motorun üst kapakları sökülüyor valfler bozuksa yenileri yada çıkması ile, valf yatakları ise yenileri ile değiştiriliyor. aynı şekilde zaten söküldiği için meburen kapak contaları, egzos manifold contaları ve emme manifold contaları değişiyor. tüm bunları yaparken benim gibi sonradan aklınız başınıza gelmesin, yeni radyatör yeni devirdaim pompası ve mümkünse yeni termostat takılmalı. parçaları rockauto.com dan alıp 25 günde teslim alabilirsiniz. cüzi bir gümrük ödenir. masrafı 5000 tl yi bulacaktır ama aracın çekişi muazzam olur.
burada önemli olan şey şu, araç herhangi bir durumda su eksiltiyormu? mesela 2 ayda 1 litre kadar. yada daha fazlası. radyatör hortumları araç çalışırken aşırı yumuşak yada aşırı şişkinmi? egzostan su damlıyormu? hararet sürekli aynı kalıyormu? sıcak havada aynı rölanti sorunları varmı?
ben benim yaşadıklarımı anlatayım siz paralellik varsa not alırsınız.
araç son iki kış çalıştıktan sonra titremeye, 2 3 dk kada ısınmazsa çekişten neredeyse istop edecek kadar düşmeye başladı. 2 yaz önce bir gün evin önüne park ettim. motoru kapattım, tesadüfen aksesuar pozizyonunda kadranlara bakarken gözümün önünde hararet yükseldi, hemen inip motora baktım buhar vardı ve yere su damlıyordu. bir daha tekrarlanmadı. yine de genleşme tankı kapağını değiştirdim. 2 sene içince aracın üst devir performansı belli etmeksizin düşmeye başladı, özellikle dip gaz yaptığım zamanlarda sanki silindirleirn bir yada ikisinde ateşeme olmuyormuş gibi sallantılar meydana geliyordu. alt devirde hiçbir çekiş sorunu yokken üst devirde adete ölüydü. maks hız 140 civarında geziyordu. tüketim ise normaldi. en sonunda 3. kış, araç dip gaz yapıp benzinciden yola çıkarken beyaz duman atmaya başladı. zaten su eksiltme de 2 haftada 1 litreye düşmüşken 2 günde 1 litreye düştü. aracım tek tek silindirlerinin kompresyonun ölçtüm. hepsi aynı çıktı. yani sorun üst devirde meydana geliyordu. motoru söktük, geceden bekleyen aracım motorunda iki silindirde az miktarda su birikmişti, conta çok bozuk değildi bu zatne düşük devirdeki problemsiz çalışmanın açıklamasıydı. sorun LPG nin aşırı ısısına maruz kalan, valf yataklarının deforme olup su kaçırması idi.
aracı yaptırdım yaklaşık 5000 tl ye mal oldu. TR den parçaları alsaydım 7000 8000 arası tutardı. ancak performans müthiş fark etti. ilk çalıştırmada tamamen yeni bir araç gibi oldu. vites geçişleri vs de yeni bir araç gibi net olmaya başlamıştı.
su eksiltme yok ise, ateşleme ye bakmak gerektiğini tekrar belirtmekte fayda var. distribütör, bobin ve buji kabloları vs de benzer hisse neden olabiliyorlar. ancak v8 de bunun bu kadar belirgin hissetmemeniz lazım.