2008 1.3 Teriosa 205/80/16 MT serisi lastik taktım. İlk görüşlerim.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hilem Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,320

hilem

TA6AHI, GEZGİN20
Mesajlar
47
Tepkime Puanı
2
Yer
Şimdilik Samsun - Memleket Denizli
Telsiz Çağrı Kodu
TA6AHI
Merhaba,

Uzun zaman düşünme araştırma fikir alma safhalarından sonra sipariş verdiğim Federal Couragia MT 205/80/16 lastikler geldi ve takıldı.

Lastik görüntü olarak geniş boşluklu derin diş yapısına sahip.
Önce lastikler takılınca sığmayacak ve sürtecek gibi bir hisse kapılmıştık. Lastikleri takıp arabayı indirince 2-3 cm civarında boşluklar kaldığını gördük.( tabi boş iken)

Arkalarda sorun yok ama önlerde sağa sola çevirince bu çamurluk paçalıkları denilen lastik arkasında kalan parçanın çamurluk içindeki çıkıntı kısmına sürtündü.
Bu paçalıkları sökünce sürtme kesildi.

İlk takıp asfaltta kullanınca 60-70 kmh hızlarda oldukça yüksek uğultu yaptığını gördüm.

Boş yolda yaptığım frenleme denemelerinde sert frenlere iyi tepki verdi ama abs devreye girmeden kızakladı. (11-12 derece ve kuru asfalt).
Yarın fırsat bulabilirsem gündüz fotoları ekleyeceğim.

Orijinal lastiği 215/65/16
Ölçü değişim tablosu şu şekilde:
215/65/16

Taban genişliği :215 mm
Yanak genişliği: 139.8 mm
çap: 685.9 mm
çevre:2154.8 mm

205/80/16

Taban genişliği:205 mm
Yanak genişliği 164 mm
çap: 734.4 mm
çevre 2307.2 mm

buna göre araç hız göstergesi 100 gösterdiğinde 107.1 kmh yapıyormuş.

çeşitli ortamlarda kullandıktan sonra yorumlarımı yazmaya devam edeceğim.
Selamlar.

IMG_1148[1].JPG


IMG_1145[1].JPG


IMG_1144[1].JPG
 

Etiketler
Ynt: 2008 1.3 Teriosa 205/80/16 MT serisi lastik taktım. İlk görüşlerim.

Bende 1500 cc modeli var. Terios 1300 cc güçsüz bir araç. Derin kara girince ağır devir ihtiyacı duyacaksınız ama maalesef ağır devir olmadığından sürekli araç devirden düşecek, bu durumda sık sık debriyaj kullanacaksınız. Debriyaj balatanız yıpranacak. 4 ay içinde debriyaj baskı balata ve işçilik dahil 650 Tl masrafa hazır olun. Aşağıdaki fotoğraf debriyaj balatamı sıyırdığım yerdir. Objektif yorum yazmaya çalıştım.

DÜTMEN DAĞI ZİRVESİ (6).JPG
 

Ynt: 2008 1.3 Teriosa 205/80/16 MT serisi lastik taktım. İlk görüşlerim.

Sefa Bey Merhaba.
Evet güç sorunumuz var doğru. Çok derin kara zaten giremeyiz. Geçen kış Pajero, Grand Vitara ve Cherooke lerle yaptığımız gezilerde bu araçlar bile kar engelini geçememişti ki hepsi de ağır offroad için modifiyeli ve kuvvetli araçlar.

Böyle durumlarda kuvvetli araçlar sırayla iz açmaya çalışıyor ve zayıf araçlar da arkasından gidiyor genelde.
Ama yine de ağır devir olmaması en büyük sorun. Ben soruşturdum; ağır devir takılabileceğini söylediler ama altta bayağı bir değişiklik gerekiyormuş. Bir de bizim araçların şasisi biraz zayıf kara veya çamura saplanma halinde sert çekmeniz gerekirse şaside eğilmeler olabiliyor.

Hafif offroada ise rahatlıkla gelir.

Gücü kesilmeye başladığında durup geri gelmeli ve tekrar kaptırarak kara girmelisin diyor tecrübeli arkadaşlar. Henüz denemedim. Deneyince yazarım tekrar.

Selamlar.
 

Ynt: 2008 1.3 Teriosa 205/80/16 MT serisi lastik taktım. İlk görüşlerim.

http://www.youtube.com/watch?v=dW0ep2Bq4RQ
Ben de Terios Low range ile ilgileniyorum. Türkiye'de bu işi yapacak usta ve parça bulsam düşünüyorum.
 

Ynt: 2008 1.3 Teriosa 205/80/16 MT serisi lastik taktım. İlk görüşlerim.

Sefa Bey,
Samsun'da Stadın yanında Aytemiz Petrol var, Migrosla karşı karşıya. Stad ile Aytemiz arasından çevreyoluna doğru giderken hemen ilk sağa dönerseniz orada 55 otonedim 055 tabelalı arkadaş bizim kulübün teknik danişmanıdır. Elinde çıkma ağır devirli arazi şanzumanı var. Samsun'a gelirseniz arkadaşın adı Nedim. Hem bilgi alırsınız hem de size usta tavsiyesinde bulunabilir.

Ben de daihatsuaskina daki yazınızı okuyup araştırmıştım. Nedim yapılabileceğini ama ciddi oynamalar gerektiğini söylemişti. denemekte fayda var.
 



Ynt: 2008 1.3 Teriosa 205/80/16 MT serisi lastik taktım. İlk görüşlerim.

Tekrar Merhaba

Bu gün ıslak asfalt, asfalt üzeri su birikintisi ve stabilize üzerinde derin (40-45cm) su birikintisinde denedim.

Islak asfaltta yol tutuş 80 kms ye kadar oldukça iyi fakat 110dan sonra yol tutuş azalıyor. Frenleme orta seviyede ne çok iyi, ne çok kötü.

aquaplanning olayı çok azaldı. orijinal lastiklerle su birikintisine girdiğimde ön tekerlekten su ön cama kadar gelirken, bu lastikle cama hiç su gelmediği gibi sudan geçiş te gayet iyiydi.

stabilizedeki derin sudan oldukça iyi geçti herhangi bir sorun olmadı.

Önceki günlerde denediğim çamur geçişi gayet iyiydi ama derin çamurda en azından altı oturmadığı sürece sorun olmuyor. Yine de 2-3 tonluk bir el vinci, 3-4 tonluk hırdavatçıların sapan dediği bizim strap dediğimiz halattan, u tipi ya da omega tipi mapa (2-4 adet) bulundurmak iyi olabilir. bunun yanında dayanıklı bir zincir bulundurulabilir diye düşünüyorum.
 

Ynt: 2008 1.3 Teriosa 205/80/16 MT serisi lastik taktım. İlk görüşlerim.

Merhaba,

Bu gün arkadaşımla birlikte Samsun'da Kocadağ denilen bölgede karda gayet güzel iş yaptı lastikler.
20-25 cm civarındaki karda hafifliğin de etkisiyle 30 dereceleri bulan yokuşlarda batmadan saplanmadan rahatlıkla çıkabiliyor. Buzda performans düşüyor.

2 virajda 50-60 cm kara saplandık. Üstelik te virajlar kaptırmaya izin vermeyecek kadar kapalıydı. Buralarda da mecburen offroad tecrübelilerinden öğrendiğim arka ve önündeki karı ezme, tekerleklerin arka ve önünü boşaltma, sonra geri gelerek tekrar çıkmaya çalışma taktikleriyle bir kaç tane de orayı çıkamamış orada kalmış, bize de bıyık altından gülen arkadaşların gülmelerini şaşkınlığa dönüştürerek; bizden önce sadece paletli aracın geçtiği yolları katettik.

Dolayısıyla lastiklerimin kar performansından memnun kaldığımı söyleyebilirim.

Kötü tarafları ise:
1- Asfalttaki müthiş uğultu ve titreşim,
2- Buzda tutunma orta seviyenin biraz altı,
3- bizim ölçülerde bu lasikten olmaması, daha büyük (%3ü aşan ölçüde)lastik kullanmak zorunda kalmam.
Fotoğraflar biraz sonra. Sadece kara saplanma sırasında foto çekmeyı unuttuk.
 

Ynt: 2008 1.3 Teriosa 205/80/16 MT serisi lastik taktım. İlk görüşlerim.

Paylasimlariniza istinaden bir iki kucuk bilgi vermek istedim.
Battiginiz zaman vurdurarak cekilmeler icin esnek cekme halatlari edinin.
Sok etkisini azalttigi gibi cok daha az kuvvetle cikmayi sagliyor.
Ceken ve cekilen icin de cok faydali,deformasyonu minimuma indiriyor.
Bir zamanlar buralarda bir arkadas yardimci olmustu,simdi linkini bulamiyorum.
Benim aracimda var ve ariza durumunda bir kere kullandim,cok memnun kaldim.
Eminim batiktan kurtulmalarda ozellikle sasesi ince yada monoblok govdelerde guvenlidir.
Vinc ile guc yetmezligi yasandigi zamanlarda bile daha basarili oldugunu okumustum.
Nacizane tavsiye ve tecrubelerimdir.Linkini bilen arkadaslar yardimci olurlar sanirim.
Lastiklerle ilgili bilgiler icin tekrar tesekkurler.
 


Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst