Öncelikle tüm arkadaşlara selamlarımı iletiyorum.Forumu yaklaşık 3 senedir takip ediyorum ancak üye olup yorum yazmak bugune kısmetmiş.Bugune kadar hep arkadaşların değerli yorumlarını okuyup pek çok sorunuma çare buldum,benimde artık çorbada bi tuzum olsun istedim ve mitsubishi L 200 almak isteyipde kafalarında soru işaretleri olan arkadaşlar için yaklaşık 6000kmlik L200 incelememi paylaşmaya karar verdim.Öncelikle İsmim Burak ve istanbul bahçeşehirde yaşıyorum.Aracımı kıyaslamak için bundan önce kullanmış olduğum 2011 İnsignia 2.0cdti ve 2003 Grand cherokee 2.7crd ile farklarından + ve - lerinden bahsederek yapmayı düşünüyorum.İlk olarak şunu kesinlikle söylemeliyimki iyi ki almışım).Bütün diğer pick up markalarınıda görüp test yaptıktan sonra kendime en uygun aracın L200 olduğuna karar verdim. İnsanların araç alırken ülkemizde dikkat ettiği en önemli unsurların başında ne yazıkki ilk olarak yakıt gelmekte(malum mazot 4,65TL/lt) araçım şehir içinde 6000km içinde ortalama 10-10,5lt/100km yakıt tüketimi var,tabii hergün köprü geçip sıkışık trafikten bahsetmemekle beraber mahalle aralarında bol dur kalklı trafiğinde bundan aşağı kalır yanı olduğunu düşünmüyorum.Uzun yolda ise ortalama 120km/h hızda araba boş ise 8,5-9LT/100km 5 kişi ve bagaj ile ortalama 150-160km/h hızda ise 11-11,5LT/100km tüketimlerin ne üstüne çıkabildim nede altına inebildim.Yani uzun yolda 7-7,5lt tüketen arkadaşlar sanırsam ortalama80-90 km/h hızla sürüş yaptığını düşünüyorum.Burda önceki araçlarımla kıyaslama yapmam gerekirse tam iki aracın ortasında bi değer olduğunu jeep in ortalama 12-13lt yaktığını düşündüğümüzde 2500cc 2000kg bir araç için benim için makul tüketim değerleri olduğunu belirtmeliyim.İkinci konu ise pick up alacak arkadaşların araç konforu hakkında ön yargılarının olabileceği,burada konuyu 2 ye ayırıp sürüş konforu ve yolcu konforu olarak ayrı yorumlar yapmak istiyorum.Bir kere araç yüksek yapıda olduğu için 140km/h hızdan itibaren beni huzursuz etti ama bu daha önceki araçlarım içindeki jeepdede böyleydi ama insignia gibi bir yol tutuş ve güven hissi beklemek imkansız,hatta yanından bile geçmiyor.Salınım olarak ,fren ve hızlanma gibi konularda ise teknik verilere bakmadım ama kesinlikle jeep den aşağı kalır bir yanı yok.Arabanın görüş mesafesi oldukça güzel hatta diğer iki aracımdan iyi olduğunu bile söyleyebilirim.Arazi kabiliyeti olaraksa jeep efsanesine haksızlık etmiyim ama öyle yerlere girdim çıktım ki belki jeep ile kalma şansım daha yüksekti.(Tek dez avantajı belki sadece yaklaşma açıları olabilir çünkü arka tamponu toprağa vurup haifce yamulttum )Yolcu konforuna gelecek olursak pek çok arkadaşın yaşamış olduğu yaprak yay olayını bende fazlasıyla yaşadım,hatta arabayı aldığım ilk gün 200km yol yapıp eve gittiğimde dayak yemiş gibi her yerim ağrıyordu ama 150kg kum çuvalları ile 1 aylık antreman sonunda artık çok konforlu bir kullanma alıştım.Şu an tek sıkıntı bozuk parke yollarda araçın sert yapısında kaynaklı ufak konfor sorunları.Bu araçlardaki ikinci önemli konfor probleminin arka koltuk darlığından ve koltuk dikliğinden dolayı arka yolcuların sıkıntı yaşadığı yönünde idi,araçı almadan önce arkadaşımın 2016 ford rangerı ile 2 gün tam zamanlı test şansım oldu rangerı olan arkadaşlar alınmasın ama diz mesafesi ve koltuk eğimi olarak arada bayağı fark var sanırım L200 J şeklindeki gövde yapısı bu + konforu getirmiş.Araç ile 4 kişi kendi adıma söyleyeyim Edirneden Karsa gidebilirim.Ama 5 kişi sıkıntı yaratmaya başlıyor.Ocak ayı icersinde 5 kişi ve gırtlağa kadar dolu bir bagaj ile Yedigöllerin o meşhur bozuk yollarından kamp yapmaya gittik.3 kişi ortalama 170cm ve 90-95kg dı .Açıkcası bir daha tövbeBu yolculuğu insignia ile 5 kişi yapmak imkansızdı ama jeep ile eminim sıkıntısız olarak yapılabilirdi.Aracın diğer teknik özelliklerine girmiyorum açıkcası deri ve ıstmalı koltuk ile kliması dışındaki özellikler bana pek bir anlam ifade etmiyor Şerit takip asistanı koymuşlar ama bence onun yerine bel destek ayarı olsaydı daha makbule geçerdi çünkü arabanın koltukları hiç rahat değil belediye bankında oturuyor hissi veriyor.Araçta rüzgar ve motor sesi binek araba konforunda değil ama jeep yanında oldukça sessiz,tabii yeni model bir cherokee ile değil.Ama rangerdan fazlaca sessiz olduğunu kesinlikle söyleyebilirim.Şanzıman konusuna gelince aracım otomatik vites diğer araçlardan vites değiştirme konforu olarak bir farkı yok ama 5 vites nedir arkadaş, araba 6.vitesi istiyor yolda giderken arabanın nefret ettiğim en önemli yeri diyebilirim.Ayrıca tam nasıl ifade ederim bilmiyorum ama arabanın adam gibi bir yol bilgisayarı yok eski model şahinlerdeki gibi km göstergesinin orada bir düğme var bas babam bas,koy kumanda tuşuna bir düğme değiştirip bakalım.Ayrıca araç menülerinide seçemiyorsunuz ayna katlanma ayarını v.s değiştirmek için servise gidiyorsunuz.İç ışıklar tek tek yanar v.s yani iç menü kullanımı neredeyse 96 model kamyonet kıvamında.(Bu konuda Fordun hakkını vermek lazım).Arka kemer tokaları gizlenebilir değil oturunca rahatsız ediyor ama galiba en önemli sorun arka kemerler ön germeli değil ve bence kesinlikle olmaması gereken bir güvenlik sıkıntısı.Biraz uzunca bir yazı oldu ama aklıma birşey gelirse eklerim yine) şimdi işe dönmem lazım herkese iyi günler....