2012 Jeep Rubicon Sahara

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan jetkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 66
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 29,974
Merhaba Can bey
Aracınız hayırlı olsun. Bu araca 6 ay önce maslak bayisinde almak için baktım.
Beni en çok cezbeden tarafı kapılarının ve tavanının komple sökülüp,
cabrio hale gelmesi. Benim için cabrio aracla dogada gezmek çok keyiflidir.
Ancak rubiconu inceleyince, kapı fitilleri ve tavan yapısından ötürü ses ve konfor
açısından günlükte rahatsız olur muyuz diye vazgeçmiştim.


Bende daha önce 100.000 km 2004 Landcruiser VX100 kullanmış biri olarak,
sizde toyota yı biliyorsunuz, arazi kabiliyeti çok iyi olduğu gibi,benzinli olduğundan
Motor sessizliği ve yoldan gelen ses konforu da müthişti. Adeta insanı uyutur arabada.
0 km ile, 100.000 km de geçen sene sattığım halinin arasında, sağlamlık açısından
bir fark olmadığını da, hiç bir arıza yaşamadığımı da rahatlıkla söyleyebilirim
merak edenlere.
Rubicon un arazi kabiliyetinden kimsenin şüphesi yok ama bu fiyata araç alıp ta ayda bir
arazide kullanacak insan da azdır. O yüzden şehir içinde günlük kullanım konforu
nasıldır?amortisörlerin şehir içi tepkileri, yol ve motor sesleri açısından
Toyota nız ve daha önce kullandığınız bu tarz araçlarla karşılaştırıp bizleri
bilgilendirirseniz seviniriz.
Şimdiden teşekkürler, Selam ile.
 

Etiketler
sosmak' Alıntı:
Merhaba Can bey
Aracınız hayırlı olsun. Bu araca 6 ay önce maslak bayisinde almak için baktım.
Beni en çok cezbeden tarafı kapılarının ve tavanının komple sökülüp,
cabrio hale gelmesi. Benim için cabrio aracla dogada gezmek çok keyiflidir.
Ancak rubiconu inceleyince, kapı fitilleri ve tavan yapısından ötürü ses ve konfor
açısından günlükte rahatsız olur muyuz diye vazgeçmiştim.


Bende daha önce 100.000 km 2004 Landcruiser VX100 kullanmış biri olarak,
sizde toyota yı biliyorsunuz, arazi kabiliyeti çok iyi olduğu gibi,benzinli olduğundan
Motor sessizliği ve yoldan gelen ses konforu da müthişti. Adeta insanı uyutur arabada.
0 km ile, 100.000 km de geçen sene sattığım halinin arasında, sağlamlık açısından
bir fark olmadığını da, hiç bir arıza yaşamadığımı da rahatlıkla söyleyebilirim
merak edenlere.
Rubicon un arazi kabiliyetinden kimsenin şüphesi yok ama bu fiyata araç alıp ta ayda bir
arazide kullanacak insan da azdır. O yüzden şehir içinde günlük kullanım konforu
nasıldır?amortisörlerin şehir içi tepkileri, yol ve motor sesleri açısından
Toyota nız ve daha önce kullandığınız bu tarz araçlarla karşılaştırıp bizleri
bilgilendirirseniz seviniriz.
Şimdiden teşekkürler, Selam ile.

Bendeki toyata 91 model olduğu için ses ve konfor konularına pek girmeden wrangler hakkındaki düşüncelerimi paylaşayım. :smiley:
Ben wrangleri hafta içi şehir içi kullanımı hafta sonları off road ve kamplara gitmek üzere aldım. Uzun yolda kullandığım başka bir aracım olduğu için ilk etapta ses konusuna pek takılmamıştım. Ama aracı İstanbuldan Sivasa getirirken baya bir inceleme fırsatım oldu. Tavan ve kapılardan beklediğimin altında bir ses geldi. Şehir içinde fark etmiyorsunuz. Uzun yolda da 150-160 km hızlarına çıktığınız zaman rahatsız etmeyecek şekilde bir ses çıkıyor. Sürekli uzun yola çıkan biri olarak ses beni rahatsız etmedi. Yinede işim sağlam olsun diyorsanız Jeep serisine aksesuar satan mağazalarda tavan la ilgili yalıtım malzemesi satılıyor. Malzeme dış görüntüsü açısından aracın içinde tezatlık oluşturacak bir görüntüsü yok.
Daha önceden 2005 model grand cheroke 3,0 dizel araç kullanmıştım 1 sene kadar ardından satıp 06 model x5 almıştım. cheroke den aldığımız keyfi, hızlanmayı,direksiyon hafifliğini ve torku kesinlikle BMW de görememiştik. Bu aracı alırkende bir taraftan o eski tadıda bulurum düşüncesiyle davrandım. Yine aynı şekilde hafif ve konforlu bir direksiyon, uzun yolda ve şehir içinde fazlasıyla yetecek bir tork ve konfor var. Özellikle sahara modeli biraz daha şehirli olmuş iç konfor bakımından.
Benim kişisel fikrim Toyotanın sağlamlığı zaten tartışmasız şekilde aşikar. Bunu tartışmaya bile gerek yok. Fakat vx100 den aldığınız konforu bu araçdan da rahatlıkla alabilirsiniz. Bunun yanında yeni iç dizaynı, cabrio olması ve tork ve atikliğininde bir arada olması keyifli bir aracı ortaya koyuyor.
Bu konuda başka sormak istediklieriniz olursa memnuniyetle cevap veririrm.
 

can hayırlı olsun aracın çok güzel allah kaza bela vermesin izin verirsen bendeki bir resmini eklemek istiyorum... ;)




MAŞAALLAH LAKUVVETEİLLABİLLAH.....

12022012452.jpg
 

izin ne demek murat estafurullah. Senin araç olmasaydı geçen hafta baya rezillik çekerdik. Seninde ellerine sağlık gardaş. Tekrardan görüşürüz inşallah...
murat067' Alıntı:
can hayırlı olsun aracın çok güzel allah kaza bela vermesin izin verirsen bendeki bir resmini eklemek istiyorum... ;)




MAŞAALLAH LAKUVVETEİLLABİLLAH.....
 

Teşekkür ederim Can bey. Endişemin bir sebebi de Türkiye de az satılan
bir araç olmasina rağmen, düşük km de bir hayli 2. elinin satılık olması idi.
Anladığım kadarı ile uzun yol ve şehir içinde kafa şişirip, bir süre sonra
bıkılıp satılacak bir araç değil.
Acaba arazi modifiyesinden sonra, uzun yol ve şehir içi kullanımı nasıl olacak?
Virajlarda yan yatması tedirgin edecek boyutta olur mu? İleride İnşaallah
cevaplarsanız bizlerde bilgilenmiş oluruz.
Tekrar teşekkürler . Uzun yıllar sağlık içinde binmeniz duasıyla.
 




Herkese iyi geceler;
Sormak istediğim bazı hususlar var. İlk olarak araçta diğer rubiconlarin aksine sahara modeli olduğu için difransiyel kilidi yok. Bununla ilgili hep forumda ARB markasını duyuyordum. Kompresorlu olduğu için bazen problemler ile karşılaşabileceğimi söyleyip elektrikli kilitleri denememi söylediler. Bunun dısında ağırlıklı asfalt hafta sonları arazi olacağı için sehir trafiğinde kilitler devre dısı iken ses, tıkırti, vb gibi sorunlarla karsilasabilirmiyim. Bazı arkadaslar arkaya %100 one ise limiti kilit takmamı söylediler. Kilit konusuna Fransız oldugum için sizlere sormak istedim. Sanırım arka dana40 on dana 30. Olmazsa rubiconlardaki orjinal kilitlerden taksak maliyet ve verimlilik acısından nasıl olur?


İkinci sorum ise ne tarz jant ve lastik kullanabilirim. Öbür araçta extreme 117 vardı. Sesten ve lastiklerin güven vermesinden dolayı çok sorun yasadım. Bunun dısında titreşim ve yol tutusu konusundada sorumluyu. 33' ebadında lastik düşünüyorum. Aracı ve beni yormayacak model olarak cooper stt düşünüyorum. Jant olarak ise arb nim siyah çember li modelini düşünüyorum. Bu noktada da tavsiyelerinize ihtiyacım var.
Son olarak da yükseltme kiti olarak AEV 3,5' kit düşünüyorum. Bununla ilgili düşünceleriniz nedir ve baska bir marka tavsiyesinde bulunabilirmisiniz. Şimdiden değerli cevaplarınız için teşekkür ederim.
 


Bu başlığı daha önce görseydim sizi uyarırdım ama aşağıdaki linkte göreceğiniz üzere ayna mahruti oranlarınız ve arazi şanzımanı oranınız Rubicon'a göre çok farklı.


http://www.jeep.com/en/2012/wrangler_unlimited/capability/off_road_performance/


Kilitlerin standartta olmamasının, ayna mahruti oranının düşük, arazi şanzımanı low dişli oranının düşük (Rock-Trac şanzımanlı Rubicon'lar) olmasının yanında ön difransiyeliniz daha zayıf Dana 30, arka aynı model Dana 44.


Ama ön Dana 30, arka Dana 44 35'' lastikli ZJ'ler, hatta ön Dana 30, arka Dana 35 ön arka kilitli 38'' lastikli XJ'ler Türkiye'de var. Biraz kullanım biçimine bağlı olarak sorun yaşanmadığını biliyorum.


Türkiye'ye distribütör aracılığı ile gelen JK kasalar off-road için daha uygun model Rubicon olarak geliyor.


Arka için ayna mahruti oranı sıkıntı yaratmazsa orijinal kilit takılabiliyor mu diye Master Service'e danışabilirsiniz.


Orijinal kilit dışında marka seçenekleriniz için:


http://www.quadratec.com/categories/jeep_driveline/


Lastikleri de büyütüceğinizi düşünerek değiştirebileceğiniz ayna mahruti oranına göre seçim yapmanız faydalı olabilir kilidi sipariş ederken.


Gerektiğinde parça temini konusunda elimden geldiği kadar yardımcı olabilirim.
 

onur bey cevabınız için teşekkür ederim. Aracı almadan önce çiftkurtlar ile görüşmüştüm kendileri sahara getirmediklerini sadece rubicon getirdiklerini fakat donanım olarak aynı sadece biraz daha iç kısmında konfora yönelik iyileştirmeler olduğunu söylemişlerdi. Yanılgım ondan dolayı oldu. Aldıktan sonra bu siteden inceledim. Bu konularda bundan sonra sık sık başınızı ağrıtırım artık. Tekrardan teşekkür ederim
 



Önemli değil.


Aracınızı güle güle kullanın.


Her zaman elimden geldiğince yardımcı olurum.
 

Can Bey,

Ben bu yazılanları okuyunca , herhalde birileri 1 Nisan Şakası yapıyor sandım dı:(

Sonra , baktım , ciddi ciddi, araba alınmış, resim çekilmiş......

Bir insan, 70-80bin euro verip nasıl hafta sonu ofroad yapar acaba diye düşündüm.

Şahsen benim 10milyon Eurom olsa bile bu klas bir aracı alıp , hafta sonu ofroad yapmam...

Ofroad
-Yolu hissetmeden,
-Motorun horultusunu hissetmeden,
-Vites geçişlerini - zorlamalarını hissetmeden,
-Zıplayınca popoda hissetmeden,
-Bozulup , yardım istemeden,

Nasıl yapılırki acaba.....

Yapılsada bunun adı ofroad olurmu acaba.....

Saygılarımla
 

bkocoglu' Alıntı:
Can Bey,

Ben bu yazılanları okuyunca , herhalde birileri 1 Nisan Şakası yapıyor sandım dı:(

Sonra , baktım , ciddi ciddi, araba alınmış, resim çekilmiş......

Bir insan, 70-80bin euro verip nasıl hafta sonu ofroad yapar acaba diye düşündüm.

Şahsen benim 10milyon Eurom olsa bile bu klas bir aracı alıp , hafta sonu ofroad yapmam...

Ofroad
-Yolu hissetmeden,
-Motorun horultusunu hissetmeden,
-Vites geçişlerini - zorlamalarını hissetmeden,
-Zıplayınca popoda hissetmeden,
-Bozulup , yardım istemeden,

Nasıl yapılırki acaba.....

Yapılsada bunun adı ofroad olurmu acaba.....

Saygılarımla

Bülent Bey;
Aracı sadece hafta sonu off road kullanımı için almadım. Binek araç ihtiyacım vardı, doğayı ve gezinti yapmayı araziye çıkmayıda seviyorum. Jeep serisi araclarıda sevdiğim için hepsini aynı anda yapabileceğim bir araç almak istedim.Adamlar hem arazi hem asfalt a yönelik bir araç yapmışken, benimde asfalt kullanımı için bir araca ihtiyacım varken ikisinide bir arada halledebileceğim bir araç aldım. Mevcuttaki aracım fj80 ile zaten saydığınız duyguların hepsini fazlasıyla yaşadım ve yaşıyorum.Onu yolcu edip biraz daha sakin bir gezinti yapmayı planladım ve bu şekilde oldu.
 





Ynt: 2012 Jeep Rubicon Sahara

Can bey,sizinle aynı mantıktayım.kenarda bekleyen araçlar genelde
sorun çıkartır,oysa rubicon günlük ile offroad u birleştirmek için ideal.
3 tane motorsikletim var, akülerinin peşinde koşmak bile beni yoruyor.
O yüzden sıkı takipteyim.
Siz memnun kalırsanız İnşaallah ben de alacağım.
Kilit sorunu biraz sizi yoracak, sayenizde unlimited ile sahara
farkını öğrendik.kolay gelsin...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,034
Kayıtlı Üye Sayımız
166,620
Kaydolan Son Üyemiz
questahotel

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst