96 Zj Günlüğü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan VolkanGurcan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 68,673

Etiketler

Arazi şanzımanının yağını değiştirdim.Yağ iyi durumdaydı aslında ama ne zaman değiştirdiğimi yada değiştirip değiştirmediğimi bile hatırlamadığım için değiştirdim :smiley: İşe çok büyük bir hatayla,önce boşaltma tapasını açıp başladım.Yağ boşaldıktan sonra doldurma tapasını açamadım.Yağ dolduramadığım için de bauhausa yürüyerek gidip 30 mm lokma aldım.Neyse ki lokmayla biraz zorlayarak açtım ve korku filmi sona erdi.96 modeller 30 mm lokmayla sökülürken 97-98 ler 10 mm alyanla sökülüyor.Sıkılırken 45 nm ye torklanması gerekiyor ki bir daha kolay sökülsün.Ardından da motor yağını değiştirdim.Mopar yağ filtresi ve yeni mopar yağ tapasıyla tertemiz oldu motor.
 

Klimam gayet düzgün çalışırken birden bire sıcak üflemeye başlamıştı.Önce gazı bitti sandım ama böyle aniden olmazdı.Sağına soluna bakınırken kompresörün dönmediğini farkettim.Sorun compresor clutch denen parçadaydı.Summit racingden siparişim dün geldi ve montajını yaptım.Tek sorun kavramayla kasnak arasındaki boşluğu ayarlamak için pul gerekiyormuş.Bilmediğimden ayarlamadan taktım ve klima devrede değilkende ara ara kavrama yapıyor.Yarın da söküp bunu ayarlarım.

VQQaoV.jpg

4pp0Gq.jpg

3OOApp.jpg
 





Ön yolcu koltuğunun halısının ıslanmasını bir türlü çözememiştim. Dün son hamlemi yapıp sağlam giriştim kerataya. Önce klima servisinde tüm gazı vakumlattım. Sonra arabayı yazlığa çekip tüm ön konsolu ve hvac box denen ısıtma soğutma kutusunu söktüm. İlk teşhisim dış hava alış açıklığınım orda bir plastik parça var ve yerine tam oturmamıştı. Süngerleri de çürüdüğü için mastik kullanıp iyice yerine yerleştirdim. İkinci teşhisim klima giderinin bir kısmı kırılmıştı onu da onardım. Tüm su gelebilecek yerleri mastikledim ve kalan yerleri hepsiburada dan aldığım sprey su yalıtım malzemesiyle kapladım. Hvac box taki tüm süngerleri yeniledim. Kutunun içinin çok kirli olmasını bekliyordum ama fena değildi. Yine de alkolle temizledim. Klima evaporatörünün giriş çıkışlarını kapatım ılık suyla radyatör kısımlarını temizledim. Kutuyu kapatıp geri taktım. Ön göğüsü takmadan sağlam bir su testi yaptım ve en ufak birşey göremedim. Ardından ön göğsü monteledim. Vida artmadı ve her şey çalışıyor

dLLadr.jpg
 
Son düzenleme:






Eskiden Cliom vardı 2003 model. Onun torpidosunu 15-20 dk da sökerdim. Bununkisi çok farklı saatler sürdü sökmesi. Hatta sökerken acaba toplayabilecek miyim diye düşünmeye başladım ama toplaması sandığımdan daha kolay oldu. Yine de tekrar yapmak istemem.
 

Bu arada summit racing den sıfır crown marka direksiyon kutusu ve pompası sipariş ettim. Jeep forumda en kesin çözümün bu olduğu konusunda hemfikirler. Yinede eskilerini sökünce revizyonlarını yaparım. Artık halımın ıslanmayacağını varsayarak özel kesim halı paspas sipariş ettim birde.
 

VIC te coolant sensor bed uyarısı çıkıyordu,lehimlerini yeniledim artık yok.Sensörünü de yeniledim garanti olsun diye.Sileceklerim boschun muz tipi silecekleriydi onları klasik tip bosch ecolarla değiştirdim arabanın tipi düzeldi.Bir sürü saçma sapan paspas vardı içerde hepsini atıp vip oto paspastan kalın halı paspas yaptırdım.Halı kalitesi çok iyi ama bir rugged ridge in görüntüsünde değil.PCV valfini ve külbütör filtresini de değiştirdim elim değmişken.
 

Bugün arabaya bir şeyler yapacaktım dün yatarken hayalini kuruyordum.Sabah kalktım çıktım işlerimi hallettim.Geldim sonra eve arabayı parkettim ama ne yapacağımı unuttum.Dolandım etrafında bakındım,bagajı açtım ama yok bulamadım yapacak bir şey canım sıkıldı :(
 




Yok yaw o kadar da değil :smiley: Bugün yapabileceğim bir şey bulamadım yoksa yapılacak çok şey var daha.Kutuyla pompayı bekliyorum dört gözle.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,650
Mesajlar
1,521,650
Kayıtlı Üye Sayımız
166,517
Kaydolan Son Üyemiz
aktifmoda

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst