2005 Suzuki Grand Vitara 2,0 Otm Düzeltme Ve Ilave Çalışmaları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan troyexplorer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 177
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 36,365

troyexplorer

Zirve
Mesajlar
2,558
Tepkime Puanı
543
Yer
İstanbul
Merhabalar
Yeni satın aldığım 2005 suzuki grand vitara 2,0 otm. 4x4 ,arazide kullanılmamış, hiç tüp takılmamış , lokal dahil boyası olmayan, 98000 km deki aracımdaki iyileştirme ve ilave çalışmalarımı bu başlık altında paylaşıcam
 
Son düzenleme:

Etiketler

İşe ilk önce bagajdan başladım, en kötü yeri bağajdı diyebilirim
Taban halısı çok kirli, taban saçında bölgesel pas ve ve bağlama mapaları tamamen pas içindeydi.
Taban saçındaki paslı bölgeleri önce temizledim , astarladım , ve sonrada orijşnal boyasıyla boyadım
Bağlama halkalarının yeni fiyatı serviste tanesi 85 lira olunca B planını uyguladım , önce hepsini kumlamaya verdim ardından nımrla boya o tip malzemede sağlıklı olmuyacağından statik boya yaptırdım toplam maliyet 40 tl
Bagaj halısınıda kirlerinden arındırdım











 





Araçtaki tek mekanik sorun dreksyon mafsalı zaten kronikmiş
Araçta iki tip mafsal kullanılmış deniliyor, bana kalırsa öyle değil , şöyleki, ilk çıktığı sene bu kronik sorunlu mafsalla piyasaya verildi daha sonra parça düZeltildi burası türkiye olduğu için düzeltilmiş parçalar araçlara uygulanmadı , yurt dışında bu durum böyle değil tabiki orda tüm araçların mafsalı yenisiyle değiştirildi
Sonuç olarak avrupadaki eski suzuki araçları toparlayan bulgaristan civarındaki elemanlar burdaki bağlantılarıyla bu ve buna benzer , burda yan sanayisi olmayan pahalı parçaları türkiyeye aracılar eşliğinde yolluyorlar
Aracı çok olunca servisteki yeni fiyatıda 1000 lira olunca çıkması 600 liraya geliyor haliyle
Çıkma mafsal düzeltilmiş parça olduğu için sorun çıkartmıyor ama yinede ismi çıkma olunca 600 lira vermek işime gelmedi , servisten makul bir indirimle japonyadan sipariş verdittim
Sipariş vermeden önce konuyu iyice araştırdım , yeni mafsal aracın üstündekinden değil , düZeltilmiş olandan farkını geldiğin de resimle aktarıcam
 
Son düzenleme:

Aracın altınıda ne var ne yok diye net görebilmek adına yıkattırdım , şimdilik sıkıntı yaratacak paslanma vs yok gibi birşey

 

Hadi bakalım
Suzukiciler de
Dusterciler gibi seni takip edecekler

Hayırlı olsun yeni aracın
Ancak hakkını da vermen gerek ufaktan arazi gezileri falan



iPhone
 





Direksyon mafsalı geldi, yukarda tahmin ettiğim gibi olay, şöyleki bu parça sorunlu olduğu için düzeltilmiş normalde ben şase numarasına göre sipariş verdim, revizyonlu düzeltilmiş mafsal geldi, henüz montajlamadım ama eski ve yeni mafsalın resimlerini aldım farkı görün, mevcutta yukardan gelen mil mafsala lastik takozla bağlantı yapılmış yeni parçada lastik takoz yok mil direk bağlı , sorunlu yerde burası zaten





 

Direksyon mafsalı ile birlikte askı rotları , askı rotu lastikleri ve viraj demir lastikleride seeviste orjinal parçalarıyla değişti
Bu işlemleri dışarda yaptırsaydım en az 150 lira alırlardı , serviste işçiliğe 100 lira verdim
Orjinal viraj demir lastikleri çifti 30 lira, askı rotu lastikleri 4 ü 20 lira , askı rotlarıda çifti 190 lira
Rot başlarında ve diğer ön takım parçalarında problem yok zaten servisteki usta bu araçların ön takımını askı rotları haricinde bozmak imkansız ben şu ana kadar başka hiçbir parça değiştirmedim dedi
Sonuç: Aracın ön takımı saat gibi oldu maşallah, çukurlarda ve kasislerde dağınık en ufak ses yok
 






Sevgili kardeşim, yeni aracın hayırlı olsun kazasız belasız iyi sürüşler dilerim.
detaylı çalışmaların çok güzel harbi uğraş ister resimlerin devamını bekliyoruz.
Yanlız köşe resimdeki teneke duster kaldırsan çok daha iyi olmazmı? )
 

BENZER KONULAR