5.7 Motoru Nasıl Bilirsiniz ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan enbay1 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,305

enbay1

Kamp I
Mesajlar
145
Tepkime Puanı
22
Yer
Ankara
malum yıl geçtikçe uçuk arabalar ulaşılabilir seviyeye düşüyor , WK kasa 5.7ler 2005 modelden itibaren bizlere düşmeye başlıyor , şuan 4.7 kasa kullanıyorum , WK 5.7 için ne düşünürsünüz ? Hemi 5.7 nasıl motordur ? Tavsiye eder misiniz ? yakıt sarfiyatı ve vergi konusuna girmiyorum , sadece teknik açıdan ? Somut tecrübesi , duyumu olan var mı ? Problem çıkarır mı ? Silindir kapatma olayı var galiba ?
 

Etiketler
parçası çok ucuz muş. neden bilmiyorum ama sübap iticisi vs gibi şeyler yerli araba parasınaydı. yetkili servisteyken bir 5.7 300c toplarlarken sohbet etmiştim.
 

parçası çok ucuz muş. neden bilmiyorum ama sübap iticisi vs gibi şeyler yerli araba parasınaydı. yetkili servisteyken bir 5.7 300c toplarlarken sohbet etmiştim.

Üretimini tofaşa mı vermişler:smiley:
Neden olmasın ne de olsa jeep te artık bir fiat markası, tofaş ta kuş serisinini artık üretmediğine göre fiata çalışmaktan başka birşey yaptığı yok bu aralar.
 


5.9 ZJ kasalar da bir zaman SRT8 gibiydi , bayi çıkışlı sıfırını pek göremezdik , hepsi 5.2 Limited gibiydi sanki. Konuyu dağıtmadan 5.7 HEMI ye yoğunlaşalım...
 



1.4'ü çıkmış bunların ben onları daha ilginç bulmuştum, ama gel gelelim çekiş sistemini 4x4 yapmamışlar.
Yapsalardı, dacia-suzuki-daihatsu tayfasına bir yenisi eklendi, hoşgeldin jeep sende bizdensin derdim... neyse tamam konuyu dağıtmayalım, siz 5.7'ye yoğunlaşın..
 
Son düzenleme:

3.1 dizel versiyon disinda tüm versiyonlara sahip olmus biri olarak son nokta diyebilirim.
5.7 hemi motor gerek güc gerekse dayanıklılık ve tork olarak spor bir arabayı aratmıyor.
Motorda kullanılan yag 5w20 mopar.
Arac hemi avantajını gerek yakıt ekonomisinde gerek performansta hissettiriyor.
5.7 hemi motorda silindir basi 2 buji yani toplamda 16 adet buji var.
Uzun yol da 120 km sabit hizda 55 kurus yakıt yakıyor. Yol bilgisayari 10.8-11.3 lt olarak gosteriyo
(Gaza dokundugunuz anda canavar tüm silindirleri aciyo kükremeye basliyor ve butun bunlar mili mili saniyelerde gerceklesiyor) ve yakıt tuketimi sehirici 16-18 lt kick down sürüste 22 litre.
Suan 2003 4.7 high output versiyon overland ve 2006 5.7 hemi sahibi olarak.
Soracaginiz her soruya cevap vermeye calisirim.
1999-2004 wj alirken bakılacaklar basliginda daha once diger forum uyeleriyle birlikte guzel paylasimlar yapmistim.
 

malum yıl geçtikçe uçuk arabalar ulaşılabilir seviyeye düşüyor , WK kasa 5.7ler 2005 modelden itibaren bizlere düşmeye başlıyor , şuan 4.7 kasa kullanıyorum , WK 5.7 için ne düşünürsünüz ? Hemi 5.7 nasıl motordur ? Tavsiye eder misiniz ? yakıt sarfiyatı ve vergi konusuna girmiyorum , sadece teknik açıdan ? Somut tecrübesi , duyumu olan var mı ? Problem çıkarır mı ? Silindir kapatma olayı var galiba ?
Her arac gibi duzgun bir bakim yaptiriyorsaniz. Kesinlikle prpblemsiz bir arac.
Siddetle tavisye ediyorum. Tüm parcalari mevcut. Fiyatlari wj parcalari gibi.
Atmosferik basınclı motorla elde edilebilecek nadir güclü beygir manyagi bir motor.
Park ettiginizde isikta durdugunuzda arkasinda yazan 5.7L HEMI COK SEY ANLATIYOR.
Bu ozelliklere quadra drive 4X4 ozelligide eklenince muhtesem bir arazi kabiliyetine sahip arac cikiyor.
 

vergisi , modeli nedeniyle çok yüksek. olayı bitiren tek şey bu bence.
 

vergisi 12-15 yaş dilimine girmeye 1 sene kaldı. 2005 model 5.7 bulursanız mantıklı , yada 2017 yılında 2006lara binebiliriz. garajda yatan araçlar , gün yüzüne çıkmaya başlıyo , sahipleri sıfır km aldığı için :smiley:
 



malum farklı bi motoru var , WJ 3.1TD veya Nissan Terrano 2.7TD gibi uzak durulması gereken bi motor mudur diye onu araştırmaya çalışıyorum , yada mazda RX-7 rotary vs... sanayideki ustaya sormanın dışında burdan da sormak istedim , değişik tecrübesi olan olabilir.

5.7 sahibi birisi 26 litre yakıyor demişti , silindir kapama olayı da yük ve devirden bağımsız olarak 120 km/h de oluyor demişti , mantıklı gelmedi , silindir yükte açılıp kapanması lazım. bu motorun çalışma prensibiyle de kaynaklar İngilizce olduğu için detaylı okuyamadım. sabit hız uzun yolda 55. krş ise LPG siz hayatta kalabiliriz diye düşünüyorum :smiley:
 
Son düzenleme:

Şu anda 4,7wj sahibiyim. Ama aklımda ilerleyen zamanlarda 2.el bütçeme ugun şekilde ya 5,7 hemi yada 6,4 hemi geçiyor içimden. Ama 6,4 2. El olsa dahi çok yüksek 5,7 de çok nadir var piyasada..
Bakalım ilerleyen zamanlar neyi gösterecek...


Xperia Z
 

WK kasanın 4.7'si de düşünülebilir eğer illa ki WK istiyorsanız. Ama Türkiye'de sayısı az. Şu an ilan sitesinde 1 tane var mesela.

Ben kolay kolay WK'ye geçmem. Temiz buldukça WJ 4.7 üzerinden devam ederim.
 





merak eden varsa diye yazdım. 3.7 ile gitmez o araba. 2.1 ton. ama tüple az yakar. yeni nesil 3.7 çünkü.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,698
Mesajlar
1,522,358
Kayıtlı Üye Sayımız
166,541
Kaydolan Son Üyemiz
sonerakbas45

SON KONULAR



Geri
Üst