Ynt: 4X2 Ve 4x4 Duster 'ların Vites Değişim Oranları
konu başlığına göre, başka bir siteden benzer bir olayla ilgili olarak ALINTI mesajlar:::::
arkadaşlar 1.5-1.6.tdci.5-6.vites kullananlar bilirler bizim şanzıman oranlarımız çok kısa bu yüzden yüksek süratlerde araç devri çok yukarıda kalıyor ve yakıtı arttırıyor.
şimdi italyan mühendislerin düşünnemediğini biz düşünelim şanzıman oranlarını uzatmayı düşünüyorum. son vites dişlisini kullanarak yani değiştirerek genel olarak tüm vites aralıklarını çok aşırıya kaçmadan uzatabilir miyiz? olayı nasıl gerçekleştiririz onu bi bulabilsek dişli vs ayarlarız hurdalardan. şanzımanların arka tarafında kapak oluyormuş 5.vites ve son dişli ile ilgili işlem yapabilmek için bunlarda var mı bilmiyorum. yani vires kutusunu komle indirtmek istemiyorum. 95 starjet kullananlardan bile şikayet var 6.viteste hızlanmıyo die ki şanzıman oranlarını inceledim 6.vites hariç fire ile starjet arasında fark yok. bu nedenle pek aklıma yatmıyor 6. vites ama son dişli değişikliği olabilir. fakat bunu da yapacak usta bulmak zor çünkü uğraşmak istemiyorlar. uygun dişliyi bulmak sıkıntı ve çok zor. dişli olsa sıradan bir vites kutusu tamirinden anlayan usta değiştirir.6 ileri vites kutusunun oranları 5 vitesli vites kutusuna göre sadece 1. vites dişlilerinde fark gösteriyor. dizellerin ise 5 ve 6 ileri vites kutularının tüm dişli oranları farklı.6. vites overdrive vitesi olduğu için düşük torklu hiç bir araç hızlanmaz. ama fire motorda yüksek hızlarda düz yolda başım ağrımasın diyorsanız 6 ileri vites kutusu takmak mantıklı. bu motorlari dağitip yeniden yapmaya varim turbo takmaya varim ama şanzuman işi sıkıntılı iş fazlasiyla starjet 6 ileri şanzuman takin diyecem cok fazla bi fark yok zaten bu işlem deymez bence satip 1.6.tdci motor 6.vites araç almak cok daha mantikli…
aykırı cevap::::::::::::::::::::::
yok arkadan kapakla açılacak dişli değişecek felan .. kardeşim o dişli prizdireğe presle takılıp sökülüyor .. şanzuman inmeden dağıtmadan nasıl söküp takacakmış merak ediyorum .. kaldıki bu motorla 5 vites dişli oranını artırırsan 4 ten 5 atıp aracın toparlaması için 4 viteste enaz 5 bin devir çevirip vites değiştiresinki 5 vitesi yesin bu motor oda zar zor toparlar ayrı mesele .. bu işler öle konu açılırken arkadaşın yazdığı gibi mühendislerin aklına gelmeyen şeyler değil yapmayın allah aşkınıza …trilyon döksen şanzumanı sökmeden 5 vites dişlisini değiştiremezsin .. anlatmak istediğim detay bu……………..
Sonuç:Sorumuz::::
konuyla ilgili net bilgisi olanlar için, yapılabilir mi, nasıl yapılır, vs. cevaplar bekliyorum….. ???
fikir jımlastığı ve beyın fırtınası hesabı....
??? ;D
usa-japan eskısı ağır offroad 4x4 araçlarda bu işler yapılabılıyordur da (pahalı-meşakkatli olsada) aynamauritı,diftler,şanjıman,vb. oynamalarla, ancaak, bizim araçlarda orj fazla bozmadan, garantiyi patlatmadan, sorunsuz basite yakın nasıl olur, yakıt zorlamadan performans artşı açısından, onu soruyoz yani...
??? ( :
) teşekür peşin... ;D