4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Jeep34 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 82
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 160,395
Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

pekala arkadaslar 4h de calısmayıp 4L de calısan bir bir 4x4 vitaraya ne önerirsiniz.
 

Etiketler
Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

Bizim wj lerde de araç 60 km hızdan sonra 2 çekere düşüyor...

Wj ler sürekli 4 çeker...

Birde sorum var anlamadıgım araç 3-5 km hızda iken aracı 4 low konumuna almak nasıl oluyor?

Ben gerektıgınde aracı durdurarak alıyorum sakıncası varmı?

Şimdiden teşekkürler...
 

Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

bende de daihatsu rocky var bu araç giderken hız yavaşda olsa hızlıda olsam 4 çekere alırken vitesten cartt diye se3s yapıyor sebebi sekromeçlerdenmi neden yapar
 

Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

WJ lerin hepsinde quadrodrive mevcut mu?



 

Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular


Eski aracınızdan kullanıyorum ve çekişinden memnunum, gerçeten virajlarda, mıcırlı yollarda da güven veriyor. Parttime bir araç alırsam bu güveni bulamayacağımdan endişe ediyorum.

Ayrıca parttime 4x4'lerin kullanımı için uygun şartlar var mı diye ekstra önem gerekiyor anladığım kadarıyla.

@Arslan67,
Subaru AWD'ler devamlı 4x4, hız ne olursa olsun.
 



Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

öncelikle kolay gelsin arkadaşlar
Ben daha yeni bi 4x4 sahibi oldum.Dolayısıyla vitesler hakkında bir şey bilmiyorum siteden okuduğum kadarıyla norma giderken vites 2h de kalacak ağır arazi şartlarında 4l birazdaha hafif yerlerde 4h olacak doğrumu?
birde sormak istediğim şu şimdi
1- arazi vitesine alırken aracı durduracakmıyız?
2- arazi vitesine alırken normal vites boştamı olacak yaksa olması gereken bir değer varmı?
3- arazi vitesine taktıktan sonra hemen hareket ediyormuyuz?Bazıları 10m kadar geri geri git diyor.
4- arazi vitesine aldıktan sonra hareket edeceğimiz zaman normal vitesin konumu ne olması gerekiyor(boş-1-2 vs)
5-arazi vitesinden çıkacağımız zaman yine yaptığımız işleme göre mi hareket edeceğiz
6-arazi vitesine illa arazidemi almamız gerekiyor dik bir asfalt yokuşu çıkarkende alabilirmiyiz?
7- eğer arazi vitesine aldıktan sonra biraz geri geri gitmemiz gerekiyorsa ve şehir trafiğinde isek bu nasıl olacak(Çünkü arkamızda araç olacağı için 5-10 m gitmemiz mümkün değil)

yardım bilgileriniz için şimdiden teşekkürler
bu arada aracım 97 frontera A 2.2i
 

Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

1- Bu durum aracın marka ve modeline göre değişir ancak bir genelleme yapacak olursak yeni nesil araçlarda düşük hızlarda arazi vitesine geçirilebilrken eski nesil araçlarda mutlaka durmak gerekir.
2- Durup da geçirilen araçlarda boşta olması kolaylıktır ama ayak debriyaja basılı olacağından çok da farketmez.
3- 10 mt geri gitme yine bazı araçlar için ffakat arazi vitesine takınca değila arazi vitesinden çıkarınca yapılan bir işlem, araziden normale geçince geri gidilir. Arazi vitesine geçilince direk yürünür.
4- 1. vitesle kalkılır
5- bkz. cvp 3
6- bkz. cvp 5
 

Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

eyvallah sağolasın öğrendiğim iyi oldu
 

Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

bizde land rover 2,5 dizel defender var. H ve L modunda calısıyor ama diff lock calışıp calışmadığını nasıl anlarız? buzda ve camurda yokus cıkarken ön iki teker patinaj cekiyo bazen bi ön teker patinaj cekiyo arka tekerler patinaj cekmiyo H+diff lock a taktım yine aynı sey oluyo bunun ne arızası vardır tahmini bide millet dalga geciyo bu dört ceker değil falan diye iyice sinirim bozuluyo lütfen bilen biri yardımcı olsun...
 

Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

Diferansiyel kilidi arkada var ise iki arka tekerin
önde var se iki ön tekerin birlikte ve aynı devirde dönmesini sağlar. Böylece bir tarafı kaygan zeminde olan araç kuru zemindeki teker sayesinde batmaz.
Ancak kilitsiz bir araçta bir taraf kaygan zeminde diğer taraf kuruda iken kaygan zemindeki tarafın boşa dönmesi yüzünden kurudaki taraf dönmez dolayısı ile araç batar.
Ancak hem ön hem arkada kilit osa bile kilit olsa dahi zemin çok kaygan mesela buzlu ve yol rampa ise uygun olmayan yüksek devir nedeni ile araç yine de dört teker birden patinaj çekebilir bu normaldir.
Kilidin arızalı olup olmadığını anlamanız için kilit arkada ise arkanın
önde ise önün
veya hem önde ise hem önün hem arkanın
bir tarafını kaygan bir tarafını kuru olacak şekilde araca gaz verin kilitli olan tekerler birlikte dönüyorsa kilit sağlam
eğer kaygan zemindeki teker patinaj çekip kurudaki teker de olduğu gibi duruyorsa kilti yok veya arızalıdır.
Ama eğer bahsettiğiniz kilit orta diferansiyel kilidi denilen ve motordan gelen gücü ön ve arka tekerlere eşit dağıtan sistem ise yazdıklarımı boşverin o sistemin zaten direk patinajla alakası yok.
 



Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

bizimki orta diferansiyel kiliti.... orta diferansileyi kilite taktığım zaman ön tekerler patinaj yapıyo arka iki teker hiç dömüyo.buzda arka tekerlere zincir taktık ön tekerler patinaj cekiyo arka tekerler dönmüyo araç hareket etmiyo bunun nedeni ne olabilir arızası nedir kaç paraya yaptırılabilir?...
 


Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular






http://www.youtube.com/watch?v=mkQ5yBnS4SU&NR=1
 

Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

Arkadaşlar bana Jeep arazi şanzımanı lazım.95 model kare kasa.Modeli 242J .Yardımlarınızı bekliyorum.Maraş'tan bulması zor oluyor.
 

Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

merhaba arkadaşlar emaneten kıa sorento 4x4 araç kullanıyorum. gece galıba aracı arazı sisteminde unuttum. ve bu gün aracı 4x2 sistemine bir türlü alamoyorum ve sürekli 4wd lock ışığı yanıyor.ne yapmam gerekiyor birde 4x4 ışığı yanmıyor ama araç 40km hızın üstünede çıkmıyor
 



Ynt: 4x4 Çekiş Sistemleri İle Alakalı Sık Sorulan Sorular

takip. emeği geçenlere teşekkürler.