2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan explorerbb Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,087

explorerbb

Ana Kamp
Mesajlar
40
Tepkime Puanı
21
Yer
İstanbul
Merhabalar,

Aracımın radyatör fanı gaza bastıkça doğrusal olarak artarak çok yüksek devirlere ve ses seviyesine çıkıyor, motor rölantideyken düşük değerde ancak motor ısısının 80 - 90 dereceye civarındayken fan hızının artmaması ya da en azından bu şekilde artmaması gerekirken daha azıcık bir gaza basılma durumunda sanki motor 100-120 dereceye ulaşmış gibi en yüksek devirlere sesli olarak çıkıyor bu noktadan sonra ayak gazdan yavaş yavaş çekilirse fan hızı da aynı oranda yavaş yavaş düşüyor. Hal böyle olunca fan motoru fazla soğuttuğundan olsa gerek motor yolda ve yükte en fazla 70 derece civarına kadar ısınabiliyor hatta yakın mesafe gidiyorsam bu sefer ancak 55 dereceye kadar ısınabiliyor.

Herhangi bir arıza kodu alınmıyor. Bu konuda fikri olanlardan yardım rica ediyorum, aklıma gelen tek şüphe şu an için radyatörün altında bir tarafı yağ hortumuna diğer tarafı da radyatöre bağlı olan selenoid valf ancak bunu test etme şansım olmadı henüz.

Teşekkür ederim.
 

Etiketler
Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

Bu sıcaklık değerleri OBD cihazının gösterdikleri mi?
 

Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

Merhaba,

Hem OBD hem de Gösterge panelinde görünenler örtüşüyor.
 

Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

Soğutma suyunun sıcaklığını tek bir rakkam olarak değil de grafik olarak gösteren bir alet bulabilirseniz gaza bastığınız sırada titreşimden dolayı ani bir hatalı okuma oluyor mu ona bakmak mümkün olabilir. Gitti gidiyor.com da ELM327 bluetooh satanlar var sizin araca uyar mı bilmiyorum ucuz bir alet, onu alıp androidli bir telefona bir de ELM327 programı yükleyip olan biteni biraz izlemekte fayda var (ama araba kullanırken değil...).
 

Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

Bir yerlerde sıkıntı olduğu aşikar.Radyatörün suyu tam mı? Bazen kaçak çok küçük oluyor farkedemiyorsun,suyu yavaş yavaş ekle araç çalışırken yoksa fan termiğinde sıkıntı olabilir,müşürlerin yanlış okuyacağını zannetmiyorum iki adet var bildiğim kadarı ile ikisi de aynı anda zor bozulur.
 



Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

Tam olarak sanırım anlatamadım, ısı ölçmeyle ilgili bir sorun yok zaten su ısınmıyor dolayısıyla kaç v.s. gibi sorunlarım yok sorun su / motor v.s. ısınmadan gaza basmakla paralel fan hızının artması pedaldan ayak çekitiğimde azalması ve normale dönmesi yani fan hızı pedalla artıyor azalıyor ama haliyle etrafı soğuttuğu için motor ve su ısınamamış oluyor benim ihtiyacım ise normale dönerek 90 derec civarı ne ise olması gereken sınır o zamana kadar normal hızda sabit kalması sonra ısınırsa devri artması.

OBD cihazıyla ölçtüm derken zaten Bluetooth'lu ve kablolu hepsiyle ölçülebilen değeri kastediyorum. Beyinden okuduğum değer ile gösterge panelinde analog ibre de aynı değeri gösteriyor
 

Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

Fan termiği arızalanmış, sabitlenmiş/silikon basılmış vs. ise motor devri ile paralel olarak hızlanır veya azalır. Bir kontrol etmenizde fayda var.
 

Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

2004 2.7 CRD'lerde Fan termiği nerededir, aşağıdaki solenoid valfi kastetmiyorsunuz değil mi? Silikon basmak derken ne dediğinizi anlamadım, Radyatör ile ilgili bir çalışma yapılmadı sadece başka bir motor arızası için radyatör dışarı alındı o iş bitince yerine takıldı ve bunlar oldu.

Teşekkürler
 

Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

Pervaneye montelidir.
https://www.youtube.com/watch?v=JFEE-85zVrk

Burada şemada 12 olarak işaretli olan fan termiğidir.
http://www.jeep4x4center.com/jeep-cooling-system-parts/grand-cherokee.htm
 

Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

Öncelikle göndermiş olduğunuz linkler iöin teşekkür ederim ancak linkler benim aracıma uygun değil.

1. Link 2005 ve 2006 model CRD 'ler için geçerli benim ki ise konu başlığında yazdığım 2004 model dizel ve tamamen farklı, diğer konu da video'da aşırı ısınma ve dönmeyen fan ile ilgili benim sorunum ise daha evvel belirttiğim gibi ısınma ve fan dönmeme sorunu değil tam tersi :smiley:

2. Link ise 1996-1998 arası 4.0 Benzinli Grand Cherokee'lerde kullanılan parça benim fan tamamen farklı bir fan

Teşekkürler
 



Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

Aracınız elektrikli fan kullanıyorsa bence iki olasılık var, ya "tenekekutu"nun dediği gibi radyatörde su kalmaması gibi son derece abuk bir durum (pek sanmıyorum herhalde başka belirtiler de göstirirdi) ya da göstergede gördüğünüz sıcaklık ile motor beyninin gördüğü sıcaklık aynı değil ki bu da ancak çok kısa süreli (gözle görülemeyecek kadar kısa) bir süre için yanlış değer okuduğundan olabilir. O yüzden demiştim sıcaklık geçmişini anlık olarak kaydeden ve tercihen grafik olarak gösteren bir alet olsa iyi olurdu... Sıcaklığı ölçen iki tane alet varsa bu nasıl olabilir bilmiyorum, ama istanbul gibi bir yerde bu sorunu çözebilecek birilerini bulabileceğinizden eminim, anadolunun ücra köşelerinden birinde olsanız arabayı satın kurtulun orda o iş çözülmez derdim..
 

Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

Bir diğer olasılık ta fan kontrol devresi motor beyninden pozitif(1) sinyali geldiğinde değil de negatif(0) sinyali geldiğinde fanı çalıştıracak şekilde tasarlandıysa eğer, ilgili kablo ya da devrede bir temassızlık olabilir motor devirlenince titreşimden temassızlık yapıp sinyal kesiliyor olabilir, bu da mümkün.
 

Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

Merhaba,

Tenekekutu arkadasin dedikleri bana uymuyor cunku hem fan elektrikli degil sadece yag basinciyla dönüyor hem de su eksikligi yok. Fanin devri isiyla artmiyor hep bunu yaziyorum :smiley: gaza basmakla artiyor yani yag basinci artiyor fan yukseliyor, gazdan ayagimi cekiyorum yag basinci dusuyor ve fan hizi da dusuyor. Sonuc olarak isiyla ilgili degil ama fan devrinin cok yuksek olmasinin en direkt etkisi motorumu cok fazla sogutuyor olmasi.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

Fan termiğiniz elektrikli değil ise sabitlenmiş olabilir. Bu durumda siz gaza ne kadar basarsanız o kadar hızlı döner. Verdiğim linkler direkt sizin aracınız değildi, sadece fan termiği nasıl bir şey ve nerede bulunurun yanıtları idi.
 

Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

Merhaba

Fan termiği olduğundan şüphelerim vardı biraz daha araştırdıktan sonra bu modelde herhangi bir fan termiği olmadığını kesinleştirdim, muhtemelen beyinden Solenoid'e gelen bilgiye göre direksiyon pompasından fan motoruna gelen yağ basıncı kesilme işlemi yapılıyor. Daha evvel gayet normal çalışırken bu şekilde çalışmaya başlaması epey kafa karışıtırıcı.
 



Ynt: 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 2.7 Crd - Sürekli Hızı Artan Radyatör Fanı

muhtemelen beyinden Solenoid'e gelen bilgiye göre direksiyon pompasından fan motoruna gelen yağ basıncı kesilme işlemi yapılıyor.

jeep elektronik kontrollü mekanik fan yapmış desenize :smiley: bu konu bizi aşar bence daha fazla yorum yapamayız.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,747
Mesajlar
1,523,102
Kayıtlı Üye Sayımız
166,563
Kaydolan Son Üyemiz
Efe Kurt

SON KONULAR



Geri
Üst