4X2 Ve 4x4 Duster 'ların Vites Değişim Oranları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan SERKANEFE Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 16,258
Ynt: 4X2 Ve 4x4 Duster 'ların Vites Değişim Oranları

Sayın mimar biliyorsunuz aynı aracı kullanıyoruz ancak bende sizdeki gibi bir durum yok yani tam olarak 100 120 arası 6 viteste gayet normal gidebiliyorum.80 km de 5 vites tam randımanlı 2000 2500 devir arası 3000 devire geldiginizde 90 100 arasına geliyorsun ve vites istiyor haliyle.
 

Etiketler
Ynt: 4X2 Ve 4x4 Duster 'ların Vites Değişim Oranları

sayın Create, ben geçen hafta uzun yola gideceğim diye kış bitiminde kar lastiği aldım. Alırken de bir hata yaptım, kar lastiğinin hafif ticari tipi olan c sınıfı almışım dikkat etmeden. Bu lastikler bizim arabalarda kullanılan 98 yük endeksinden daha yüksek 104 yük endeksli, biraz daha ağır, kalın sert yanaklı ve derin dişli at sınıfı gibi lastikler. Bunların da çekişi biraz olumsuz etkilediğini zannediyorum. Üstündeki eski continental lastiklerle daha rahattım.yeni lastikler biraz çekişi düşürdü ve vites oranlarını da etkiledi gibi bir teşhisim var.
Zira bu son lastiklerden önce 4-5 defa uzun yol yapmıştım, vites aralıkları bu kadar rahatsız etmemişti, sanırım yeni kar lastiklerinin c sınıfı olması etkiledi. Yoksa araç yeni, 4 aylık ve hep asfaltta kullandım, motor gücü bildiğiniz gibi gayet iyi ve seri.
 

Ynt: 4X2 Ve 4x4 Duster 'ların Vites Değişim Oranları

Sayın mimar bence de bu sebepten ötürüdür başka birşey aklıma gelmiyor.Bir umarım lastik çevresi farklı değildir.Sizin de bildiğiniz gibi eğer o da farklı ise bu sefer 10 km ye yakın hız göstergesinde farklılıklar olur bu da sizin vites değiştirme oranlarınızı yanlış görmenize sebep olur.
 


Ynt: 4X2 Ve 4x4 Duster 'ların Vites Değişim Oranları

Lastikler herzaman hıza göre şekil alır, yani siz hızlı giderseniz lastiklerin genişliği azalır yavaş giderseniz lastik oturur asfalta tüm yükünü verir, şimdi kalın kocaman C sınıfı bir lastiktede tamda bu oluyor işte. Lastik ağır hantal, hızlanınca genişliği azalıyor, yavaşlayıncada lastikler oturuyor, bu durum aracın vites oranlarını değiştiriyor, hayliyle sizide şaşırtıyor..
 



Ynt: 4X2 Ve 4x4 Duster 'ların Vites Değişim Oranları

konu başlığına göre, başka bir siteden benzer bir olayla ilgili olarak ALINTI mesajlar:::::
arkadaşlar 1.5-1.6.tdci.5-6.vites kullananlar bilirler bizim şanzıman oranlarımız çok kısa bu yüzden yüksek süratlerde araç devri çok yukarıda kalıyor ve yakıtı arttırıyor.
şimdi italyan mühendislerin düşünnemediğini biz düşünelim şanzıman oranlarını uzatmayı düşünüyorum. son vites dişlisini kullanarak yani değiştirerek genel olarak tüm vites aralıklarını çok aşırıya kaçmadan uzatabilir miyiz? olayı nasıl gerçekleştiririz onu bi bulabilsek dişli vs ayarlarız hurdalardan. şanzımanların arka tarafında kapak oluyormuş 5.vites ve son dişli ile ilgili işlem yapabilmek için bunlarda var mı bilmiyorum. yani vires kutusunu komle indirtmek istemiyorum. 95 starjet kullananlardan bile şikayet var 6.viteste hızlanmıyo die ki şanzıman oranlarını inceledim 6.vites hariç fire ile starjet arasında fark yok. bu nedenle pek aklıma yatmıyor 6. vites ama son dişli değişikliği olabilir. fakat bunu da yapacak usta bulmak zor çünkü uğraşmak istemiyorlar. uygun dişliyi bulmak sıkıntı ve çok zor. dişli olsa sıradan bir vites kutusu tamirinden anlayan usta değiştirir.6 ileri vites kutusunun oranları 5 vitesli vites kutusuna göre sadece 1. vites dişlilerinde fark gösteriyor. dizellerin ise 5 ve 6 ileri vites kutularının tüm dişli oranları farklı.6. vites overdrive vitesi olduğu için düşük torklu hiç bir araç hızlanmaz. ama fire motorda yüksek hızlarda düz yolda başım ağrımasın diyorsanız 6 ileri vites kutusu takmak mantıklı. bu motorlari dağitip yeniden yapmaya varim turbo takmaya varim ama şanzuman işi sıkıntılı iş fazlasiyla starjet 6 ileri şanzuman takin diyecem cok fazla bi fark yok zaten bu işlem deymez bence satip 1.6.tdci motor 6.vites araç almak cok daha mantikli… ;)
aykırı cevap::::::::::::::::::::::
yok arkadan kapakla açılacak dişli değişecek felan .. kardeşim o dişli prizdireğe presle takılıp sökülüyor .. şanzuman inmeden dağıtmadan nasıl söküp takacakmış merak ediyorum .. kaldıki bu motorla 5 vites dişli oranını artırırsan 4 ten 5 atıp aracın toparlaması için 4 viteste enaz 5 bin devir çevirip vites değiştiresinki 5 vitesi yesin bu motor oda zar zor toparlar ayrı mesele .. bu işler öle konu açılırken arkadaşın yazdığı gibi mühendislerin aklına gelmeyen şeyler değil yapmayın allah aşkınıza …trilyon döksen şanzumanı sökmeden 5 vites dişlisini değiştiremezsin .. anlatmak istediğim detay bu…………….. :mad:

Sonuç:Sorumuz::::
konuyla ilgili net bilgisi olanlar için, yapılabilir mi, nasıl yapılır, vs. cevaplar bekliyorum….. ??? :smiley: fikir jımlastığı ve beyın fırtınası hesabı.... ;) ??? ;D
usa-japan eskısı ağır offroad 4x4 araçlarda bu işler yapılabılıyordur da (pahalı-meşakkatli olsada) aynamauritı,diftler,şanjıman,vb. oynamalarla, ancaak, bizim araçlarda orj fazla bozmadan, garantiyi patlatmadan, sorunsuz basite yakın nasıl olur, yakıt zorlamadan performans artşı açısından, onu soruyoz yani... ;) ??? ( ::smiley: ) teşekür peşin... ;D
 

Ynt: 4X2 Ve 4x4 Duster 'ların Vites Değişim Oranları

Ölçüleri aynı, 215.65.16, yüzeyi silikalı kar lastiği, ancak; yanaklar gerçekten sert. Contilere elimle bastırdığımda içeri eğilirken,bunların şişirmeden yanaklarına bastırdığımda hiç eğilmiyor. Çok sert yanaklı ve ağır lastikler. Şehir içinde sürüş farketmedi ama şehir dışında hafif uğultu sesi yaptı ve anlattığım değişiklilk oldu. Gelecek ay sökerim ve eski lastikleri takarım. Bakalım durum ne olacak. Ama anlattığım çekişe bağlı vites aralığı sorunu sanırım bu yeni lastiklerden oldu.
Bu arada bu c tipi suv,pikap,van lastikleri bizim araçlara takılan mt ve at tipi lastikler ile yakın yük endekslerine sahip. BF goodrichlerin 215 65-70 16 larının yük endeksleri bu c tipleri ile yakın. Hepsinin yük endeksi 98 üstü, 100-104 gibi. Bu da at, mt ve c tipi lastiklerin daha ağır ve sert yanaklı olduklarını gösteriyor. Standart olmayan bu lastikler çekişi hafif zorluyor sanırım.
 

Ynt: 4X2 Ve 4x4 Duster 'ların Vites Değişim Oranları

mimar_ankara' Alıntı:
Ölçüleri aynı, 215.65.16, yüzeyi silikalı kar lastiği, ancak; yanaklar gerçekten sert. Contilere elimle bastırdığımda içeri eğilirken,bunların şişirmeden yanaklarına bastırdığımda hiç eğilmiyor. Çok sert yanaklı ve ağır lastikler. Şehir içinde sürüş farketmedi ama şehir dışında hafif uğultu sesi yaptı ve anlattığım değişiklilk oldu. Gelecek ay sökerim ve eski lastikleri takarım. Bakalım durum ne olacak. Ama anlattığım çekişe bağlı vites aralığı sorunu sanırım bu yeni lastiklerden oldu.
Bu arada bu c tipi suv,pikap,van lastikleri bizim araçlara takılan mt ve at tipi lastikler ile yakın yük endekslerine sahip. BF goodrichlerin 215 65-70 16 larının yük endeksleri bu c tipleri ile yakın. Hepsinin yük endeksi 98 üstü, 100-104 gibi. Bu da at, mt ve c tipi lastiklerin daha ağır ve sert yanaklı olduklarını gösteriyor. Standart olmayan bu lastikler çekişi hafif zorluyor sanırım.
Mimar Bey sizdeki sorun 90bg'lik araca C tipi lastik takmanız herhalde. 110'luk olsaydı böyle olmazdı diye düşünüyorum.
 

Ynt: 4X2 Ve 4x4 Duster 'ların Vites Değişim Oranları

jant-lastik takımın ağırlığı-çapı-genişliği, yakıt ve performansı direkt etkiler tabiki... aracın motor-şanzıman aktarma standart/stok değerleri zorlanırsa yakıt artar, çekiş azlır, orta vadede mekanik sorunlar başlar... ;)
 

Ynt: 4X2 Ve 4x4 Duster 'ların Vites Değişim Oranları

Ümit bey, sizin araçta BF Goodrich var, araç üzerindeki görüntüsünü merak ediyorum,
Duster'ınıza BF Goodrich takılı iken çekilmiş resimler varmı acaba? bende düşünüyorum bu lastikleri, araçta nasıl duruyor merak ettimde
 



Ynt: 4X2 Ve 4x4 Duster 'ların Vites Değişim Oranları

orhancengizk' Alıntı:
Ümit bey, sizin araçta BF Goodrich var, araç üzerindeki görüntüsünü merak ediyorum,
Duster'ınıza BF Goodrich takılı iken çekilmiş resimler varmı acaba? bende düşünüyorum bu lastikleri, araçta nasıl duruyor merak ettimde
Resimleri bu sayfada görebilirsiniz Orhan Bey.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=70124.400
 


Ynt: 4X2 Ve 4x4 Duster 'ların Vites Değişim Oranları

Arkadaşlar şöyle bişey buldum. Her vitestte 1000 devirde hız tüm versiyonlar.
i5551701_duster-sanziman-jpg
 

Ynt: 4X2 Ve 4x4 Duster 'ların Vites Değişim Oranları

youngsun' Alıntı:
Arkadaşlar şöyle bişey buldum. Her vitestte 1000 devirde hız tüm versiyonlar.
i5551701_duster-sanziman-jpg

Selim bey çok güzel bir paylaşım,emeğinize sağlık.Merak ettiğim bir bilgiydi.İnceledikten sonra benim aracımda bulunan TL8 nolu şanzuman yerine konfor ve ekonomi açısından keşke TL4 olsaydı diye içimden geçirdim,heves işte:smiley: Ama arazi performası açısından değerlendirince TL8 farklı bir değer katıyor araca.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,785
Mesajlar
1,523,751
Kayıtlı Üye Sayımız
166,600
Kaydolan Son Üyemiz
emirkucukgenc

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst