2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan off road runner Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 8,542

off road runner

instagram kerim_yollarda
Mesajlar
967
Tepkime Puanı
20
Yer
Antalya
Merhaba. 2010 model 4x4 Duster' ların 30km, sonraki yıllarda üretilenlerin 80 km'de otomatik olarak 4x2 ye geçtiğini duymuştum. Her modelden 4x4 Duster kullanan arkadaşlar bu durum doğrumudur açıklayabilirler mi ?
 

Etiketler
Ynt: 2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

2011 Kullanıyorum 80km'den sonra 4x2 ye geçiyor.
 

Ynt: Ynt: 2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

off road runner' Alıntı:
Merhaba. 2010 model 4x4 Duster' ların 30km, sonraki yıllarda üretilenlerin 80 km'de otomatik olarak 4x2 ye geçtiğini duymuştum. Her modelden 4x4 Duster kullanan arkadaşlar bu durum doğrumudur açıklayabilirler mi ?

Her model 4x4 Duster'larda 60km'yi geçtikten sonra 4wd lock modundan auto moda geçer. Ama şu unutulmamalı auto modda 60km üstü hızlarda eğer çekiş kaybı varsa araç 4 çeker de gidebilir. Yani 4wdlock modunda 60km üstü hızlarda araç 2 çekere düşer demek doğru bir tanımlama değildir.
 

Ynt: 2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

Kerim Bey, 4x2 ye değil, ümiterkanın dediği gibi auto moda geçiyor.

Kitapçıkta 60 km. üzeri geçer diyor. Fakat bu konu tartışılırken (yıllar önce, aylar önce değil; ne çabuk geçmiş zaman) ben ve birkaç arkadaş ölçmüştük, 80 km. sonrası lock ışığı sönüyordu. Benimki 2011. Sistem tümünde aynı olduğuna göre, demek ki her Duster 80 km.de auto moda geçiyor.
 




Ynt: 2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

youngsun' Alıntı:
LOCK modu, fren.sistemini de degistirdignden yuksek hizlarda devreden cikmasi cok iyi.dusunulmus. Yoksa ABSsiz bir arac gibi olurdu.

Konuyla alakasız ama birşey sormak istiyorum. ABS'siz araç olur demişsiniz. Karlı buzlu yolda rampa aşağı inerken 4wd lock yapıp 1 veya 2. viteste inmeye çalışıyorum(4 tekerden kompresöre binsin frenlesin diye). Fren yapmam gerekirse o zaman ABS devreye girmiyor mu? Eğer öyle bir durum varsa AUTO da inmek daha mantıklı geldi bana yanlış mı düşünüyorum?
 

Ynt: 2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

Tabiki de AUTOda inmek.gerek. Zaten karda buzda onerilmiyor.
Ama kum ve cakilda dik yokus assagiya LOCK moda al, frene bas 4 teker birden kilitlenerek seni durdurabilir.
Tekerlerin önune cakil kum toprak birikerek takoz islevi görur.
Prensip bu zaten.
 

Ynt: 2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

youngsun' Alıntı:
Tabiki de AUTOda inmek.gerek. Zaten karda buzda onerilmiyor.
Ama kum ve cakilda dik yokus assagiya LOCK moda al, frene bas 4 teker birden kilitlenerek seni durdurabilir.
Tekerlerin önune cakil kum toprak birikerek takoz islevi görur.
Prensip bu zaten.

Anladım Güray hocam teşekkür ederim yeni bir şey öğrenmiş oldum.
 

Ynt: Ynt: 2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

ümiterkan' Alıntı:
Her model 4x4 Duster'larda 60km'yi geçtikten sonra 4wd lock modundan auto moda geçer. Ama şu unutulmamalı auto modda 60km üstü hızlarda eğer çekiş kaybı varsa araç 4 çeker de gidebilir. Yani 4wdlock modunda 60km üstü hızlarda araç 2 çekere düşer demek doğru bir tanımlama değildir.

Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.
 

Ynt: 2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

olguncandan' Alıntı:
Kerim Bey, 4x2 ye değil, ümiterkanın dediği gibi auto moda geçiyor.

Kitapçıkta 60 km. üzeri geçer diyor. Fakat bu konu tartışılırken (yıllar önce, aylar önce değil; ne çabuk geçmiş zaman) ben ve birkaç arkadaş ölçmüştük, 80 km. sonrası lock ışığı sönüyordu. Benimki 2011. Sistem tümünde aynı olduğuna göre, demek ki her Duster 80 km.de auto moda geçiyor.

Sağolun Olguncandan bey :smiley: verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.

Şimdi de aklıma başka bir soru takıldı ( özellikle Ümit Erkan cevaplayabilir ). Duster ile off-road yarışlarına katılmış olsak (öyle bir şey yapacak değilim ama bu günlerde sıkça off-road yarışlarına seyirci olarak katıldığımdan merak ettim) hangi modda gitmek gerekir. Sürat gereken yerde 4x2 gidip, hızla giderken tam tepeye gelince durup 4x4 e mi alınacak yoksa hep auto modda gidilebilinir mi ?
 



Ynt: 2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

off road runner' Alıntı:
Sağolun Olguncandan bey :smiley: verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.

Şimdi de aklıma başka bir soru takıldı ( özellikle Ümit Erkan cevaplayabilir ). Duster ile off-road yarışlarına katılmış olsak (öyle bir şey yapacak değilim ama bu günlerde sıkça off-road yarışlarına seyirci olarak katıldığımdan merak ettim) hangi modda gitmek gerekir. Sürat gereken yerde 4x2 gidip, hızla giderken tam tepeye gelince durup 4x4 e mi alınacak yoksa hep auto modda gidilebilinir mi ?

İşin içinde yarış olunca sürekli 4 çekerde gitmek daha iyi olur diye düşünüyorum Kerim Bey, malum bazı zorlu yerlerde aracın auto modundayken 4 çekere geçmesi için patinaja kalmasını beklersek batıp kalabiliriz veya saniye kaybedebiliriz :smiley:
 

Ynt: 2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

off road runner' Alıntı:
Sağolun Olguncandan bey :smiley: verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.

Şimdi de aklıma başka bir soru takıldı ( özellikle Ümit Erkan cevaplayabilir ). Duster ile off-road yarışlarına katılmış olsak (öyle bir şey yapacak değilim ama bu günlerde sıkça off-road yarışlarına seyirci olarak katıldığımdan merak ettim) hangi modda gitmek gerekir. Sürat gereken yerde 4x2 gidip, hızla giderken tam tepeye gelince durup 4x4 e mi alınacak yoksa hep auto modda gidilebilinir mi ?

Sevgili ümiterkan hep 4x4 demiş ama 4x4 te sağa sola keskin ve hızlı manevra pek önerilmiyor. Dolayısıyla yarış pisti düzse sorun yok da, bol dönüşlüyse sorun olur.

Ben olsaydım ne yapardım?

Bir kere, auto moddan hiç çıkmazdım. Ama güzergahın zorlu kısmında hemen 4x4 e geçer, yol biraz düzelince yine auto moda dönerdim.

Ümiterkan haklıdır, batıp kaldıktan sonra 4x4 kurtarmayabilir. Dolayısıyla batma tehlikesi olan yere girmeden 4x4 moduna geçmek gerekir. Ama normal hızda giderken de, sürprizlere karşı (beklenmeyen engellere) 4x4 ün devreye girebilmesi için auto mod idealdir.

Bu şekilde kullanım düşüncesine, profesyonel offroadcıların deneyimlerini okuduktan sonra vardım. Off roadcı olmayacağım... Siz de olmayacaksınız, doğru. Ama bu bilgiler bir gün işimize biyerlerde yarar diye düşünüyordum, halen düşünüyorum.

Geçmişte yaradı da... Bol yağışlı bir havada orman yollarında ihtiyarları gezdiriyordum, yolun zemini genellikle sert idi. Fakat bazı düz kesimlerde göllenme vardı ve riskliydi. Hep oralara girerken 4x4 e aldım. Uzmanların tavsiyesi üzere. Çoğu rahat geçilebilecekmiş...Ama bir tanesi vardı ki, araba/tekerlekler baya gömüldü, hafif patinaja düşer gibi oldu, o esnada -üstatların tavsiyeleri üzere ağır devirle girmiştim ve ağır devri hiç yükseltmedim- traktör gibi tırlaya tırlaya, hafif hafif kaya kaya yavaş yavaş çıktı. Şayet girerken 4x4 olmasaydı, auto modda olsaydı, çekiş sorunu başlayınca 4x4 e otomatik geçecekti ama zaten patinaja düşmüş olacaktı. Pek de çıkılabilir gibi değildi mesela...

Bilgi bilgidir ve taşınması hiç de yük/masraflı değildir.

