4x4 araç seçimi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan doğaberk Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 55
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,237
Ynt: 4x4 araç seçimi

Anlıyorum ancak sürüş becerisi daha mı on plana çıkıyor. Ornegin bir Discovery böyle bir parkurda daha fazla hatayı tolere eder gibi geliyor, yanılıyor muyum?
 

Etiketler

Ynt: 4x4 araç seçimi

Ben hangisi daha iyidir diye sormadim ki, bole bir parkurda Disco sürücü hatasını daha mi fazla tolere eder diyorum. Yoksa amacım elma armut karşılaştırması degil yanlis anlaşılmasın:smiley:
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

Öyle bir parkurda lastikleri parkura uygun olan araç hatayı daha iyi telafi eder.

Hangi araç suv'dur hangisi arazi taşıtıdır konusu ise anlamsız. Bunların hepsi suv. Arazi taşıtı dediğiniz şey traktördür. Belki askerlerin eline verilen zırhlı defenderleri, unimogları vs de suv kategorisinden çıkarabiliriz, ama geri kalan hakkında söylenebilecek tek şey farklı performans özelliklerine sahip suv'lar olduklarıdır. Kiminin arazi şanzımanı var kiminin yok, kiminin süspansiyonu biraz daha asfalt/yol tutuş odaklı, kimi ise biraz daha sağlam olsun arazide biraz daha fazla canına okuyabilelim mantığı ile üretilmiş, ama netice itibari ile hepsi suv. Peki suv ne demektir? Asfalt + hafif arazi (bozuk yol) kullanımı için üretilmiş araç demektir. Ha siz bazı suv'ların modifiye pazarının iyi olduğunu keşfetmişsinizdir, bu pazardan temin edilebilen yükseltme kiti, diferansiyel kilidi vs gibi parçalarla bu araçları traktör misali araçlara çevirmek mümkündür... o tamamen ayrı bir konu. Modifiye edilmiş traktör benzeri mutant araçlara isterseniz arazi taşıtı diyebilirsiniz... Bu modifiye işinden sonra sözkonusu mutant aracı asfaltta traktör gibi birşey kullandığını unutup sürat yapmanın sonu ise ölümdür (adı üstünde artık "arazi" aracı "asfalt" aracı değil.)
(bu benim şahsi fikrim kimseyi de bağlamaz tabi, isteyen yine istediği gibi düşünmeye devam edebilir.)
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

mossin nagant' Alıntı:
hocam geyet normal...
hafta sonu gezilerinde burda bu parkurlara benzer yerlerde aynı şekilde geçiyoruz.
aracı askıda bırakmadığın sürece,yani şaseyi oturtmadığın sürece yolda kalmazsın.

Dolayısıyla yüksek olan daha avantajlı olacaktır. Çekiş sistemleri, kilitleri haricinde, yüksek olanı askıda bırakmak nitekim daha zor olucaktır. Tamam Subaru yükselttik diyelim, hangi koşulda kilit sistemi olmadığı için ilerleyemicektir?
 




Ynt: 4x4 araç seçimi

mossin nagant' Alıntı:
Hocam subap ayarı sadece subaru da değil yeni nesil magnezyum subaplı tüm araçlarda yapılabilir. mesele subaruya özgü değil yani. ama bizim millet bilmeden atar tutar ya bu meselede ona dönmüş. herkes uyduruyor bişeyler.

eğer defender veya discovery deseydin gözünü kapat al derdim zaten o araçlar forester ile aynı segmentte değil. bizi aşar amaç olarak. ama freelander ın çok problemli olduğunu bende bu forumdan okudum. kullanmadım, bilmiyorum.

subaru sonuçta klasik japon :smiley: parça kırılmadan değiştirmezsiniz.
aşağıdaki resim ve linkte yapılan araştırma ve yorumlar sonucunda en az arıza veren araç ve modellerini yazmışlar bir bakın isterseniz.

almanya Tüv verileri
http://www.bild.de/auto/service/gebrauchtwagen/autobild-tuev-report-2013-tops-flops-27547974.bild.html

3 yaşına kadar olan modellerin hata oranları:
1.VW Polo (2,2 /32)
2. Mazda 3 (2,7 / 38)
3. Audi Q5 (2,8 / 61)
4. Toyota Avensis (2,9 /44)
5. VW Golf Plus (3,1 /37)
5. Mazda 2 (3,1 /33)
7. Toyota Prius (3,5 /43)
7. Toyota Yaris (3,5 / 29)
7. Toyota IQ (3,5 / 29)
10. Opel Agila (3,7 /25)
......
122. Citroën C2 (9,1 / 35)
122. Dacia Sandero (9,1 / 35)
124. Renault Kangoo (9,4 / 45)
125. Chevrolet Aveo (9,7 / 35)
126. Chevrolet Matiz (9,9 / 29)
126. Kia Sorento (9,9 / 56 )
128. Citroën C4 (10,6 / 41)
129. Fiat Panda (11,7 / 30)
130. Daihatsu Sirion (12,0 / 33)
131. Fiat Doblo (12,3 / 50)
132. Dacia Logan (13,3 / 48)

5 yaşına kadar olan modellerin hata oranları:
1. Toyota Prius (4,0 / 63)
2. Mazda 2 (4,8 / 48)
3. Toyota Auris )5,0 / 57)
4. Smart Fortwo (5,1 / 42
4. Toyota Corolla Verso (5,1 / 7)
6. Mercedes C-Klasse (5,3 / 68)
7. Porsche Boxster/Cayman (5,6 / 46)
7. Porsche Cayenne (5,6 / 76)
9. Porsche 911 (5,8 / 47)
10. Ford Fusion (5,9 / 51)
10. VW Golf Plus (5,9 / 61)
.......
111. Citroën C5 (15,9 / 89)
111. Seat Ibiza/Cordoba (15,9 / 62)
113. Citroën C4 (16,7 / 70)
114. Fiat Panda (16,9 / 51)
115. Peugeot 307 (17,8 / 72)
116. Peugeot 407 (18,0 / 85)
116. Renault Megane (18,0 / 76)
118. Fiat Doblo (21,4 / 80)
119. Renault Laguna (23,0 / 90)
120. Renault Kangoo (23,2 / 72)
121. Dacia Logan (25,8 / 73)

7 yaşına kadar olan modellerin hata oranları:
1. Porsche 911 (6,2 / 59)
2. Toyota Corolla Verso (6,6 / 91)
3. Toyota Prius (7,0 / 83)
4. Toyota RAV4 (8,3 / 81)
5. Toyota Avensis (8,6 / 96)
6. Mazda 2 (8,7 / 68)
7. Ford Fusion (8,9 / 71)
8. VW Golf Plus (9,6 / 78)
9. Subaru Forester (9,9 / 90)
9. Toyota Corolla (9,9 / 81)
....
98. Alfa Romeo 147 (24,7 / 91)
99. Peugeot 307 (24,9 / 91)
100. Renault Clio (25,8 / 77)
101. Alfa Romeo 156 (27,3 /111)

9 yaşına kadar olan modellerin hata oranları:
1. Porsche 911 (8,8 / 78)
2. Toyota Avensis (9,9 / 108)
3. Honda Jazz (10,7 / 93)
4. Toyota RAV4 (11,3 / 100)
5. Subaru Forester (11,4 / 109)
6. Toyoto Corolla (12,9 / 102)
7. Mazda MX-5 (13,4 / 78)
8. Mazda 2 (14,2 / 83)
9. Ford Fusion (14,6 / 89)
10. VW Golf (15,6 / 119)
10. Toyota Yaris (15,6 / 95)
....
78. Fiat Doblo (31,5 / 131)
79. Renault Clio (31,7 / 96)
80. Mercedes M-Klasse (32,0 / 137)
81. Ford Galaxy (32,6 / 145)
82. VW Sharan (33,2 / 144)
83. Alfa Romeo 147 (33,8 / 111)
83. Renault Kangoo (33,8 / 119)
85. Renault Laguna (34,2 / 123)
86. Fiat Stilo (35,6 / 109)
87. Chrysler PT Cruiser (36,8 / 115)

11 yaşına kadar olan modellerin hata oranları:
1. Porsche 911 (11,0 / 87)
2. Toyota RAV4 (14,2 / 110)
3. Mercedes SLK (16,9 / 94)
4. Toyota Corolla (18,1 / 110)
5. Toyota Yaris (18,3 / 109)
6. Toyota Avensis (19,3 / 139)
7. Mazda MX-5 (19,7 / 93)
8. Suzuki Jimny (21,0 / 96)
9. VW Golf (21,2 / 134)
10. Audi A2 (22,4 / 127)
....
60. Mercedes M-Klasse (35,5 / 157)
61. Alfa Romeo 147 (35,6 / 119)
62. Alfa Romeo 156 (36,5 / 147)
63. Chrysler PT Cruiser (36,6 / 118)
64. VW Sharan (37,2 / 166)
64. Renault Laguna (37,2 / 125)
66. Renault Kangoo (37,7 / 149)
67. Ford Ka (37,8 / 56)
68. Ford Galaxy (38,8 / 159)
69. Fiat Bravo/Brava (38,9 / 125)
Subapları turbolarda değiştirirken motoru indirmek gerekiyormuş, bunun da işcilik malliyeti yüksek olduğunu söylüyorlar, ne kadar tutuyor? Bide kaç km de ortalama ayar gerekiyor? Bu subapları bozulmıcak cinsten bir subap la değiştirebiliriz sanıyorum,fikrinizi alabilir miyim? Şimdiden teşekkürler.
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

Subaplanizi celik subablarla degistirseniz subaruda 1000 tl civarinda diger markalrda 500-600 tl civarinda tutar en fazla. Bide bu subap olayi minimum 60 bin km de baslar. Ama hayatiniz boyunca baslamayabilirde.
Zaten bu yeni obd 2 sistemli lpgler bu tarz sorunlara karsi onlem alabilmenizi sagliyor.
Subablari sogutmayi kendisi yapiyor.
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

Yaklaşık 5 aydır 2002 model 3.7 litre 210hp jeep cherokee liberty kullanıyorum. Yaklaşma ve uzaklaşma açıları olsun, 4*2,4*4H,4*4H kilitli,4*4Low kilitli selectrac şanzumanı olsun, sessizliği olsun hafif off road'a bence iyi bir alternatif olabilir. 2002 model olduğu için yıllık 1970 tl bandrolu var. Yakıt tüketimi şehir dışında 12 litre/100 km ortalamaya kadar düşer 100-110 km sabit hızda, şehir içide bende 17-24 litre/100km arasında değişmekte. Sessiz, karizmatik, güçlü ve konforlu bir araç bence.
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

mossin nagant' Alıntı:
Subaplanizi celik subablarla degistirseniz subaruda 1000 tl civarinda diger markalrda 500-600 tl civarinda tutar en fazla. Bide bu subap olayi minimum 60 bin km de baslar. Ama hayatiniz boyunca baslamayabilirde.
Zaten bu yeni obd 2 sistemli lpgler bu tarz sorunlara karsi onlem alabilmenizi sagliyor.
Subablari sogutmayi kendisi yapiyor.
anlıyorum daha uzun zamanda alabilir diyorsunuz, peki subaplarda sorun çıkmadı ancak subaplarda ayar gerektiğini farz edelim, iki kere ayar gerekse motoru indirelim dediler mi gider yaptık demektir. Bu işin aslı astarı nedir tam olarak
 



Ynt: 4x4 araç seçimi

hocam sorun çıkmazsa ayar gerekmez zaten. düşündüğünüz gibi masraflı araçlar değiller subarular.parçaları uzun ömürlü ve dayanımları yüksek. en az arıza yapan markalardan biridir.
bu bütün araçlarda olabilir.
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

mossin nagant' Alıntı:
hocam sorun çıkmazsa ayar gerekmez zaten. düşündüğünüz gibi masraflı araçlar değiller subarular.parçaları uzun ömürlü ve dayanımları yüksek. en az arıza yapan markalardan biridir.
bu bütün araçlarda olabilir.
Bu motoru indirip subap değşimin toplam maliyeti ne oluyor, bilginiz var mı?
 


Ynt: 4x4 araç seçimi

mossin nagant' Alıntı:
Subaplanizi celik subablarla degistirseniz subaruda 1000 tl civarinda diger markalrda 500-600 tl civarinda tutar en fazla. Bide bu subap olayi minimum 60 bin km de baslar. Ama hayatiniz boyunca baslamayabilirde.
Zaten bu yeni obd 2 sistemli lpgler bu tarz sorunlara karsi onlem alabilmenizi sagliyor.
Subablari sogutmayi kendisi yapiyor.
Esasen sormak istediğim 60 bin km sonra çıkan durum subapların ayarlanmaya ihtiyac duyması nedeniyle mi motor iniyor ve servis işcilik olarak 1000 tl ustu gibi bir tutar çıkartıyor, yoksa zaten 60 binde ayar dediğiniz her halikarda subapların değişmesi gerekiyorda buda parca fiyatı 1000 tl artı 1000 tl ustu motoru indirdi tutarı mı vardır? Sanıyorum pek anlayamadım konuyu. Yinede ilginizden dolayı tekrar teşekkür ederim.
 

Ynt: 4x4 araç seçimi

Esasen sormak istediğim 60 bin km sonra çıkan durum subapların ayarlanmaya ihtiyac duyması nedeniyle mi motor iniyor ve servis işcilik olarak 1000 tl ustu gibi bir tutar çıkartıyor, yoksa zaten 60 binde ayar dediğiniz her halikarda subapların değişmesi gerekiyorda buda parca fiyatı 1000 tl artı 1000 tl ustu motoru indirdi tutarı mı vardır? Sanıyorum pek anlayamadım konuyu. Yinede ilginizden dolayı tekrar teşekkür ederim.


Motor LPG ile çalışmak üzere tasarlanmadığı için subapler eriyor ve değişmeleri gerekiyor. Tahminim yakıt/oksijen karışımında oksijen fazla ise bunun olma ihtimalinin daha yüksek olduğu.. Yine de adı üstünde tahmin tabi...
 



Ynt: 4x4 araç seçimi

Toplamdaki maliyet 1000-1500 tl dir maksimum. Yaptirdiginiz yere gore degisir.
Belki 800 tl ye yaptirirsiniz bilemem.
Subap olayi minimum 60 binde basliyor,hic olmayabilirde.
Subap ayari veya subaplarin degisimi ayni sey.
Yani surekli bir ayar olayi yok 60 bin de bir.
İhtiyac olursa ayar veya degisim.
Motorun inmeside anormal bir durum degil.
Yarim gunde hallederler.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,064
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst