2009 Ducato 3.0 Alkoven

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tezcatcatl Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 28
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,142
Forumun en tecrübesizi olmama rağmen haftalar önce uyarmıştım :smiley:

Biz bile feci sınırdayız.. sizin geçmemeniz düşünülemezdi..

Ben hazır vaktim varken bi üst sınıf ehliyet alayım diyorum.. 50-100kg fazlalık için strese girmiym diyorum zaman zaman..


Ancak 3.5 tonun üstündeki araçlar için,

1- Hangi sınıf ehliyet lazım forumda bulamadım..

2- sık sık kantara çıkartıyorlar mı avrupada onu da bilmiyorum..

3- 50-100 kg fazlalık için kaç euro ceza yeriz? Onu da bilmiyorum.

Bunlarla ilgili bilgi bulursanız dutch forumlarda, lütfen paylaşınız..

Kolay gelsin.
.

* Bildiğiniz üzere sırf ehliyetinizin değil, aracınızın da kilo limiti olmalı.
* Cezaların çeşitliliği ve ülkeler açısından bütün Avrupa için geçerli bilgi vermek düşünebileceği üzere pek mümkün değil. İnternet üzerinden aramak ve üstelik birçok sayfaya da bakmak lazım.
* Trafik kontrol ve sıklığı için de ön görüde bulunmak pek sorumlu bir davranış olmamalı. Gerçi biz bu konuda tavsiyede bulunmayı pek seviyoruz nedense ?

Belki faydası olabilir; okul tatillerinin başladığı günlerde otoban park yerlerinde sadece çekme karavanların ağırlıklarının kontrol edildiğine birkaç kere rastladım. Avrupa’da trafikle uğraşan polis sayısının çok olmadığı izlenimdeyim. Bizle asla kıyaslanmamalı. Bu hem polis maaşları hem de trafiğe uyumla ilgili olmalı..
Tabii kaza durumunda işin rengi değişir.

.
 
Son düzenleme:

Etiketler
Simdilik sunlari ogrendim:

- Avrupada ulkeden ulkeye degisen %5-%10 arasi bir limit var, polislerin sorun yapmadigi. Fakat resmi olarak bu limit kamyonlar ve tirlar icinmis. Cogu polis memuru %5-%10 arasinda sorun etmiyormus.
- Fransa'da parali gecislerde kontrol noktalari oluyormus genelde, cevirme ihtimalleri oralarda daha yuksekmis.
- Eger %10'dan fazla yukunuz varsa %10 limitine kadar dusmeden sizi ordan salmiyorlarmis. Yani birseyleri atmaniz ya da transfer etmeniz vesaire gerek. Bu da cok can sikici olabiliyor tabi. Kil bir memura denk gelirseniz o %10luk payi da size bosalttirabiliyormus kanunen.
- %5-10 luk pay konusunda net bir bilgi bulamadim. 3500 kilonun %5-10 u diyen de var, yuklenebilir kilo miktarinin %5-10 u diyen de var. Yani benim aracim 3000 kilo ise, yuklenebilir limit 500kg. Yani 500kg'nin %10u, 3550kg olabilirim. Ya da 3850kg. Bazilari 3550 diyor, bazilari 3850 diyor.
- 50 - 80 euro arasi cezalar gordum internette farkli ulkelerden karavancilarin yedigi.
- Kaza durumunda eger araciniz asiri yuklu ise sigorta kapsamindan cikiyorsunuz.

Ben bu durumu trailer bagajla cozecegim gibi gorunuyor, o 750kgliklerden. Kafamda tilkiler donuyor suan nasil yapacagima dair..
Inverteri 3000w siparis ettim, cogu 4000w inverterdan daha saglam bir urun. Dusuk frekans, 75A entegre sarj unitesi ve ekraniyla beraber geliyor. Peak poweri da 12000w. En azindan birkac kilo kurtardik ordan :D
 


Sneak peak :smiley:

IMG-20180523-WA0019.jpg
 





Camperi teslim aldim.

Bayagi kosturuyorum bu aralar ondan pek guncelleyemiyorum.
Race chip montaji tamam, arac canavara donustu.

Ne yazikki Lithium ruyasini ertelemek zorunda kaldim. Satici odemeyi yaptiktan sonra konusma esnasinda pilde BMS olmadigini agzindan kacirdi. BMS yazdigini soyledim, yok efendim pilin ustunde havalandirma deligi actik biz ona BMS diyoruz dedi. Siparis iptal ettim..
Artik bu saatten sonra BMSli bir sistem bul siparis et vs yetismeyecek.

260ah 12v AGM aku aldim. 95ah da uzerinde var. %50ye kadar kullanacagim. 177.5ah ediyor. Idare edecegiz artik.
Bugun klima + inverter ile deney yaptim. Catir catir calisiyor

Klima kompresor acikken 650w cekiyor. %10 enerji kaybi su bu 750w cekse, 660watt solar paneller ulasti 110w her biri, kac tanesi sigacak bilmiyorum. 4 tane de 50w panel yolda.

Muhtemelen 860wp civari bir sistem sigacak catiya.
Gunesli havada 700 watt uretse. Neredeyse tamamen gunes enerjisiyle klimayi calistiracagim.

Geceleri eger kamp alaninda degilsek klimayi uyku moduna alacagim, o zaman 150w cekiyor. Kayipla beraber 175w ceksin. 12 saat calistirabiliyorum. Ayni sekilde klima isitma modunda da calisiyor. Yaklasik ayni tuketim degerlerinde.

Baglantilara ve montajlara basladikca video / fotograf gececegim.
 

.

İlahi Erdem bey, demek yine kürkçü dükkanındasınız. Keşki tansiyon yükselmeseydi..

Lityum işine çok sevindim. Bence akıl karı değildi zaten. Fazla panel ise göz çıkarmaz, hiç olmazsa en azından gölge yapar. ;)

Zaten klimaya ihtiyaç ise karışık bir olay. Bir aydır İber yarımadasındayım şansızlıktan nerdeyse üç hafta boyunca kaloriferi açmak zorunda kaldım. Orta Avrupa’da ise havalar enfes, fakat geceleri klimayı açmak gerekli olmamıştır sanırım ?
Zaten klima yazın Akdeniz sahillerinde o da belki 40-60 gece gerekebilir ? Tabii bütün günleri oralarda ekstrem konumlarda geçirmek zorunda olursanız...

260 Ah akünüzü sakın 95 Ah akünüze bağlamayın.
Neden mi ?
Cevabı forumda kerelerce yazıldı...

.
 
Son düzenleme:

.

İlahi Erdem bey, demek yine kürkçü dükkanındasınız. Keşki tansiyon yükselmeseydi..

Lityum işine çok sevindim. Bence akıl karı değildi zaten. Fazla panel ise göz çıkarmaz, hiç olmazsa en azından gölge yapar. ;)

Zaten klimaya ihtiyaç ise karışık bir olay. Bir aydır İber yarımadasındayım şansızlıktan nerdeyse üç hafta boyunca kaloriferi açmak zorunda kaldım. Orta Avrupa’da ise havalar enfes, fakat geceleri klimayı açmak gerekli olmamıştır sanırım ?
Zaten klima yazın Akdeniz sahillerinde o da belki 40-60 gece gerekebilir ? Tabii bütün günleri oralarda ekstrem konumlarda geçirmek zorunda olursanız...

260 Ah akünüzü sakın 95 Ah akünüze bağlamayın.
Neden mi ?
Cevabı forumda kerelerce yazıldı...

.

Hollanda 30 derece civarinda suan, geceleri klima gerekmedi henuz fakat Ispanya - Portekiz - Yunanistan nasil olur bilemiyorum. Hazirlikli olmakta fayda var :smiley:
Klimadan kastim ayni zamanda da kalorufer cunku enerji tuketimi ayni. Sadece aletin cikislari degisiyor, soguk hava disari, sicak hava iceri geliyor.

Aku konusunda evet, arastirdigim kadiyla optimabatteries sayfasinda sunu buldum:

...Different batteries can have different charging and discharging characteristics, with some accepting a charge or delivering current faster than others. That can be true even if the batteries are the same size. Different types of batteries (flooded or AGM) also can have different charge/discharge characteristics. When you connect two or more batteries that don't charge and discharge at the same rate, one battery will probably end up overcharged and/or one battery will end up undercharged. ....

Henuz karar vermedim nasil kullanacagima.
Ya araya bir switch koyup birini kapatip birini acacagim, gaz tupu hesabi biri bitince otekini kullan seklinde..
Ya da kucuk olani satip kurtulacagim. Hem birkac kilo yer acilmis olur..
 

.

Küçük paneller bağlantı element sayısını arttırır ama araları doldurmak amacıyla düşündüyseniz tabii durum değişir.

Yapıştırıcı olarak Sika 252 (itina istiyor) ya da MS polimer kullanabilirsiniz.
 



Aynen kucuk paneller bosluklari doldurmak icin.
Tavanda TV anteni var, o sokulecek, visa deliklerini kapatmak, uzerine izolasyon ve boya icin, ve gunes paneli montaji icin kitleri aldim.

Panelleri vidalamayacagim, fakat komple paneli de yapistirmayacagim. Ince ve hafif aluminium parcalari alip cerceve yapacagim panellere. O cerceveleri de tavana kitlemeyi dusunuyorum.
 

Paneller geldi, eski panelleri vidalamislar tavana, onu soktuk gecen gun.
100 wattlik 1 adet panel, essek olusu gibi.
6 adet 100 wattlik, 4 adet 50 wattlik panellerimi toplasam onun kadar agirlik yapmazlar herhalde..

Otomatik uydu anteni koymuslar bir essek olusu de o, onu da soktuk.

Simdi vida deliklerinin kapatilmasi icin kaportacida, kitle kapatmaktansa dogru durust kapatilsin diye kaportaciya verdim.

Bendeki panelleri catiya yapistirmayacagim. Aluminyum profiller aldim, kucuk parcalar kesip, onlari tavana kitle yapistirdim, tam panellerin uzerindeki vida deliklerine denk gelecek sekilde. On taraftan ruzgar almamalari icin on taraflarina komple profil tek parca seklinde koydum.
Panelleri direk aluminyum profillere vidalayacagim.
Panellerin tam orta kismina gelecek sekilde de birer aluminyum profil parcasi koydum, tam ortalarindan kitleyecegim ki bombe yapmasinlar.

Bu sekilde hem panellerin direk tavana yapistirildiginda isinma problemini, hem de 80+ kiloluk agirlik problemini 15 kiloya dusururerek cozmus oldum.

Tavana fiziksel montajini ben yapacagim, elektrik baglantisi icin de isi bilen biriyle randevu yaptim, hangileri seri hangileri paralel baglanacak, kac mm2 kablo kullanilacak vesaire kafa kalmadi artik, o dusunsun. :smiley:

AGM aku koltuk altina sigmiyor, bagaja gidecek.
Dinamodan bagaja kablo cekilecek. Tavanda bagaj kismina gelecek sekilde yeni bir delik acilcak panellerin kablosu icin. MPPT controlleri da bagaja koyacagim. Inverter de bagaj kompartmaninda olacak.

Banyoda cok pis bir kirik kesfettim, moralimi bozdu. Saticidan tamir parasini almaya calisiyorum fakat ugrastiracak biraz. Kitle yaptiralim diyor. Zaten bir kez yapilmis, fakat kitlik bir is degil gibi gorundu bana. Ya fiberglass ile yapilmasi lazim alttan, ya da komple degismesi lazim. Cunku kitle tamir edilirse banyo kapisi acilip kapanirken o kiti yirtar atar ordan gibime geliyor..

Yeni parca biraz tuzlu, burada iscilik parasi da parcadan daha pahaliya geliyor.. Bakalim, parcayi alip Turkiyeye geldigimde yaptiririm belki, eger kit bir sure idare ederse..

WhatsApp Image 2018-06-06 at 18.10.20.jpeg
 

Bayagidir yazamadim.
Halen daha cikamadik yola.. :smiley:

1 haftalik test kampi yaptik Almanyada.
Berlin'de Anonymous for the Voiceless, Cube of Truth protestosuna katilip Saxon Switzerland milli parki civarlarinda dolandik.
Gercekten cok guzel dogasi var, yuruyus parkurlari bir suru, agac, yesillik, oksijen..

Herhangi bir sorunla karsilasmadik teknik olarak.

Geri geldik geleli de tavana 800 wp solar panelleri yerlestirdim ve baglantisini yaptim.
2500w inverteri 220v sarj aletinin yanina koyup baglayacagim. Uzun yollarda bagajdaki akuyu %100 doldurabilmek icin.

Bisiklet tasiyicisini montaji tamam.

Suan arac arkadasin servisinde, Italya'dan motor airco siparisi nihayet teslim edildi.
Pazartesiye bitirecekler. Teslim alir almaz ben de herseyi tamamlayip, fotograflayip yola cikacagim insallah.
Banyonun kirik koselerini de bantlayip, Plasti Dip gibi bir rubber ile kapladim. Simdilik idare edecek.

Bir de avukat tuttum, satin aldigim kisi telefonlara ve mektuplara cevap vermiyor. Surum surum surundurecegim...

Bitmis halini de fotograflayip paylasacagim en kisa zamanda.

Portekiz'den baslamayi dusunuyoruz, gezdigimiz yerleri, yemek yedigimiz yerleri vesaire baska bir basliktan paylasmayi dusunuyorum firsat buldukca. Gectigimiz yerlerden gecen arkadaslara birkac fikir verir bakarsiniz.

Iyi haftasonlari!
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,661
Mesajlar
1,521,799
Kayıtlı Üye Sayımız
166,521
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst