3.2 için kışlık vakumlu lastik öne mi arkaya mı takılmalı _?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kumruli Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 7
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,811

kumruli

Ana Kamp
Mesajlar
39
Tepkime Puanı
3
Yer
ordu
Web
www.facebook.com
2004 model 3.2 için iki adet vakumlu lastik almak istiyorum. geçen yıldan kalma iki adet idare eder lassa competusüm var. vakumlu lastikleri öne mi yoksa arkdaya mı takmalıyım

Teşekkür ederim
 

Etiketler
Ynt: 3.2 için kışlık vakumlu lastik öne mi arkaya mı takılmalı _?

İyi akşamlar,

Lassa Competus'larda kışlık lastik mi ? Yok eğer normal AT veya yaz lastiği ise aracınız çok dengesiz olur. Teorisine bakacak olursak farklı marka ve desenli lastikleri bile arabanıza takmayın deniyor.
Elinizdekilerin kış lastikleri olduğu varsayımınla ben sizin yerinizde olsam yenileri arkaya takardım. Özellikle 2 çekerde (2H) kullanıyorsanız daha çok iş arka tekerlere düşecek.

Selamlar,
Sinan
 

Ynt: 3.2 için kışlık vakumlu lastik öne mi arkaya mı takılmalı _?

Hocam aracınız 4x 2 modunda hangi akslardan güç aktarıyor
Kar yağmur çoksa ve 4 çekere alıyorsanız önlere takın derim.
Ön lastikler etkili fren ve direksiyon kontolü için daha önemli (kendi fikrim uzman değilim)
Arka tekerleriniz disk frenli değilse iyi lastikleri arkalarda kullanmanız çok anlamlı görünmüyor, ancak arkadan çekişli ise 4 x2 modunda patiye düşme, motor freninden yararlanma konusunda daha verinli olur, ama acil frenlerde iş önlere düşer, unutmayın, ABS varsa ve sadece önler disk ise mutlaka önlere takın çekiş farketmez, fren kabiliyetinden ödün vermeyin derim.
 

Ynt: 3.2 için kışlık vakumlu lastik öne mi arkaya mı takılmalı _?

Araç normalde arkdan çeker. frenlerin hepsi de disk

kış aylarıdna takıp yazın geri sökeceğim. ve kış şartlarında ön mü önemli yoksa arka mı ?

diyelim yerde kar-buz var önde olsa 4 çekerde daha rahat mı giderim ?
 

Ynt: 3.2 için kışlık vakumlu lastik öne mi arkaya mı takılmalı _?

Bütün 4 çekişli araçlarda değişmeyen ortak kural, ön ve arka tekerlerin marka model ebat hatta dişlerin aşınmışlık durumları dahil aynı olmasıdır...Aksi taktirde arazi moduna aldığınız zaman şanzıman ve defransiyellere farklı yük bineceği için bu kısımlarda çok ciddi arızalara neden olacaktır..Hatta zincir bile taksanız arazi modunda ön ve arka tekerlere birden zincir takmalısınız..yoksa aynı risk söz konusu olur yine.. rotasyon olayı da bu nedenle önemlidir araçlarda..selamlar..
 



Ynt: 3.2 için kışlık vakumlu lastik öne mi arkaya mı takılmalı _?

kumruli' Alıntı:
Araç normalde arkdan çeker. frenlerin hepsi de disk

kış aylarıdna takıp yazın geri sökeceğim. ve kış şartlarında ön mü önemli yoksa arka mı ?

diyelim yerde kar-buz var önde olsa 4 çekerde daha rahat mı giderim ?

4 ü de önemli olduğu için 4 tekeri var aracının..

arka çekiş gücü sağlar hareket edersin ön frenler manevra yaptırır...
 

Ynt: 3.2 için kışlık vakumlu lastik öne mi arkaya mı takılmalı _?

araç 2 çekerse 4 tekere takılır 4x4 se yine 4 tekere takılır
çekiş sağlayan tarafa ön yada arka 2 adet takarsanız fren yapıldığında 4 tekerde fren yapacağından çekiş sağlayan tarafla ön yada arka çekiş sağlamayan taraf arasında tutunma farkı olacaktır bu durumu arabada ABS varsa ve düzeltemezsse bu fren mesafesinin uzamasına kayma ve savrulmaya sebep olabilir eğer araca fren yaparken kompresyon frenide yaptırırsanız hiç hoş olmayan durumlarda ortaya çıkabilir, çünki bu çekiş sağlayan tarafa extra ve ek fren gücü sağlıyacaktır
4x4 araçlarda özellikle ölçü ayrıca desen ve tip farkı olan lastiklerin takılması mesela ön arka A/T M/T yada H/T çeşitliliği başta arazi şanzımanına zarar verir tutunmaya gelince yukarıdaki duruma ek olarak 4x4 araçlarda kompresyon freni 4 tekerede dağılacağından istenmeyen durum ve şartlarda kalma olasılığı dahada artar araç otomatikse ayak gazdan çekilip frene basınca şanzıman kademeli olarak vitesi küçültecektir siz vites kolunu düşük vitese geçirirseniz komprösör freni yapacaktır
kar lastiği yada diğer tip lastik değişiklikleri 4 tekere birden uygulanması genel kuraldır
karlı yada kaygan yol durumlarında kompresör frenini kullanmak avantaj sağlar kayma ve savrulmayı önler normal frenin daha güzel ve stabil tepki vermesini ve aracı durdurmasını sağlar
 

Ynt: 3.2 için kışlık vakumlu lastik öne mi arkaya mı takılmalı _?

her kış karlı havalarda yol dışına savrulmuş üç beş araç denk gelir off roadcuyada yardım etmek düşer savrulan araçların geneli çekiş tarafına kar lastiği takıp diğer dingili normal lastikle idare etme yoluna giden şürücülerdi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,034
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst