97 Pathfinder Lastik Seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan gngr Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,062

gngr

Yeni Üye
Mesajlar
9
Tepkime Puanı
0
arkadaşlar selam,
97 model pathfinder sahibi oldum ve aranıza katıldım,
araç için lastik ihtiyacım var,
aracı kullanım şeklim %60 yol , %40 dağ bayır (kar, toz, toprak, hafif çamur) olacak

öncelikli sorum orijinal lastik ebatları ve fabrika çıkışı lastik cinsi nedir?

düşündüğüm üç adet marka ve model var sizce hangisini seçmeliyim?
- lassa competus a/t 265/70/15 112s
- kumho kl51 apt 265/70/15 112t
- Continental Cross Contact LX2 FR 265/70R15 112H


bu arada üzerinde eskiyenler
cooper discoverer sport hp 265/70/15 112h
bu lastikle benzinde 100km/ 11lt yakıt tüketimi vardı (90 km/h otoyol kullanımında) diğer lastiklerde bu nekadar değişir?

ilginize şimdiden teşekkürler...
 

Etiketler
Ynt: 97 Pathfinder Lastik Seçimi

265/70/15 lassa competus a/t alındı, ortalama bir lastik olsun her yola gelsin derseniz (ağır çamur hariç) mükemmel şekilde işinizi görecektir.
 

Ynt: 97 Pathfinder Lastik Seçimi

Merhaba

Aracınızı alalı baya bir zaman geçmiş, güncel yorumlarınız nedir:
- uzun yol Yakıt tüketimi
- arazi kabiliyeti
- yaşadıysanız araç ile ilgili arızalar

Bende path düşünüyorum ama 2.6 pajero ve 4runner da ilgilendiğim diğer araçlar.
Asfaltta pathfinder sanırım daha konforlu ama ağır olmayan off road şartlarında bu 2 aracın yapıp pathfinderın yapamadığı şeyler varmdır emin olamıyorum.

TEŞEKKÜRLER.
 

Ynt: 97 Pathfinder Lastik Seçimi

pathfinder çok keyifli bir araçtır, üzerinden inmek istemeyeceksiniz.

ben araçtan uzunyolda köy yollarında, tarlada bayırda, karda, çamurlu yollarda (m/t tip lastiklerin girdiği bataklıklar hariç) çok memnunum,

kartepe deneyimlerimden bahsedeyim, kar üzerinde istediğiniz gibi yol alabiliyorsunuz, fakat buz üzerinde zincirsiz hiç bir lastik ilerlemiyor bilginiz olsun.

kuru havalarda, dağ bayır tepe rampa dere yatağı hiç bir şekilde tıkanmadan ilerliyorsunuz, tüm bu yollarda pathfinderin güzelliği rolantide bile gücü sayesinde yol alır 2000 deviri geçmeden tüm eğimleri uygun viteste geçebilirsiniz.

benim aracım ile tecrübem, 2200 devir üzerine çıkmadan kullanacağınız tüm yol şartlarında 11 lt benzin tüketiminin üzerine 9
97
çıkmıyor, yüksek devirlerde, 15 lt ortalamayı bulursunuz. uzunyolda 10lt altına çok düşmesini beklemeyin, yazın klima jkullanarak kocaeliden antalyaya gidip gezip geldim, ortalamam 10 lt oldu,

arazi kabiliyeti yaklaşma uzaklaşma açıları oldukça fazladır, sorun yaşayacağınız çok fazla bir eğimle karşılaşacağınızı sanmıyorum, köy yollarında ve samanlı dağlarında bir çok noktada, yağmur oyuklarından, dere yatakları ve yamaçlardan standart haliyle başarılı bir şekilde geçmiştir, arttırmak isterseniz modifiye edebilirsiniz, tabi bu durumda, asfalt yol performansından kaybınız olur,

kendi aracım ile ilgili 1.5 yıl içinde yağtığım tüm masrafı söyleyeyim
97 den beri hiç ellenmemiş 4 adet orijinal z rotu
yine aynı şekilde hiç ellenmemiş viraj demiri kauçuk takozlarını
2014 yılında ben değiştirdim, bir adet z rotu 70 tl
takozların tanesi 10 tl

başka mekanik bir problem yaşamadım,
marş motoru otomatiğim arıza yaptı , 100 tl ye değiştirildi
başkabir arızada henüz yaşamadım,

yağ su antifiriz bakımlarını hiç aksatmadan yaptırıyorum, 0.8 devir rolantide sartınsısız çalışan bir motora sahip araçtır,
tabiiki bakarsanız bağ olur bakmazsanız dağ, mümkünse böyle bir araca lpg siz binin derim. lpg motoru isteristemez yoruyor.

son olarak patfinder o araçlaraa göre üst düzey konfora sahip araçtır eksik bulmanız zordur.

arazide diğer araçlara göre hor kullanmaya kıyamazsınız, ama kıyarım derseniz o araçların orijinal halleriyle yaptıkları herşeyin üstesinden gelir, yada sizde modifiye ederseniz bir 4runner gibi pek tabiki onun yaptıklarınıda yapar.

lastik için video sitelerinden competus keşif konvoyu ile ilgili aratma yapıp lastiğin arazideki tüm perforanslarını görebilirsiniz fazla söze gerek yok.

bu arada ben eşim için küçük bir araca ihtiyaç duyuyorum, o nedenle aracımı satılığa çıkarttım ilgileniyorsanız bir bakın derim. malum sitede ilanı mevcut 186895843
 




Ynt: 97 Pathfinder Lastik Seçimi

Baktiginiz araclar ile test surusu sansiniz var ise deneyin kendi ihtiyaciniza gore karari verin japondan sasmayin...
 

Ynt: 97 Pathfinder Lastik Seçimi

Buz üzerinde hiçbir lastik ilerlemez demişsiniz, ondan pek emin değilim, ama competus AT ve benzerleri ilerlemez, o kadarı açık.
En azından kışlık lastik, onun da yeterli olmadığı şartlarda çivili kışlık lastik lazım. Zincir ise 4x4 araçta biraz gereksiz bir aksesuar bence, polis sorarsa var demek için bulundurabilirsiniz.
Zincire ihtiyacınız olduysa o noktaya kadar buzlu olmayan zeminlerde de zaten pek güvenli gelmemişsinizdir, araç 4x4 olduğu için ilerlemiştir, frene basınca güzel tutmayabilir, emniyetli bir şekilde duramayabilir...
 

Ynt: 97 Pathfinder Lastik Seçimi

Soylediklerinizde son derece haklısınız. Benim bahsettigim buz kartepe yolunda yokusta jilet gibi buz tabakasi uzerinde bu noktada yalnızca civili lastik ve zincir ile drvam edebilirsiniz. Ben bu şartlarda yuruyebilen bir
yuruyen bir kis lastiğini henuz görmedim. Civili modeller ve zincir haric. Varsa civisi olmadan buz uzerinde yuruyebilen bir lastik bilmek isterim
 

Ynt: 97 Pathfinder Lastik Seçimi

"Varsa civisi olmadan buz uzerinde yuruyebilen bir lastik bilmek isterim "
--

Olduğunu iddia edenler var, hatta bir ara öyle bir model kullanmıştım (bridgestone dmz3, üstü farklı bir lastik hamuru ile kaplıy(mış) ), ama bahsettiğiniz türden cam gibi bir buz denk gelmediği hiç yollarda denemedim.
Normalde buzlu yüzeyler üzerlerinden geçen araçların sebep olduğu hasar sebebi ile pürüzlü olur, normal kışlık lastikler de şansınızı fazla zorlamadığınız sürece iyi kötü tutar,
ama garantisi yok tabi, ona güvenip nasıl olsa tutuyor bu lastik mantığıyla araç kullanan kaza yapabilir, günün birinde o bahsettiğiniz cam gibi buza da denk gelebilir, cam gibi olmayanda da lastiğin durup dururken kayacağı tutabilir..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,806
Mesajlar
1,523,942
Kayıtlı Üye Sayımız
166,618
Kaydolan Son Üyemiz
Torrus2562

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst