Ynt: 90 bg Diesel ile 110 bg Diesel motorun çekiş performans farkı nedir?
4x4 Dizel, 90 bg. Dusteri dün teslim ettiler,2 gündür şehir içi orta sürat ve Ankara çevre yollarında biraz süratli test etme fırsatım oldu. Araba ambiance olarak geçmesine rağmen,bazı üst opsiyonların fabrikada eklenmesiyle Laurette ile arasında ara bir model olmuş. Çift airbag, klima, kapı içi cepler, macera kiti gibi internet sitesindeki özellikler tablosunda ambiance da olmayan özellikler eklenmiş. Aselsan navigasyon ve park sensörü de hediye ettiler.
Aracı, 110 bg. Laurette kullanmadığım için, daha önce kullandığım accent,tipo,renault 11 flash, brava ve marea gibi aynı segmentteki, 1600 cc.civarı 5 vitesli sedan ve hatchback arabalar ile, motor/kasa dengesi ve çekiş yönünden kıyaslayabiliyorum.
1-Arabada karşılaştığım en önemli özellik, 1. vitesin kısa mesafeli, hemen 2. vitesi isteyen ve arabayı fırlatmayan yavaş kalkış özelliği oldu. En son arabam marea idi. 1. viteste ani ivmesi çok başarılı olduğu için bunu yadırgadım. Dusterin 2.vitesi mareanın 1. vitesi gibi ani ivmeli. marea 110 beygir motora, 1100 kg. kasa iken, duster 90 bg. için 1300 kg. kasa. Bu orantıya bir de 1. vitesin kısa mesafeli tutulması dur-kalklı şehir içi kullanımı için olumsuz olmuş.2w den auto'ya alınca performans biraz artıyor.1. vitesin bu özelliği tamamiyle 4w ve arazi kullanımı için tasarlanmış bir özellik sanırım zira kısa 1. vites arazi için gerekli bir özellik.
Bugün ara yoldan ana caddeye çıkarken uzaktan yaklaşan araba gelene kadar çıkarım ve o gelene kadar aynı sürati yakarız diye düşünerek, eski arabanın alışkanlığı ile ana caddeye çıktım. 1. vites ivmesi az geldiği için uzaktan gelen araba bana yetişti.Selektör ve korna ile arkamda yavaşlamak zorunda kaldı. Arabanın bu performansına alışana kadar sakin ve emniyetli kullanmak gerekiyor.
2- 2 vitesten 6. vitese kadar uzun yol ve süratli kullanımda ise, 90 bg. umduğumdan çok daha başarılı. 1500cc. ve 90 bg. 1300 kg. kasa için bu viteslerde ve hızlarda gayet yeterli görünüyor. Çekiş ve sollamalarda ani gaz verip ivmelenme gayet başarılı.
2 günlük yorumum böyle. Şehir içi trafikte 1. vitesle kalkış performansına, arabanın hızlanmadaki yavaşlığına dikkat etmek ve alışmak gerekiyor.
Aşağıda da arabanın resimleri..