explorerbb
Ana Kamp
Merhabalar
Aracımı öğrendiğim kadarıyla klasik bir WG sorunu olduğu söylenen 5. yani en arka enjektöründe kaçırma olduğu için tamire verdim ve motor indirilerek enjektörler sökülerek tamiri yapıldı, hazır sökülmüşken komple bir de kontrol yapalım dedik ve her şey tamamlandıktan sonra yakıt sarfiyatım eskiden şehir içi 100 Km'de 11-12 litreyken şimdi 17-18 litre gibi %50 aşırı bir artış oldu. Yaklaşık yarım depo - 40 Litre mazotla 200 kilometre gidebildim. Kontroller sonrası Enjektörlerde bir sorun yok, Egzosttan kara duman v.s. çıkmıyor, sağa sola akan mazot yok, Turbo da sağlam ancak şüphelendiğim üç konu var;
1) Motor söküldükten sonra farkettiğimiz, motor üzerinde emme manifoldunun kelebeğini hareket ettiren uzun çubuğun ucu kelebek tarafında çıkıktı, daha önceki sahibi zamanında bilinçli olarak mı çıkarılmış bilmiyorum ama bunu yerine taktık dolayısıyla bu yakıt sarfiyatını arttırabilecek bir sebep mi? Tekrar çıkarmak ne kazandırır / ne kaybettirir?
2) Hava akışmetre'nin sensörünün olası bir sorunu yakıtı bu şekilde arttırır mı?
3) Ne derece doğru ölçüldü ve doğru bir yaklaşım mı bilemiyorum ama Diagnostic cihazıyla hava miktarına bakıldığında rölantide olması gereken hava oranı 280 olması gerektiği yazıyor ve hava 500 olarak daha fazla görünüyor ancak gazı sonuna kadar basınca olması gereken değer 1300 civarı veriyor ancak yine aktif hava miktarı 400-500'de 3 kat daha az kalıyor. Bunun yakıt sarfiyatına etkisi negatif yönde bu kadar olur mu? emme manifolduyla bu durumun bir ilgisi var mı?
Bunlar ve bu yazdıklarım dışında yakıt sarfiyatıyla ilgili öneri ve fikirleri rica ediyorum.
Teşekkürler
Aracımı öğrendiğim kadarıyla klasik bir WG sorunu olduğu söylenen 5. yani en arka enjektöründe kaçırma olduğu için tamire verdim ve motor indirilerek enjektörler sökülerek tamiri yapıldı, hazır sökülmüşken komple bir de kontrol yapalım dedik ve her şey tamamlandıktan sonra yakıt sarfiyatım eskiden şehir içi 100 Km'de 11-12 litreyken şimdi 17-18 litre gibi %50 aşırı bir artış oldu. Yaklaşık yarım depo - 40 Litre mazotla 200 kilometre gidebildim. Kontroller sonrası Enjektörlerde bir sorun yok, Egzosttan kara duman v.s. çıkmıyor, sağa sola akan mazot yok, Turbo da sağlam ancak şüphelendiğim üç konu var;
1) Motor söküldükten sonra farkettiğimiz, motor üzerinde emme manifoldunun kelebeğini hareket ettiren uzun çubuğun ucu kelebek tarafında çıkıktı, daha önceki sahibi zamanında bilinçli olarak mı çıkarılmış bilmiyorum ama bunu yerine taktık dolayısıyla bu yakıt sarfiyatını arttırabilecek bir sebep mi? Tekrar çıkarmak ne kazandırır / ne kaybettirir?
2) Hava akışmetre'nin sensörünün olası bir sorunu yakıtı bu şekilde arttırır mı?
3) Ne derece doğru ölçüldü ve doğru bir yaklaşım mı bilemiyorum ama Diagnostic cihazıyla hava miktarına bakıldığında rölantide olması gereken hava oranı 280 olması gerektiği yazıyor ve hava 500 olarak daha fazla görünüyor ancak gazı sonuna kadar basınca olması gereken değer 1300 civarı veriyor ancak yine aktif hava miktarı 400-500'de 3 kat daha az kalıyor. Bunun yakıt sarfiyatına etkisi negatif yönde bu kadar olur mu? emme manifolduyla bu durumun bir ilgisi var mı?
Bunlar ve bu yazdıklarım dışında yakıt sarfiyatıyla ilgili öneri ve fikirleri rica ediyorum.
Teşekkürler