rockauto siparişim 20 sinden beri ortalarda yok. posta gümrüğü iyice rezalet hale geldi. vergisini de ödediğimiz birşey sonuçta kaçak değil göçek değil.
Hocam maşallah aracı sıfırlamışsınız,
Benimde hayalim bu. Zj takıntısı var 100 binde harcasam zj olsun istiyorum işe gül kurusu 96 model zj alarak başladım.
Ve hiç bir fikrim olmadan ekspertiz dahi yapmadan aldım. Yavaş yavaş okudukça anlıyorum ki tecrübe edinmeden bu işe girişmemek gerekmişön şaftım yokmuş mesela, direksiyon kutum arızalıymış, bunu bakım için gittiğimde serviste söylediler. Adamı aradığımda ekonomi için zamanında sökülmüş haberim yoktu vs vs. İsmini vermiyorum ancak galericilerin yatacak yeri yok bence. Şimdilik yağı, filtreleri marş motorunu, aküyü, silecek motorunu değiştirdim. Allah var kaporta çok temiz, jant lastik çok temiz motor şanzıman güzel dediler. 1. Sorum ön şaft cidden ekonomi için sökülmüş olabilir mi? Yoksa beni diferansiyel ve akslar ile ilgili sürprizler mi bekliyor. Açıkçası ön şaft alıp bu sürprizlerle karşılaşmaktan baya bir ürkmekteyim. Aracın her yerinden ses geliyor diyebilirim. Şaftı çıkma mı alsam yoksa sıfır mı kararsızım tecrübelerini ve önerilerinizi beklerim ve yaptıklarınızı hayranlıkla takip ediyorum.
Saygılarımla.
bizim whatsapp grubumuz var yaklaşık 100 kişilik:Ah be hocam gezen bilir sitesine erken kayıt olsaydım detaylı okusaydım keşke neyse zararın neresinden dönersek kardır. Yavaş yavaş toplayacağım inşallah ya o değilde volkan abiyle Bi gün buluşma ayarlayınız değerli bilgilerinden faydalanmak lazım görüş öneri vb. Bu mümkünmüdür, buluşmalar yapılıyormu?
Hocam maşallah aracı sıfırlamışsınız,
Benimde hayalim bu. Zj takıntısı var 100 binde harcasam zj olsun istiyorum işe gül kurusu 96 model zj alarak başladım.
Ve hiç bir fikrim olmadan ekspertiz dahi yapmadan aldım. Yavaş yavaş okudukça anlıyorum ki tecrübe edinmeden bu işe girişmemek gerekmişön şaftım yokmuş mesela, direksiyon kutum arızalıymış, bunu bakım için gittiğimde serviste söylediler. Adamı aradığımda ekonomi için zamanında sökülmüş haberim yoktu vs vs. İsmini vermiyorum ancak galericilerin yatacak yeri yok bence. Şimdilik yağı, filtreleri marş motorunu, aküyü, silecek motorunu değiştirdim. Allah var kaporta çok temiz, jant lastik çok temiz motor şanzıman güzel dediler. 1. Sorum ön şaft cidden ekonomi için sökülmüş olabilir mi? Yoksa beni diferansiyel ve akslar ile ilgili sürprizler mi bekliyor. Açıkçası ön şaft alıp bu sürprizlerle karşılaşmaktan baya bir ürkmekteyim. Aracın her yerinden ses geliyor diyebilirim. Şaftı çıkma mı alsam yoksa sıfır mı kararsızım tecrübelerini ve önerilerinizi beklerim ve yaptıklarınızı hayranlıkla takip ediyorum.
Saygılarımla.
Merhaba üstad,Merhaba,
Öncelike ekspertiz yapmadan almak büyük hata olmuş ama şanslıymışsınız yinede.Ben ekonomiden ziyade ya şaft arızasından yada ön diferansiyel arızasından söküldüğünü düşünürdüm şaftın.Eli yüzü düzgün bir şaft alıp takıp bakmak lazım.Diferansiyel ses yapabilir takınca.O konuda da şansınız yaver giderse ayna mahruti değişmeden sadece bilyelerini değiştirerek sesten kurtulabilirsiniz.Ayna mahrutide sıkıntı varsa diferansiyel ustası söyler zaten.Direksiyon kutusu zaten çoğu ZJ de problemli.Kutu içindeki ana dişlilerde problem yoksa revizyon yaptırarak düzeltilebilir.Ben sıfır kutu ve pompa siparişi verdim kargoyu bekliyorum.
Merhaba üstad,
Bende bir bakıma şanslı olduğumu düşünüyorum aslında daha kötüsü de olabilirdi.Direksyon konusunda kesin çözüm olarak sizin tercihiniz gibi hem kutu, hemde pompa birlikte değişmeli görüşünde çoğunlukla insanlar.jeep servis 1000 tlye revizyon olabileceğini ancak kesin olmadığını söyleyince yaptırmadım. Revizyon kiti alsam acaba kendim yapabilir iyim üstad?
Hocam bende boşluk mevcut ve araç ilk çalıştığında direksiyon 30 ila 60 saniye kadar hafif herşey normal ancak sonrasında takılmalar ve sertleşme var, hele garaj için manevra yapıcak ve duruyorsam hareket etmeden imkanı yok ki direksiyon dönsün. İlk aldığımda zj ye çok yabancı olduğumdan dedimki bu işin şekli de bu heralde çünkü çamur lastikleri ve yükseltme kiti mevcut araçta racon bu heralde dedim neyse sonra videoda abiler hanım bileği tutar gibi çevirince dedim ki bizim direksiyon arızalı birde bu gün farkettim klimayı hiç çalıştırmamıştım klima da bozukmuş ve gördümki metal hortum girişinin contası yok dolayısıyla gaz da sıfır sıcacık maşallah soğuk olması yerine cayır cayır yapıyor summit racing de direksiyon kutuları var yalnız dikkatimi çeken 100 dolarda var 350 dolarda aradaki fark nedir hocam?Benim pompa da sıkıntılı olduğu için beraber değiştiriyorum.Sizin pompada sorun yoksa sadece kutuyu değiştirmeniz yeterli.96 modellerdeki sistem speed proportional steering diye geçer ve diğer yıllardaki modellerden kutu,pompa ve yüksek basınç hortumu olarak farklı parçalardır.Sadece geri dönüş hortumları ortak.Revizyon kiti eğer kutuda boşluk çok fazlaysa pek faydalı olmaz ama yağ kaçaklarını engeller.Kutunun üzerinde bir ayar vidası var boşluğu almak için.Benimkinde bu vida sonuna kadar sıkılmış ve hala çok fazla boşluk var.Bu yüzden sistemi komple yenilemek daha mantıklı geldi.Ben de revizyonu kendim yapmayı planlıyordum bu yüzden pompa ve kutu için revizyon kitlerini aldım.Aslında boş bir zamanımda eskileri revizyonunu yapar saklarım diye düşünüyorum.
Sanırım klima konusunda yırttım eğer başka Bi yerden kaçak vs yoksa, birde Engine check yakarmı bu vakum hortumu acaba? Tabi öncelik sırası yapmam lazım ay ay, 1 şaft, sonraki duruma göre diff, direksiyon kutusu ve pompası,şuan için başkaca problem yok zaten sanırım bu da beni Bi 10 binlik eder