96 Zj Günlüğü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan VolkanGurcan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 293
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 68,673
arkada lsd kilit varsa eğer 75w140 motul,mobil kullanın. bir de lsd katkısı koyarsanız çok iyi olur.
direksiyon kutusunda keçelerde ciddi miktarda bir yağ akıtma varsa revizeye gidebilirsiniz.
kutu revizesinde pek bir şey yok açıkcası, benim mekanikçim hayatında ilk defa wj kutusu revize etmesine rağmen başarmıştı. yeter ki eli ayağı düzgün birine yaptırın yeter.
tamir takımı 140tl civarıydı, 60tl yağ+balata spreyi vs., pitmanı kutudan makinayla ayırabilirsin, işçiliğe de 250tl civarı alıyorlar.
difransiyel bilyalarını değiştirmeni öneririm, yoksa zamanla boşluk yaparsa şafta, akslara vs. olduğuna zarar.

Kilit olmadığı için 75W-90 Mobil SHC kullanıyorum diferansiyeller için.
Direksiyon kutusunda yağ kaçağı var ama akıtma derecesinde değil.Sorun daha çok boşluk olmasında.Revizyonu kendim yapmayı planlıyorum çok zor bir şey değil.Tamir takımı olarak edelmann aldım.Yalnız içinden rulmanlar çıkmadığı ve hangi rulmanlara ihtiyacım olacağını bilmediğim için onları sökünce almayı planlıyorum.
Arka diferansiyel için komple tamir takımı aldım.Ayrıca tekerlek rulmanları ve keçelerini de aldım.Söküp takma işini hallederim ama ayar kısmı korkuttuğu için sanırım diferansiyeli yaptırabilirim.
Parçalar zamanında elime geçerse 23 Nisanda kutu revizyonu,HD direksiyon sistemi,dört amortisör ve TST18 montajını yapmayı planlıyorum.
 

Etiketler
direksiyon kutusu için wynns markalı yağ kaçak katkısından deneyebilirsiniz. KJ de işe yaramıştı. sonra hatanın sadece bir o ring den kaynaklandığını görmüştüm ertesi sene. yani bir iki sene kadar bile dayanabiliyor kaçak büyük değilse.
 

direksiyon kutusu için wynns markalı yağ kaçak katkısından deneyebilirsiniz. KJ de işe yaramıştı. sonra hatanın sadece bir o ring den kaynaklandığını görmüştüm ertesi sene. yani bir iki sene kadar bile dayanabiliyor kaçak büyük değilse.

bak görünce aklıma geldi. arabayı ilk aldığımda direksiyonu tam sağa veya sola kırınca ötüyordu. sonra nolduysa geçti kendi kendine . sence neydendir de düzeldi ?
 


bak görünce aklıma geldi. arabayı ilk aldığımda direksiyonu tam sağa veya sola kırınca ötüyordu. sonra nolduysa geçti kendi kendine . sence neydendir de düzeldi ?

hava tahliye olmuştur. ses yaptığı anda kapağını açıp bakarsanız köpüklenmeyi göreceksiniz.
 



hava tahliye olmuştur. ses yaptığı anda kapağını açıp bakarsanız köpüklenmeyi göreceksiniz.
düzeldi tamamen 7 8 aydır hiç ötmedi bidaha . tam kırıp bekledim test için bi kaç defa yine ötmedi

heralde liberty de kendi kendine tamir olma donanımı var gizli özellik :D
 

Bugün uzun süredir beklediğim iyileştirmelere başladım. Başladım diyorum çünkü bitiremedim ☺️
Çalışma koşullarının elverişsizliğinden dolayı pek fotoğraf çekemedim.
İlk olarak iron rock 5/8" hd direksiyon sisteminin montajını yaptım. Sistemi Old man emu direksiyon amortisörüyle tamamladım. Rot ayarı yapılmadı ama direksiyon hissi keskinleşti.
Ardından Bilstein 4600 amortisörlerimin montajını yaptım. Üstünden çıkan arka amortisörler tamamen bitmişti.
Accell TST18 ateşleme setinin montajını yaptım. Bobin olarakta yine Accell kullandım. Açmışken gaz kelebeğini de temizledim.
1.75" lik getleri takamadım çünkü yay presim olmadığı için yayları sökemedim. Spacerlarında bijonları uyumsuz çıktı o yüzden takılamadı.
Sonuçtan genel olarak çok memnun olsamda çok yoruldum.
 

kutu filan mı değişiyor direksiyonda? ZJ den sonra KJ alınca zaten pek sevmediğim ZJ direksiyonunun ne kadar kötü olduğunu fark etmiştim. zaman içinde eskimişti tabi bir de. nasıl bir iyileştirme yapıyor bu set?
 

kutu filan mı değişiyor direksiyonda? ZJ den sonra KJ alınca zaten pek sevmediğim ZJ direksiyonunun ne kadar kötü olduğunu fark etmiştim. zaman içinde eskimişti tabi bir de. nasıl bir iyileştirme yapıyor bu set?
Sadece standart rot kolları çıkıyor yerine dana gözü rulmana sahip daha kalın kollar takılıyor. Tamamen arazi odaklı bir sistem ve pek ihtiyacım yok aslında ama sağlamlığı tartışılmaz.
 

Çok ses yapan arka diferansiyele bir bakalım dedik.Bakmaz olsaydık.Tamir takımını nasılsa bilyeler keçeler değişecek diye Amerika'dan almıştım.Umarım bununla yırtarım diyordum bu işten.Ama tabii ki böyle kolay kurtulamadım.Ayna mahruti gitmiş sizlere ömür,sağ aks bilyenin oturduğu kısımdan yedikçe yemiş ve aksın ortasındaki pim oldukça aşınmış.Hepsi yenilendi,indirmişken arka viraj demiri rotları ve burçları da değişti.
 





Bugün aracımı aldım ve arka tarafın sessizliği paha biçilmez.Gidişinde de bir rahatlama var sanki.Önceden gazdan ayağımı çekince yığılır gibi oluyordu şimdi kayıyor sanki yolda.Arada yaptığı vuruntu da kaybolmuş.Arka aks konusu böylece kapandı kafam rahat artık.Şimdi bu sessizliğin ardından bende buradayım beni unutma diyen ön aksta sıra.Artık sesi duyuluyor çünkü.Ön sağ sol aks ve bilyelerini daha önce değiştirdiğim için komple tamir takımı ve ayna mahruti alıp yakın zamanda onun da sesini kesmeyi düşünüyorum.
 

Bugün biraz iş yapayım dedim. Önce plakalıklarımı ve yeni temiz plakalarımı taktım. Ardından termostatımı ve pcv valfimi değiştirdim. Ön cam çizikleri için seryum oksit almıştım. Sürücü tarafında uğraştım biraz ama akşam oldu sonucu bilmiyorum. Güneşte bakmam lazım. Kılcal çizikleri aldıysa yeterli benim için.
 

seryum oksitini autoglym cam cilası ile karıştırıp matkap ve ped ile uygulamıştım ben. gerçekten işe yarıyor. seryum oksit az miktarda su ile birleşince mikroskobik düzeyde çok yüksek ısı oluşturup cama işliyormuş.

çok zor bulunan bir toz dur. nasıl temin ettiniz?
 



Vergilerimizi ödedik bugün.2018 i ödememiştim hiç. Online başvuruyla indirimli cezalı 1695 TL tuttu.2019 ocak vergisini de 944 TL olarak ödedim.Cüzdandaki hafiflik paha biçilmez.

işte vergi adalatsizliğinin en güzel kanıtı. 2009 model tiguan aldım ikinci el olarak, yıllık vergisi 650 tl civarında. aracın kasko değeri 82 bin tl... motor 1.4 diye böyle.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,650
Mesajlar
1,521,650
Kayıtlı Üye Sayımız
166,517
Kaydolan Son Üyemiz
aktifmoda

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst