94 Grand Cherokee Hararet Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kerimsozer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 9,653

kerimsozer

Yeni Üye
Mesajlar
15
Tepkime Puanı
0
Grand cherokee ile yeni bir macera ve Yeni bir sorunum var. Hararet! Uzun yolda sıkıntı yok ama dur kalk ve klima ibreyi 120 ye kadar çıkartıyor. Termik değiştirecektim ancak fan davlumbazımın altı olmadığı için yaşıyorsun diye bir görüş geldi. Bu konuda tecrübesi olan var mı? Ford Taurus ile ilgili çözümler sunulmuş. Deneyen var mı? Nerede yaptırabilirim. Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.
 

Etiketler
dostum önce termostat değişimini dene birde radyatör temizleyici kullan, umarım sorunun çözülür. Bende de aynı problem vardı o şekilde çözdüm.
 



Tam olarak anlayamadım hocam neyi sorduğunu
Üstad fanın üst tarafında bi bombe şeklinde plastik bir parça vardır ve fanın etrafında tam tur atar. Fanın çerçevesi gibi düşünebilirsin. Bende üst taraftaki parçası var ama alt kısmı yok. Dizayn olarak bunun olmaması hava girişi debisini düşürüyor ve bundan dolayı düşük hızda fan yetersiz kalıyor denildi... Bu sebeple sizin ki tam mı diye sordum? Tam olduğu halde bu sıkıntı sizde de yaşadıysa şişletme işlemi düşünüyorum.
 



davlumbaz fanı dediğiniz nedir? radyatörün arkasındaki mi yoksa klimanın ki mi?

diğer yandan hangi öncelikle bu araçlardan anlayan bir ustaya görün bence.

eğer radyatörün çok eski ise hortumlar da değişmemişse bunları değiştirmen gerek, soğutma sıvısı kaliteli antifiriz mi ona da baktır.

ama bana göre ilk sebep radyatör, uzun yolda sıkıntı yapmıyor çünkü yeterli geliyor soğutması ama dur kalk da peteklerin içi tıkalı ve soğutmuyor.
ikinci sebep de radyatör . 2. ya da 3. kademe hıza geçmiyor.

eğer radyatör ise sakın şişletme direk değiştirmen gerek..
 

davlumbaz fanı dediğiniz nedir? radyatörün arkasındaki mi yoksa klimanın ki mi?

diğer yandan hangi öncelikle bu araçlardan anlayan bir ustaya görün bence.

eğer radyatörün çok eski ise hortumlar da değişmemişse bunları değiştirmen gerek, soğutma sıvısı kaliteli antifiriz mi ona da baktır.

ama bana göre ilk sebep radyatör, uzun yolda sıkıntı yapmıyor çünkü yeterli geliyor soğutması ama dur kalk da peteklerin içi tıkalı ve soğutmuyor.
ikinci sebep de radyatör . 2. ya da 3. kademe hıza geçmiyor.

eğer radyatör ise sakın şişletme direk değiştirmen gerek..
Antifiriz yeni termik değiştireceğim esnada anlayan bir ustanın tepkisi fanın etrafındaki çerçevenin tam tur dönmediği altının eksik olduğunu ve debinin bundan dolayı düşük hızda yetersiz geldiği oldu şaşırdım. Bu sebeple bu konuda tecrübesi olan var mı merak ettim. Ayrıca termik testi nasıl yapılabilir bilginiz varmı acaba?
 

termik eğer benim bildiğim parça ise fanın hızını soğutma sıvısının derecesine göre ayarlıyor.
bunun testi ise aracı çalıştırıyorsunuz, motor ısınıyor ve fan dönmeye başlıyor, motor ısındıkça fan hızı artar, ordan anlayabilirsiniz.
 

termik eğer benim bildiğim parça ise fanın hızını soğutma sıvısının derecesine göre ayarlıyor.
bunun testi ise aracı çalıştırıyorsunuz, motor ısınıyor ve fan dönmeye başlıyor, motor ısındıkça fan hızı artar, ordan anlayabilirsiniz.
İşte onu gözlemlemek çok zor. Bi ölçüm metodu var mı diye merak ettim direnç vs gibi. Mühendis kafası işte :smiley:
 

yani gözlemlemek kolay aslında :smiley:
kademeler arasında ciddi fan hızı farkı var. ama illa ki elektiriksel bir ölçüm metodu vardır. tek sorun motorun iyice ısınması beklemek ve boşta gaz vermek 2-3k arası (hep değil)
 



yani gözlemlemek kolay aslında :smiley:
kademeler arasında ciddi fan hızı farkı var. ama illa ki elektiriksel bir ölçüm metodu vardır. tek sorun motorun iyice ısınması beklemek ve boşta gaz vermek 2-3k arası (hep değil)
Yarın deneyip sonucu yazacağım. Ama şu davlumbaz olayını çok merak ediyorum çok enteresan bir yorum ustanınki ve doğru ise kılı kılına hesap yapan mühendisi tebrik edeceğim :smiley:
 

yani bunlar amerikan, beklerim böyle bişi :smiley:
bana çok mantıklı gelmese de bu araçtan anlayan bir usta yorumu ise olabilir..
yarın fanın da fotosunu bir ekleyin öyle bakalım.
 

Valla bende tur atan bi tek parça var o da fan, onun dışında davlumbazım sağlam ama tur attığını görmedim. Ben çok mu yanlış anladım acaba?
 

Ekte resimler ekliyorum. İkinci resim alttan fanı gösterirken davlumbaz alt parça yok ilk resimde sonlandığı nokta gözüküyor. Termik ile ilgili motor soğuk ve hararet çizgisine kadar gelip motor durdurulduğunda fan kanatları aynı sertlikte el ile dönüyorsa sağlamdır şeklinde bi bilgiye ulaştım. Denedim evet ikisinde de fan sıkı ve aynı sertlikte. Fan davlumbaz alt parçayı bir an önce bulup denemek bu konuda farklı bir çözüm getirebilir. Bu esnada bi alt kademe termostat takıp vakit kazanmaya çalışacağım. İlerlemeleri paylaşacağım.

20170917_141815.jpg


20170917_141855.jpg
 

Bence pek bir alakası yok davlumbazla. Termostat değişimi ve radyatör temizliğine gidin öncelikle. Würth radyatör temizleme sıvısını motor soğutma suyuna ekleyin. Bir süre araç rölantide çalıştıktan sonra radyatör alt hortumunu söküp pislikleri ve sıvıları boşaltın. Daha sonra 3-4 defa saf su ile sirkülasyon yaptırıp alt hortumu takıp, bölge şartlarına oranla antifriz ve su ekleyip hararet durumunu tekrar gözden geçirin. Bende de aynı problem vardı. Forumdan bir arkadaşımızın tavsiyesi üzerine bu yöntemle sonuç aldım.
 



Bence pek bir alakası yok davlumbazla. Termostat değişimi ve radyatör temizliğine gidin öncelikle. Würth radyatör temizleme sıvısını motor soğutma suyuna ekleyin. Bir süre araç rölantide çalıştıktan sonra radyatör alt hortumunu söküp pislikleri ve sıvıları boşaltın. Daha sonra 3-4 defa saf su ile sirkülasyon yaptırıp alt hortumu takıp, bölge şartlarına oranla antifriz ve su ekleyip hararet durumunu tekrar gözden geçirin. Bende de aynı problem vardı. Forumdan bir arkadaşımızın tavsiyesi üzerine bu yöntemle sonuç aldım.
sorununuzu çözmenize sevindim :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,135
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
yasinturfanda

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst