95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Gunay72 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,949

Gunay72

Ana Kamp
Mesajlar
75
Tepkime Puanı
1
Yer
istanbul
selam arkadaşlar,

ben aslında ciddi anlamda pajero arıyordum, halen arıyorum. 97-99 model arası ve özellikle 3 kapılı modelden.
ancak bu araçlardan çok az var, ve bazı beğendiğim araçların ise fiyatları bana çok abartılı gibi geliyor.
aradığım pajero için alternatif çok az olunca ve ben de bir an önce araç alıp araziye girmek istediğimden zaman zaman diğer markalara da bakıyorum.
XJ de bana 2.bir alternatif. ve fiyatları pajeroya göre daha ucuz gibi.

pajeronun 3 kapı ve kısa şase oluşu bir avantaj, motor başarılı, vergi dilimide XJ ye göre biraz daha uygun.
ancak bu araç pnömatik süspansiyona sahip olduğundan aracı yükseltmek biraz zor ancak diğer taraftan buna çok gerek varmı çünkü araba zaten kısa şasi.
pnömatik süspansiyonun arazi harici kullanımda konfor anlamında bir artısıda olacak gibi. pnömatik sistem arazide çok başımı ağrıtırmı? arıza yaparmı?
ayrıca standart kilitler nedeniyle de avantajlı. eğer bir pajero alırsam yükseltme uygulamadan sadece vinç, lastik, aydınlatma vb.ilavelerle arazide ne kadar başarılı olabilirim?

XJ lere bakıyorum, bence yükseltilmiş olanları çok nefis gözüküyor.
ancak bu araç makaslı ve bu bana sanki negatif bir özellik gibi geliyor. arazi dışı kullanımı için çok konforsuz olabilirmi? (bu arada bu araç günlük kullanım aracım olmayacak). ve araba 5 kapılı. ancak yükseltme uygulandığından pajero 3 kapıya göre ciddi avantaj sağlarmı?
pajero 3.5'e göre vergi dezavantajı ve biraz yakıt tüketimi dezavantajıda var.
jeep markasının en büyük artısı ucuz ve parça bolluğu ve jeep kullanıcılarının çok daha fazla olması olabilir.

bana ne öneriyorsunuz? bu konuda yorumlarınız?
 

Etiketler
Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

ben şahsi fikrimi şöyle özetleyeyim:

pajero
kısa şase (arazi için iyi-kamp ,aile vs gezileri için bagaj yok)
diff kilit varsa (önemli bir özellik)
parça (pahalı ve hemen bulunabileceğini zannetmem)
süspansiyon pnömatik(sabit aks kadar kolay yükseltme kiti vs.bulamazsınız..sabit akslarda 4yay,4amörtisör,bir direksiyon amortisörü tamamdır)
yükseltme uygulamadan gayette başarılı olursunuz arazide ama inanınki bir süre sonra fabrikasyon limitler yetmez.
pnömatik sistem süspansiyon sistemide çok kırılgan değildir ayrıca (bazı markaları tenzi ederim)).arkadaşımızın land cruiser vx100 ü var ve kusursuz kullanıyor(arazide)

xj
parça bol,hemen bulunabilir (off road parçalarıda dahil)
makas çok korkulacak bir durumdeğil ,kamyonet gibi gitmez merak etmeyin.ama hiçbir zamanda binek arac gibi olmaz.
yükseltmenin sonu yok (10 inche kadar), yükseltmek büyük lastik demek,büyük lastik yerden uzaklaşmak,engelleri rahat geçmek demek.
yakıt lpg ile çözülür.

selamlar.
 

Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

Temiz bir Pajero stabil çalışacaktır, sorunsuz dertsiz tasasız binersiniz. On-road kullanımı bir XJ.in ötesinde olacaktır, konfor olarak. Yol tutuş konusunda XJ.le arasında anormal fark olmaz. Yükseltme yapıcam, ağır off-road yapıcam derseniz bu ikisi arasında XJ öne çıkar. Genel olarak sorunsuzdur ama bir Pajero kadar değil, büyük arızaları olmaz kolay kolay ama ufak tefek elektrik v.s. sıkıntıları olabilir. Parça fiyatlarıda Pajero'nunkilerin yanında komik kalır, arazide kırdığınızda Pajero'da ki gibi ağır maliyetler olmaz. XJ.in arka koltukları çok rahatsızdır, iç mekanı dardır. 3 kapısını bilmiyorum ama Pejero rahattır. Yakıt konusunda 3.5 Pajero ile 4.0 XJ.in şehir içi tüketimleri çok çok farklı değildir, açık yolda Pajero az yakar. Arka diferansiyelinde LSD olan yükseltilmiş bir XJ ile sadece lastik takılmış standart Pajero arazide pek boy ölçüşemez. XJ.de ön arka sabit dingillidir, Pajero.da sadece arka sabit dingildir. Artikülasyon olarak Pajero zayıftır.

Daha çok şey yazılabilir kıyaslama açısından. Özetle ağırlıklı onroad kullanılacaksa ve çok ağır olmayan arazi şartlarında kullanılacaksa Pajero, ağır off-road ve modifiye düşüncesi varsa XJ derim... Abimde 99 Pajero, bende 98 XJ olduğu için bu araçları kıyaslama imkanım fazlasıyla oluyor. ;)
 

Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

Selamlar,
Yukarda yazılanlar gibi,Pajero parçaları pahalı bir araçtır,
modifiye parçaları bulmak zordur,
Ön torsiyon la kolayca kaldırabilirsiniz,arkaya da çözümler vardır, ( 2 inç rahat yükseltilir,)üstünü bilmiyorum,
Kupa takozlardan +2 inç sorunsuz yükeltilidiğini duydum,uygulama görmedim.
Kısa şase 99 pajero arka %100 kilitle arazide başarılı bir araçtır,
Araç temizse,dayanaklı,tam şase bir aracınız olur,
Anlayan usta bulmak zordur,
pnömatik süspansiyondan kastınız ,aracın yükselme ve alçalmasıysa ,
pajeroda bu yoktur,
Pajeronun kine pnomatik mi diyorlar bilmiyorum,
Sistem sadece aracın süspansiyon sertliğini ayarlar,
Bu eski amerikanlarda ayarlı süspansiyon değimiz yumuşaklığı elle ayarlanan sistemin ,elektronik hale getirilmesidir,
arıza verdiğini daha görmedim.

Xj ye gelince Pajero kadar sorunsuz olmamasına karşın çok başarılı bir araçtır,
Parça temini ve fiyatı pajeroyla kıyas kabul etmez,
Modifiye parçalara ulaşmak kolaydır,
Arka koltukları rahatsız kalır ama ,pajeroya göre bagaj avantajı vardır.
oynamanın sınırı yoktur,nereye çekerseniz oraya gelir.( asfalt canavarıda,arazi canavarıda yaratabilirsiniz.)

Amaç off road sa ,her zaman parçası ucuz ve bulunur, oynamaya müsait sağlam araçları tercih etmek bence daha mantıklı.
ki 2. araç olarak asfalttan dilediğiniz kadar uzaklaştırabilirsiniz.

Tercihiniz,Xj olursa ,Vites seçeneklerine ve Motorun HQ olmasına dikkat edin.
 

Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

yorumlarınız için gerçekten teşekkürler...
yavaş yavaş pajero'dan XJ tarafına gidiyorum galiba...

bir diğer alternatif ise land cruiser araçlar. 92-98 arası VX80 modellerde anladığım kadarıyla çok iyi araçlar.
ancak onlarında sayıları az, var olanlarında fiyatları çok yüksek.
ancak LC lerde dizel araçlarda bulmak mümkün.

XJ lerde kilit standardında yok ama LC de var diye anladım, doğrumudur?

"Tercihiniz,Xj olursa ,Vites seçeneklerine ve Motorun HQ olmasına dikkat edin." konusunu biraz daha açabilirmisiniz?
ben daha çok otomatik vites düşünüyorum bu arada...
 



Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

XJ.de orta diferansiyel yok, dolayısıyla ortada kilit ihtiyacıda yok, 4 çekere aldığınızda ön ve arka tarafa eşit dağıtıyor gücü. Bazılarında arkada LSD var. LC tabi ki çok başarılı ve sağlam bir araç. Ancak iyi bi LC parasına nerdeyse 2 tane iyi XJ alınır ;D Ayrıca parça fiyatları ve modifiye imkanları konusunda Pajero gibidir LC.da ;)

XJ konusuyla ilgili çok bilgi var forumda; Jeep başlığı altında araştırırsanız sorularınıza cevap bulabilirsiniz. ;)
 

Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

LC lerin birçoğunda ön+arka +orta fabrikasyon elektrikli %100 kilit var..evet parçası pek ucuz sayılmaz,servisler en geç 20-25 günde getiriyorlar.
arac pahalı +parçasıda pek ucuz değil ama hastasıyız....
kutupta ,çölde aklınıza nere gelirse kullanılan dünyanın en güvenilir konvansiyonel arazi taştlarının başında gelir..(şahsi fikrimdir polemik çıkmasın sonra ;D

bu arada LClerin turbo dizel, (93-98 vx80-veya FJ80 VEYA FZJ80) Fiyatları 40-60 k
benzinlilerin fiyatları 30-50 k arasında ..

benim aracım vx80 lpg ile şehir içi 400 kuruş yakar.şehir dışı sakin kullanım 300 e kadar düşer.lpg tartarini.
birde 980x2 vergisi var.
 

Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

Saydığınız araçların hepsi iyidir,
Tercihiniz ne yöne olursa olsun uğraşırsanız, sizi memnun edecektir.
kısa şase kısa şasedir,alternatifi yoktur,pajero
Pajero uzun şase deseydiniz yazacak çok şey vardı ;D

tam şase de keza öyle,ama Xj tanıyan insan şaseye göre hareket eder,
6 sene kullandım ciddi bir sıkıntısını görmedim,kafaya takarsananız sıkıntılıdır.
örneğin çapraz baskıda arka bagaj kapağını kapatamazsınız,
vurdurarak çekmede acaba hep kafanızda vardır,ama çözümleride basittir.

Büyük kasada son durak toyota VX80-VX100 kasadır,( kilitli olmak şartıyla )
vergi ,yakıt ,parça dezavantajıdır.
Ekonomik olanı uzun şase pajero dur ,5kapı ,( parça hariç )vergi yakıt,16Lt LPG yakıyorum,14Lt yakanlar var.

bunlar benim şahsi fikirlerimdir, ;D

XJ ye gelince,
Tercihiniz arazi şanzımanı seçeneklerinde,
Selec-trac
4Hi kilitli ve kilitsiz gidebilen,sistemden yana olursa ,daha rahat edersiniz.
4L zaten orta yı direk kilitler.
HO motorlar 1992 den sonra çıkmıştır,190 beygirin üzeridir,
1992 model öncesi 177 beygirdir.

Toyota ön arka kilit standart olarak gelir,( olmayan örnekleride çoktur.)
uzun şase araçlarda bence olması gerekir,
Pajero 99 ,arka kilit standarttır, her ihtimale karşı bakın,çok nadir de olsa olmayan model vardır.
Xj Arkada LSD olanlar vardır,aracı lifte kaldırıp denemek gerekir.
 

Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

Pajero ile yarışmış bir arkadaşımla sohbet ettik; sağlamlığını öve öve bitiremiyor. Araç kırmakla da ün yapmış Çarpışantürk'ün kıramadığı tek araç olduğunu söyledi.
 

Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

Xj motor ve arazi şanzımanı seçenekleri .
1984-1985 2.5L I4 carburated - 105 hp @ 5000 rpm, 132 ft lb torque @ 2800 rpm
1986-1990 2.5L I4 TBI (fuel injected) - 117 hp @ 5000 rpm, 135 ftlb @ 3500 rpm updated in 87-90 to 121hp
1991-2000 2.5L I4 MPI (multi-port injection) - 130 hp @ 5250 rpm, 139 ft lb @ 3250 rpm
1984-1986 GM 2.8L V6 - 115 hp @ 4800 rpm, 145 ft lb @ 2400 rpm
1985-1987 Renault 2.1L 4cyl. Turbo Diesel - 85 hp @ 3750 rpm, 132 ft lb @ 2750 rpm
1985-1987 4.0L I6 "Power Tech" - 177 hp @ 4750 rpm, 220 ft lb @ 4000 rpm
1991-1995 4.0L I6 MPI "Power Tech HO" (High Output) - 190 hp @ 4750 rpm, 220 ft lb @ 4,000 rpm
1996-2001 4.0L I6 MPI "Power Tech HO" (High Output) - 190 hp @ 4750 rpm, 225 ft lb @ 3,000 rpm
1997-2000 2.5 L AMC 150 I4, 130 hp (97 kW)
1997-2001 2.5 L VM Motori turbodiesel I4 (sold in Europe, Australia and South America)
1997-1999 4.0 L 242 Power Tech I6, 190 hp (142 kW)
2000-2001 4.0 L 242 Power Tech I6, 193 hp (144 kW)

1984 � 1987 : New Process NP207 "Command-Trac", part-time only, 2.61:1 ratio with low range
1987 � 2001 : New Process NP231 "Command-Trac", part-time only, 2.72:1 ratio with low range
1987 � 2001 : New Process NP242 "Selec-Trac", full-time/part-time, 2.72:1 ratio with low range
 



Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

sanırım off road için hazır bir araç alacağım.

off road donanımlı oldukları için aşağıdakiler dikkatimi çekti, bu araçları bilenler varmı arkadaşlar?
kilometreler birbirine çok yakın...

http://www.sahibinden.com/gicir_gicir_!!!-52WQQaXQQ14804955WQQpXQQdisplayitem
http://www.sahibinden.com/1997_full_yapili_off_road-59WQQaXQQ17157399WQQpXQQdisplayitem
http://www.sahibinden.com/acill_off-road_donanimli_1998_model_xj-83WQQaXQQ12320268WQQpXQQdisplayitem
http://www.sahibinden.com/1998_off_road_sport-26WQQaXQQ17158170WQQpXQQdisplayitem
 

Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

98 koyu renkli olan zaten sitede mod,Yuysal,
Başarılı bir araç olduğunu duyuyorum,zaten kendisi gerekli bilgileri verecektir.
 

Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

aman bulaşmayın jeep e ben bulaşmadan kafam kazan gibi oldu. yok defransiyel, yok amerikan, yok zj daha iyi. al pajeroju nasıl olsa yükseltemezsin, parça desen öyle bir problem yok çünkü parça yok :smiley:
 

Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

Pajero için raflarda yükseltme kiti yok ama yarışa hazırlanan Pajero'larla uğraşan iki ayrı usta yükseltme işini hallediyor.
Yalnız Pajero yeteri kadar satılamadığı ve Sabancı'nın Toyota'nın yanında Mitsubishi'ye üvey evlat muamelesi göstermesinden dolayı hem orijinal, hem yan sanayi parçalarda sıkıntı olduğunu duyuyorum.
Şu ana kadar arazide hırpalanmamış 3-5 tane kısa şasi 3.5 V 6'ya denk geldim.
Bir de Pajero'nun 3 kapısının bagajı bence tatminkar. Aracın iki aks arası mesafesi hatırladığım kadarıyla 103''. İdeal ölçüde.
Off-road sizin için hobi olacak, araziye kalabalık şekilde çıkmayacaksanız, uzun tatilleri arazide geçirmeyecekseniz öncelikle eğer temizini alırsanız tek kapı Pajero, sonra da XJ.
Bu işin sonu yok. O yüzden ilk önce bu işe adapte olup sonra karar vermeyi düşünürseniz daha düşük maliyetlere 93 üstü bir 1.6 motorlu Vitara ile işe başlayabilir sonra karar verebilirsiniz. Ya da 2004 model uygun fiyatlı bir Jimny.
 

Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

Yapılı bir XJ alın derim bakım keyfinize...
Pajero ise kötü bir araç değil parça sıkıntısı varmıdır bilmiyorum ama yapıncada 10 numara olur...
 



Ynt: 95-98 XJ ve 97-99 Pajero 3 Kapı 3.5 V6 Arasında Tercih İçin Yardım

Hiç uğraşmadan yapılı bir XJ alın bakım drerdiyle uğraşmadan keyifle binin,size yıllarca başka araç arattırmadan hizmet edecektir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,933
Mesajlar
1,525,978
Kayıtlı Üye Sayımız
166,708
Kaydolan Son Üyemiz
Serseri Bey

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst