90 Model 2,6 Pajero Arazi Vitesleri Ve Dif. Kilitleri Hakkında Bilgi Lütfen...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Smayir Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 5
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 5,248

Smayir

Yeni Üye
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar merhaba yazılan bir konuyu tekrar açmamak için forumda baya aradım ama bulamadım...yeni aldığım pajerodaki küçük vites kolunun üstünde hiç bir yazı yok muhtemelen silinmiş yada kol değişmiş aracı 4x4 hale getirmek için kolu öne ittiğimde araç baya yavaşlıyor muhtemelen tork kazanıyor fakat kol 2 evreli geriden ortaya ortadan ileri olmak üzere ... birincisi bu vitesin kullanımı hakkında detay bilgisi olan varsa ve paylaşırsa çok sevinirim. Diğer konu ise diferansiyel kilit...ön teker jant göbeklerinde manuel kilitler var lock yönünde çevirince kilit devreye giriyor sanırım buradaki kilitler sadece ön tekerleri mi kilitliyor? Arka tekerler de herhangi birşey yok dolayısı ile sadece ön diferansiyel kilitlimidir araç. Bu arada küçük vitesi ileri ittigimde yada bu kilitleri aktif hale getirdigimde aracın göstergelerinde vs herhangi bir ikaz ışığı da yanmıyor bu normal midir.Şimdiden yardımınız için teşekkür ederim saygılar...
 

Etiketler
Ön tekerlerin içinde olan hubdır,aksın tekere kitlenmesini(bağlanmasını)sağlar.
4l ağır devir diye geçer, max 40 km hıza kadar kullanılır.
 

Merhaba küçük vites kolu en geride iken (arka koltuğa doğru) 2 çeker (arkadan itiş) sonraki 4H öndeki tekerleklere de güç gider hızlı 4X4 kullanımı için en sondaki 4L ağır devir 4X4 bozuk arazide yokuş çıkış ve inişler de kullan aracında dif kilidi standartta yok bahsettiğin janttaki kilitler aksların ön şafta bağlanmasını sağlar kilitlenmez ise güç tekerleklere gitmez 4X2 ye geçince kilidi açmanda fayda var açmaz isen tekerleğin dönüşü ile ön şaft boşuna dönmüş olur iyi akşamlar
 

Merhaba küçük vites kolu en geride iken (arka koltuğa doğru) 2 çeker (arkadan itiş) sonraki 4H öndeki tekerleklere de güç gider hızlı 4X4 kullanımı için en sondaki 4L ağır devir 4X4 bozuk arazide yokuş çıkış ve inişler de kullan aracında dif kilidi standartta yok bahsettiğin janttaki kilitler aksların ön şafta bağlanmasını sağlar kilitlenmez ise güç tekerleklere gitmez 4X2 ye geçince kilidi açmanda fayda var açmaz isen tekerleğin dönüşü ile ön şaft boşuna dönmüş olur iyi akşamlar
Öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim üstadım, fakat anlamadığım bir yer var küçük vitesi orta konuma (4H) ye veya en son konuma (4L) ye getirdigimde janttaki kilitleri kitlemem şart mı yoksa duruma göre tekerlerden biri durup diğeri patinaj çekiyorsa mı kilitlemeliyim duruma göre opsiyonel mi kilitler onu anlayamadım tekrar cok tesekkur ederim.
 
Son düzenleme:

4H konumuna geçmeden kilitlemen gerekir kilitlemezsen ön tekerleklere güç gitmez yani aracın 4x4 olmaz. 4H veya 4L konumunda da ön tekerleklerden birinin durup birinin patinaj yapması normal sebebi aracının difransiyel kilidinin olmamasından kaynaklanır. Dif kilidinin olmamasına çok takılma lastiklerinin iyi olması (iyi bir MT) seni girdiğin yerden çıkarır dif kilidi olsa da olmasa da mutlaka vincin çalışır olmalı bir çok yerde dif kilit de işe yaramaz
 



Dostum merhaba,
üzerinden neredeyse 1 sene geçmiş ama eğer hala cevap bulamadıysan diye yetiştim.

sağdaki vites yavru -arazi şanzımanı olarak adlandırılıyor. Aracını 4x4 moduna almak için öncelikle ön tekerlerde bulunan manuel hubları lock pozisyonuna getirmen gerekiyor. Bu araçların bazılarında otomatik hub ( ön aksları tekerleklere kilitleme sistemi) bulunurken bazılarında manuel hub bulunuyor.

Arazi şanzımanı üzerinde
2H 4H ve 4L ibareleri yer alıyor.
Küçük vites kolu
Sol arka konumdayken 2 H
sağa çekip bir tık ileri aldığımızda 4H moduna bir tık daha ileri götürdüğümüzde 4L moduna geçmiş oluruz.

Şimdi bu modlara bakalım.

2 H modu tüm itiş ve çekiş gücünün arka tekerde olduğu 4x2 sürüş modudur.

4H sürüş modu vites oranların normal değerlerde ön ve arka güç aktarım organı diferansiyele eşit olarak gönderilmesini sağlayan çekiş modudur. Standart yol ve arazi koşullarında kullanıma uygundur. Sağlam bir yol tutuş hissi verir.


Gelelim 4L seçeneğine. Bu sürüş modu şafttan tekere iletilen devir sayısını düşürür ancak gücü artırır. Ağır arazi koşulları dik inil ve çıkışlarda yüksek çekiş gerektiren durumlarda kullanılır. Kısacası aracın ilerlemesi için büyük güç ve çekiş gereken durumlar dışında kullanmak şanzımana aşırı yük bindireceği için mekanik aşınmalara sebep olur. Orta diferansiyelden çıkan güç 2 katına ulaşarak tekerlere iletilir. Ancak aracın standart kullanımda ürettiği devir/hız oranı yarı yarıya düşer.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,677
Mesajlar
1,522,020
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst