Acemi Yardımlarınızla Sorularına Cevap Arıyor.. Şimdiden Teşekkürler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan EzelB Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 301

EzelB

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
2
Herkese merhaba

Bugün itibarıyla yeni üye olarak aranıza katıldım.

Oldum olası araçla uzun süreli bir avrupa kara yolculuğu yapmak istemişimdir. Şimdi emekli oldum zamanı geldi diye düşünüyorum. Bu amaçla bir semi-entegre karavan almayı düşünmekteyim. Ancak bir hata yapmamak için kafamdaki sorulara cevap arıyorum. Hemen aklıma gelenleri sormaya başlıyayım.

Öncelikle hemen belirteyim. Son kararımızı vermiş değiliz. Düşündüğümüz aracı tabii ki detaylı eksperden geçireceğiz ve ancak iyi durumda çıkarsa alacağız. Ama eksperin şase ve motor hakkında bize fikir vereceğini karavan da olması gereken tesisat hakkında bilgisi ve pratik deneyim sahibi olmayacağı düşüncesi ile size aracın temel özelliklerini bir karavacı bakış açısı ile sormak istiyorum..

* 65 civarı yaşlarda evli bir emekli çiftiz. Sizce bu hayal (karavanla avrupa) gerçekleştirilebilirmi?

* Almayı düşündüğümüz araç PSA grubundan 2008 model 300.000+ km de semi entegre bir araç. Bu model ve kilometrede bir araç (hemen tüm karavanların eski bu grup araçlardan çevrildiği düşünülecek olursa)) uzun vadede bize ne kadar potansiyel problem yaratır.? Aracı sadece biz kullanacağız . Hesabımız yılda 15-20 bin km maksimum yol yapmak..

* Araçta 200 lt temiz su 100 Lt gri su ve kasetli tuvalet var bu yeterlimidir yoksa daha büyük su depolama kapasitesi olan bir araç mı bakmalıyız.. Soradan su deposunu büyütmek mümkün olurmu?

* Araç CTP sandviç panel kaplamalı izo xps izolasyonlu. Bu uygun bir izolasyon yöntemimidir?

* Elektrik sisteminde toplamda 700W panel 400 AH jel akü 1000 W inverter solar sarj kontrolü mevcut. Bu elektrik sistemi yeterlimidir yoksa ekleme yapmak gerekirmi? Sonradan ek panel veya akü eklemek teknik olarak mümkünmüdür?

* Sizce olmazsa olmazlar mutlaka bunun da olmasına şu şekilde olmasına dikkat edin dedğiniz ekipman varmıdır? neye dikkat etmeliyiz?

* İş aracı almakla bitmiyor şüphesiz. Sonrasında bakım konusu da var. 65 Yaşında olduğum için aracın üstüne tırmanmak ve basit yıkama gibi şeyleri yapmam benim için çok zor. Bakım yıkama servs gibi işlemlerde yardım alabileceğimiz firmalar mevcutmudur.. Kafama takılan aracın tavan ve panel temizliğini dışarda yapan yerler varmı mesela

Düşünce ve önerileriniz bize çok yardımcı olacak. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:


Herkese merhaba

Bugün itibarıyla yeni üye olarak aranıza katıldım.

Oldum olası araçla uzun süreli bir avrupa kara yolculuğu yapmak istemişimdir. Şimdi emekli oldum zamanı geldi diye düşünüyorum. Bu amaçla bir semi-entegre karavan almayı düşünmekteyim. Ancak bir hata yapmamak için kafamdaki sorulara cevap arıyorum. Hemen aklıma gelenleri sormaya başlıyayım.

Öncelikle hemen belirteyim. Son kararımızı vermiş değiliz. Düşündüğümüz aracı tabii ki detaylı eksperden geçireceğiz ve ancak iyi durumda çıkarsa alacağız. Ama eksperin şase ve motor hakkında bize fikir vereceğini karavan da olması gereken tesisat hakkında bilgisi ve pratik deneyim sahibi olmayacağı düşüncesi ile size aracın temel özelliklerini bir karavacı bakış açısı ile sormak istiyorum..

* 65 civarı yaşlarda evli bir emekli çiftiz. Sizce bu hayal (karavanla avrupa) gerçekleştirilebilirmi?

* Almayı düşündüğümüz araç PSA grubundan 2008 model 300.000+ km de semi entegre bir araç. Bu model ve kilometrede bir araç (hemen tüm karavanların eski bu grup araçlardan çevrildiği düşünülecek olursa)) uzun vadede bize ne kadar potansiyel problem yaratır.? Aracı sadece biz kullanacağız . Hesabımız yılda 15-20 bin km maksimum yol yapmak..

* Araçta 200 lt temiz su 100 Lt gri su ve kasetli tuvalet var bu yeterlimidir yoksa daha büyük su depolama kapasitesi olan bir araç mı bakmalıyız.. Soradan su deposunu büyütmek mümkün olurmu?

* Araç CTP sandviç panel kaplamalı izo xps izolasyonlu. Bu uygun bir izolasyon yöntemimidir?

* Elektrik sisteminde toplamda 700W panel 400 AH jel akü 1000 W inverter solar sarj kontrolü mevcut. Bu elektrik sistemi yeterlimidir yoksa ekleme yapmak gerekirmi? Sonradan ek panel veya akü eklemek teknik olarak mümkünmüdür?

* Sizce olmazsa olmazlar mutlaka bunun da olmasına şu şekilde olmasına dikkat edin dedğiniz ekipman varmıdır? neye dikkat etmeliyiz?

* İş aracı almakla bitmiyor şüphesiz. Sonrasında bakım konusu da var. 65 Yaşında olduğum için aracın üstüne tırmanmak ve basit yıkama gibi şeyleri yapmam benim için çok zor. Bakım yıkama servs gibi işlemlerde yardım alabileceğimiz firmalar mevcutmudur.. Kafama takılan aracın tavan ve panel temizliğini dışarda yapan yerler varmı mesela

Düşünce ve önerileriniz bize çok yardımcı olacak. Şimdiden teşekkür ederim.
Sen karavan alma hocam
 


Herkese merhaba

Bugün itibarıyla yeni üye olarak aranıza katıldım.

Oldum olası araçla uzun süreli bir avrupa kara yolculuğu yapmak istemişimdir. Şimdi emekli oldum zamanı geldi diye düşünüyorum. Bu amaçla bir semi-entegre karavan almayı düşünmekteyim. Ancak bir hata yapmamak için kafamdaki sorulara cevap arıyorum. Hemen aklıma gelenleri sormaya başlıyayım.

Öncelikle hemen belirteyim. Son kararımızı vermiş değiliz. Düşündüğümüz aracı tabii ki detaylı eksperden geçireceğiz ve ancak iyi durumda çıkarsa alacağız. Ama eksperin şase ve motor hakkında bize fikir vereceğini karavan da olması gereken tesisat hakkında bilgisi ve pratik deneyim sahibi olmayacağı düşüncesi ile size aracın temel özelliklerini bir karavacı bakış açısı ile sormak istiyorum..

* 65 civarı yaşlarda evli bir emekli çiftiz. Sizce bu hayal (karavanla avrupa) gerçekleştirilebilirmi?

* Almayı düşündüğümüz araç PSA grubundan 2008 model 300.000+ km de semi entegre bir araç. Bu model ve kilometrede bir araç (hemen tüm karavanların eski bu grup araçlardan çevrildiği düşünülecek olursa)) uzun vadede bize ne kadar potansiyel problem yaratır.? Aracı sadece biz kullanacağız . Hesabımız yılda 15-20 bin km maksimum yol yapmak..

* Araçta 200 lt temiz su 100 Lt gri su ve kasetli tuvalet var bu yeterlimidir yoksa daha büyük su depolama kapasitesi olan bir araç mı bakmalıyız.. Soradan su deposunu büyütmek mümkün olurmu?

* Araç CTP sandviç panel kaplamalı izo xps izolasyonlu. Bu uygun bir izolasyon yöntemimidir?

* Elektrik sisteminde toplamda 700W panel 400 AH jel akü 1000 W inverter solar sarj kontrolü mevcut. Bu elektrik sistemi yeterlimidir yoksa ekleme yapmak gerekirmi? Sonradan ek panel veya akü eklemek teknik olarak mümkünmüdür?

* Sizce olmazsa olmazlar mutlaka bunun da olmasına şu şekilde olmasına dikkat edin dedğiniz ekipman varmıdır? neye dikkat etmeliyiz?

* İş aracı almakla bitmiyor şüphesiz. Sonrasında bakım konusu da var. 65 Yaşında olduğum için aracın üstüne tırmanmak ve basit yıkama gibi şeyleri yapmam benim için çok zor. Bakım yıkama servs gibi işlemlerde yardım alabileceğimiz firmalar mevcutmudur.. Kafama takılan aracın tavan ve panel temizliğini dışarda yapan yerler varmı mesela

Düşünce ve önerileriniz bize çok yardımcı olacak. Şimdiden teşekkür ederim.

Alacağınız semi entegre aracı almadan önce eşinizle birlikte binerek kantara sokun su ve yakıt deposu muhtemelen boş olacaktır 200 lt su 90 lt yakıt ağırlığını ekleyin. Sonuca bakın. Bahsettiğiniz aracın tam yüklü ağırlık kapasitesi 3.5 tonu geçmemeli! Yurtdışına çıkılacak dikkatli olmak durumundasın.


Bu araç 7/24 3.5 + ağırlıkla dolaşacak. Amortisör ve yürür aksam daima yorgun olacak.


Araç bakım onarım becerin yoksa ustaya bağımlıysan eski model araç seni yorar.


Bütçen kısıtlı görünüyor, ferah olsa zaten yüksek model araç bakardın.


Param var harcamak istemiyorum düşüncesindeysen gelmişsin 65'e ne zaman ne için harcayacaksın?


Sorduğun sorulara göre min 80'i devirmeyi hedeflediğin anlaşılıyor. O zaman hedefine uygun araç seçeceksin.


Bütçen varsa ve semi entegre istiyorsan Iveco 5 ton, uzun ve alçak şase otomatik kasasız kamyonet sipariş et, üstüne git Akaslanoğlu'nun kasasını incele. Beğenirsen yaptırt.


Ruhsatı mobil ofis çıkarttıralım teklifi yapan hiç bir firmadan öyle ruhsatlı araç alma. SA olmalı


Dediğim kapastede araç alırsan ehliyetini B den C ye çevirt.
Bunları avrupayı hedeflediğin için belirtiyorum.


Aracın temizliği ve bakımı yurtiçinde sorun değil parana geçer nazın.


Ha fazla param yok dersen nasıl gezeceksin?


İstanbul - Adana - İstanbul yaptım 2000 Km. 12 bin yakıt 3 bin otoyol 15 bin sadece yola gitti. Yıpranma vs amortsmanı yok bu hesapta.
Km ortalama 6.5 TL yakan bir araçtan bahsediyorsun x 30 bin km yol = 200 bin sadece yakıta harcayacaksın.


Lastiği, otoyolu, köprüsü, kampı, otoparkı, bakım onarım yedekparça, yıkama derken 300/350'lik olacaksın.


@anadolu71 durum tespitini direkt kestirmeden yapmış muhtemelen benim gibi uzun detaylı yazacak zamanı yoktu.
Sonuç; Hayaller Paris, gerçekler Esenler
Yolunuz açık olsun
 



Alacağınız semi entegre aracı almadan önce eşinizle birlikte binerek kantara sokun su ve yakıt deposu muhtemelen boş olacaktır 200 lt su 90 lt yakıt ağırlığını ekleyin. Sonuca bakın. Bahsettiğiniz aracın tam yüklü ağırlık kapasitesi 3.5 tonu geçmemeli! Yurtdışına çıkılacak dikkatli olmak durumundasın.


Bu araç 7/24 3.5 + ağırlıkla dolaşacak. Amortisör ve yürür aksam daima yorgun olacak.


Araç bakım onarım becerin yoksa ustaya bağımlıysan eski model araç seni yorar.


Bütçen kısıtlı görünüyor, ferah olsa zaten yüksek model araç bakardın.


Param var harcamak istemiyorum düşüncesindeysen gelmişsin 65'e ne zaman ne için harcayacaksın?


Sorduğun sorulara göre min 80'i devirmeyi hedeflediğin anlaşılıyor. O zaman hedefine uygun araç seçeceksin.


Bütçen varsa ve semi entegre istiyorsan Iveco 5 ton, uzun ve alçak şase otomatik kasasız kamyonet sipariş et, üstüne git Akaslanoğlu'nun kasasını incele. Beğenirsen yaptırt.


Ruhsatı mobil ofis çıkarttıralım teklifi yapan hiç bir firmadan öyle ruhsatlı araç alma. SA olmalı


Dediğim kapastede araç alırsan ehliyetini B den C ye çevirt.
Bunları avrupayı hedeflediğin için belirtiyorum.


Aracın temizliği ve bakımı yurtiçinde sorun değil parana geçer nazın.


Ha fazla param yok dersen nasıl gezeceksin?


İstanbul - Adana - İstanbul yaptım 2000 Km. 12 bin yakıt 3 bin otoyol 15 bin sadece yola gitti. Yıpranma vs amortsmanı yok bu hesapta.
Km ortalama 6.5 TL yakan bir araçtan bahsediyorsun x 30 bin km yol = 200 bin sadece yakıta harcayacaksın.


Lastiği, otoyolu, köprüsü, kampı, otoparkı, bakım onarım yedekparça, yıkama derken 300/350'lik olacaksın.


@anadolu71 durum tespitini direkt kestirmeden yapmış muhtemelen benim gibi uzun detaylı yazacak zamanı yoktu.
Sonuç; Hayaller Paris, gerçekler Esenler
Yolunuz açık olsun
👍
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,997
Mesajlar
1,527,013
Kayıtlı Üye Sayımız
166,746
Kaydolan Son Üyemiz
bilicello

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst