600 Amper Akü 3 Günde Bitiyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mustafapusti Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,038

mustafapusti

Ana Kamp
Mesajlar
63
Tepkime Puanı
35
Yaş
34
Yer
Samsun, Türkiye
Merhaba arkadaşlar. Karavanımı uzun süreli test etmeye başladım. aracımın aküsü 3. günde 11,3 lere düştü. 3 adet 200 amperlik jel aküm var. Bu test gününde 3 sistem thetfors buzdolabım gazda çalışıyor sadece ekran kısmı 12v ile enerji harcıyor ve buz dolabı havalandırma fanı minimum seviyede çalışıyordu. Aracı şarja bağladığımda ise voltaj hemen 12,6 larda görünmeye başladı. Bu süreçte güneş panellerini devre dışı bıraktım. Bu kadar kısa süreden akülerin bitmesi normal mi?
Ek olarak 1500watt inverterda var araçta. Boşta tahminen ne kadar enerji harcıyor.
 

Merhaba arkadaşlar. Karavanımı uzun süreli test etmeye başladım. aracımın aküsü 3. günde 11,3 lere düştü. 3 adet 200 amperlik jel aküm var. Bu test gününde 3 sistem thetfors buzdolabım gazda çalışıyor sadece ekran kısmı 12v ile enerji harcıyor ve buz dolabı havalandırma fanı minimum seviyede çalışıyordu. Aracı şarja bağladığımda ise voltaj hemen 12,6 larda görünmeye başladı. Bu süreçte güneş panellerini devre dışı bıraktım. Bu kadar kısa süreden akülerin bitmesi normal mi?
Ek olarak 1500watt inverterda var araçta. Boşta tahminen ne kadar enerji harcıyor.

Merhaba, bu tüketicilerle bu akülerin bitmesi tabii ki hiç normal değil 🤔 Aküler yeni mi?

Ben invertörlerin harcadıkları güç konusunda bazı bilgiler aktarmaya çalışayım.
150 Watt M.S. 0.22 amp.( küçük bir soğutucu fanı vardır.direk çalışır.Bu yüzden en az 80mA bu kullanır.)
500 Watt M.S 0.24 Amp. (ısınmayla fan devreye girer)
1000 Watt M.S. 0.38 Amp.(ısınmayla fan devreye girer)
2000 Watt M.S. 0.44 Amp.(ısınmayla fan devreye girer)
1000 Watt T.S 0.96 Amp.(ısınmayla fan devreye girer)
İnvertörlerde markaya, kaliteye ve kullanılan elk. teknolojisine göre çektikleri akımlar farklılık gösterebilir. Bu rakamlar bizzat benim ölçtüğüm değerlerdir. Bilgi amaçlı verilmiştir.
Buradan alıntıdır.

inverterden ne kullanıyorsunuz, kaç watt çekiyor?
 

Merhaba, bu tüketicilerle bu akülerin bitmesi tabii ki hiç normal değil 🤔 Aküler yeni mi?


Buradan alıntıdır.

inverterden ne kullanıyorsunuz, kaç watt çekiyor?
İnverter alpex 1500watt tam sinüs kullanıyorum hocam. Ama herhangi bir cihaz bağlı değil. Sadece tablet oluyor şarjda.

Aküleride ocak ayında almıştım sıfır olarak. Soytürk markası. 200 amper 12v
 

Merhaba arkadaşlar. Karavanımı uzun süreli test etmeye başladım. aracımın aküsü 3. günde 11,3 lere düştü. 3 adet 200 amperlik jel aküm var. Bu test gününde 3 sistem thetfors buzdolabım gazda çalışıyor sadece ekran kısmı 12v ile enerji harcıyor ve buz dolabı havalandırma fanı minimum seviyede çalışıyordu. Aracı şarja bağladığımda ise voltaj hemen 12,6 larda görünmeye başladı. Bu süreçte güneş panellerini devre dışı bıraktım. Bu kadar kısa süreden akülerin bitmesi normal mi?
Ek olarak 1500watt inverterda var araçta. Boşta tahminen ne kadar enerji harcıyor.

Aküleri 220v ile şarj ederken en fazla 12,6V mu oluyor? Bir süre sonra 14,4V ve zamanla 13,6V oluyor mu?

Normalde bendeki Agm akü şarja takar takmaz 14,4V ile başlıyor, sonra 13,6V'da devam ediyor. Sonra da 12,9V civarı duruyor. (3 aşamalı şarj)

220v'dan ayırınca (güneş paneli de yoksa), yüke binince 12,8'den aşağı doğru iniyor yavaş yavaş.
 

Aküleri 220v ile şarj ederken en fazla 12,6V mu oluyor? Bir süre sonra 14,4V ve zamanla 13,6V oluyor mu?

Normalde bendeki Agm akü şarja takar takmaz 14,4V ile başlıyor, sonra 13,6V'da devam ediyor. Sonra da 12,9V civarı duruyor. (3 aşamalı şarj)

220v'dan ayırınca (güneş paneli de yoksa), yüke binince 12,8'den aşağı doğru iniyor yavaş yavaş.
220 şarj ile 12,6 dan başlayıp zamanla 14,1 e kadar çıkıyor. Orada sabit kalıyor. 220 den çıkartınca güneş paneliylede 14,1 e çıkıyor. Şarjı kesilince 12,8 e düşüyor yavaş yavaşta 11 lere geliyor ama 11,9 a düşmesi 2. Gün oluyor.
 



Tablet şarjı ve buzdolabı ekranı haricinde hiç bir güç tüketimi olmadığında eminseniz ve elektrik tesisatınızdaki bağlantıların bir yerden kaçak yapma ihtimalide yoksa aküleriniz kalitesizdir.
Akülerden olup olmadığını denemek için 3 adet 200 Ah saatlik aküleriniz yerine bir adet 200 Ah başka bilindik kaliteli marka akü ile test yapınız.
Benzer şey olmuyorsa aklüleriniz yeni olsa bile kalitesizdir. Sorun test aküsü ile bile tekrar ediyorsa elektirk tesisatınızda kaçak olabilir.
 

Tablet şarjı ve buzdolabı ekranı haricinde hiç bir güç tüketimi olmadığında eminseniz ve elektrik tesisatınızdaki bağlantıların bir yerden kaçak yapma ihtimalide yoksa aküleriniz kalitesizdir.
Akülerden olup olmadığını denemek için 3 adet 200 Ah saatlik aküleriniz yerine bir adet 200 Ah başka bilindik kaliteli marka akü ile test yapınız.
Benzer şey olmuyorsa aklüleriniz yeni olsa bile kalitesizdir. Sorun test aküsü ile bile tekrar ediyorsa elektirk tesisatınızda kaçak olabilir.
Yarın tüm günümü karavan için ayıracağım. İlk önce kaçak var mı onu kontrol etmek istiyorum. Sebebi ise geçen dışardan aracı 220 kablo bağlayınca aracın dışına elektrik vermiş. Arkadaş beni çarptı dedi ama ben değdiğimde birşey yoktu. 12v ve 220 tesisatı tekrar kontrol edeceğim ama kaçak olup olmadığını en iyi hangi yöntem ile test edebilirim.
 

Yarın tüm günümü karavan için ayıracağım. İlk önce kaçak var mı onu kontrol etmek istiyorum. Sebebi ise geçen dışardan aracı 220 kablo bağlayınca aracın dışına elektrik vermiş. Arkadaş beni çarptı dedi ama ben değdiğimde birşey yoktu. 12v ve 220 tesisatı tekrar kontrol edeceğim ama kaçak olup olmadığını en iyi hangi yöntem ile test edebilirim.
Aracınızda kaçak akım rölesi bulunuyor mu?
 


Evet. Kaçak akımı koydum. Topraklama hattınıda çektim ve transfer switchinden dış priz bağlantısına kadar gidiyor topraklama.
Sanırım şu durumda yapılması gereken iş yarın yapacağınız kontroller olacaktır.

Isınma veya sürtünme ile deforme olmuş bir kablo ufak ufak ark yapıp bu duruma sebep oluyor da olabilir.

Multimetreniz var ise kaçak akımı daha kolay bir şekilde tespit edebilirsiniz.

Böyle bir imkan yoksa, iyi bir elektrikçi kaçağı anında tespit edebilir.👍
 



Sanırım şu durumda yapılması gereken iş yarın yapacağınız kontroller olacaktır.

Isınma veya sürtünme ile deforme olmuş bir kablo ufak ufak ark yapıp bu duruma sebep oluyor da olabilir.

Multimetreniz var ise kaçak akımı daha kolay bir şekilde tespit edebilirsiniz.

Böyle bir imkan yoksa, iyi bir elektrikçi kaçağı anında tespit edebilir.👍
Multimetrem var. Tüm kablo uclarıyla araç gövdesine şase yapan var mı diye kontrol edicem önce. Birde ben yaşam aküsünün negatif uçunu araç gövdesine bağlamadım. DC-DC şarj kullanıyorum diye. Sorun olur mu?
 

Multimetrem var. Tüm kablo uclarıyla araç gövdesine şase yapan var mı diye kontrol edicem önce. Birde ben yaşam aküsünün negatif uçunu araç gövdesine bağlamadım. DC-DC şarj kullanıyorum diye. Sorun olur mu?
Yapım aşamasında olduğum için bir çok konuda araştırma yapıp arşivliyorum.
Normal bir araçta akımın dolaşabilmesi için negatif ucunda şaseye bağlantısı olması gerekiyor.
DC-DC şarj cihazlarında yaşam aküsündeki negatif ucun şaseye bağlanması gibi bir durumu yok bildiğim kadarıyla. Çünkü + ve - uçlar direkt olarak cihaza giriyor. Bence onunla ilgili bir sorun değildir.
 

Multimetre ile kaçak akım ölçebilirsiniz ama çok dikkat ister, en küçük hatada kısa devre olabilir.
Her karavanda bence bir DC pens ampermetre olmalıdır.
Tüm tüketim yapan cihazları kapatın, akü + çıkışında amper çıkışı var mı DC pens ampermetre ile kolayca görün.
Şase için ayrı hat daha güvenli diye biliyorum özellikle elektronik cihazlar için
Gerci ben de DC to DC kullaniyorum ve en kısa yoldan arac gövdesine negatif ucu bağlıdır.
 
Son düzenleme:

.
Mustafa bey burada sizin Soytürk marka aküleriniz için 300 döngü sayısı ile 2 yıldan az dayandığı bir elektrik mühendisi tarafından yazılmakta.

1694579309883


İlaveten de şöyle bir pasaj var.
1694589061305


200 Ah jel akü en az 55 kg olmalıydı. Bilmem tartmış mıydınız ?
Biliyorum akü kilo ile satılmıyor 😊 ama kullanılan kurşun ağırlığının kapasiteyle doğru ilişkisi var.
Akü kalitesi, sorununuz için belirleyici olmasa bile hızlandırcı sebep olabilir.

Akülerinize nasıl baktığınızı ise yazmamışsınız.
* Gezi sonraları hemen şebeke ile doldurdunuz mu ?
* Dolu oldukları halde her ay 48 saat tekrar şebekeye bağladınız mı ?
* Solara bağlı ise kademeli dolum yapabilen bir regülatörünüz var mı ?

Böyle sorunların çözümünde,
* günlük toplam tüketim değeri ile (bunu en doğru siz hesap edebilirsiniz)
* bu güne kadar tahmini kaç döngü sayısına ulaşıldığının bilinmesinde fayda olmakta.

Fakat araştırmaya sizin gibi ben de önce kaçak akımdan başlardım..
 
Son düzenleme:

.
Mustafa bey burada sizin Soytürk marka aküleriniz için 300 döngü sayısı ile 2 yıldan az dayandığı bir elektrik mühendisi tarafından yazılmakta.

Ekli dosyayı görüntüle 642989

İlaveten de şöyle bir pasaj var.
Ekli dosyayı görüntüle 642991

200 Ah jel akü en az 55 kg olmalıydı. Bilmem tartmış mıydınız ?
Biliyorum akü kilo ile satılmıyor 😊 ama kullanılan kurşun ağırlığının kapasiteyle doğru ilişkisi var.
Akü kalitesi, sorununuz için belirleyici olmasa bile hızlandırcı sebep olabilir.

Akülerinize nasıl baktığınızı ise yazmamışsınız.
* Gezi sonraları hemen şebeke ile doldurdunuz mu ?
* Dolu oldukları halde her ay 48 saat tekrar şebekeye bağladınız mı ?
* Solara bağlı ise kademeli dolum yapabilen bir regülatörünüz var mı ?

Böyle sorunların çözümünde,
* günlük toplam tüketim değeri ile (bunu en doğru siz hesap edebilirsiniz)
* bu güne kadar tahmini kaç döngü sayısına ulaşıldığının bilinmesinde fayda olmakta.

Fakat araştırmaya sizin gibi ben de önce kaçak akımdan başlardım..
Hocam sorunu çözdüm. Sorun jel akülerde çıktı. 2 güne sıfırlanan jel aküler yerine megacellden 3 adet 220 i amper lifepo4 akü aldım. Şuan 2. Günün sonundayım ve aküler 94% de. Bu sırada ekstra olarak 1 saat klima, 2 saat tv de çalıştırdım. Şuan artık sorun görünmüyor sistemde.
 



.
Herneyse sorun tatlı olmasa da çözülmüş. Hem de safradan kurtulmuşsunuz.
Fakat Mustafa bey ya siz avatarınızdan görüldüğü üzere kış kamplarını çok seviyorsunuz ya da aracınızı elektrikliye çevirmeyi düşünüyor olmalısınız ? 😋
660 Amper yani yaklaşık 8 Kilowatt güç normal bir karavan için çok değil mi ?
Sanırım klima da kullanmıyorsunuz..
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,460
Mesajlar
1,518,198
Kayıtlı Üye Sayımız
172,115
Kaydolan Son Üyemiz
SoundofSilence

SON KONULAR



Geri
Üst