2010 Iveco Daily 35c15 17m³ Karavan Dönüşümü

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan muslum Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 70
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 39,293


Merhaba, Türkiye gerçeklerinde bu camların daha değil , çok pahallı olduğu bir gerçek. Karavan yaşamı ve gezi tarzınıza göre kullanımında da farklı değerlendirmeler mevcut. Karavan camı ile başlayıp sürgülüye çeviren veya tam tersini yapan kullanıcıları da görüyoruz. İkisinin de farklı artı ve eksileri her durumda karşımıza çıkıyor ve bir tanesini seçmek zorundayız. Sonuç olarak karavan yaşamı deneyimi olmayan ve ihtiyaçlarını net olarak belirliyemiyenler bütçe sıkıntısı yoksa karavan camını , sınırlı bütçe ile hareket edenler sürgülü camı tercih ediyorlar. Bu konuda gezme tarzınıza benzer karavan yaşamı sürdürenler ile iletişim kurup dinlemek uygun çözümü seçmemize yardmcı olur.
Kayar kapı ve arka kapı konusunda da aynı durum geçerli. Panelvan aracın dönüşümünde kendi mevcut her türlü dengesi ve hesabı yapılmış bir kapı varken , bunu keserek farklı yöntemler ile bir kapı yapmak birçok karavancı için aslında çok da önemli olmayan bir detay. Kendilerine çok farklı gerekçeleri olan bir çözüm getirmiyor. hatta aracının karavana fazla benzememesini isteyen de çok kullanıcı var. Tamamen kişisel isteklerin önceliğine göre bir tercih oluyor.
 













Üstad Merhaba,Bende kendi karavan projem için arkadan itiş alternatifleri arasından bu aracı da düşünüyorum.Ancak kime sorsam 3.0 Motorun yakıtından ötürü uzak durmamı söylüyorlar. Sanıırım birde küçük motor alternatifi varmış bu kasalarda .
Sizin fiili yakıt ölçme şansınız mutlaka olmuştur.Nedir gerçek durum,Yol bilgisayarı ile fiili arasınsa ne fark çıkıyor?
Objektif olarak bilgilendirebilir iseniz minnettar kalırım.Saygılarımla
 

Merhaba,Aracın dönüşüm sonrası ağırlığı ne kadar oldu acaba .TR de sıkıntı yok gibi tartı töleransları ile birlikte.Ancak EU turu düşüncesi ister istemez ağırlığı merak etmeme neden oluyor.
 

Araç için verilen ağırlık toleransları aslında sürekli kullanım için değil. Kullanım sırasında nadir olarak ortaya çıkacak fazla yüklemeleri tolere etmek için düzenlenmiş bir uygulama. Ilave olarak güvenlik zaafiyeti , motorun yıpranması ve fazla yakıt sarfiyatı gibi ek problemleriniz olacaktır.
Van araçlardan yapılan karavanlar da içinde yolculuk edecek kişi ve şahsi eşyalarının ağırlığı hariç aracın ağırlığını 3000kg sınırlarında oluşturmak önemli.
Yurt dışında karavan üreticilerinin yıllarca üzerinde çalıştığı konulardan bir tanesi aracın ağırlığını azaltmak. Gelişen teknoloji ile ortaya çıkan yeni donanım ilaveleri olsada , araştırdıkları yeni malzemeler ile araç ağırlığını belli sınırlar altında tutabiliyorlar.
Bu sebeple Türkiyede gördüğümüz gibi 200Lt su depoları , Araç tepesinde farklı uygulamalar, Enerji için çok sayıda akü ve panel kullanımı görülmüyor.
Türkiye de ise ülkenin ekonomik durumundan ortaya çıkan gezme tercihleri ve uygun kamp alanlarının olmaması nedeni ile bu ilave yükler fazlası ile ekleniyor.
EU bölgesinde kontrole denk gelirseniz fazla eşyalarınızı yolda bırakırsınız, ilave ceza ödemesi ile karşılaşırsınız.
Saygılar...

SM-N9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

.
Avrupa’da ağırlık kontrolü için hafif ticari araçların durdurulduklarını, bu kadar senedir ne gördüm ne de işittim. Zaten bu noktaların sayısının Türkiye’den çok daha az olması yanında, hepsinin kuyruklarında sadece TIR araçlarını görürsünüz.

Fakaat özellikle okul tatil dönemlerinde otoyol park yerlerinde polisin seyyar tartılarla çekme karavanları kontrol etmeleri gayet rutin bir olay. Kontrollarda fazla ağırlık atılmadan yola devama izin vermeyeceklerini düşünsem de belki turistler için para cezası yerine sadece ihtar söz konusu oluyordur ?
.

Tabi gördüğüm kadarıyla tekerlekler ve kaplin kolu ile sırf toplam ağırlık değil özellikle ağırlığın bu üç noktada güvenli dağılımı kontrol edilmekte..
Bu açıdan zaten çekme karavanların panelvanlara göre daha fazla düzene gereksinimleri var !..
.
 
Son düzenleme:

Merhaba, kendi emeginizle cok güzel is cikarmissiniz, tebrik ederim ve kazasiz belasiz yolculuklar dilerim. Son durum hakkinda bilgi verir misiniz? (dönüstürme islemi, ruhsat degisikligi ve varsa su ana kadar yaptiginiz seyahatler)
 



Merhaba, kendi emeginizle cok güzel is cikarmissiniz, tebrik ederim ve kazasiz belasiz yolculuklar dilerim. Son durum hakkinda bilgi verir misiniz? (dönüstürme islemi, ruhsat degisikligi ve varsa su ana kadar yaptiginiz seyahatler)
Öncelikle güzel temennileriniz için çok teşekkür ederim. Ruhsatı karavana dönüştürme işlemini yaklaşık 2100 TL ye hallettik. Açıkcası en kolay kısmı o oldu.

Salgın sebebi ile çok fazla gezme şansımız olmadı. İstanbuldan, Sakarya, Yedi Göller, Zonguldak Ereğlisi,Kastamonu sahilinden Sinop İnce buruna kadar gittik.En uzun gezimiz bu oldu. Bunun dışında İstanbul çevresinde Kilyos ve Ömerli Barajına gittik.

Eğer telefonda daha detay bilgiler almak isterseniz. instagramdan vanilyakaravan hesabına mesaj gönderirseniz sizinle telefon numaramı paylaşabilirim. Hatta gezilerimizden paylaştığımız fotoğraflarımızı da instagramdan görebilirsiniz.

İyi günler.