4X4 Araçlarda Akü Seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan VoDaFoNeCeLL Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,062

VoDaFoNeCeLL

" Birlikte yaşa, yalnız öl "
Mesajlar
464
Tepkime Puanı
2
Yer
EgE
Merhaba arkadaşlar.
Aracımda 88 Ah olmak üzere iki adet akü var. Aracın orjinali çift akülü. Normalde araç üzerindeki xenon far ve tepedeki 4 adet projektörü kontak kapalıyken 4 saat kadar çalıştıran ve sorun çıkarmayan delphi marka kuru akülerimin ikisi birden arızalandı. Sadece dörtlü flaşörleri bile yaksam 10 dakika sonra araç marş basmaz oluyor.
Yeni bir çift akü almak istiyorum. Ama ne alacağıma karar veremedim. Ayrıca aynı marka aynı amper aküye her yerden farklı fiyat çıkıyor. Ne yapacağıma karar veremedim.

- 60 amperlik iki adet akü alsam araç için yeterli olur mu?

- hangi marka akü almalıyım?

- kuru mu, sulu mu akü almalıyım?

- tanıdığımız bir yer var mı, nerden almalıyım?

Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim..

Unutmadan; aracım 2003 model Mitsubishi L200 Magnum 4x4. 2.5 Dizel.
 

Etiketler



Ynt: 4X4 Araçlarda Akü Seçimi

gerekli açıklamaları bu linkte bulabilirsin. Saygılar. HakanY.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=10083.0
 





Ynt: 4X4 Araçlarda Akü Seçimi

Normal akülerde verim/kondisyon, kullanım süresi boyunca yavaş yavaş düşer.
Jel aküde ise kullanım süresi boyunca verim/kondisyon aynıdır, bu sürenin sonunda birden biter.

Jel akülerin kullanım süresinin, normal akülere göre daha uzun olduğunu ve bakım gerektirmediğini de gözardı etmemek lazım.

[attachment=1]

Aku.jpg
 

Ynt: 4X4 Araçlarda Akü Seçimi

PrometheusTR' Alıntı:

hiç bişey, yardımcı olabildiysek ne mutlu ;).


veteriner' Alıntı:
Jel aküleri vinç kullanmayan standart araçlarda kullanmanın bir artısı olur mu? Teşekkürler

Mutlaka faydası olacaktır.

Herşeyden önce ömürleri 10+ yıl için dizayn edilmiştir.

Özellikle Jel akülerin soğuk havadaki performansları normal akülerin 2-3 katıdır.

%80 boşalımla tekrar şarz edilme sayısı 400+ olarak belirlenir ki bu normal akülere oranla en az iki kat fazladır.

Bir de Sabit Voltaj altında Sabit Akım ile çok çabuk şarz olur. Normal aküler eşik voltajı yaklaşttıkça Akım azaltılarak şarz edildiği için (Uzun ömürlü olsun ve tam dolum sağlansın diye) uzun sürede şarz tutarlar.

* Off road için en önemli özelliklerinden biri de montaj şeklinin önemi yoktur. Performans kaybı olmaz, bunun yanında da titreşimlerden de etkilenmez.

Çevreye ve arabanızın boyasına dost tur.

Normal aküler 12 hafta içinde Mutlaka şarz edilmesi gerekirken Jel aküleri 2 Yıl gibi uzun bir süre şarz gerektirmez. Buda Sadece Offroad için hazırlanan araçlar için değil, garajda uzun süre tutulan tüm araçlar için güzel bir özellik. (örneğin klasik araçlar.)

vs. vs.

Saygılar. HakanY.
 

Ynt: 4X4 Araçlarda Akü Seçimi

hyavuz2000' Alıntı:
Normal aküler 12 hafta içinde Mutlaka şarz edilmesi gerekirken Jel aküleri 2 Yıl gibi uzu bir süre jarz gerektirmez. Buda Sadece Offroad için hazırlanan araçlar için değil, garajda uzun süre tutulan tüm araçlar için güzel bir özellik. (örneğin klasik araçlar.)

vs. vs.

Saygılar. HakanY.

Tüm özelliklerini bilmeme rağmen bu özelliğini bilmiyordum. Teşekkürler.

CJ'mde kırmızı optima kullanıyorum. Cherokee WK 3 aydır garajımda yatıyordu ve üşengeçlikten aracı çalıştırmayınca 90Ah lik mopar orjinal aküsü dün tamamen boşaldı.
Kaliteli kalın bakır bir ara kabloda olmayıncada ( markette satılanlardan vardı) çalıştıramadım. Akücüde 24 saat şarjda kaldı.
Yenilerken sanırım bundan almam lazım.
 




Ynt: 4X4 Araçlarda Akü Seçimi

Jel aküler bencede arazide kullanılan araçlarda tercih edilmesi gereken bir seçenek , soğuktan az etkilenmesi , performansının düşmemesi , ve ciddi şekilde uzun ömürlü olması bazı avanyajlarından . Offroad araçlarından ziyade deniz araçlarından ve Haberleşme konusunda jel aküleri tanıyorum . Yaz kış dağbaşında bir sistemde ki bulunduğu yer korumasız sayılır yani hava sıcaklığındna çok etkileniyor) hiç sorun yaratmadan 7 yıl hizmet verdiğini gördüm . 6 Ay marş basmamış teknede birkere marş bastırdığını gördüm . vsvsvs .

Yalnız Uğur abinin değindiği konuda önemli . Market malı kablolara aldanmamak gerekiyor . Özellikle büyük araçları çalıştırmıyorlar resmen . Çünkü Klasik çin taktiği sözkonusu . Bakıyorsunuz kablo dev gibi kalın ama içindeki tel incecik ve bakır yerine düşük kaliteli bir malzeme . Dolayısıyla yeterli amper çekilemiyor ve araç çalışmıyor . Bu yüzen alırken denemek yada içindeki malzemeyi görmek önemli . Ben 150mm kaliteli bir nyaf kablo alıp kıskaçlara bağlayarak kendim yaptım . ve memnunum . Lazım olduğundan insan hüsrana uğruyor gerçekten , o yüzden yazayım dedim :smiley:

Saygılarımla ...
Barış
 

Ynt: 4X4 Araçlarda Akü Seçimi

Kalın bakırlı iyi bir ara kablo için elektrikçi sanırım 100 tl istemişti ve sinirlenip yaptırmamıştım. Halbuki aracım işlevsel ve kaliteli malzeme deposu. Bakır zaten pahalı bir malzeme, bunu gözardı etmiştim :(
 


Ynt: 4X4 Araçlarda Akü Seçimi

CJ'm varken vinç almıştım, 60 amper akünün yeterli olmayacağı söylendiğinden (veya bir yerde okumuşumdur) 90 Amper akü almıştım.

Şimdi 97 ZJ var, tekrar vinç taktırmayı ve 4 tane de en büyüğünden hella sis lambası takmayı planlıyorum. Amperin önemi nedir, saydığım malzemelerle kaç amper aküye ihtiyacım olacaktır?
 



Ynt: 4X4 Araçlarda Akü Seçimi

flying surfer' Alıntı:
CJ'm varken vinç almıştım, 60 amper akünün yeterli olmayacağı söylendiğinden (veya bir yerde okumuşumdur) 90 Amper akü almıştım.

Şimdi 97 ZJ var, tekrar vinç taktırmayı ve 4 tane de en büyüğünden hella sis lambası takmayı planlıyorum. Amperin önemi nedir, saydığım malzemelerle kaç amper aküye ihtiyacım olacaktır?

Arkadaşım sana örnekleme yaparak konuyu daha net anlamanı sağlamaya çalışayım.
Akünün voltajı 12 volt, gücü ise 60 amper. Şöyle düşün ; voltaj iri bir adam, amper ise o adamın kas gücü. Arabanın şarj dinamosu ise adamı besleyen güç veren yemek. :smiley:
Şimdi bu durumda senin vinç, lamba, teyp, far gibi malzemelerin bu adamın kaldırması gereken yük oluyor. 12 volt var mı var, ama gücü 60 amper. Şarj dinamosu aküye yeterince güç verir ama, akü belli bir miktardan fazla güç almak için müsait değil. Yani en fazla 60 amper güç yükleyebilirsin.

Lamba ya da vinç gibi malzemeler, daimi olarak çalıştıklarında, her 1 saatte bir belirli bir amper güç harcarlar. Atıyorum; farlar saatte 10 amper harcıyor olsun. Senin akün 60 amper. Yani senin akün o lambayı 6 saat yakabilir.

İşte bu sebeple ne kadar amper, o kadar güç demektir. Vinç ve buna benzer ağır güç gerektiren ekipmanlar için yüksek amperajlı akü kullanımı ve ya yedekli akü kullanımı şarttır. Tabi sadece akü takmakla da olmuyor. O aküyü şarj edebilecek bir şarj dinamosu da sistemde sağlıklı çalışıyor olmalı. Bir akü 90 amperse, 1 saatte 90 amperlik kullanım sağlayabilir demektir. Ama o akünün şarj olması için, saatte en az 90 amperlik bir besleme yapabilen şarj dinamosunun devrede olması gerekir.
Aksi takdirde akü ömrü kesinlikle uzun olmaz.

Kısacası ne kadar ekipman, o kadar yüksek amperli akü ve o aküyü besleyebilecek sistem...

Yazarken benim de kafam karıştı ama umarım biraz bir şeyler verebilmişimdir.

Saygılar.. Furkan..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,057
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst