürek ile denize
çıkmaya hazır olmasına rağmen daha su ile buluşmadı. bekliyor..
Ama, WoodDuck12 su ile buluştu. Kavacıktan-Küçükyalı ya araba üzerinde taşıyarak götürdük. Marina içinde kısa
bir tur yaptıktan sonra kanoyuda orada bıraktım. İlk hedef kınalı Ada olacak ama daha önce Bodeka eğitimine katılacağım
hafta sonu.
WoodDuck12 yi çok beğendim. Geniş kokpiti çok rahat, 80 cm genişlik ile 'aman devrilecek' tedirginliği yok. Taşıması
kolay, omuza alıp patika yollardan 1-2 km yürünür.
Ön tarafı yanlardan 50 cm ve altdan 100 cm karbon kumaş ile kaplamalı. Alt kısmın çoğu yeri 2 kat cam elfayı ile kaplandı.
İç kısıma ve dışa 4 kat epoxy sürüldü. Yeşil renk epoxy boya ile 3 kat boyandı.
Bu kano da sadece bir bagaj var, arkada, su geçirmez şekilde yapılmış. Çadır gibi her türlü eşya için yeterli.
Ön taraf tek parça ve su geçirmez bir bölüm yok. Bu yüzden kanonun içine ,burnun kısmına bir usturmaça
konuyor , vida ile en ön tarafa sabitleniyor. Bu güvenlik için. Yinede içeride 2,5 metrelik kocaman bir alan kalıyor.
Genel olarak daha önce yapım fotograflarını eklediğim Chespeak 17 nin yapılışı ile aynı teknik ile yapılıyor. Yani
''dik ve yapıştır'' yöntemi. Bu teknik de kendi içinde ikiye ayrılıyor diyebilirim. Bazı farklar var. En farkı bunda
küpeşte ( sherclamps ) yok. Belki buyüzden yapımı daha hızlı. Rağmen, alt ve üst bölümlerin birbirlerine dikilmesi
stresli bir iş. Sanırım ben bu aşamada şanslıydım. Normalde 3-4 kere prova yapıldıktan sonra birbirlerine dikilen
alt ve üst kısmı bir kerede monte edebildim.
3 mm okoume kontraplakdan yapılıyor. Üst kısımda renk için 'sapelle' kullanılıyor ama ben bulamadım.
360 cm boyunda 80 cm eninde, 18 kg
Bir kaç fotografı ekliyorum..
Selamlar
Memed
Uzun zamandır zımpara işleri devam ediyor. Sanırım haziran başında yapımına ilk başladığım kano ( chpk 17 )
tam bitmiş olacak. Bir yıl aradan sonra ... Şimdi yelken tertibatlarını yapıyorum, 5 metre direk ile hızlı yolculuklar
yapmayı planlıyorum. Yelken dikecektim ama zamandan kazanmak için sipariş ettim. Kano kürek ile denize
çıkmaya hazır olmasına rağmen daha su ile buluşmadı. bekliyor..
Ama, WoodDuck12 su ile buluştu. Kavacıktan-Küçükyalı ya araba üzerinde taşıyarak götürdük. Marina içinde kısa
bir tur yaptıktan sonra kanoyuda orada bıraktım. İlk hedef kınalı Ada olacak ama daha önce Bodeka eğitimine katılacağım
hafta sonu.
WoodDuck12 yi çok beğendim. Geniş kokpiti çok rahat, 80 cm genişlik ile 'aman devrilecek' tedirginliği yok. Taşıması
kolay, omuza alıp patika yollardan 1-2 km yürünür.
Ön tarafı yanlardan 50 cm ve altdan 100 cm karbon kumaş ile kaplamalı. Alt kısmın çoğu yeri 2 kat cam elfayı ile kaplandı.
İç kısıma ve dışa 4 kat epoxy sürüldü. Yeşil renk epoxy boya ile 3 kat boyandı.
Bu kano da sadece bir bagaj var, arkada, su geçirmez şekilde yapılmış. Çadır gibi her türlü eşya için yeterli.
Ön taraf tek parça ve su geçirmez bir bölüm yok. Bu yüzden kanonun içine ,burnun kısmına bir usturmaça
konuyor , vida ile en ön tarafa sabitleniyor. Bu güvenlik için. Yinede içeride 2,5 metrelik kocaman bir alan kalıyor.
Genel olarak daha önce yapım fotograflarını eklediğim Chespeak 17 nin yapılışı ile aynı teknik ile yapılıyor. Yani
''dik ve yapıştır'' yöntemi. Bu teknik de kendi içinde ikiye ayrılıyor diyebilirim. Bazı farklar var. En farkı bunda
küpeşte ( sherclamps ) yok. Belki buyüzden yapımı daha hızlı. Rağmen, alt ve üst bölümlerin birbirlerine dikilmesi
stresli bir iş. Sanırım ben bu aşamada şanslıydım. Normalde 3-4 kere prova yapıldıktan sonra birbirlerine dikilen
alt ve üst kısmı bir kerede monte edebildim.
3 mm okoume kontraplakdan yapılıyor. Üst kısımda renk için 'sapelle' kullanılıyor ama ben bulamadım.
360 cm boyunda 80 cm eninde, 18 kg
Bir kaç fotografı ekliyorum..
Selamlar
Memed