İyi günler dilerim, sizlere bir sorum olacak, yardımcı olursanız çok sevinirim.
2006-2010 arası 250.000-400.000 km’lerde bakımlı bir WH 3.0 CRD ile ne olduğu pek de belli olmayan gene aynı km’lerde benzer bir araç için istenilen fiyatlar arasında 40.000-50.000 TL. arasında fiyat farkları oluyor.
Her ne kadar servis bakımlı bir araç dahi olsa bu km’lerdeki araçlar da büyük masraflar çıkarabilir diye düşünüyorum.
Sizce paraya kıyıp servis geçmişi olan bir araç almak mı daha mantıklı olur? Yoksa kozmetik olarak düzgün, değişeni olmayan fakat parça parça boyası olan ve belki diğer araca göre 100-150.000 km. fazla yol yapmışa yönelmek ve aradaki bu fiyat farkı ile motoru, şanzımanları süspansiyonları, turboyu, alt takımları, şaftı, koltukları vs. iyi bir ustaya göstermek ve elden geçirtmek mi daha mantıklıdır?
40.000 TL. civarı bir bütçe bu araçların elden geçirilmesi, gerekli her türlü tamiratı yapmaya ve bizi sanayiden uzak tutmaya yeterli midir? Veya bu bütçe çok km’li ve bakımsız araçlar için ne kadar olmalıdır?
Burada kıyaslamaya çalıştığım şey misal 250.000 km’de servis bakım geçmişi olan 160.000 TL.’lik bir araç ile 350.000 km’de 120.000 TL.’ye satılan geçmişi çok iyi bilinmeyen fakat ilk kontrollerinde büyük problem çıkartmayan bir araçtır.
40.000 TL. daha ucuza alınan araç bu bütçenin tamamı kullanılarak iyi bir usta/ustalar tarafından komple elden geçirildikten sonra diğer araçtan daha iyi olur mu? Sonuçta diğer araçta 250.000 km. civarlarında olan bir araçtır.
Sorum revizyon sonrasındaki hizmet kalitesi, yol konforu, arazi kabiliyeti ve geri kalan ömrü bakımımdandır.
Aracı uzun vadede kullanacağımızı varsayarak cevaplarsanız çok sevinirim.
Not : Herhangi bir modifikasyon veya off road geliştirmesi yapılmayacak.
2006-2010 arası 250.000-400.000 km’lerde bakımlı bir WH 3.0 CRD ile ne olduğu pek de belli olmayan gene aynı km’lerde benzer bir araç için istenilen fiyatlar arasında 40.000-50.000 TL. arasında fiyat farkları oluyor.
Her ne kadar servis bakımlı bir araç dahi olsa bu km’lerdeki araçlar da büyük masraflar çıkarabilir diye düşünüyorum.
Sizce paraya kıyıp servis geçmişi olan bir araç almak mı daha mantıklı olur? Yoksa kozmetik olarak düzgün, değişeni olmayan fakat parça parça boyası olan ve belki diğer araca göre 100-150.000 km. fazla yol yapmışa yönelmek ve aradaki bu fiyat farkı ile motoru, şanzımanları süspansiyonları, turboyu, alt takımları, şaftı, koltukları vs. iyi bir ustaya göstermek ve elden geçirtmek mi daha mantıklıdır?
40.000 TL. civarı bir bütçe bu araçların elden geçirilmesi, gerekli her türlü tamiratı yapmaya ve bizi sanayiden uzak tutmaya yeterli midir? Veya bu bütçe çok km’li ve bakımsız araçlar için ne kadar olmalıdır?
Burada kıyaslamaya çalıştığım şey misal 250.000 km’de servis bakım geçmişi olan 160.000 TL.’lik bir araç ile 350.000 km’de 120.000 TL.’ye satılan geçmişi çok iyi bilinmeyen fakat ilk kontrollerinde büyük problem çıkartmayan bir araçtır.
40.000 TL. daha ucuza alınan araç bu bütçenin tamamı kullanılarak iyi bir usta/ustalar tarafından komple elden geçirildikten sonra diğer araçtan daha iyi olur mu? Sonuçta diğer araçta 250.000 km. civarlarında olan bir araçtır.
Sorum revizyon sonrasındaki hizmet kalitesi, yol konforu, arazi kabiliyeti ve geri kalan ömrü bakımımdandır.
Aracı uzun vadede kullanacağımızı varsayarak cevaplarsanız çok sevinirim.
Not : Herhangi bir modifikasyon veya off road geliştirmesi yapılmayacak.