Acil Yardim 1996 Blazer 4.3 Sıfır Motor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan PIKACU Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 6
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,198

PIKACU

Kamp III
Mesajlar
532
Tepkime Puanı
6
Yer
ISTANBUL/KARTAL
arkadaslar sızden acıl yardım ıstıyorum.1996 blazer aracımda termostat arızası nedenıyle termostat orjınalıyle degıstı ve antıfırız eklendı.motor ısınmıyor kalorıfer ısıtmıyordu.degıstıkten sonra yaklasık 10 km yol yaptım herseygayet normaldı.kalorıfer ısıtıyor hararet normal sevıyede gosterıyordu.2-3 saat sonra eşim 10 km yol yaptıktan sonra eve yakın bır yerde motoru durdurmus tekrar calıstırdıgında kut dıye bır ses gelmıs ve sarsıntılı calısıyor ve eksozdan fena duman atıyordu.(bır bayanın araba kullanmasındanda tahmın edecegınız gıbı hararet yaptımı bılınmıyor :smiley: )250 mt bu sekılde kullanıldı ve evın onune parkedıldı.sabah ılk once yagına baktım herhangı bır su karıstırma yoktu yag gayet normaldı.calıstırdım ve 500 mt yol gıderek tamırcıye goturdum.ılk once yagına baktılar yag normal fakat su eksıktı.suyunu tamamladıktan sonra calıstırdık aynı duman ve sarsıntı devamdı.1 dk bu sekılde calıstı.ve yagına baktık su karıstırmıstı.
velhasıl conta yakmıs dendı ve motor acıldı.1500 ıscılık uzerıne anlasıldı.rektefıye 1500 cıvarı tutar dendı.bugun acılması tamamlandı bır pıston kolu yamulmus bır pıston kafası surtunmeden kenarı baya bı deforme olmustu.gorunurde baska pek bısey gozukmuyor.sabah rektefıyecı gelecek bakacak.

sormak ıstedıgım sudur.

ıstanbulda atılgan otoda 4000 dolara motor var.sızce bunu toplamalımıyım.ne sartlarda toplamalıyım ne sartlarda motor almalıyım.daha uygun bulabılecegım bır adres telefon varmıdır.yarına kadar bu ısı cozmem gerekıyor.

aklıma cok sey takılıyor tecrubelerınızden yararlanmak ısterım.

tesekkur ederım..
 

araba basit birşeyse (arıza yapınca derdi kolay anlaşılıyorsa vs), kaporta parçaları bulunuyorsa, yapacağınız masraf keyfi bir tercih.

yok ilerde bunda bir arıza çıkar, derdinden anlayan adam bulma ihtimalim de düşük diyorsanız, o zaman işin mantıklısı en ekonomik şekilde tamir ettirip ardından malum siteye ilanını koymak...
 
Son düzenleme:

sizin aracdan cok çakmıyorum..
ama hararet yaptırıp piston kolu egmek diye bişi yok..
bi tek hatanız olabilir o da yeni motora yüksek devir cevirtmek den belki bin de bir ihtimal..
motorunuzu yapan işin ustası degil aynı yere tekrar gitmek de bi hata gibim gözüküyor..
komprosyon oranı 9,5 olan arac da hararetten piston kolu işi bir bilenlere danışın derim..başka araclarda bu rakam 11 üstüdür..
vortec motor cok tutulan en baba motorlardan dır
klasik eski tip bi yapısı var ohc denilen eksantirikleri blok içinde olan dizayndır
eski tip ve akıllı bi model usta istiyor..bu motor ustaları neden se hep v6 motor olunca akılları yetmiyor..?
piston siboba sente ayarı tam olmadıysa carpar.. ama biri degil hepsi sırası gelince carpar..
sibob itiçi milleri ve bir alay ıvır zıvır parcası var piyano vs de denir biri oturmadı yanlış takıldı..ve sibob ayarı hatalı yapılmış olabilir.
sizin motorda fazladan bi eksantirik mili daha var balans mili denir ..motordaki kıpraşımı azaltmaya yarar..onunda takılırken sente ayarı var o da yanlış takılmış kıpraşımı azaltıçagına beter etmiş olabilir..
ilk teslim aldıgınızda motor sessiz calışıyor ise sonradan takırdamaya başladı ise sibob itiçileri sisibob sistemi akıllı biri tarafından elden geciçek..demek .. eğilen pistonun gömlegi için motor blogu rektefiyeye gidecek.. kapakda da hasar var egilen siboblar kayıd lar degişecek kapak da egilme olabilir taşlama ister..

başka motor buldum demişsiniz şu an sizin için en hayırlısı o gözüküyor..
ama 6 bujiyi söküp komprosyonları ölçtürün ölçerken başında durup kendi gözünüzle görün de alın derim..
turşu olmuş motoru almanında anlamı yok..
ruhsata işlenilebilirliği varmı o da kaça mal oluyor araştırın derim proje cizip tüvden gemesi gerekiyor sanırım..
kolay gelsin..:smiley:
 

ıyıkı cakmıyomussunuz motordan. :smiley: tamır ısınden vazgectım.sandık motor alcam. 8-9 bın tl cıvarında tutuyor tamır masrafı.4000 artı kdv ye sandık motor buldum.bakalım bugun bı pazarlıkla kaca bıtırcez. tesekkur ederım yorumlarınız ıcın.
 

Bu sorun çıkmadan önce bujilerde yağlanma var mıydı? (ateşleme yapan kısım üst beyaz kısım değil)
O da nerden çıktı derseniz sizin konuyla bir ilgisi yok tesadüfen forumda dolaşırken gördüm. Bir iki kişinin başına gelmiş. Araştırınca çok sebeb bulmakla beraber daha çok konu ihmal edilirse olası sonuçları ilgimi çekti.
- kırılan ya da yamulan pistonlar veya subaplar hatta çok ender durumlarda motorda yangın vs yazıyor (ref Oil is leaking into spark plug well Inspection Service & Cost - YourMechanic trazanca tercümesi lazımsa googledan bakabilirsiniz ama hakkaten tarzanca olduğu için bir işe yaramıyor genelde)
konunun gezenbilir referansı ise burada: Bujilerde yağlanma

(hazır bahsini açmışken bir de resim ekleyelim http://mbworld.org/forums/attachmen...m271-c230k-seeking-advice-pics-m271-plugs.jpg )
 
Son düzenleme:



yağa su karışmıyor, hararet yok ve çalışırken ses geliyor sonra hırıltılı ve sonra yağa su karışıyor. aynısını ben tata aracımda kasım ayında yaşadım. hararet sebebiyle conta yaktım, sıfır üst kapak conta, sübaplar, kayıtlar vs. değişti. servisten 1 ay bin dendi. ben de 3 ay bindim sonra ilk cümledeki şeyleri yaşadım. sonra motor kilitledi ve çekiciyle aynı servise gitti. sorun neymiş derseniz. servis üst kapak yaparken devir daim pompasını ki 65 tl lik bir malzemedir kendisi değiştirmemiş. pompa korozyondan zor dönüyormuş ve sonunda durmuş. dönmediği için sıcak suyu termostata ulaştıramıyor ve hararet yükselmiyor. yağı kontrol ediyorum normal. devir daim durunca triger kayışı dişlerini sıyırıyor ve sübaplar aşağıdayken pistonlardan 1 tanesi sübapa vuruyor. duyduğum şiddetli ses buymuş. ben de radyatör kapağını tutuyorum ve soğuk. o şaşkınlıkla kapağı açıyorum ve düdüklü tencere etkisiyle kapak patlıyor sağ eli ve bileği yakıyorum. tarifinize uygun böyle bir durum da olabilir. devir daim pompası, conta, eğilen sübap ve piston harici başka değişen yok. şu an sıkıntısız biniyorum ama sizin aracın arıza durumu bu olabilir gibi geldiği için yazayım dedim. işçilik 1500 tl de uçuk olmuş. ustanız kendisinden motora altın suyu kaplama falan mı yapacakmış?
 

geçmiş olsun.
bu problem ile ilgili yapmanız gereken şu:
aracın kullanma klavuzunu bulup hangi tür antifriz kullandığını öğrendikten sonra belirtilen aralıklarda kutunun üzerinde yazan miktarda su ile karıştırarak (%50 tavsiye edilir genelde) motor soğutma suyunu değiştiriyorsunuz.. hepsi bu. bunu yaptığınız sürece devirdaimin korozyon yapmaması lazım.
iş işten geçtikten sonra yapınca faydası sınırlı olur tabi, devirdaim değişmiş ama onun haricinde korozyon yapmış başka şeyler de olabilir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,698
Mesajlar
1,522,340
Kayıtlı Üye Sayımız
166,541
Kaydolan Son Üyemiz
yorgun kpt

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst