Arkadaşım yazınızın üzerinden epey bir zaman geçmiş,sorunu hallettinizmi bilemiyorum ama cevap bulamamış iseniz hem gecikmeli de olsa size hemde belki bazı diğer arkadaşlara da gerekebilir;
Bir defa motor iyice soğumadan kesinlikle silindir kapağını sökmeyin/söktürmeyin.Bu çok önemli.Yoksa kapakta bükülme ve deformasyon meydana gelir ve ayar tutturamazsınız.
Şimdi siz sadece sübap ayarı yapacak iseniz yine motor soğuk olmak kaydıyla ve milimetrik sentil yerine inç cinsinden sentil kullanmanızı öneririm çünki mm lik sentil takımı içerisinde inç olanların birebir karşılığı yoktur ve bu defa göz/el kararı biraz sıkı biraz gevşek gibi uygulamalara yönelmek gerekir ki bu çok yanıltıcıdır.Çünki burada saç kılından ince hassasiyetlerden söz ediyoruz.Bu ayar bıçak takımları oldukça ucuz şeyler.Bir takım kendiniz için alıp aracın takım kutusunda bulundurun derim.
Gelelim ölçülere:
Intake( emme) = .018" ( 0,461 mm)
Exhaust( egzost) = .016" ( 0,406 mm )
Gördüğünüz gibi milimetrik sentil takımında parantez içerisinde verilen değerler mevcut olmadığı için biraz rast gele ve kaba ayarlara yönelmek gerekir ki bu da hata yaptırır.
Çok önemli olan bir diğer detay ise silindir kapak saplamalarının fabrikasınca ön görülen sıraya uygun olarak ve yine fabrika tork değerlerinde sıkılmış olmasıdır.Bunlara uyulmadığında da ayar problemi yaşanır.
Kolay gelsin