Bu araçların ülkemizdeki adetleri belli. Bir süre sonra klasik araç kategorisine çıkıyor ya da temizinin sayısı çok azalıyor. O yüzden belli bir fiyat üstünde eğer aşırı meraklısı değilseniz alınmaz.
Eğer araç yukarıda yazdığım gibi revizyondan geçmemiş ise temiz olsa bile çok ciddi masraflar sizi bekliyor demektir. Aracın temiz olması farklı yaşına bağlı parça değişimleri farklı.
Direksiyon pompası,tabanda çürükler,ön göğüste yer alan radyatör ve tüm soğutma sistemi, krank sensörü gibi bazı okuyucuların yenilenmesini kesin yaparsınız bunlar bu yaşlarda kronik gibi birşey. Ayrıca ana ve arazi şanzımanı revizyonu,aklınıza gelebilecek tüm plastik ve keçelerin yenilenmesi,şarj,marj dinamosu revizyonu gibi yine birçok kalem var. Bunlar 20-25 bin TL tutar. Aşağıdaki konu tam bu dediklerime yeni örnek.
96 Zj Günlüğü
50 bin liraya aldığınız araç size 70-80 bin TL 'ye gelecek. Bu kadar rakamlara çıkıldıktan sonra Jeep WK 3.0 ,Mitusbishi Pajero 3.2 gibi araçlar biraz daha ucuz olsun derseniz WJ 4.7 dahi düşünülebilir.
Motor,tüm elektrik sistemi ve tamamen boya haricinde XJ restore etmiş ve 4 yıl kullanmış birisi olarak söylüyorum ki bu araç herkese göre değil. Günümüz konforundan çok uzak o yüzden bu kadar büyük yatırım için iyi düşünüp iyi karar vermek lazım. En az 5 sene kullanmanız gerekli ki bu tür maliyetleri göze alın.
Temiz araca gelince forumda konuları var Nascar Jeep Servis, Jeep Garage, Akgün Aydın, HMC Garage gibi bu işin duayeni ustalar ile iletişime geçmeniz lazım. Temiz araçlar artık arkadaş çevresinde satılır. İlanlara düşse bile siz alıncaya kadar satılır. Mutlaka istediğiniz aracı bulursunuz ama biraz sabırlı davranmak lazım.