Baki selam Kerim Bey.
 

Ynt: 2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

lysmhc arkadaşa ve Olguncandan'a teşekkürler. Ancak sevgili Olguncandan "Sevgili ümiterkan hep 4x4 demiş ama 4x4 te sağa sola keskin ve hızlı manevra pek önerilmiyor. Dolayısıyla yarış pisti düzse sorun yok da, bol dönüşlüyse sorun olur." demişsiniz. Bu sorun ne menem bir şeydir. Durum böyleyse sürekli 4x4 olan araçlar ne yaparlar ?

Read more: http://www.gezenbilir.com/index.php?action=post;topic=99924.10;last_msg=1299087#ixzz2nrnJFgH1
 

Ynt: 2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

"Sorun olur" derken kastettiğim şey, 4 çekerde kesin ve hızlı dönüş yapılırsa, kasma dolayısıyla aksların ve dişli sisteminin (nereye kadar etkilenirse, teknikçiler konuşsun) zarar görebileceği ikazı. Gerçi bu kasma difflocklu araçlar için büyük problemmiş; dişli filan kırılabilirmiş; ama bizdeki türden 4x4 ler için de önerilmiyor hızlı ve keskin manevra. Demek ki kasma durumları bizim araçlar için de oluyor. Gerçekten de 4 çeker modda iken araç bu tür manevralarda zorlanıyor, hissediyorsunuz, fakat tam o esnada auto veya 4x2 ye alırsanız rahatlıyor. Sorun yok demek, bu tarz manevra olmadığı için kasma da olmayacak, dolayısıyla ilgili mekanik kısımlar zorlanmayacak demektir.

Sürekli 4x4 olan araçlardaki sistem bildiğim kadarıyla profesyonel arazi araçlarından olduğu gibi bizdeki araçlar gibi araçların çekiş sistemlerinden de farklı. Subaruların örneğin sistemi daha da farklı. yani bir veya iki çeşit 4x4 sistemi yok (muş). Öyle sanıyorum ki, sürekli 4x4 araçlar auto mod gibi olmalı. 4 çeker ihtiyacını hisseder hissetmez 4x4 e otomatik geçme şekilde. Bu tarz kullanımda, 4x4 otomatik olarak devreye girdiği/çıktığı için ani/hızlı manevra durumunda da 4x4 devre dışı kalabilir (veya kalıyordur herhalde).
 

Ynt: 2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

off road runner' Alıntı:
Sağolun Olguncandan bey :smiley: verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.

Şimdi de aklıma başka bir soru takıldı ( özellikle Ümit Erkan cevaplayabilir ). Duster ile off-road yarışlarına katılmış olsak (öyle bir şey yapacak değilim ama bu günlerde sıkça off-road yarışlarına seyirci olarak katıldığımdan merak ettim) hangi modda gitmek gerekir. Sürat gereken yerde 4x2 gidip, hızla giderken tam tepeye gelince durup 4x4 e mi alınacak yoksa hep auto modda gidilebilinir mi ?

Kerim bey soru ümit hocama sorulmuş ama bende birkaç kelime yazmak istedim.bu sorunuz biraz havada kalmış,ofroad yarışlarına katılsak denmiş de,ofroad yarışının hangi türü ?trail mi chalenge mi tropy mi,kaya etabımı? hepsinin tarzı farklı.örnek vermek gerekirse isofun chalenge yarışlarında genelde 2 çeker buggy tarzı araçlar 1. gelmekte.
ofroad yarışlarında aracın 4 çekerinden çok diğer donanımları öne çıkmakta ,yükseltme vinç kalitesi,lastik seçimi, motor gücü ve en önemliside pilot -copilot 2 lisi.İstanbulda yapılan birçok ofroad yarışlarına seyirci olarak gidiyorum.bazen öyle oluyorki 100-150 bin tl harcanmış bir araç yarışı yarım bırakırken 15-20 tl bir jimy derece yapabiliyor.saygılarımla :smiley:
 



Ynt: 2010 4x4 Ler 30 Km, 2011 Sonrası 80 Km'de 4x2 Ye Mi Geçiyor ?

Kerim Bey, söylememe gerek yok belki ama, yazmazsam içimde ukde kalır... Şayet Duster'ı 4x4 ile değiştirmeyi düşünürsen, alacağın araç mutlaka ESP li olsun. :(
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,038
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

SON KONULAR



Geri
Üst