91 Vitara Hikayesi ; Revizyon Değişiklikler Ve Yapılacaklar

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan barışözgür Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 41
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,288

barışözgür

Kamp II
Mesajlar
239
Tepkime Puanı
125
herkese merhaba
sıfır almış olduğum nissan juke aracımı satarak , gerektiğinde dağ bayır gerektiğinde dünya veya avrupa turu yapabilmek adına off road araçlara merak sardım.
ilk aklımdaki LR defender idi. fakat sonradan piyasadaki saçma sapan rakamlar , vergi ve yakıtı, ayrıca klimalı olmayışı beni başka arayışlara doğru itti.

sonunda en son baktığım ve beğendiğim 91 model cabriolet olabilen klimalı vitaramı ta çorumdan alarak aranıza katıldım
kendisine rocky ünvanını layık gördük

ilk birkaç foto
ilk benzin


ankara molası






binerken korkularım vardı sonuçta 25 yaşında bir araba çorum kuşadası 900 km neyse dedik kısmet yolda hiç problem çıkarmadı ama ankarada mola verdik
2 gün kalalım dedik bnede o rada yağını suyunu vs baktırayım dedim
ilk gün ankarada çıkmacıların olduğu yıldız sanayiye gittim bu kasada elllerinde ne var ne yok öğreneyim dedim. toplamda 5 tane yer var ama nerdeyse hiçbişey yok.. çok sinir bozucu bir tecrübe oldu. hatta çıkmacılardan bi tanesi 91 model deyince güldü abi dedi başına belamı aldın bide kesin para falan vermişsindir dedi
sinirler altüst tabi ne yaptık diye diye şaşmazda bu tarz arabalara bakan osman usta varmış ona gittik yağı suyu kontrol edldi değişti. direksiyonda boşluk vardı o gösterildi. sonra biraz ön düzenin tadilasyona ihtiyacı olduğu ortaya çıktı.
bu araa osma ustayı işçilik olarak beğendim amaher sanayi ustası gibi her gelen aracı hemen kaçırmamak için öne alıyor. bu bir gelenek sonuçta çok yadırgamadım
tavsiye ederim
kendisi

bu arada
karter koruma eşeşk ölüsü gibi olunca hazır çıkmışken altını temizleteyim dedim.
kirli hali

temizini çekemedim
 

yapılacakları yarin halledemeyeceğini söyledi yarin başka işleri varmış
benimde zaman kısıtlı
şamazda yetkili servis var olmazsa ona giderim dedim
ki sabah kalkınca direk oraya gittim
ismi kangurum
aradığınız malzeme bulunuyor ama TUZLU
kampanaların deişmesi gerektiğini biliyodum ellerinde olunca değişelim dedik

arka amrtüsörler den biri patlaktı onlarıda değişelim dedik

difransiyel yağıda nasibini aldı katkı maddesiyle beraber


açıldıkça sorun akslarda bilyalarda boşluklar var ellerinde varmış tamiratı 2 gün sürer deyince onuda deişelim dedik

ama bence bir tane aksın hiçbişeyi yoktu onu haybeden deiştik sanki



değişen arka parçalar


bu arada ön düzen die gitmiştik
es rot bağlı olduğu rot orjinal deilmiş zaten onlarıda deişelim dedik ...



tabi o rada ön dif yağı şanzıman yağı bütün keçeler eski tapa vidaları vss görünen herşey değişti
vida deyip geçmeyin tanesi 22 tl x 7 olunca siz düşünün artık
4 keçe yaklaşık 250 tl vss
neyse en azından yapıldı dedik
ama ödenen meblağ 3.300 tl
anam dedim battım ama yapacak bişey yok gidersen yetkili servise böle olur işte
o yüzden bu harcadığım parayı tamamiyle unutup resetledim beyni
 

çorumdan arabayla eski lastiklerinide gtirmiştim onlarıda eski çıkanlarla birlikte ankarada evde bıraktım

eski lastikler takılı olsaymış hiç güzel olmazmış
yaşasın becce yükseltme kiti


sabah eve dönüş rotası için yola çıktık klimayıda açtıkk oh miss izmirde mola bir gün kaldık
sabah kuşadasına gidicez
birde ne göreyim
sol arka teker arkasından şırıl şırıl difransiyal yağı akmış he mde katkılı yağ bide gitti paralar




YAPACAĞINIZ İŞ BATSIN diyip ne olursa olsuun gidecem dedim
kuşadasına geldim evdeyiz çok şükür
hemen kangurum yetkili servisi aradım .
yapılan işçiliği hiç beğenmesemde haklarını yemiycem ilgilendiler beni burda hüseyin ustaya yönlendirdiler ve yapılan hatayı kabul edip parasınıda ödediler ...
 

Aracınız hayırlı uğurlu olsun. Güzel bir özet yazmışsınız. Hepimiz harcama yapıyoruz çünkü araçlarımız eski model. Ama en güzeli arabaya binince o mutluluğu hissetmek değil mi?
 




evet nerde kalmıştık ....
kuşadasında suzukici hüseyin ustayı böyle bulmuş olduk.
kendisi çok başarılı işçiliği güzel dürüst oğlu gökhan ile çalışan gerçek bir usta

o arada fotoları çekemedim ama arabanın dif yağı kaldımı die bakıldı idare edicek kadar olduğu anlaşılınca sanayi yolu tutuldu. yetkili servis yanlış keçe taktığı için keçe anında patlamış tabi birde sol tarafta aks kovanı dışında en sonda dışarı yağ atmasını zorlaştırsın die keçeye yardımcı plastik parça yoktu (yetkili servis ten)
onuda tornada bi tane yaptırdık.
kanpana ayarınında şu an hatırlamıyorum ne olduğunu ama yanlış işlem yapıldığıda ortaya çıktı (yetkili servisss) zaten ankaradan gelirken sanki bu araba fren yapınca bi tarafa çekiyo diodum sebebi buymuş düzeldi......

tabi hüseyin ustayı bulunca benim bütün dertler sıralanmaya başladı
(yetkili serviste ) yapılan ön bakım sonrası don don die rot sesine benzeyen ses kesilmemişti nedeendir acaba derken aks yuvası olabilir dedi ustam .
abi açıp bakalımmı dedim saolsun kırmadı
açtık tekerler sökülünce doğru tespit olduğunu gördük orjinal olmayan akslar bir miktar kovan içinde oynuyor kendi sekmanı yeterli gelmiyordu.
tornacıdan ince ayar bir sekman daha yapıldı


bu arada (yetkili servis) hub lardan bir tanesinde anahtar kırmış içinde kalan anahtarda matkap falan işlemiyo yani çıkmıyo komple olarak sökülmesi lazım ........
benim hublar


çıkmayan hub ..


bu arada ben rahat duramam tabi çamurluk içleri pütürü kötü durumdaydı
gittim dayson marka pütür aldım bide karcher yıkama aleti ..
önce yıkadımm iki tarafı güzelce kuruyuncada fırçayla verdim pütürü..

öncesi

sonrası



sonuç iki gün araba yok ama sessiz ön düzen güzel çamurluk işleri
 

bittimi hayır
bitermi hayır

bu arada araya bayram girdi
bayramdan sonra sadece hüseyin ustanın yaparız dediği geri kalan sorduklarımın hepsi şanzıman değişecek dedi ( yetkili servis dahil)

hmm 9 gün tatil bu kadar tatilde bne duramazdım bayramdan önce 4 günüm var

hadi ceesaret dedim bne bunun içini sökerim dedim

hayde başlıyoz şimdii

önce ön koltuklar çok basit 4 tane vida hemen söküldü






sevindim ne kolaymış işler çabuk olur die
erken olmuş

yan koltuk bağlantıları önceden bozulmuş iğrenç bişeyler uydurmuşlar
vida bağlantıları paslı vss
beş dk bile sürneyen bir koltuk diğerinde yaklaşık 2 saat uğraştırdı

neyse ön koltuklar bitti






atkalara şöyle bi baktım en fzla 1 saat dedim .. demez olaydım
akşama kadar sadece onlarla uğraştım davlumbaz üzerinde bağlantı noktaları var onlar çürümüş vidalar çürümüş açılmıyoo

kırdım kestim kaba kuvvet kullandım ama çıkardım... davlumbazlar delik ama





şimdi kaldı lpg tankı çook korkuyom yanlış bi durum GÜM ...
GİTTim lpg ciden nasıl söküleceğini öğrendim

tamam vanayı kapattım sistemdeki lpg yi boşalttık falan ama
herşey gibi onunda vidalar çürümüş ve yapışmışş artık

aldım taşlamayı onlarıda kestim
neyse lpg tankını aldım gölge içinde toprak alan üstüne yatırdım


 

tabiki devam bütün paspaslar söküldü

durum vahim tabi toplamda 4 delik muhtelif yerlerde çatlaklar var....



arka davlumbaz lardaki koltuk bağlantıları




arka koltuk orta bağlantısı



jet wash ile güzelce yıkandı



sürücü tarafı delik


çürük ve çatlak yerler


 

tabi bu arada çürüyen yerleri matkap ucuna takılan 3m boya sökücü ve çelik tellerle uğraşa uğraşa temizledik ama fotosu yok yorucu işlemdi doğrusu

hemen ilk işim boşlukları köpük ile doldurmak oldu kendisi mükemmel bir malzeme ısı ve ses izalasyonu yapmakta mükemmmel ve kolay işlenir..



davlumbazlarada uygun bölümlerine aynı işlem



bu malzemeyi önceki arabalarımda kapı içinde kullandım tavsiye ederim

bu arada kullanılan malzemeler epoxy boya (beyaz), anti pas (gri),epoxy elyaf yapıştırıcı , bir parça çelik tel





bunlar ne alaka derseniz
punta kaynak olmadan sac için elimdedki kaynak makinası büyük gelecek ve sağlıklı birşey olmayaxaktı . delik kısımları epoxy yapıştırıcı ve elyafla kaplıyarak ömürlük şekilde halletmiş oldum .
teknede kullandığım malzeme olduğu için sağlamlık ve esneklik konusunda demir ile yarışır..

herşeyden önce antipas atıldı çürüyen yerler iyi temizlenmeli ama ..




delik olan köşelere çelik tel ile kalıp yaptım
 

astarın kuruması bekledikten sonra
geldi artık delikleri onarmaya
buralarda çabuk kuruduğu için malzemeyi küçük küçük kullanmakta yarar var
bide çok foto çekemedim



bitmiş hallerinden örnekler




 



kaputta bazı yerlerde benim düzeltebileceğim yerler vardı onları düzelttim. ama bunu yaparken bunu yapan usta diye ........ baya bi söylendim
bazı yerlerde polyester macun kullandım

en son işlem epoxy beyaz boya ile beyaza boyamak oldu.ha bu arada bütün boya işlemini fırça ve rula ile yaptım ki bu alanda estetik kaygım yyok halı altında kalacak zaten

bu arda halılar 60 derecede çmaşır makinasında yıkandı pamuk gibi oldu ,

beyaza boyanmış hali


boya kuruduktan sonra
malzemeleri belirtirken unutmuşum
kendinden yapışkanlı çatı yalıtım malzemesi kullandım aslında bir nevi kalın zift
vibrasyonu azalttığı için kesinlikle ses yalıtımı yapmakta kendisi
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/...AC1J2nOOZgcg4GCSHtIjB8v6c11h0RIbTgP1dhri83Buw







cıncık gibi oldu

bundan sonra ısı yalıtım levhaları var 1 cmlik
bunlarında sesyalıtımına yardımcı olarak yapıştırmadan keserek koydum hafif ezildikten sonra varlığı şekli şemali hiçbir şekilde belli olmuyor